דברים טז ג
למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך. והטעם שצויתי להתמיד ההשגחה עד שיהיו שנות הלבנה מכוונות עם שנות החמה ע''י העבורים כדי שיהיה ניסן חדש אביב ולא צויתי למנות לחדשי חמה שהם בלתי צריכין לעבור הוא כדי שתזכור יציאת מצרי' כל ימי חייך שבכל עבור חדש ועבור שנה שתעשה בשביל שיהיה ניסן חדש האביב תזכור שזה הוא בשביל יציאת מצרים:
אם הבנתי נכון הספורנו אומר הסבר כזה בפסוק
מה הקשר בין פסח לזכירת יצי"מ כל ימי חייך הרי פסח זה רק שבוע בשנה?
ת. הפסוק מתייחס לתחילת העניין שמור את חודש האביב איך ע"י עיבור וממילא כל השנה זוכרים את יצי"מ
עד כאן הבנתי נכון?
שאלתי היא
הספורנו כולל בחדא מחתא עיבור שנה שזה הוספת חודש פעם בשנה שנתיים שזה באמת להשוות שנת לבנה לשנת חמה
וכן עיבור חדשים שעניינו הוספת יום בחודש (כמו היום ל אב א אלול)
אך לכאורה הוספת היום החודש לא מצד שנת חמה אלא מצד חדשי הלבנה חודש הוא בערך 29.5 יום ולכן פעם בחודשיים מוסיפים יום
אשמח מאוד להבנת הדברים
למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך. והטעם שצויתי להתמיד ההשגחה עד שיהיו שנות הלבנה מכוונות עם שנות החמה ע''י העבורים כדי שיהיה ניסן חדש אביב ולא צויתי למנות לחדשי חמה שהם בלתי צריכין לעבור הוא כדי שתזכור יציאת מצרי' כל ימי חייך שבכל עבור חדש ועבור שנה שתעשה בשביל שיהיה ניסן חדש האביב תזכור שזה הוא בשביל יציאת מצרים:
אם הבנתי נכון הספורנו אומר הסבר כזה בפסוק
מה הקשר בין פסח לזכירת יצי"מ כל ימי חייך הרי פסח זה רק שבוע בשנה?
ת. הפסוק מתייחס לתחילת העניין שמור את חודש האביב איך ע"י עיבור וממילא כל השנה זוכרים את יצי"מ
עד כאן הבנתי נכון?
שאלתי היא
הספורנו כולל בחדא מחתא עיבור שנה שזה הוספת חודש פעם בשנה שנתיים שזה באמת להשוות שנת לבנה לשנת חמה
וכן עיבור חדשים שעניינו הוספת יום בחודש (כמו היום ל אב א אלול)
אך לכאורה הוספת היום החודש לא מצד שנת חמה אלא מצד חדשי הלבנה חודש הוא בערך 29.5 יום ולכן פעם בחודשיים מוסיפים יום
אשמח מאוד להבנת הדברים