כותר
משתמש ותיק
ראיתי מי שהעיר שבפרשת וזאת הברכה -פרק ל"ג פסוק כה,
על הפסוק: בַּרְזֶ֥ל וּנְחֹ֖שֶׁת מִנְעָלֶ֑ךָ וּכְיָמֶ֖יךָ דָּבְאֶֽךָ:
בתרגום אונקלוס בחומשים של עוז והדר והוצאת מיר (ואולי בהוצאות נוספות גם) כתוב כך: תקיף כברזלא וכנחשא וכיומי עולימותך תוקפך:
- תיבת מנעליך איננה מתורגמת.
אבל באמת חסירה תיבת מותבך - תקיף כברזלא וכנחשא 'מותבך' וכיומי עולימותך תוקפך:
בחומשים אלו - כתוב "מותבך": ארטסקרול, פאר המקרא של יפה נוף, חורב של פלדהיים העמק דבר, וכן בחומש של דרשו, (מעניין שבבר אילן יש להם עוד מילה "בית מותבך".)
יש לעיין האם מי שקרא אונקלוס בלא תיבה זו יצא ידי שמו"ת.
על הפסוק: בַּרְזֶ֥ל וּנְחֹ֖שֶׁת מִנְעָלֶ֑ךָ וּכְיָמֶ֖יךָ דָּבְאֶֽךָ:
בתרגום אונקלוס בחומשים של עוז והדר והוצאת מיר (ואולי בהוצאות נוספות גם) כתוב כך: תקיף כברזלא וכנחשא וכיומי עולימותך תוקפך:
- תיבת מנעליך איננה מתורגמת.
אבל באמת חסירה תיבת מותבך - תקיף כברזלא וכנחשא 'מותבך' וכיומי עולימותך תוקפך:
בחומשים אלו - כתוב "מותבך": ארטסקרול, פאר המקרא של יפה נוף, חורב של פלדהיים העמק דבר, וכן בחומש של דרשו, (מעניין שבבר אילן יש להם עוד מילה "בית מותבך".)
יש לעיין האם מי שקרא אונקלוס בלא תיבה זו יצא ידי שמו"ת.