אמירת הלל ביום ירושלים

בפורום זה הודעות מאושרות על ידי מנהל

מתאהב על ידך
משתמש ותיק
הודעות: 391
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 22 מאי 2020, 01:37

איש ווילנא כתב:
22 מאי 2020, 01:15
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:37
ציטוט ולכל אלו שמתרגשים מה'נסים' שהיו, ומכך שהרה"ק מסאטמאר זי"ע לא ראה לכאורה דברים ברורים. הרי ידוע שהוא היה 'חכימי דיהודאי' והבין דבר ושניים גם בפוליטיקה.

לענ"ד גם הרבה מסאטמר ראה כאן את הצלת עם ישראל
אלא שסבר שלא צריך להדגיש את זה ואדרבה כדאי לטשטש את זה
בשביל להתרחק ממדינת החפשים והמסתעף
וזה גם הסיבה שרוב הגדולים לא הדגישו את ניסי ההצלה
צודק.
גלוי וידוע שהוא לא היה קיצוני כמו ממשיכיו.

וגם הספר "על הגאוולה ועל התמורה" נכתב כנראה ע"י מישהו אחר כי הרבי כבר לא תפקד אז ולא ראוהו ברחוב כלל. 
ואל תתמה על הדבר, ר' שלמה לורנץ סיפר לבן משפחתו שסיפר לי שהוא שאל פעם את ר' יואליש (שאגב, עזר לו המון לאסוף לחינוך העצמאי) למה אתה לא אומר כך וכך? 
והרבי השיב לו:
אתה באמת חושב שאני כאן קובע לבד? אז אספר לך עובדה ותבין...
היתה לי מראה בבית, ויום אחד נכנסו החסידים ושברו אותה בלי להודיע לי מראש כלום, ואף לא חשבו להתנצל בפני, "כי זה לא מתאים לבית של אדמו"ר!". 
עד כאן העדות במדוייק. 


נ. ב. כבר העיד רבי משה שפירא שכבר קבע רבי יחזקאל לוינשטיין נחרצות, שעצם הרעיון שהניסים הללו נעשו ע"י הסט"א = זה כמעט עבודה זרה! (כלשונו הטהור). 
הוא גם אמר בישיבה בפומבי מיד לאחר המלחמה שמעכשיו צריך לומר פעמיים ביום "אני ה' אשר הוצאתי אתכם מכל הארצות"!
כדבר הנביא ירמיהו כג:
​​​​​​לָכֵ֛ן הִנֵּֽה־יָמִ֥ים בָּאִ֖ים נְאֻם־יְהוָ֑ה וְלֹא־יֹ֤אמְרוּ עוֹד֙ חַי־יְהוָ֔ה אֲשֶׁ֧ר הֶעֱלָ֛ה אֶת־בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל מֵאֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃
כִּ֣י אִם־חַי־יְהוָ֗ה אֲשֶׁ֣ר הֶעֱלָה֩ וַאֲשֶׁ֨ר הֵבִ֜יא אֶת־זֶ֨רַע בֵּ֤ית יִשְׂרָאֵל֙ מֵאֶ֣רֶץ צָפ֔וֹנָה וּמִכֹּל֙ הָֽאֲרָצ֔וֹת אֲשֶׁ֥ר הִדַּחְתִּ֖ים שָׁ֑ם וְיָשְׁב֖וּ עַל־אַדְמָתָֽם׃ 
 

כמובן זה עדיין לא אומר שאין צד שני שצריך לשמור מרחק מהחגיגות העקומות והנוסח שלהם של כוחי ועוצם ידי וכו' וכדעת הסטייפלר במכתבו והראיה שהביא ממצבה. 
 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3156
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 954 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 מאי 2020, 02:52

כל זה לא מהווה יום לשמחה.
הנס היה שניצלנו. ואילו זכינו היה הקב"ה מראנו ניסים כשיושבים בבית, השתא הוא גם הרבה לנו נסיון שהרשעים מראים שזו גבורתם.
ובדיוק כפי שאמר הרב שך. הבאתי לעיל.

היה זמן אחד שבו הקב"ה הראה לנו ניסים ונפלאות, וזרק את כל הכח ועוצם ידי לפח האשפה, במלחמת המפרץ.

כמדומה שמיותר לגמרי אחרי דבריו האחרונים של הגר"ש דבילצקי, להסביר איך צורת מחשבת התורה בענין זה.
וגדול ויקר מכתבו - באשר הוא מראה לנבוכים (שרוצים להתיישר ולא להתעקם) הדרך הנכונה.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3156
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 954 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 מאי 2020, 03:01

חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 00:28
שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 00:26
ובנותן טעם להביא מה שרשום אצלי:
ושמענו מרבי אהרן רוטר במרחשון תשנ"ב, בהספד שהתקיים בימי השבעה על מרנא רשכבה"ג רבי אלעזר מנחם מן שך זצ"ל (בבית הכנסת --------------------), שאחרי המלחמה בשנת תשכ"ז שהערבים נחלו מפלה עצומה, הרב שך פגשו בבנק, ופנה אליו: נו, רבי אהרן מה אותה אומר? (אודות המלחמה והנצחון), השיבו, נצחנו ב"ה! השיבו הרב שך כמאוכזב; רבי אהרן ממך לא הייתי מצפה לשמוע כך. שאלו בתמיה: מה הפירוש, והרי הלכו לשחוט את כולנו. ב"ה נצחנו. השיבו הרב שך, גם אני התפללתי שנינצל – אבל לא על ידם! זו השקפת ישראל סבא אודות שלטון הכפירה פה.


סיפורים יפים, אבל למעשה הקב"ה כן הציל אותנו על ידם אז לא נודה לו כי הוא לא עשה את זה כמו שרצינו? כי ההשקפה שלנו לא היתה נותנת לנו לתת להם לנצח?
 

אנו מודים לקב"ה על כל יום עמנו, וכן על הצלתנו מן הגוים שבאים לרדפנו.
ההשקפה שלנו איננה ראש בקיר, הוא יציבה וקבועה ואיננה משתנית. וגם קושיות אין עליה, רק למי שמתעקש.
לא מודים לו על שהוא הביא את הניצחון דרך הציונים - והוא מתעב הודאה שכזו!
אדרבא, זה היה נסיון, ומי שאז רצה לשמוע שמע (כולל הגריש"ד שחזר בו!). היום אתה לא רוצה לשמוע, אז אתה אומר 'סיפורים'!
ההודאה היא על ההצלה, ובד בבד עם זה שלח גם נסיון. הנסיון הוא אם מודים לו, ומבינים שהנצחון ביד הרשעים זה נסיון שבתוך ים החיים. או שמודים לו שהוא הביא את הניצחון ביד הרשעים, שאז זה נעשה תועבה.
במלחמת המפרץ כבלו את הציונים בשקט בפינה שלהם, וה' נלחם לנו באמצעות ארה"ב. זה מה שיכול להיות היה גם אז, ובעוד אלף צורות אחרות.
הקב"ה שמר עלינו ועל זה מודים לו.
האופן הוא דוקא נסיון!


מקוה לטוב
הודעות: 130
הצטרף: 08 מאי 2020, 14:14
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי מקוה לטוב » 22 מאי 2020, 09:39

נו, אתה באמת חושב שלאי מי היה ניסיון לחשוב כחי ועוצם ידי עשו לי, הרי היו שם ניסים גלויים וכל המאמינים ראו את יד ה' לגמרי (וגם הרבה ממי שלא האמין).


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1370
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 194 פעמים
קיבל תודה: 473 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי אמונת אומן » 22 מאי 2020, 10:28

כ''ק גאב"ד ערלוי זיע"א, שמקום מושבו היה בקטמון והיה קרוב מאד פיזית לראות הכל במו עיניו, קבע לבני קהילתו במקום אמירת הלל לומר כל יום, כולל ימות החול, שירת הים בניגון השירה פסוק בפסוק חו''ק,
וכן נוהגים שם עד היום הזה! 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1370
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 194 פעמים
קיבל תודה: 473 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי אמונת אומן » 22 מאי 2020, 10:34

שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 03:01
לא מודים לו על שהוא הביא את הניצחון דרך הציונים - והוא מתעב הודאה שכזו!

כמי שבקי בתנך יותר מכולנו, כב' יודע היטב שהרבה ניסים בהיסטוריה של כלל ישראל היו מעורבים בהם רשעים, ולא מצאנו בשום מקום תימוכין להשקפה זו. 

יהודי מודה להקב"ה על כל דבר, ומבקש מהקב''ה כל דבר, אפילו דבר עבירה. 

כמו כן, לקחת שרשרת של ניסים שגם הציונים הרשעים ראו בה אירוע ניסי מחוץ לדרך הטבע,( אני עוד זוכר היטב איך סבי ע"ה תיאר באזני איך כל הארץ ממש היתה מקשה אחת של חיזוק באמונה כולל הפחותים ביותר ) ולמצוא דרך להסביר שאין זה נסים.... נו נו, מיותר לענות על זה. 

כבר הסבירו יפה למעלה שר' יואל טעמו ונימוקו עמו. 


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 635
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 205 פעמים
קיבל תודה: 388 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי ספר וסופר » 22 מאי 2020, 11:30

יעקב שלם כתב:
22 מאי 2020, 00:47
ספר וסופר כתב:
22 מאי 2020, 00:42
אין זה נוגע כלל לקביעות יום בלוח שנה היהודי,


אבל כמו שיש פורים סרגוסה וכדו

דהיינו אה"נ זה לא מתאים לקבוע יום בלוח השנה
אבל המקום המסויים שבו נעשה נס כן אמורים לקבוע יום

לא לכלל ישראל

לא נראה לי שעל פורים סרגוסה היו עושים כזה פולמוס...

וכמו שאמר הרב @איש וילנא הקביעה כאן היא בהכרח לכלל ישראל.

וביותר, אני חושב, שבאמת לא ניתן להשוות נס שקורה ליישוב היהדי בארץ ובעיקר בירושלים להשוות אותו לוורמזיא וסרגוסה, ואם תהפוך אותו לפורים סרגוסה זה ימעיט מהנס. ואם כן מי יימר מה עדיף?

ובפרט שהנס הזה כידוע הוא נס שקשור לתהליך שאנחנו בודאי בעיצומו, ואף שמצד הפלאות שנעשו היה בודאי משהו חריג, אולם מצד הסכנה שאנחנו נתונים בה אין הרבה הבדל בין אז להיום, ואנחנו כבר שבעים שנה נתונים בסכנה קיומית, שאמנם עולה ויורדת לפרקים בעוצמתה, אולם אין שום הסבר טבעי אין אנחנו שורדים כאן אפילו יום אחד.

ואם כן כל הענין זה לחגוג שלב מסוים - ומשמעותי כמובן - בישועה הכללית של גאולת ישראל [שבסך הכל לפני קום המדינה היה לנו גישה לרוב אותם השטחים, והכותל נעלם מאיתנו לעשרים שנה בלבד, והנפק"מ סוף סוף זה רק השליטה היהודית, שכל מה שהיא נקראת שליטה זה רק לענין זה שחוקית יש לנו כח לעלות לשם, אולם בפועל בגלל הפחד אין לנו יכולת כמעט להזיז שם אבן], ועל זה נשאלת אותה השאלה, מי עלה לשמים וירד, להצביע על הסכנה המסוימת שעמדנו אז, ולעשות אותו לסוג שונה, מעבר לסכנה הכללית שאנחנו נושעים ממנה יום יום [וכבר הזכירו את מלחמת המפרץ] - נתת דבריך לשיעורים.
- - -
איש ווילנא כתב:
22 מאי 2020, 00:13
אבל הגרי"ז בקום המדינה אמר שזה היה ניסים [דהיינו ההצלה במלחמת השחרור] אלא שאין זה בזכותם אלא בזכות לומדי התורה והתפילות.
האמירה הזאת מאוד מפריעה לי

הרי פסוקים מפורשים בתורה -
(ד) אל תאמר בלבבך בהדף ה' אלהיך אתם מלפניך לאמר בצדקתי הביאני ה' לרשת את הארץ הזאת וברשעת הגוים האלה ה' מורישם מפניך: (ה) לא בצדקתך ובישר לבבך אתה בא לרשת את ארצם כי ברשעת הגוים האלה ה' אלהיך מורישם מפניך ולמען הקים את הדבר אשר נשבע ה' לאבתיך לאברהם ליצחק וליעקב: (ו) וידעת כי לא בצדקתך ה' אלהיך נתן לך את הארץ הטובה הזאת לרשתה כי עם קשה ערף אתה:
וכי איזה קושיה גדולה יש בזה שהשם עוזר ומרחם על הרשעים? וכי לא כך נאמר עליו, שהוא 'א-ל רחום וחנון וניחם על הרעה'?

- -
בכלל, נראה ברור, שכל האמירות מהסוג הזה, ורוב התגובות שקשורות לעניינים הללו, הכל מתפרש בהתאם ובהקשר האוירה ששררה אז בארץ בעקבות שאלת מעמדו של 'צה"ל' בחברה הישראלית ושאלת מעמדה של הציונות בהקשר היסטורי של האומה, ואין לי ספק קל שבקלים, שאם כל היישוב היהודי היה נראה אותו דבר בדיוק, אולם אומה אחרת היתה מחזיקה כאן צבא למעננו [כמו אמריקה למשל], גם אם היה קורה כל מה שקרה, כל התגובות סביב הענין הזה הן לכאן והן לכאן - היו נשמעות אחרת.

במצב שלנו קשה מאוד לברר אוכל מתוך פסולת בדיונים הללו.


וחי בהם
משתמש ותיק
הודעות: 486
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 23:07
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 160 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי וחי בהם » 22 מאי 2020, 11:42

מתאהב על ידך כתב:
22 מאי 2020, 01:37
וגם הספר "על הגאוולה ועל התמורה" נכתב כנראה ע"י מישהו אחר כי הרבי כבר לא תפקד אז ולא ראוהו ברחוב כלל. 
זה לא 'כנראה', אלא אכן הרב מסאטמאר כתב רק את ההקדמה, וכפי שכותב בעצמו בסוף הקדמתו (עמ' כה): והנה כתבתי בעצמי הקדמה זו בצער ויגיעה ומרוב הטירדות המרובות אשר אני מסובב בכל עת שלא אוכל להמלט מהם, ובקושי אוכל לחטוף עתות קצרות למלאכת הכתיבה. והיה בדעתי לכתוב כל הקונטרס בעצמי, כי שום אדם לא יוכל לכוון היטב הלשון כלבב אומרו, אבל נודע מאמר החכם מה שהרצון חושק אפס היכולת עושק, וראיתי שאין ביכולתי כעת [-לכתוב בעצמי], ראשית מחמת רוב הטירדה שאין עתותי בידי ואין לאחרו כ"כ עד שיספיק העת כי הענין נחוץ למהר להוציאו לאור, ושנית לא אוכל מחמת מצב בריאותי שלא אוכל לכתוב בזה הרבה כי הציקתני רוחי ובטני וחם לבבי בקרבי בכתבי הדברים האלה, השי"ת יעזור לי שלא יזיק לי לבריאותי שאוכל לעמוד על המשמר. ולזה מסרתי הענין להתלמידים שיכתבו מה ששמעו מפי, ובדרך כלל אשימה עיני על הדברים אם הן המה הדברים ששמעו מפי, כי בחוצות וברחובות נאמרים משמי דברים הרבה שלא היו ולא נבראו ולא עלה על לבבי מעולם, ועל הקונטרס אשימה עיני כפי האפשרות, ואקוה להשי"ת שלא יצא מכשול מתחת ידינו. עכ"ל הנוגע לענייננו.
ועל כן לאור דבריו, אם יש סתירות בין הספר לההקדמה, בודאי י"ל שהעיקר היא ההקדמה ולא הספר עצמו. הגם שיתכן שגם בהקדמה שלטו קצת ידי תלמידים ושינו בו זעיר פה זעיר שם [והרי אפילו לגבי ספר ויואל משה יש טוענים שתלמידים עשו בו כבתוך שלהם ושתלו דברים בלי ידיעתו כמובא בהמכלול ערך ויואל משה], מ"מ עדיין יש לסמוך על הקדמה יותר משאר הספר.
ואכן בעיון קל בהקדמה, הגם שיש לשונות חריפות גם שם, מ"מ רואים ג"כ כמה לשונות שמודה שיד השי"ת היתה בכל הניסים, רק מסתפק אולי הס"א ג"כ נתערב בזה כדי להגדיל הנסיון.
אני מעתיק כאן לשונות הללו מההקדמה, בעיקר מעמ' י"ג ואילך: והשי"ת ברוב חסדיו אשר לא כלו רחמיו לא רצה בכיליון... והציל את שארית הפליטה... אבל עון הדור מה שנגררים אחרי הציונים למיניהם גורם שאף אותה הצלה הבאה מרחמיו ית"ש בשביל שלא רצה בגזירה הנוראה שגרמו האפיקורסים אידכר עליה בחוצות וברחובות שמא דמינים וכופרים... ואני מפחד עוד אולי הכל אשר לכל, הן ההתגרות משני הצדדים גם ההצלה, הכל הוא מעשה שטן כדי להסית ולהדיח... ומי יודע אולי ח"ו גם לעת הזאת הגיע עד ככה כמו שהיה באיוב שהיו הצרות והתלאות וגם ההצלה שהיה באמת בניסים, גם זה היה ע"י השטן ונצמח מזה רעה גדולה... אבל אני חושב שעכשיו לא היה כן, כי מהרשעים לא באו אלא הצרות והתלאות, וההצלה באה מהשי"ת, אלא שע"י העוונות המרובים ניתן רשות להס"מ להכניס בזה צורתו כאילו מהם ומחיילותיו בא...
נלאתי להעתיק עוד, אבל עיי"ש בפנים שממשיך וכותב שאף אותם הנזהרים ומשבחים את השי"ת על הניסים, מ"מ המון עם גומרים עליהם את ההלל ומשבחים הכופרים והצבא. ולפעמים המספר עצמו מתחיל בשבח ניסי הקב"ה ומסיים בגנות לשבח הציונים וכו'.
עכ"פ מבואר בדבריו באר היטב, שלא בא לכפור בטובתו של מקום, ועיקר הבעיה שלו היא שמשבחים את הציונים, ודו"ק היטב.


חיים ליצא
משתמש ותיק
הודעות: 285
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי חיים ליצא » 22 מאי 2020, 12:24

 וַיְהִי דְּבַר יְקֹוָק צְבָאוֹת לֵאמֹר: (ב) כֹּה אָמַר יְקֹוָק צְבָאוֹת קִנֵּאתִי לְצִיּוֹן קִנְאָה גְדוֹלָה וְחֵמָה גְדוֹלָה קִנֵּאתִי לָהּ: (ג) כֹּה אָמַר יְקֹוָק שַׁבְתִּי אֶל צִיּוֹן וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם וְנִקְרְאָה יְרוּשָׁלִַם עִיר הָאֱמֶת וְהַר יְקֹוָק צְבָאוֹת הַר הַקֹּדֶשׁ: ס (ד) כֹּה אָמַר יְקֹוָק צְבָאוֹת עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים: (ה) וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ: ס (ו) כֹּה אָמַר יְקֹוָק צְבָאוֹת כִּי יִפָּלֵא בְּעֵינֵי שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה בַּיָּמִים הָהֵם גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא נְאֻם יְקֹוָק צְבָאוֹת: פ (ז) כֹּה אָמַר יְקֹוָק צְבָאוֹת הִנְנִי מוֹשִׁיעַ אֶת עַמִּי מֵאֶרֶץ מִזְרָח וּמֵאֶרֶץ מְבוֹא הַשָּׁמֶשׁ: (ח) וְהֵבֵאתִי אֹתָם וְשָׁכְנוּ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם וְהָיוּ לִי לְעָם וַאֲנִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים בֶּאֱמֶת וּבִצְדָקָה: ס 


שִׂמְחוּ אֶת יְרוּשָׁלִַם וְגִילוּ בָהּ כָּל אֹהֲבֶיהָ שִׂישׂוּ אִתָּהּ מָשׂוֹשׂ כָּל הַמִּתְאַבְּלִים עָלֶיהָ: (יא) לְמַעַן תִּינְקוּ וּשְׂבַעְתֶּם מִשֹּׁד תַּנְחֻמֶיהָ לְמַעַן תָּמֹצּוּ וְהִתְעַנַּגְתֶּם מִזִּיז כְּבוֹדָהּ: ס (יב) כִּי כֹה אָמַר יְקֹוָק הִנְנִי נֹטֶה אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם וּכְנַחַל שׁוֹטֵף כְּבוֹד גּוֹיִם וִינַקְתֶּם עַל צַד תִּנָּשֵׂאוּ וְעַל בִּרְכַּיִם תְּשָׁעֳשָׁעוּ: (יג) כְּאִישׁ אֲשֶׁר אִמּוֹ תְּנַחֲמֶנּוּ כֵּן אָנֹכִי אֲנַחֶמְכֶם וּבִירוּשָׁלִַם תְּנֻחָמוּ: (יד) וּרְאִיתֶם וְשָׂשׂ לִבְּכֶם וְעַצְמוֹתֵיכֶם כַּדֶּשֶׁא תִפְרַחְנָה וְנוֹדְעָה יַד יְקֹוָק אֶת עֲבָדָיו וְזָעַם אֶת אֹיְבָיו: (טו) כִּי הִנֵּה יְקֹוָק בָּאֵשׁ יָבוֹא וְכַסּוּפָה מַרְכְּבֹתָיו לְהָשִׁיב בְּחֵמָה אַפּוֹ וְגַעֲרָתוֹ בְּלַהֲבֵי אֵשׁ: (טז) כִּי בָאֵשׁ יְקֹוָק נִשְׁפָּט וּבְחַרְבּוֹ אֶת כָּל בָּשָׂר וְרַבּוּ חַלְלֵי יְקֹוָק: 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3156
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 954 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 מאי 2020, 12:34

הדברים עתיקים שיש שוטים שמאמינים שויואל משה מזוייף.. ולא נכתב ע"י הרב מסאטער ר' יול'יש.

רשע שניצח במלחמה לא עדיין לא סיבה להתנער מההצלחה. שהרי ינאי המלך היה רשע, וכיבושו הועיל להגדיל את תחומי עולי בבל. וסנהדרין קדשו מחמתו את הארץ.
אבל יש הבדל עצום בין חטא כללי, גדול ככל שיהיה, ואף של עבודה זרה, או שנעשה מכח סיבות חיצוניות כמו ירבעם שחשש שיעלו לרגל כי ימרדו בו - לבין שלטון כפירה כנמרוד המורד בהשם. זה לא היה מימות עולם!

כמו שעצם הצלחתם לשלוט בארץ הוא נסיון, כך ההצלחות שבאו דרכם זה נסיון.
ה' עשה נס בעיקר בגלל שומרי התורה ולא בגללם (אף שהוא רחום וחנון) כנבואה קטנה של הח"ח ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש.
ההצלחה שבאה בהשתדלותם היא נסיון נוסף בשרשרת הנסיונות של עקבתא דמשיחא.

וכן, לא כולם עמדו אז בנסיון, ולא ידעו להבחין מספיק, לרבות רבנים מפורסמים (זה היה שמור ליחידי סגולה שבדור), וכך גם היום.
אלא שבשונה מאז שהיה מקום לנסיון בעצם, הרי היום כשכל ילד חרדי יודע שאנחנו בדלים מהם, ופתאום שאלות ישנות נושות אלו תופסות מקום, אין זה אלא ההתקרבות של השנים האחרונות למדינה ומוסדותיה, וציבור גדול שאט אט רואה את עצמו חלק ממנה. וידוע דברי מרן הגרא"ב וסרמן זצ"ל, שהלאומיות היא גשר חד סיטרי.
נכון, לא רואים את זה ביום אחד, גם אצל הציבורים ההם לא ראו את זה ביום אחד. אבל המדרון הוא מדרון.

היה פה בפורום פעם איש אשכולות בשם 'סבא', שכשראה שקונות להם בפורום שביתה השקפפות מעוותות - קם ופרש (מי שיקרא את הודעותיו, הוא אינו שייך לציבור הצמוד לדרך הישנה). אכן מי יאמר זכיתי ליבי, שבטוח לו שזה לא מקלקל.
זו מלאכה עדינה להבדל מדעות כאלו אצל אנשים שנראים כחרדים לכל דבר.

יופי, יש ראיות מר' חצקל שאמר ר' משה שפירא.. לא עיינתי בהם כי הם לא מעלות ולא מורידות, אבל פשוט לי שאם אבחן אותם אמצא את הוצאת הדברים מהקשרם). ועכ"פ כמו שאמרתי לעיל, נר לרגלי התועים/הנבוכים יהיו מה שאמר הגר"ש דבילצקי. הוא לא אסף ראיות להצדיק את שהוא חשב בתחילה - לא מר' חצקל ולא מאף אחד אחר. הוא ראה נכוחו שרוח הקודש בבית מדרשם של הסטייפלער והרב שך, והחליט שזו סיבה לחשוב אחרת! ולגנוז את מחשבותיו.
והוא רחום יכפר עוון.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1764
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 160 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 22 מאי 2020, 14:00

שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 02:52
כל זה לא מהווה יום לשמחה.
הנס היה שניצלנו. ואילו זכינו היה הקב"ה מראנו ניסים כשיושבים בבית, השתא הוא גם הרבה לנו נסיון שהרשעים מראים שזו גבורתם.
ובדיוק כפי שאמר הרב שך. הבאתי לעיל.

היה זמן אחד שבו הקב"ה הראה לנו ניסים ונפלאות, וזרק את כל הכח ועוצם ידי לפח האשפה, במלחמת המפרץ.

כמדומה שמיותר לגמרי אחרי דבריו האחרונים של הגר"ש דבילצקי, להסביר איך צורת מחשבת התורה בענין זה.
וגדול ויקר מכתבו - באשר הוא מראה לנבוכים (שרוצים להתיישר ולא להתעקם) הדרך הנכונה.
 
שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 03:01
חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 00:28
שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 00:26
ובנותן טעם להביא מה שרשום אצלי:


סיפורים יפים, אבל למעשה הקב"ה כן הציל אותנו על ידם אז לא נודה לו כי הוא לא עשה את זה כמו שרצינו? כי ההשקפה שלנו לא היתה נותנת לנו לתת להם לנצח?


אנו מודים לקב"ה על כל יום עמנו, וכן על הצלתנו מן הגוים שבאים לרדפנו.
ההשקפה שלנו איננה ראש בקיר, הוא יציבה וקבועה ואיננה משתנית. וגם קושיות אין עליה, רק למי שמתעקש.
לא מודים לו על שהוא הביא את הניצחון דרך הציונים - והוא מתעב הודאה שכזו!
אדרבא, זה היה נסיון, ומי שאז רצה לשמוע שמע (כולל הגריש"ד שחזר בו!). היום אתה לא רוצה לשמוע, אז אתה אומר 'סיפורים'!
ההודאה היא על ההצלה, ובד בבד עם זה שלח גם נסיון. הנסיון הוא אם מודים לו, ומבינים שהנצחון ביד הרשעים זה נסיון שבתוך ים החיים. או שמודים לו שהוא הביא את הניצחון ביד הרשעים, שאז זה נעשה תועבה.
במלחמת המפרץ כבלו את הציונים בשקט בפינה שלהם, וה' נלחם לנו באמצעות ארה"ב. זה מה שיכול להיות היה גם אז, ובעוד אלף צורות אחרות.
הקב"ה שמר עלינו ועל זה מודים לו.
האופן הוא דוקא נסיון!
אחרי כל המלל, מי ביקש שתודה על הכח שנתן לצה"ל תגיד הלל על מה שניצלת
את החשבון נפש למה לא זכינו שיהיו נסים גדולים יותר בלי הרשעים נעשה לעצמינו, אבל מה זה מוריד מהחובה להודות על ההצלה כשלעצמה?
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:19

HaimL כתב:
21 מאי 2020, 23:53
יוספזון כתב:
21 מאי 2020, 23:47
HaimL כתב:
21 מאי 2020, 23:45

קודם כל, שאלת מה הנס, לדברי האומרים שהוא נס. לא התייחסתי לפועל היוצא מזה, אלא רק עובדתית למאורע יוצא הדופן (למיטב הבנתי).

דבר שני, המלחמה ניטרלה שלוש חזיתות מאוד נפיצות, ובמיוחד החזית המצרית. רק לשם ההשוואה, כיום נוטים לחשוש מאוד מהאיום האיראני. אין להקל בו ראש, אבל ביחס לכוונות, ליכולות ולקרבה המצרית לגבולות הארץ, האיום האיראני כמאן דליתיה דמי 


איזה נטרלו? המצרים נשארו ועודם שם עד היום... מה שנטרל זה הסכם השלום... (אני לא מדבר מה טוב ומה לא, אני מדבר על המציאות)
המצרים לא חוסלו, וגם מיד לאחר ששת הימים הייתה מלחמת ההתשה, ומלחמת יום כיפור. 

הסכם השלום בא, רק לאחר שהמצרים השתכנעו (ואני לא מדבר על ההנהגה, היא ידעה את זה רוב הזמן, אבל
פשוטי העם) שלא ניתן להשמיד את ישראל במלחמה כוללת.  זה בא לאחר מלחמת יום כיפור. אבל מלחמת יום כיפור היא תוצר ישיר של מלחמת ששת הימים. אם לא היו כובשים ומחזיקים את מרחב סיני עד להסכם השלום, לא היה למעשה שום הישג למצרים בחתימתם על ההסכם.

הסכם השלום בא אחרי שקם במצרים נשיא חכם ושמו סאדאט שאמר שעם המדינה הזאת אפשר לעשות מה שרוצים 

אחרי שהוא ניסה את דרך המלחמה ונכשל בגדול. אמר אז אני מעדיף את דרך השלום, והתקבל בכבוד גדול בישראל, קיבל פרס נובל (להזכירכם נחשב לרוצח המוני. לפחות בעיני הימין) קיבל את סיני (שהייתה מכה אנושה לימין, אשר חלקם הגדול בעיקר בציונית הדתית שלא אוהב בדיוק את הליכוד בלשון המעטה לא שוכח לו את זה עד היום) זו הייתה כניעה מוחלטת של המדינה לאיש שכמעט השמיד אותם

סתם לשם ההיסטוריה


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:20

איש ווילנא כתב:
21 מאי 2020, 23:54
קצר ולעניין כתב:
21 מאי 2020, 23:49
המלחמה בששת הימים היתה יוזמה ישראלית

לא מדויק היסטורית
זה היה מתקפת התגוננות
כשהמצב היה נואש [והיה ברור שיהא מלחמה]
ככה הם ניסו לספר לעם שלהם 

המסמכים הרשמיים מוכיחים אחרת 

למרות שהציונים (ועוד יותר הציבור החרדי והדתי אינו מוכן להודות בכך)
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:25

חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 00:00
יוספזון כתב:
21 מאי 2020, 23:44

הידעת כמה יהודים נרצחו על הדרך להשגת הנצחון? תעזוב אותי מציונות לרגע, אני מדבר על המציאות. אם אני בריון, ומצליח לגרש את השכן שלי, ומשתלט על הבית שלו, (או שלי) ובדרך סופג מכות כמו שצריך... ולבסוף גם מחזיר לו חלקים ניכרים. איזה שמחה יש כאן?


בחנוכה לא נהרגו חלק מהחשמונאים? (אל תדאג אני לא משווה את צה"ל לחשמונאים...)
אכן והיא ההוכחה הגדולה ביותר חז"ל לא ראו שום שמחה לא המלכות חשמונאי ולא במלכות יהודית בכלל 

אם המלחמה היה מביא להקמת בית המקדש ולחידוש הקרבנות כנראה שזה היה הופך לחנוכה שני 

אך מה שזה הביא (בלי להביא את כל המכשולות שנוספו) זה קבר רחל הכותל ושאר המקומות הקדושים, שעם כל הרגש והגעגועים (וכבר אמרתי על כך שלרבי מסאטמאר ממש לא היה פחות געגועים מהשפע חיים והאחרי חיים וכו' לכותל, וכאשר אלו ששומעים לדבריו לא הולכים זה בכאב רב ובגעגועים - עדיין אין בכך שום מצווה מעשית שמנע ממנו לקיים עד אז וכרגע יש לנו את זה
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:29

רוצה להתעלות כתב:
22 מאי 2020, 00:09
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:01
רוצה להתעלות כתב:
21 מאי 2020, 23:57
אני לא יודע על חגיגיות שנעשים ע"י אינשי דלא מעלי.
אך - דיברתי עם סבתי פעם - תושבת ירושלים מקדמת דנא -, והיא סיפרה לי שהיא זוכרת עוד לפני תש"ח איך שהייתה בכותל ולאח"כ במשך 19 שנה היה געגועים עזים בירושלים, היו הולכים למקומות לראות את הכותל מרחוק [איני זוכר היכן], ובתשכ"ז שיכלו לשפוך שיח בכותל השמחה וההתרגשות פרצו גבולות, ומאז כמדומני היא לא פיספסה שבוע ללא בכיות ותפילות בכותל על צאצאיה.
ומימלא השמחה שלהם מובנת עד למאד ואיני מבין מדוע לכפור בשמחה זו. [ורק לחוגים שלא הולכים לכותל עד היום, השמחה לא קיימת, אולם כמדומני זה מיעוט מהציבור הירא והחרד לכבוד שמו.
אין זה קשור כלל לה' באייר פרוץ המדינה שחרוט על דגלה אין לנו חלק באלוקי ישראל.
אך כמובן צריכים אנו להוזיל דמעות על אחינו שעולים בהר ונוגעים באיסורי כריתות רח"ל, וע"ז מרן הרב שך בנקיות דעתו בכה כששמע שהכותל נכבש, [ואגב - זה התחיל בעשרים שלושים שנה האחרונות כשכל מיני קבוצות התחילו ל"שווק" זאת].
הלל זה נושא אחר שלא נגעתי בו.


שמעתי פעם מהגרי"ד טורצי'ן שליט"א שאחד הגדולים (שכחתי כרגע את שמו) שנהג כן ללכת לכותל, אמר אז על השמחה והצהלה בכיבוש הכותל והר הבית, שהמשיל את הדבר למה שהיה נהוג בעירו. כי כשמת בר מינן יהודי בצעירותו והשאיר אחריו יתומים קטנים היו מושיבים את התינוקות על גבי העגלה שבה נשאו את הארון, הילדים היו צוהלים על 'הטיול' הנדיר שקבלו בחינם, ולא השיגו שמתחת זאת מסתתרת לה צרה צרורה. 
כך אמר אותו גדול, האנשים שמחים בכיבוש הכותל, אך לא יודעים שבכך נגרם פרצה חמורה של חייבי כריתות כשיהודים התחילו לעלות להר הבית רח"ל...


התייחסתי לכך.
אולם המצירים על השמחה כדוגמתך - אין זה משום החייבי כריתות, אלא ...., והראיה - מדוע שהינך גר בסמיכות לכותל אין אתה הולך לשפוך שיח שם? מה הקשר לחייבי כריתות?
ובכלל כל הודעותיך עד כאן לא לימדו שזה מה שמפריע לכם.


אולם אלו שכן הולכים כמותך זה לא בגלל שהם שמחים עם הכותל אלא בגלל הלאומיות, והא ראיה כי אתה לא נוסע הרבה למירון רק לכותל והא ראיה הודעתיך הקודמות

אהבתי את הדרך בו אתה קובע עובדות כמסמרות על איש שאינך מכירו כלל וכלל


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:31

חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 00:09
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:06
חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 00:05

א. לפחות רובם ניצלו
ב. ובפורים?


היו יכולים לחסוך את 'המיעוטם' ג"כ, וזה הוכח היום הסטורית...
בפורים, כולם נצלו.






מטבע העולם שבכל מלחמה יש הרוגים וזה לא מוריד מהניצחון
בפורים כולם ניצלו? לא מסתבר שהיהודים הצליחו להרוג בלי להפגע כלל

לא לגופו של ענין
יכול להיות בהחלט יכול להיות

כל המלחמה היה בגד נס ולכן זה מסתבר מאד בפרט שהמלחמה היה בעמלק בעיקר 

ונפל פחדם על כל העמים היה ענין נסי גרידא ולא איזה כח מלוכד
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:33

HaimL כתב:
22 מאי 2020, 00:11
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:07
HaimL כתב:
22 מאי 2020, 00:06

אם כן, השאלה הייתה צריכה להיות על פורים. היהודים שנקהלו ועמוד על נפשם והרוג בשונאיהם ונוח מאויביהם, אולי גם מהם נהרגו בפעילות המתוארת. 
מה לעשות, ולא מצאנו תיאור כזאת. אלא 'כי נפל פחד היהודים עליהם'.
גם אם.זה נכון, שבאורח פלא אף אחד מהיהודים עצמם לא נהרג (למרות שלא הייתי מדייק כך מהפסוקים, אבל אני הולך בזה לפי דעתך), מניין היה ליהודים שכך יהיה. שמא היה טוב להם במקום להיקהל ולעמוד על נפשם, דווקא להסתתר ולנוס על נפשם

המלחמה הייתה מלחמה לה' בעמלק כפי שמבואר במדרשים 

וזה היה מלחמת מצווה 

וכמו שאמרתי ההרוגים היו מזרע עמלק
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:36

HaimL כתב:
22 מאי 2020, 00:21
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:18
ושאלה נוספת, למה שלא נחגוג גם על נסי 'צוק איתן' וכל השמות משמות שונות, או מלחמת לבנון הראשונה והשניה?
כי לא היו בהם שום הישגים ראויים לשמם, לא כיבושים, לא שום סכנה קיומית, ולא היו מאורעות היוצאים מגדר הרגיל


למה לא הרי לדבריהם הביאה שלוש שנים של שקט ומה הן לדידך


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:37

איש ווילנא כתב:
22 מאי 2020, 00:22
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:16
לא רק הקפידו, אלא אף הוכיחו זאת... כלומר. צבא המדינה היה חזק פי כמה מכל הצבאות גם יחד למרות גדלם, היה להם הרבה יותר נשק ומידע פנימי על מה שמתרחש בשטח האויב, ויוכיח מלחמת יום כיפור, שכאשר היה תקלה במערכת המודיעין, שלולי הספינה האווירית של הממשל האמריקאי, אף אחד לא היה שורד... ובמלחמת ששת הימים האמריקאים לא מצאו לנכון לשלוח עזרה... כי הם ידעו שבכח המדינה לנצח (וכך גם נודע ממסמך פנימי שנתגלה אחר שנים רבות)
כמובן שהכל מתנהל משמים, אבל אנו מדברים בדרך הטבע הנראה לנו לעין.

 לי לא ידוע כך
ארה"ב לא שלחה נשק משום שהיה לה את האינטרסים שלה
אבל אין טעם להמשיך בויכוח כי הוא לא יהיה תכליתי 

אגב בכתבי עת התורנים האמריקאים מאותם ימים
מלאים מהפולמוסים האלה בין סאטמר לאחרים
והמעונין בזה יחפש שם

ואפשר גם לבדוק את הוכחו הדברים

כפי הידוע עם הבקשה המפורסמת אשר אירגן ר' משה פיינשטיין כאשר התבטא אף בחריפות נגד הרבי מסאטמאר והתברר אחרי זה שהרבי צדק


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:40

חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 00:28
שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 00:26
ובנותן טעם להביא מה שרשום אצלי:
ושמענו מרבי אהרן רוטר במרחשון תשנ"ב, בהספד שהתקיים בימי השבעה על מרנא רשכבה"ג רבי אלעזר מנחם מן שך זצ"ל (בבית הכנסת --------------------), שאחרי המלחמה בשנת תשכ"ז שהערבים נחלו מפלה עצומה, הרב שך פגשו בבנק, ופנה אליו: נו, רבי אהרן מה אותה אומר? (אודות המלחמה והנצחון), השיבו, נצחנו ב"ה! השיבו הרב שך כמאוכזב; רבי אהרן ממך לא הייתי מצפה לשמוע כך. שאלו בתמיה: מה הפירוש, והרי הלכו לשחוט את כולנו. ב"ה נצחנו. השיבו הרב שך, גם אני התפללתי שנינצל – אבל לא על ידם! זו השקפת ישראל סבא אודות שלטון הכפירה פה.


סיפורים יפים, אבל למעשה הקב"ה כן הציל אותנו על ידם אז לא נודה לו כי הוא לא עשה את זה כמו שרצינו? כי ההשקפה שלנו לא היתה נותנת לנו לתת להם לנצח?


עיין במאמר שלוש שבועות בויואל משה אשר הוא מוכיח שם עד כמה הקב"ה רוצה שיהללוהו בכל נס


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:43

בלדד השוחי כתב:
22 מאי 2020, 00:38
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:09

כנראה...
הרי לדעתכם הקב"ה עושה נסים ע"י רשעים, 


אחרי ששת הימים כתב הקנאי דומב מאמר בו טען שזה הכל מכוחות הסט"א וכו'. ר' משה שינפלד יצא נגדו במאמר חריף [או אפילו חוברת] בו טען שזה כפירה בעיקר. היה טוב אם מישהו היה יכול להעלות כאן את המאמר הזה.

הגר"ש פישר שליט"א באותה תקופה היה מצטט את הפסוקים במלכים:
מלכים ב פרק ח
(יט) וְלֹֽא־אָבָ֤ה ד' לְהַשְׁחִ֣ית אֶת־יְהוּדָ֔ה לְמַ֖עַן דָּוִ֣ד עַבְדּ֑וֹ כַּאֲשֶׁ֣ר אָֽמַר־ל֗וֹ לָתֵ֨ת ל֥וֹ נִ֛יר לְבָנָ֖יו כָּל־הַיָּמִֽים:
מצודת דוד:
(יט) ולא אבה - עם שהיו ראוים להשחתה כי יהורם וביתו עשו הרע:

ובפי"ג:
(כג) וַיָּחָן֩ ד' אֹתָ֤ם וַֽיְרַחֲמֵם֙ וַיִּ֣פֶן אֲלֵיהֶ֔ם לְמַ֣עַן בְּרִית֔וֹ אֶת־אַבְרָהָ֖ם יִצְחָ֣ק וְיַֽעֲקֹ֑ב וְלֹ֤א אָבָה֙ הַשְׁחִיתָ֔ם וְלֹֽא־הִשְׁלִיכָ֥ם מֵֽעַל־פָּנָ֖יו עַד־עָֽתָּה:

[הוא כמובן התכוון להסביר בזה, שהצד השני שזה לא היה סט"א אינו בהכרח שד' עזר לציונים, אלא שלפעמים ד' מרחם למרות ההשחתה].
(ציטוט מאשכול אחר)

סתם לשם השוואה למה להרב דומב שהיה עובד גדול ות"ח בסדר גודל לא מגיע הרב ואילו לר' משה שיינפעלד כן


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:53

HaimL כתב:
22 מאי 2020, 00:50
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:37
שצועקים בהחלט נכון, וזה נכון גם לגבי הבהלה שהיה לפני מלחמת ששת הימים.
לפום חורפא שבשתא, ואסביר. 

גם אם ייתכן שאתה צודק (ויש אולי רגליים לדבר בנוגע למלחמת יום כיפור, לכן אני משתדל להימנע מלהזכיר אותה בדיון הנוכחי), אתה וגם הרבי מסאטמאר, שוכחים עובדה אחת בנוהג שבעולם. נניח שלנאצר לא היו לא הכוונות להשמיד את ישראל, ולא הנשק המכריע שהוא היה צריך בשביל זה. ונניח שישראל הייתה נמנעת מכל המהלך ההתקפי. ונניח שנאצר כן היה יוזם איזה מהלך צבאי, בלי צפי אמיתי להשמדה (שוב, כנראה בדומה למלחמת יו"כ). אבל נניח שהוא היה מצליח להשיג איזה הישג משמעותי (אולי בגלל שלא היו מחסלים חלק ניכר מהכוח האווירי שלו). מה היה קורה אז. ולהזכיר הוא היה עלול להיות מצויד בנשר אמריקאי (לא משהו, כדבריך), והייתה לו רוח גבית, ותמיכה גם אמריקאית וגם רוסית. יש להניח שהוא לא היה מסתפק בהישג המוגבל, והיה מנסה להעמיק את ההישג. ואז, נעדרי יוזמה, עם אויבים חזקים, ובעלי כוח אווירי משמעותי, מה היו עושים אז צה"ל ומדינת ישראל. להיכן כל זה היה הולך. מן הסתם למקום אחר לחלוטין, וכנראה באמת לסכנת השמדה.

עכשיו תהפוך את כל הסיפור על ישראל

אתה לוקח כאן תיאוריה נחמדה, שאולי היה קורה אבל היה יכול לקרות הפוך כי המודיעין הישראלי ידע על כך 

והא ראיה היום הצבא המצרי נחשב יותר חזק מהישראלי והם דווקא חיים בשלום (בשל שיקולים אחרים) 

ודווקא הרעיון אומר ההיפך הסיבה שנאצר פטפט היה להרשים גם את בני עמו וגם את ארצות ערב האחרות איתם היה בידידות (או יותר נכון בסכסוך), הוא לא רצה במלחמה כי הוא ידע כי יש לו מה להפסיד. אותה סיבה אשר החיזבאללה אוהב לדבר היום המון ולא לעשות כלום. כי בתקופת מלחמת לבנון השניה הם היו קבוצה חלשלשה כאשר לא היה להם הרבה מה להפסיד. ולכן הם נתנו בכל הכח. ודווקא היום כאשר הם כוח אדיר בלבנון. ונחשב לארגון הטירור החזק ביותר בעולם. הוא לא עושה כלום. כי יש לו מה להפסיד. 

אגב הוא הדין אם איראן אנשים מחכים שהעם באיראן יפקע את סבלנותו ויצא עם מרד מזוין נגד משטר האיתולות אני מפחד וחושש ביותר מהיום הזה ששלטון האיתולות יבין שכבר אין לו מה להפסיד. ואז ר"ל אני לא מסוגל אפילו לחשוב


 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:56

רוצה להתעלות כתב:
22 מאי 2020, 01:08
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:01
רוצה להתעלות כתב:
21 מאי 2020, 23:57
אני לא יודע על חגיגיות שנעשים ע"י אינשי דלא מעלי.
אך - דיברתי עם סבתי פעם - תושבת ירושלים מקדמת דנא -, והיא סיפרה לי שהיא זוכרת עוד לפני תש"ח איך שהייתה בכותל ולאח"כ במשך 19 שנה היה געגועים עזים בירושלים, היו הולכים למקומות לראות את הכותל מרחוק [איני זוכר היכן], ובתשכ"ז שיכלו לשפוך שיח בכותל השמחה וההתרגשות פרצו גבולות, ומאז כמדומני היא לא פיספסה שבוע ללא בכיות ותפילות בכותל על צאצאיה.
ומימלא השמחה שלהם מובנת עד למאד ואיני מבין מדוע לכפור בשמחה זו. [ורק לחוגים שלא הולכים לכותל עד היום, השמחה לא קיימת, אולם כמדומני זה מיעוט מהציבור הירא והחרד לכבוד שמו.
אין זה קשור כלל לה' באייר פרוץ המדינה שחרוט על דגלה אין לנו חלק באלוקי ישראל.
אך כמובן צריכים אנו להוזיל דמעות על אחינו שעולים בהר ונוגעים באיסורי כריתות רח"ל, וע"ז מרן הרב שך בנקיות דעתו בכה כששמע שהכותל נכבש, [ואגב - זה התחיל בעשרים שלושים שנה האחרונות כשכל מיני קבוצות התחילו ל"שווק" זאת].
הלל זה נושא אחר שלא נגעתי בו.


שמעתי פעם מהגרי"ד טורצי'ן שליט"א שאחד הגדולים (שכחתי כרגע את שמו) שנהג כן ללכת לכותל, אמר אז על השמחה והצהלה בכיבוש הכותל והר הבית, שהמשיל את הדבר למה שהיה נהוג בעירו. כי כשמת בר מינן יהודי בצעירותו והשאיר אחריו יתומים קטנים היו מושיבים את התינוקות על גבי העגלה שבה נשאו את הארון, הילדים היו צוהלים על 'הטיול' הנדיר שקבלו בחינם, ולא השיגו שמתחת זאת מסתתרת לה צרה צרורה. 
כך אמר אותו גדול, האנשים שמחים בכיבוש הכותל, אך לא יודעים שבכך נגרם פרצה חמורה של חייבי כריתות כשיהודים התחילו לעלות להר הבית רח"ל...




סתם אני לא מבין את המשל -
כשיש הפגנות על שבת וכי אנו מחשבנים שבגללם יהיו חילולי שבת ע"י המשטרה ולכן נמנעים? וודאי שלא, משום שאנו עושים ע"פ הבנתינו והלעיטהו לרשע וימות.
כל אבותינו ואמהותינו לכל אורך הגלות השתקקו להפיל תחינה בכותל המערבי - כמובן חוץ מהצפייה הגדולה לגאולה השלמה.
כמובן צריכים אנו לבכות על השוטרים שמחללים שבת ועל היהודים שעולים בהר רח"ל.
אך מדוע לא לשמוח על שהצלחנו במטרתנו בהפגנה/על שזוכים אנו לעמוד במקום שלא זזה ממנו השכינה?

נ.ב. אין כוונתי כלל להכנס לנושא ההפגנות אלא למשל בלבד.  

שוב אתה משווה דבר שהוא חיוב (או איסור בנידון דידן) לדבר שהוא רגשי (גם לי) אך עדיין שום חיוב לית ביה


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 14:58

מתאהב על ידך כתב:
22 מאי 2020, 01:37
איש ווילנא כתב:
22 מאי 2020, 01:15
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:37
ציטוט ולכל אלו שמתרגשים מה'נסים' שהיו, ומכך שהרה"ק מסאטמאר זי"ע לא ראה לכאורה דברים ברורים. הרי ידוע שהוא היה 'חכימי דיהודאי' והבין דבר ושניים גם בפוליטיקה.

לענ"ד גם הרבה מסאטמר ראה כאן את הצלת עם ישראל
אלא שסבר שלא צריך להדגיש את זה ואדרבה כדאי לטשטש את זה
בשביל להתרחק ממדינת החפשים והמסתעף
וזה גם הסיבה שרוב הגדולים לא הדגישו את ניסי ההצלה
צודק.
גלוי וידוע שהוא לא היה קיצוני כמו ממשיכיו.

וגם הספר "על הגאוולה ועל התמורה" נכתב כנראה ע"י מישהו אחר כי הרבי כבר לא תפקד אז ולא ראוהו ברחוב כלל. 
ואל תתמה על הדבר, ר' שלמה לורנץ סיפר לבן משפחתו שסיפר לי שהוא שאל פעם את ר' יואליש (שאגב, עזר לו המון לאסוף לחינוך העצמאי) למה אתה לא אומר כך וכך? 
והרבי השיב לו:
אתה באמת חושב שאני כאן קובע לבד? אז אספר לך עובדה ותבין...
היתה לי מראה בבית, ויום אחד נכנסו החסידים ושברו אותה בלי להודיע לי מראש כלום, ואף לא חשבו להתנצל בפני, "כי זה לא מתאים לבית של אדמו"ר!". 
עד כאן העדות במדוייק. 


נ. ב. כבר העיד רבי משה שפירא שכבר קבע רבי יחזקאל לוינשטיין נחרצות, שעצם הרעיון שהניסים הללו נעשו ע"י הסט"א = זה כמעט עבודה זרה! (כלשונו הטהור). 
הוא גם אמר בישיבה בפומבי מיד לאחר המלחמה שמעכשיו צריך לומר פעמיים ביום "אני ה' אשר הוצאתי אתכם מכל הארצות"!
כדבר הנביא ירמיהו כג:
​​​​​​לָכֵ֛ן הִנֵּֽה־יָמִ֥ים בָּאִ֖ים נְאֻם־יְהוָ֑ה וְלֹא־יֹ֤אמְרוּ עוֹד֙ חַי־יְהוָ֔ה אֲשֶׁ֧ר הֶעֱלָ֛ה אֶת־בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל מֵאֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃
כִּ֣י אִם־חַי־יְהוָ֗ה אֲשֶׁ֣ר הֶעֱלָה֩ וַאֲשֶׁ֨ר הֵבִ֜יא אֶת־זֶ֨רַע בֵּ֤ית יִשְׂרָאֵל֙ מֵאֶ֣רֶץ צָפ֔וֹנָה וּמִכֹּל֙ הָֽאֲרָצ֔וֹת אֲשֶׁ֥ר הִדַּחְתִּ֖ים שָׁ֑ם וְיָשְׁב֖וּ עַל־אַדְמָתָֽם׃ 
 

כמובן זה עדיין לא אומר שאין צד שני שצריך לשמור מרחק מהחגיגות העקומות והנוסח שלהם של כוחי ועוצם ידי וכו' וכדעת הסטייפלר במכתבו והראיה שהביא ממצבה. 


מזכיר לי אלו שטענו שחתימתו של הרבי מבעלזא ושל הרב מטשעבין על החוב קדוש היה מעשה רמיה


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 15:02

אמונת אומן כתב:
22 מאי 2020, 10:34
שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 03:01
לא מודים לו על שהוא הביא את הניצחון דרך הציונים - והוא מתעב הודאה שכזו!

כמי שבקי בתנך יותר מכולנו, כב' יודע היטב שהרבה ניסים בהיסטוריה של כלל ישראל היו מעורבים בהם רשעים, ולא מצאנו בשום מקום תימוכין להשקפה זו. 

יהודי מודה להקב"ה על כל דבר, ומבקש מהקב''ה כל דבר, אפילו דבר עבירה. 

כמו כן, לקחת שרשרת של ניסים שגם הציונים הרשעים ראו בה אירוע ניסי מחוץ לדרך הטבע,( אני עוד זוכר היטב איך סבי ע"ה תיאר באזני איך כל הארץ ממש היתה מקשה אחת של חיזוק באמונה כולל הפחותים ביותר ) ולמצוא דרך להסביר שאין זה נסים.... נו נו, מיותר לענות על זה. 

כבר הסבירו יפה למעלה שר' יואל טעמו ונימוקו עמו. 
ואני שמעתי מיהודי אחד שלמד אז כבחור באחד מהישיבות המפורסמות בבני ברק שהחליט באמצע המלחמה כאשר כבר שמעו כי הציונים כבשו את עיר העתיקה ללכת לכותל למרות שהיה עדיין סכנה גדולה כמו כן הציבור עדיין ישב אז בפחדים 

כמו כן הוא אמר שהם עמדו על גג הישיבה וראו את הפגזים מרחוק כאשר הרבה יהודים בבני ברק התחבאו בבתים 

כאשר שאלתי אותו האם לא פחד ענה לי שמי שפחד ומי שדיבר אחר כך שהיו ניסים היו ה'פרומע' כלשונו אלו שלא שמעו ולא קראו את כל מה שכתבו העיתונות שהכירה היטב את המצב. אלא שמעו את מה שהמדינה פרסמה לציבור. אבל מי שהיה הכיר היטב את האותיות הקטנות של התקשורת דאז ידע גם ידע מה מחכה להם
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 632
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 22 מאי 2020, 15:04

אמונת אומן כתב:
22 מאי 2020, 10:34
שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 03:01
לא מודים לו על שהוא הביא את הניצחון דרך הציונים - והוא מתעב הודאה שכזו!

כמי שבקי בתנך יותר מכולנו, כב' יודע היטב שהרבה ניסים בהיסטוריה של כלל ישראל היו מעורבים בהם רשעים, ולא מצאנו בשום מקום תימוכין להשקפה זו. 

יהודי מודה להקב"ה על כל דבר, ומבקש מהקב''ה כל דבר, אפילו דבר עבירה. 

כמו כן, לקחת שרשרת של ניסים שגם הציונים הרשעים ראו בה אירוע ניסי מחוץ לדרך הטבע,( אני עוד זוכר היטב איך סבי ע"ה תיאר באזני איך כל הארץ ממש היתה מקשה אחת של חיזוק באמונה כולל הפחותים ביותר ) ולמצוא דרך להסביר שאין זה נסים.... נו נו, מיותר לענות על זה. 

כבר הסבירו יפה למעלה שר' יואל טעמו ונימוקו עמו. 

אגב אולי תספר לנו באיזה מלחמה היו מעורבים רשעים וקרו ניסים (אשר אנו מודים עליהם) שלא היה בהם ציווי אלוקי 

ממה שאני יודע היה שרבי עקיבא אחרי שהכתיר את בר כוכבא למשיח, מה שגרם לו לפרוש ממנו הוא רק בגלל שהתחבר לכותים


HaimL
משתמש ותיק
הודעות: 2379
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 339 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי HaimL » 22 מאי 2020, 15:13

איטשע מאיר לורנץ כתב:
22 מאי 2020, 14:36
HaimL כתב:
22 מאי 2020, 00:21
יוספזון כתב:
22 מאי 2020, 00:18
ושאלה נוספת, למה שלא נחגוג גם על נסי 'צוק איתן' וכל השמות משמות שונות, או מלחמת לבנון הראשונה והשניה?
כי לא היו בהם שום הישגים ראויים לשמם, לא כיבושים, לא שום סכנה קיומית, ולא היו מאורעות היוצאים מגדר הרגיל

למה לא הרי לדבריהם הביאה שלוש שנים של שקט ומה הן לדידך
הן לדידי דבר טוב מאוד אבל הן לא היו מהפך אסטרטגי
 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3156
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 954 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 מאי 2020, 17:16

חלק א׳ ממעל כתב:
22 מאי 2020, 14:00
אחרי כל המלל, מי ביקש שתודה על הכח שנתן לצה"ל תגיד הלל על מה שניצלת
את החשבון נפש למה לא זכינו שיהיו נסים גדולים יותר בלי הרשעים נעשה לעצמינו, אבל מה זה מוריד מהחובה להודות על ההצלה כשלעצמה?
המלל הוא הבסיס..לפעמים לא נוח לקראת את זה.. אבל כנגד מבול ההגיגים דפה זה מעט.

צריך לומר הלל גם על מלחמת המפרץ שהסתיימה מבלי שנקפנו אצבע.

ובכלל יום אידם הנקרא יום ירושלים, הוא לא יום סיום אותה מלחמה, אז היה צריך לומר ביום אחר..
ובכלל כמו שלא עושים יום צום על מלחמת העולם כי אין בכחנו, שכך כבר אמר החזו"א, כך גם איננו אומרים הלל כי אין בכחנו.

ההלל דהאידנא ביום ירושלים הוא בדיוק כמו יום העצמאות.
ובשימת לב שגם ר' שריה כורך ואומר שיום זה ויום העצמאות שליליים בעיני רבותינו.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1370
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 194 פעמים
קיבל תודה: 473 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי אמונת אומן » 23 מאי 2020, 22:09

שאר לעמו כתב:
22 מאי 2020, 17:16
צריך לומר הלל גם על מלחמת המפרץ שהסתיימה מבלי שנקפנו אצבע.

גם אם בוודאות צריך להודות על ההצלה במלחמת המפרץ, עדיין הדבר היה במסגרת הציפיות האנושיות של כל אחד, שארה''ת המעצמה החזקה בעולם תנצח את עיראק, אחרי מערכה של חודשים מורטי עצבים. 
למי שזוכר את ההסטוריה, הנס המרכזי שבמלחמת המפרץ היה עצם פריצת המלחמה שגרמה לחיסולו של המר שבאויבינו. 
במלחמת ששת הימים קרה מהפך בלתי צפוי לחלוטין, בבחינת רבים ביד מעטים וגבורים ביד חלשים, כאשר המצב המדיני והפיזי של תושבי הארץ התהפך מרגע לרגע כאשר תחת להיות נסים מקול עלה נדף הפכנו להיות תושבים נורמליים בארץ, עד שכל עמי הארץ אמרו כי שם ד' נקרא עלינו ויראו ממנו. 


חיים ליצא
משתמש ותיק
הודעות: 285
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת הלל ביום ירושלים

שליחה על ידי חיים ליצא » 23 מאי 2020, 22:32

על עצם האמרה שלא יכול לצאת דברים טובים ע"י רשעים 
אז על פי זה 
זה שר' יואיליש ניצל ברכבת קסטנר זה לא טוב 

זה שמרן הגריש"א חי בתשע שנים האחרונות ע"י מנתח חילוני זה לא טוב 

וכן אסור ללכת לבית חולים לרופאים הרשעים שהרי בכל מקרה לא יצא מזה שום דבר טוב 

וכ"ו וד"ל 
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה - פנימי”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: העני בדעת, מסיח לפי תומו | 3 אורחים