כתוב (דברים יב ה-ז) "כִּי אִם אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלוקֵיכֶם מִכָּל שִׁבְטֵיכֶם לָשֹוּם אֶת שְׁמוֹ שָׁם לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָּׁמָּה. וַהֲבֵאתֶם שָׁמָּה עֹלֹתֵיכֶם וְזִבְחֵיכֶם וְאֵת מַעְשְֹרֹתֵיכֶם וְאֵת תְּרוּמַת יֶדְכֶם וְנִדְרֵיכֶם וְנִדְבֹתֵיכֶם וּבְכֹרֹת בְּקַרְכֶם וְצֹאנְכֶם. וַאֲכַלְתֶּם שָׁם לִפְנֵי יי' אֱלֹקֵיכֶם וּשְֹמַחְתֶּם בְּכֹל מִשְׁלַח יֶדְכֶם אַתֶּם וּבָתֵּיכֶם אֲשֶׁר בֵּרַכְךָ יי' אֱלֹקיךָ... לֹא תוּכַל לֶאֱכֹל בִּשְׁעָרֶיךָ מַעְשַֹר דְּגָנְךָ וְתִירשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ וּבְכֹרֹת בְּקָרְךָ וְצֹאנֶךָ וְכָל נְדָרֶיךָ אֲשֶׁר תִּדֹּר וְנִדְבֹתֶיךָ וּתְרוּמַת יָדֶךָ: כִּי אִם לִפְנֵי ה' אֱלֹקֶיךָ תֹּאכֲלֶנּוּ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹקיךָ בּוֹ אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְהַלֵּוִי אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ וְשָֹמַחְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלקֶיךָ בְּכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ"
ואמרו כאן בספרי (דברים יב יח) "כי אם לפני ה' א-להיך תאכלנו זו שילה, במקום אשר יבחר ה' זו ירושלים" ועי' בחידושי מרן הגרי"ז שם שהאריך בדברי חז"ל הללו. ודברי חז"ל הם לכאו' המקור לדברי הרמב"ם (מעשר שני פ"ב).
ולכאו' מפורש בפסוקים הללו שדין "לשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָּׁמָּה" מתקיים באכילת פירות בירושלים כי מקום אשר בחר בו ה', ולכאו' לאו דוקא באכילת פירות הלא שזהו חיוב, אבל כל התקרבות לירושלים יהיה מה שיהיה כל שהוא לדרישת השכינה מתקיים בזה מצות עשה, ולא רק למקום המקדש עצמו.