אודות "בית מדרש הגר"א"

בפורום זה הודעות מאושרות על ידי מנהל

שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3150
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 952 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 ינואר 2020, 20:02

בר נש כתב:
29 ינואר 2020, 14:09
ומה יעשה אדם הרואה את חבירו מתעלם לגמרי מדעת עצמו?
יתפלל שיזכה לדעה.. ואין לזה קשר לאשכול זה ולא כי הוא זה.


בר נש
משתמש ותיק
הודעות: 367
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי בר נש » 29 ינואר 2020, 20:17

שאר לעמו כתב:
29 ינואר 2020, 20:02
בר נש כתב:
29 ינואר 2020, 14:09
ומה יעשה אדם הרואה את חבירו מתעלם לגמרי מדעת עצמו?
יתפלל שיזכה לדעה.. ואין לזה קשר לאשכול זה ולא כי הוא זה.
לדעתך א''א לעזור לו? נשאר רק להתפלל עבורו? 
 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3150
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 952 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 ינואר 2020, 20:19

תכוינהו לרופא הבקיא בתורת הנפש (פסיכולוג).

איך זה בדיוק קשור לאשכול הזה.


חנינא בני
הודעות: 55
הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי חנינא בני » 29 ינואר 2020, 20:31

קדמא ואזלא, מה שנכתב שם הוא כדלהלן:

בהקשר לאיזכור של ר' דוב לנדו בסוגיא זו.
בקשני שאר בשרו מבאי ביתו לומר כי ר' דוב השיב על הפרסומים שהוא לא יכול להיות לא בעד ולא נגד כי פשוט עד יום שישי לא היה לו מושג על הנושא


עד כאן ציטוט.
מגוחך להתייחס למשהו שמישהו כתב בפורום כ'ציטוט', כל אחד יכול לכתוב שרב פלוני אמר משהו מסויים נגד רב אלמוני. ובפרט במקרה זה כשהיה כאן אינטרס ברור של קבוצה שנפגעה מהרב ענבל (או יותר נכון חושבת שנפגעה, כי חושבת שהוא כתב את 'במבט בוחן'), והם אף עודדו במפורש את ההשמצות והפגיעה נגדו. אז להאמין להם ועוד לקרוא לזה ציטוט?


בר נש
משתמש ותיק
הודעות: 367
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי בר נש » 29 ינואר 2020, 20:39

שאר לעמו כתב:
29 ינואר 2020, 20:19
תכוינהו לרופא הבקיא בתורת הנפש (פסיכולוג).
איך זה בדיוק קשור לאשכול הזה שואל בשנית..



אני שואל אותך לגבי אדם שפוי שמסוגל בהחלט לנהל חיים נורמליים שאפילו מחונן בתפיסה מהירה. הבעיה שלו היא שבנוגע ללימוד תורה הוא מבטל מיד את דעת עצמו לטובת דעת חז''ל עד שהוא תמה עליהם ''מקמ''ל פשיטא?! '' ובעקבות כך טורח לחדש הו''א דחוקה שנמצאת הרבה יותר מחודשת ממה שאכן אמרו חכמינו. 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3150
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 952 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 ינואר 2020, 20:46

שילך למורה פרטי שיסביר לו איך חושבים..
התשובה לא תמצא - אם בדוקא רצית שאכתוב - בארגון בימדהגר"א.

כמדומה אתה גם ציינת פה 
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic. ... 80#p111018
מה תפקיד המורה להכווין אותו, אך זה לא קשור לאשכול.


מהבהב בחושך
הודעות: 140
הצטרף: 20 ינואר 2020, 21:47
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מהבהב בחושך » 29 ינואר 2020, 20:47

שאר לעמו כתב:
28 ינואר 2020, 23:39
אם לא יערב אדם את דעתו האישית ויראה שאינה מסתדרת עם התורה איך תשתנה דעתו ותהפוך לדעת תורה?
תמיד יהיו לו שתי דעות זאת האישית וזאת של התורה.
וכפי מה שהבנתי בבית מדרש הגר"א ס"ה נותנים ביטוי לדעה האישית (מה שבהרבה מקומות משתיקים)תוך התבטלות מוחלטת לדעת ראשונים
במחשבה שניה - אם הבנתיך נכון, כוונתך שכל אדם לומד בשכלו ומנסה להבין למה חז"ל או הראשונים לא הבינו כך. זו הדרך הנכונה.
אך לא זו דרכם! הם מתבטלים (כנראה רק בדרך כלל) לראשונים, אך בראש וראשונה מחדדים שלולא דברי הראשונים יש לומר אחרת! ולא זו הדרך יבור לו האדם, אלא הדרך הנכונה היא שהדעה האישית לא קיימת כדעה בפ"ע, אלא כל מטרתה להבין למה הבינו הקדמונים אחרת, ואיך למצא מסילות להבין ששם האמת, ורק שם.
כבר כתבתי בנושא, כמה משקל לתת לדעתו של האדם קודם שלמד תורה. ודנו חכמי הפורום, שוודאי יש לה משקל כבד מאד, וכו' וכו'.
מסכים אני אתכם לחלוטין, והדגשתי בתוך דברי כי אם לא יזדהה האדם עם מה שהתורה מלמדת ומחנכת אותו הרי שלא למד תורה. לא באמת הבין.
ומ"מ אפרט כמה נקודות בדברים.
ישנה צורה איך ניגשים לתורה, [ובאמת לכל חכמה], להטות אוזן להפנות את הלב, מה היא מלמדת. וודאי להתבונן בעצמו מה חשבתי עד השתא, היכן הוא השינוי, מדוע הוא צודק, [אם ניגשים ללמוד חכמה אלוקית]. והיכן מונחת הטעות הראשונה. ובלי זה אין לימודנו שלם.
אינני יודע באיזה מידה היכרותכם עם ביהמ"ד הנ"ל.
ומ"מ לפי מידת היכרותי [האישית] אזכיר כאן כמה נקודות בנושא הנ"ל בשייכות לביהמ"ד המדובר.
מחפשים 'למצוא את עצמי בתורה'. וההנחה כי מה שהוא 'אני' השתא וודאי נמצא בתורה. עם התחושות והתפיסות הקיימות כבר. [לא שמדובר כך להדיא אך זוהי רוח המקום, ואפשר לשמוע בולט מאד]. באים להבין איך אני מסתדר עם התורה. איך מה שהחיים שלי כבר, נמצאים בתורה. לא באים להתלמד ולהתחנך.
ובאמת שמונח בזה עניין עמוק יותר. ואביא כאן דוגמא קטנה. אך לדעתי, ולפי מה ששמעתי מת"ח שעסקו בענין, עקרונית ויסודית מאד.
הרב פייבלזון שאל, הרי התורה באה ללמד מהו הטוב, והאדם בעצמו רוצה טוב ומזוהה עם הטוב. א"כ ע"כ שאדם יכול להשיג התורה - הטוב מעצמו. [אברהם מעצמו למד תורה]. וא"כ מדוע נצרך מתן תורה. [ויישב שמא לא יכון היטיב להתבונן בטוב...].
אף הרב עינבל התקשה בשאלה זו. מטעם אחר ובנוסח אחר. ואכמ"ל.
תפיסה זו כי מה שהתורה מביאה לעולם כבר נמצא בעולם, עיוות גמור הוא של האמת של התורה.
התורה קדמה לעולם. והעולם כפי שהוא עתה אינו כהתורה. והתורה באה לשנות העולם ולהעלותו לתפיסת התורה. ואנו נדרשים להתרומם מעכירותו של העולם, של עצמנו לדעת התורה.
בלי מתן תורה הרי לא היה בעולם תפיסה עליונה כזו שמעל ומעבר למושגי העולם.
דעה זו כי התורה מונחת בעולם, דעת האדם 'כבר' מתאימה לתורה, ואנו צריכים, 'לבצע התאמה'. זה מה שהעיר -לדעתי וכפי ששמעתי- כמה מחכמי ישראל לדבר על הנושא.
לדידם, יש כאן טעות. ויסודית וחמורה.
לדעתי, האוירה הקלילה, הבטוחה בעצמה, המתריסה משהו ששוררת בביהמ"ד הנ"ל, הם אינם מעטפת חיצונית שונה. ואפשר חסרת משמעות. היא ביטול של כנתינתה, 'באימה ביראה ברתת ובזיע', היא נובעת מתפיסה, כי התורה היא בשטח שלי, אינה מעלי, אינה נשגבת ו-בעיקרון- למעלה למעלה מתפיסתי. ואני נדרש להתרומם ולהתעלות לאותה דעה עליונה.
הוא הדין והוא הטעם בנוגע ל'שפה' המדוברת שם. בוטה. ומודרנית.
ומ"מ אלה הם סימפטומים, העיקר הוא התפיסה העומדת בשרשי הדברים. וכפי שניסיתי להבהיר.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3150
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 952 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 ינואר 2020, 20:52

למה זה מסובך לי כל כך כל המלל הזה.. למה? (יתכן שבאמת אני בעל מוח גס, ובלתי אנין טעם, ובכל אופן כשמסבירים לי לאט כל החברים מעידים שאני קולט בסוף)
למה לא טוב מעט שערי תשובה, מעט מסילת ישרים, לימוד גמרא בעיון (הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו).

למה כל החגיגה הזו? האם אתה מבין מה בדיוק לא טוב פה, למה זה סוטה.
אין לי בעיה עם מישהו שלעצמו נסחף/טעה/ מקשקש - הבעיה היא כשיש מי שמטיף שעצור: כאן במה 'לאנשים חושבים' כמו אותו עיתון שמאלני שבאמת חושב שהוא חושב..

ורצוני להדגיש שאינני מדבר כלפי מישהו באופן אישי בפורום.


חנינא בני
הודעות: 55
הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי חנינא בני » 29 ינואר 2020, 20:53

אז אולי כדאי להושיב ב"ד של שבעים חכמי הפורום, והם יחליטו אם מרגיש להם טוב או לא
בעיני הגישה הזו שיושבים כאן אנשים אנונימיים, כבודם במקומם מונח, ובקלילות שכזו קובעים על אחרים שהם קלילים ומבטלים את באימה וביראה וכו', הרבה יותר שטחית וקלילה, וגם בה אין שמץ של אימה ויראה
באיזו זכות, רבי מהבהב, אתה אומר בשם מישהו אחר ש"התורה אינה נשגבת"???? שאלת אותו אם זה נכון שכך הוא חושב???? יש לך מושג ירוק על מי שאתה קובע כזו נחרצות ובשפה בוטה ומודרנית? הזכות לקבוע את זה היא בשטח שלך ולא מעליך?


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1962
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 444 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 29 ינואר 2020, 21:07

מהבהב בחושך כתב:
29 ינואר 2020, 20:47
כבר כתבתי בנושא, כמה משקל לתת לדעתו של האדם קודם שלמד תורה. ודנו חכמי הפורום, שוודאי יש לה משקל כבד מאד, וכו' וכו'.
מסכים אני אתכם לחלוטין, והדגשתי בתוך דברי כי אם לא יזדהה האדם עם מה שהתורה מלמדת ומחנכת אותו הרי שלא למד תורה. לא באמת הבין.
ומ"מ אפרט כמה נקודות בדברים.
ישנה צורה איך ניגשים לתורה, [ובאמת לכל חכמה], להטות אוזן להפנות את הלב, מה היא מלמדת. וודאי להתבונן בעצמו מה חשבתי עד השתא, היכן הוא השינוי, מדוע הוא צודק, [אם ניגשים ללמוד חכמה אלוקית]. והיכן מונחת הטעות הראשונה. ובלי זה אין לימודנו שלם.
אינני יודע באיזה מידה היכרותכם עם ביהמ"ד הנ"ל.
ומ"מ לפי מידת היכרותי [האישית] אזכיר כאן כמה נקודות בנושא הנ"ל בשייכות לביהמ"ד המדובר.
מחפשים 'למצוא את עצמי בתורה'. וההנחה כי מה שהוא 'אני' השתא וודאי נמצא בתורה. עם התחושות והתפיסות הקיימות כבר. [לא שמדובר כך להדיא אך זוהי רוח המקום, ואפשר לשמוע בולט מאד]. באים להבין איך אני מסתדר עם התורה. איך מה שהחיים שלי כבר, נמצאים בתורה. לא באים להתלמד ולהתחנך.
ובאמת שמונח בזה עניין עמוק יותר. ואביא כאן דוגמא קטנה. אך לדעתי, ולפי מה ששמעתי מת"ח שעסקו בענין, עקרונית ויסודית מאד.
הרב פייבלזון שאל, הרי התורה באה ללמד מהו הטוב, והאדם בעצמו רוצה טוב ומזוהה עם הטוב. א"כ ע"כ שאדם יכול להשיג התורה - הטוב מעצמו. [אברהם מעצמו למד תורה]. וא"כ מדוע נצרך מתן תורה. [ויישב שמא לא יכון היטיב להתבונן בטוב...].
אף הרב עינבל התקשה בשאלה זו. מטעם אחר ובנוסח אחר. ואכמ"ל.
תפיסה זו כי מה שהתורה מביאה לעולם כבר נמצא בעולם, עיוות גמור הוא של האמת של התורה.
התורה קדמה לעולם. והעולם כפי שהוא עתה אינו כהתורה. והתורה באה לשנות העולם ולהעלותו לתפיסת התורה. ואנו נדרשים להתרומם מעכירותו של העולם, של עצמנו לדעת התורה.
בלי מתן תורה הרי לא היה בעולם תפיסה עליונה כזו שמעל ומעבר למושגי העולם.
דעה זו כי התורה מונחת בעולם, דעת האדם 'כבר' מתאימה לתורה, ואנו צריכים, 'לבצע התאמה'. זה מה שהעיר -לדעתי וכפי ששמעתי- כמה מחכמי ישראל לדבר על הנושא.
לדידם, יש כאן טעות. ויסודית וחמורה.
לדעתי, האוירה הקלילה, הבטוחה בעצמה, המתריסה משהו ששוררת בביהמ"ד הנ"ל, הם אינם מעטפת חיצונית שונה. ואפשר חסרת משמעות. היא ביטול של כנתינתה, 'באימה ביראה ברתת ובזיע', היא נובעת מתפיסה, כי התורה היא בשטח שלי, אינה מעלי, אינה נשגבת ו-בעיקרון- למעלה למעלה מתפיסתי. ואני נדרש להתרומם ולהתעלות לאותה דעה עליונה.
הוא הדין והוא הטעם בנוגע ל'שפה' המדוברת שם. בוטה. ומודרנית.
ומ"מ אלה הם סימפטומים, העיקר הוא התפיסה העומדת בשרשי הדברים. וכפי שניסיתי להבהיר.
אני מנסה להבין לפי דבריך, כיצד נמצא השלב שבו האדם מתרומם מעל להשגה שלו ולתפיסה שלו, איך הוא מתרומם לשם, הרי הוא לא שייך לשם, שהרי הוא שייך לעולם שנברא אחר העולם, איך ישנה את התפיסה שלו, איך ישנה את ההבנה שלו, והרי זה כל המטרה שהאדם שכלו ידבק בשכל הבורא, איך זה יקרה לפי דבריך, אא"כ אתה לומד כמו בריסק הכל זה גזיה"כ או נוסח דומה וכו', אני מבין שהפשט בזה כיון שהתורה היא העומק של כל דבר שקיים בעולם והיא העומק של העולם, ולכך כיון שבאדם יש דעה ושכל שהבדיל אותו מבהמה, הוא מגלה אצל עצמו את העומק של התורה, ובלי ההבנה שלו בעמוק התורה כיצד שכלו ידבק בבורא, והיינו שהוא מגלה אצל עצמו עוד עומק שהתורה גילתה לו, משל למה הדבר דומה אדם שמקבל חכמה מרב, יש אפשרות שהוא קיבל כמו איזה טיפש וודאי בזה לא עסקינן, אבל אם הוא מקבל מרבו ומבין מה רבו מלמדו הרי הוא אחר שהוא עומד על הנקודה הוא מגלה כמה היא פשוטה ואם היה מתבונן היה מגיע לזה לבד, אבל הרב בעומק חכמתו העביר לו את הכלי והאפשרות לחדור לעומק הדבר.


בר נש
משתמש ותיק
הודעות: 367
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי בר נש » 29 ינואר 2020, 21:08

שאר לעמו כתב:
29 ינואר 2020, 20:46
שילך למורה פרטי שיסביר לו איך חושבים..
התשובה לא תמצא - אם בדוקא רצית שאכתוב - בארגון בימדהגר"א.

כמדומה אתה גם ציינת פה 
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic. ... 80#p111018
מה תפקיד המורה להכווין אותו, אך זה לא קשור לאשכול.




אני לא רוצה שתענה שילך לבמדהגר''א אלא שתודיע אם אתה חושב שצריך לעשות משהו או לא. אתה אומר שילך למורה פרטי.
ומה לעשות כשמרובים הם הנגועים בבעיה הנ''ל ומעטים הם אלו  שהולכים למורה פרטי (מאוד מצוי שהסובלים מהבעיה הזאת מעדיפים מורה מאות על מורה פרטי)? 
 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 3150
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 483 פעמים
קיבל תודה: 952 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 29 ינואר 2020, 21:31

טעות בידך, מכובדי ונכבדי.
לא מרובים הם אנשים הצריכים רפואה.
אלא שאיני חפץ להמשיך הדיון שלטעמי נוקדני מה.
אך זאת אציין, היות וכפלת בקשה שאגיב..
שהארגון הנ"ל שם לו למטרה להסביר שהעולם לא מבין, לא חושב.. ושרק שם נמצאת האמת לאנשים חושבים.. תודה, שבו בצד!


מהבהב בחושך
הודעות: 140
הצטרף: 20 ינואר 2020, 21:47
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מהבהב בחושך » 29 ינואר 2020, 23:41

חנינא בני כתב:
29 ינואר 2020, 20:53
אז אולי כדאי להושיב ב"ד של שבעים חכמי הפורום, והם יחליטו אם מרגיש להם טוב או לא
בעיני הגישה הזו שיושבים כאן אנשים אנונימיים, כבודם במקומם מונח, ובקלילות שכזו קובעים על אחרים שהם קלילים ומבטלים את באימה וביראה וכו', הרבה יותר שטחית וקלילה, וגם בה אין שמץ של אימה ויראה
באיזו זכות, רבי מהבהב, אתה אומר בשם מישהו אחר ש"התורה אינה נשגבת"???? שאלת אותו אם זה נכון שכך הוא חושב???? יש לך מושג ירוק על מי שאתה קובע כזו נחרצות ובשפה בוטה ומודרנית? הזכות לקבוע את זה היא בשטח שלך ולא מעליך?
חזרה למעלה
לא כיוונתי נגד אף אחד.
וודאי שאיני ראוי כלל וכלל להביע דעה על אנשים גדולים ועמוקים ממני בהרבה כמו הרב פיבלזון והרב עינבל. אשר מהכירותי האישית עמהם מעריך אני אותם מסתמא יותר מהרבה העוסקים בפורום זה בעניינם.
מצטער אני אם נשמע איזה זלזול באנשים מסויימים אלו.
וכבר הזכרתי, שלא את דעתי אני מסביר, רק דנו בפורום נכבד זה בדבריהם של ת"ח שיצאו נגד ביהמ"ד הנזכר, ולא התבאר כלל נימוקם. על כן כתבתיו, וכפי ששמעתי והבנתי מדבריהם. למען ידעו כי הוויכוח לא על 'מסויירת' וכמו וולאז'ין או שונה. ומי ראוי לחדש. אלא לדעתם, יש בזה בעיה שורשית ויסודית.


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 622
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 205 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי ספר וסופר » 29 ינואר 2020, 23:45

נבשר כתב:
29 ינואר 2020, 21:07
אני מבין שהפשט בזה כיון שהתורה היא העומק של כל דבר שקיים בעולם והיא העומק של העולם, ולכך כיון שבאדם יש דעה ושכל שהבדיל אותו מבהמה, הוא מגלה אצל עצמו את העומק של התורה, ובלי ההבנה שלו בעמוק התורה כיצד שכלו ידבק בבורא, והיינו שהוא מגלה אצל עצמו עוד עומק שהתורה גילתה לו, משל למה הדבר דומה אדם שמקבל חכמה מרב, יש אפשרות שהוא קיבל כמו איזה טיפש וודאי בזה לא עסקינן, אבל אם הוא מקבל מרבו ומבין מה רבו מלמדו הרי הוא אחר שהוא עומד על הנקודה הוא מגלה כמה היא פשוטה ואם היה מתבונן היה מגיע לזה לבד, אבל הרב בעומק חכמתו העביר לו את הכלי והאפשרות לחדור לעומק הדבר.

לדעתי הענייה והאומללה, חשיבה כזאת היא נגד כל התורה כולה.

היחס בין העליונים ובין התחתונים, היא בדיוק - אבל בדיוק - כמו אשה ובעל, אדמה וגשם.

כמו שאין שום אופן להוליד בלי טיפ' זר', ואי אפשר לגדל צמחים בלי גשם, כך אי אפשר לעולם בלי תורה שבאה מלמעלה, ומהותה עליונה ונבדלת, והיא מגדלת ומחיה ומצמיחה מה שיש כאן [אברהם אבינו היא סוגיא בפני עצמה, לא לחינם כתוב שם 'מעיינות'].

וכמו שעל אשה ובעל לא תשאל את השאלה הפילוסופית, אם זה לא היא וזה לא מכאן אז איך דבר שבא מלמעלה מוליד משהו ממנה, כך על התורה אין כזאת שאלה.

וכבר חרצו חכמים את דינו של 'האומר אין תורה מן השמים'.

זוהי צורת הדברים - להסביר את זה, צריך זמן ואורך רוח, ובעיקר סביבה מתאימה...


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1962
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 444 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 30 ינואר 2020, 01:11

ספר וסופר כתב:
29 ינואר 2020, 23:45
לדעתי הענייה והאומללה, חשיבה כזאת היא נגד כל התורה כולה.

היחס בין העליונים ובין התחתונים, היא בדיוק - אבל בדיוק - כמו אשה ובעל, אדמה וגשם.

כמו שאין שום אופן להוליד בלי טיפ' זר', ואי אפשר לגדל צמחים בלי גשם, כך אי אפשר לעולם בלי תורה שבאה מלמעלה, ומהותה עליונה ונבדלת, והיא מגדלת ומחיה ומצמיחה מה שיש כאן [אברהם אבינו היא סוגיא בפני עצמה, לא לחינם כתוב שם 'מעיינות'].

וכמו שעל אשה ובעל לא תשאל את השאלה הפילוסופית, אם זה לא היא וזה לא מכאן אז איך דבר שבא מלמעלה מוליד משהו ממנה, כך על התורה אין כזאת שאלה.

וכבר חרצו חכמים את דינו של 'האומר אין תורה מן השמים'.

זוהי צורת הדברים - להסביר את זה, צריך זמן ואורך רוח, ובעיקר סביבה מתאימה...
מפאת שיפה כתבת בכלל, ובכלל שהנושא כאן זה הצורה כי לכל דבר יש סביבה, אז אתמקד נמי בצורה,
אני לא בטוח שגם אני התכוונתי למה שהצגת מדבריי, נראה לי שמה שאני אומר שודאי צורת הדבר כפי שכתבת שהתורה היא נבדלת, והרי גם האדם הוא נבדל, וזה ע"י כח התורה הוא הופך לשכלי ונהיה שכל נבדל (אין לי מושג בזה), אבל היינו שהוא נדבק בתורה,
אבל בעיקר הדבר מה שאני טוען שודאי הכל בנוי על השפעה חיצונית כפי שהיטבת להגדיר בדוגמאות, אבל לדעתי הנושא העומד לפתחנו (בטענה על דרך ההבנה בתורה) זה לא על צורת הדבר אלא על איך דרך היחס בין המשפיע והמקבל, היינו שתמיד אבל תמיד המקבל מוכרח לעמוד בנקודה שהוא מקבל ואצלו הדברים נתפסים, והיינו שזו נקודת ההבנה שבתוך ההבנה שלי (לצורך הענין) שם הוא מוצא את הנותן, ואז נהיה מה שכתבת הציור של השפעה, אבל אולי המילה התקשרות או הזדהות היא תמיד אצל כל צד בנפרד, והאדם עומד ע"ז שהוא לא היה עומד ע"ז לבד, שהוא לא יכול בלי, אבל הדבר נתפס כחלק מהחיים שלי, ובהחלט זה חלק מפלאי הבורא "קשר" שיש משהו שמתחדש והוא מרומם מחוץ לאדם אבל הוא כ"כ פשוט וטבעי וחלק מהחיים שבתוך האדם, מסתמא אין הענין להביא מאמרי חז"ל הנוקטים בעמדה שאולי אני מציג "תורה דילי" וכדו', 
אמנם בהחלט צורת הדבר יכולה להתבטא במעשים חיצוניים כגון שפה בלימוד תורה, צורת התבטאות לראשונים בכבוד, שאם בן אדם ניגש בזלזול אין זה אלא קרדום לחפור בעצמו.
אבל בעיקרון אני לא בטוח שאני חולק בעצם, אלא על איך פועלת ההבנה וההזדהות.


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 01:19

דרורי כתב:
29 ינואר 2020, 17:01
קדמא ואזלא כתב:
27 ינואר 2020, 20:28
את דעתו של הגר"ד כהן כולנו יודעים כבר, וזה נטחן כאן עד דק.
האם אפשר לדעת אחת ולתמיד מה דעתם של הגרמ"ה הירש, הגר"ד לנדו, הגרי"ג אידלשטיין על ביהמ"ד הגר"א ?
ניסיתי להעלות מהאשכול תשובות לזה, ומה שמצאתי זה שאחד אומר שהגרמ"ה והגר"ד תומכים ואחד אומר שהם מתנגדים.
באמת כ"כ קשה לברר מה דעתם ? אין עדויות שאפשר להעלות בענין הזה ?

מעל גבי האשכול ציטטו מה שהתפרסם בכמה וכמה  מקומות על דעתו של רבי דב לנדו נגד הארגון הנ"ל. אם תבקש אצטט לך.
ציטטו הודעות שהתפרסמו בכמה וכמה מקומות, שהגאון רבי דב לנדא יצא נגד בית מדרשו של הרב ענבל, והרי הם מונחים לפניך

יוסל'ה כתב:
16 ינואר 2020, 20:15
לא מכיר את הבית המדרש הנ"ל,
אבל הנה ציטוטים מגדולי ישראל מהימים האחרונים (פורסם אתמול)
הגאון הגדול ר' דב לנדו שליט"א "אם החזו"א היה שומע את הדברים שנאמרים בשיעורים של הרב ענבל ואנשיו היה אוסר את היין שלהם כ'יין נסך'.
הגר"נ קפלן שליט"א "מדובר בשיעורי אפיקורסות של ממש, וזלזול מוחלט בתורה שבע"פ".
הגר"ש ברויאר שליט"א משגיח ישיבת בית מתתיהו "אסור להשתתף בשיעורי בית מדרש הגר"א, ואני פועל באופן אישי לסגור את כל שיעוריהם בבני ברק".

נהירו דאנפין כתב:
17 ינואר 2020, 00:09
שמועה שמעתי שהגאון ר' נפתלי קפלן שליט"א מן המתנגדים החריפים?

נ.ב. איני בקי בסוגיא זו כלל ועיקר

יהודי אחד כתב:
19 ינואר 2020, 22:16
עדים נאמנים מסרו בפני שבזמן הקרוב יצא מכתב של ר' דב לנדאו

אברהם העברי כתב:
20 ינואר 2020, 03:12
זה מעט לא מדויק בנוגע לר' נתן, דיברתי איתו בנושא והן אמת שהוא מאד נגד הרדידות המחשבתית הפושה בבחורי הישיבות וחוסר החיבור של הבחורים ליהדות מ"מ הוא הסתייג מעט מצורת המסירה וכו'
 

חכם באשי כתב:
03 ינואר 2020, 12:50
מממממ כתב:
03 ינואר 2020, 12:47
הגר"ד כהן שליט"א דיבר בחריפות נגדם במסיבת חנוכה בישיבת חברון

ואני שמעתי שלפני כחצי שנה הגרמ"ה הירש שליט"א גם כן נכנס לעובי הקורה, והביע דעתו כנגדם (לא אוכל לפרט בדיוק מה שמעתי, כי מסתמא כטיבם של שמועות זה לא יהיה מדוייק)

 
מממממ כתב:
07 ינואר 2020, 20:04
משכנות יעקב כתב:
06 ינואר 2020, 23:59
אולם הגרמ"ה הירש והגר"י איכנשטיין תומכים חד משמעית בביהמ"ד ודברו על כך השבוע מפורשות.
נכון שהרב אייכנשטיין תומך, אבל לגבי הגרמ"ה הירש שליט"א שקר וכזב!! (חוץ מזה הוא נמצא בחו"ל בשבוע האחרון אז איפה בדיוק הוא דיבר על זה מפורש.

מממממ כתב:
03 ינואר 2020, 12:47
הגר"ד כהן שליט"א דיבר בחריפות נגדם במסיבת חנוכה בישיבת חברון

 
מממממ כתב:
07 ינואר 2020, 20:09
משכנות יעקב כתב:
06 ינואר 2020, 23:59
ר' נתן רוטמן ג"כ תומך בביהמ"ד הנ"ל, ומכיר הרבה מהלומדים והמלמדים שם. וכן עוד ת"ח כהגר"מ מינצברג, ועוד.
לפי מה שידוע לי (לא ממקור ראשון), ר' נתן גם מסתייג מחלק מהמרצים שם.
ולגבי הגר"מ מינצברג, הוא חלק מבית מדרש הגר"א, אתה יכול גם למנות את הרבנים אוריה עינבל, יחיאל מאיר, אורי הולצמן, פייבלזון, דוד לייבל, ברוך צבי גירנבוים, שוקי עינבל.

חננאל כתב:
14 ינואר 2020, 19:01
שמעתי שר' דוד כהן יצא נגדם בחריפות

חכם באשי כתב:
16 ינואר 2020, 00:14
היום שמעתי מכלי שני, ששמע בעצמו מר' דב לנדא, שהביע דעתו בחריפות כנגד העומד בראש המדרש הנ"ל, וכששאלו הלה, שהרי הוא נקרא כתלמיד שלך, השיבו, שכמו שר' חיים לא היה צריך להכחיש שביאליק לא תלמיד שלו, גם הוא לא רואה צורך לומר זאת. (אני משתדל לדייק מה שמעתי, ועל כן אולי זה קצת לא ברור..).


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 01:25

חנינא בני כתב:
29 ינואר 2020, 20:53
אז אולי כדאי להושיב ב"ד של שבעים חכמי הפורום, והם יחליטו אם מרגיש להם טוב או לא
בעיני הגישה הזו שיושבים כאן אנשים אנונימיים, כבודם במקומם מונח, ובקלילות שכזו קובעים על אחרים שהם קלילים ומבטלים את באימה וביראה וכו', הרבה יותר שטחית וקלילה, וגם בה אין שמץ של אימה ויראה
באיזו זכות, רבי מהבהב, אתה אומר בשם מישהו אחר ש"התורה אינה נשגבת"???? שאלת אותו אם זה נכון שכך הוא חושב???? יש לך מושג ירוק על מי שאתה קובע כזו נחרצות ובשפה בוטה ומודרנית? הזכות לקבוע את זה היא בשטח שלך ולא מעליך?

הגאון רבי דוד כהן, רבי דב לנדא, הגרמ"ה, הגר"נ קפלן, הגר"ש ברויאר ועוד ראשי ישיבות מפורסמים ולא אנונימיים שכבודם במזרח מונח, החרימו אותם והתבטאו בצורה חריפה ביותר. יינם יין נסך, שיעורי אפיקורסות

הגאון הגדול ר' דב לנדו שליט"א "אם החזו"א היה שומע את הדברים שנאמרים בשיעורים של הרב ענבל ואנשיו היה אוסר את היין שלהם כ'יין נסך'.
הגר"נ קפלן שליט"א "מדובר בשיעורי אפיקורסות של ממש, וזלזול מוחלט בתורה שבע"פ".
הגר"ש ברויאר שליט"א משגיח ישיבת בית מתתיהו "אסור להשתתף בשיעורי בית מדרש הגר"א, ואני פועל באופן אישי לסגור את כל שיעוריהם בבני ברק".


אאבבגג
הודעות: 105
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 30 ינואר 2020, 01:29

אם ציטוטים מהפורום כאן נחשבים לעדויות, הרי שאני יכול להתנדב לייצר כמה בקלות.
הנה (הציטוטים מצוצים מאצבעי, השמאלית)

הגאון ר' ישראל לנדו המליץ מאוד לבחורים ללכת לשיעורים
המשגיח בישיבת קמניץ דיבר נגדם
שמעתי מכלי שלישי, אבל מאדם נאמן ביותר שממש ניסה להבין את מה שנאמר במקור, ועלה שיש כמה ראשי ישיבות מפורסמים שעומדים להוציא מכתב בימים הקרובים, לא ידוע לאיזה צד יהיה המכתב
שמעתי על אחד מראשי ישיבת פוניבז' שמתמוגג מהשיעורים הנמסרים בבית מדרש הגר''א

שתי דקות, זה הזמן שלוקח ליצר ציטוטים כאלו, נראה תוך כמה זמן הם ירוצו בסקופים קווי הנייעס או יצוטטו מעל גבי הפורום בעמ' 45 של האשכול


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 01:34

אאבבגג כתב:
30 ינואר 2020, 01:29
אם ציטוטים מהפורום כאן נחשבים לעדויות, הרי שאני יכול להתנדב לייצר כמה בקלות.
הנה (הציטוטים מצוצים מאצבעי, השמאלית)

הגאון ר' ישראל לנדו המליץ מאוד לבחורים ללכת לשיעורים
המשגיח בישיבת קמניץ דיבר נגדם
שמעתי מכלי שלישי, אבל מאדם נאמן ביותר שממש ניסה להבין את מה שנאמר במקור, ועלה שיש כמה ראשי ישיבות מפורסמים שעומדים להוציא מכתב בימים הקרובים, לא ידוע לאיזה צד יהיה המכתב
שמעתי על אחד מראשי ישיבת פוניבז' שמתמוגג מהשיעורים הנמסרים בבית מדרש הגר''א

שתי דקות, זה הזמן שלוקח ליצר ציטוטים כאלו, נראה תוך כמה זמן הם ירוצו בסקופים קווי הנייעס או יצוטטו מעל גבי הפורום בעמ' 45 של האשכול
למה אתה מפקפק בשורה של כותבים בפורום?
חכם באשי
ממממ
יהודי אחד
נהירו דאנפין
יוסל'ה
אברהם העברי
חננאל
1. שבהצלבה של אחד עם השני יש ביסוס רציני לציטוטים
2. הציטוט הראשי התפרסם בסקופים


יהודי תמים
הודעות: 107
הצטרף: 05 ינואר 2020, 02:38
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי יהודי תמים » 30 ינואר 2020, 01:38

אני באמצע לברר על הבית מדרש הזה (שכמה בחורים שמגיעים אצלי בחבורה הולכים לשם).

לפי מה שעלה בבירור אמיתי אצל בחורים מכמה ישיבות שיש לי איתם קשר,
כל הבלאגן שעשו על בית מדרש הגר"א - לא היו דברים מעולם!!!

מלבד ר' דוד כהן שדיבר במסיבת חנוכה משהו, לא היה כלום.

נכד של הרב ברויאר אמר לי שסבו המשגיח ביקש להעביר לרב ענבל שהוא לא דיבר עליו ולא יצא נגדו!
עוד הוסיף הרב ברואיר שהוא מבין שהעצניקים אחראיים על הפצת שמו בהקשר לנושא וכל זה הוא בשביל לנקום גם בו.

כן לגבי הגאון ר' דוב לנדו, אשר העיד לי מבאי ביתו כי הוא מחבב מאוד מאוד את הרב אוריה ענבל שליט"א. ולא אמר מילה נגד הבית מדרש הנ"ל!

וכן העיד לפניי בחור מישיבת חברון (שנמצא אצלי בחבורות), שהלך לגאון ר' משה הלל הירש שליט"א ושאלו על הרב אוריה ענבל, וענה לו הגרמ"ה - 'אני אוחז ממנו, ויש לו מה למכור'.

שלא לדבר על הגאון ר' נתן רוטמן שמכתת רגליו בבתי גדולי ישראל למען בית מדרש זה.

בקיצור:
כל שאר השמועות הם שקרים מוחלטים.
אלא שכולם מקורם קו נייעס אחד.
פשוט מאוד!


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 01:42

יהודי תמים כתב:
30 ינואר 2020, 01:38
אני באמצע לברר על הבית מדרש הזה (שכמה בחורים שמגיעים אצלי בחבורה הולכים לשם).?

...............................

בקיצור:
כל שאר השמועות הם שקרים מוחלטים.
אלא שכולם מקורם קו נייעס אחד.
פשוט מאוד!
כבר היה מי שצף לפתע בפורום וניסה לשכנע שקו נייעס הוא פחות מוסמך מניק אלמוני שנרשם זה עתה לפורום
חכם באשי כתב:
16 ינואר 2020, 22:11
כל כתב:
16 ינואר 2020, 20:32
יוסל'ה כתב:
16 ינואר 2020, 20:29
בסקופים.

הוא מפרסם בתשלום כל מה שמביאים לו

מי שילם לו על פרסומי הדברים הללו שנודעו רק לו איש מפי איש?

בלי ידיעה אם הנ"ל נכון אם לא.

אני לא מאמין שכל מסגרת שמטרתה להביא חדשות, תשקר בהדיא, בשמותיהם המפורשים, ובציטוטים מלאים.
אם היה איזה כותרת "גדולי ישראל" בלי פירוט וכיו"ב, מילא. לא בכגון דא.

אגב לא נ"ל שיש מי שמוכן "לשלם כסף" כדי לדבר לשוה"ר נגד רבני בהמ"ד הגר"א... אם כבר להיפך.

דברי פי חכם וישר חן


אאבבגג
הודעות: 105
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 30 ינואר 2020, 01:48

(הועלה רק לאחר ההודעות שלפניי, אך לא היה לי כוח לערכה מחדש)
אם הציטוט הראשי התפרסם בסקופים הרי שהדבר מלמד כבר על טיבו של הציטוט כולו.

באופן כללי הדבר היחיד שהתפרסם וברור שנאמר נגד זה דבריו של ר' דוד כהן שאכן נאמרו לעיני קהל רב וממילא הדברים מפורסמים. אגב, גם את דבריו של ר' דוד כהן לא הצלחתי להבין מה הוא אמר במדויק חוץ מהעובדה שהוא 'דיבר נגד'.
חוץ מזה כל מה שנאמר כאן הוא חסר ביסוס, שמועות בעלמא, דברים שאנשים עוברים מפה לאוזן.
יתר על כן אומר, שהסיפור דנן אינו מנותק מההקשר הפוליטי הכללי והמחלוקת הידועה, וכידוע שרבים מן הבוחשים בקערה זו נמצאים בצד מסויים של המפה הפוליטית כאשר כל מגמתם היא לנקום את נקמת החוברת במבט בוחן שיצאה בזמנו ויוחסה לבית מדרש הגר''א, כך שאם אתה מחפש לדעת מדוע באופן בסיסי אין לי שום אימון בשמועות שהועלו כאן, הרי לך מה שכתבתי.

אני באופן אישי אגב, דיברתי עם אחינו של הגאון ר' דוב לנדו והוא שאל אותו האם הוא דיבר על הנושא, והגרד''ל השיב שהכל שקר מוחלט, מה שמלמד אותי על כלל הציטוטים שנאמרו כאן.


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 01:55

מהבהב בחושך כתב:
29 ינואר 2020, 23:41

וכבר הזכרתי, שלא את דעתי אני מסביר, רק דנו בפורום נכבד זה בדבריהם של ת"ח שיצאו נגד ביהמ"ד הנזכר, ולא התבאר כלל נימוקם. על כן כתבתיו, וכפי ששמעתי והבנתי מדבריהם. למען ידעו כי הוויכוח לא על 'מסויירת' וכמו וולאז'ין או שונה. ומי ראוי לחדש. אלא לדעתם, יש בזה בעיה שורשית ויסודית.

יפה אמרת יפה הדגשת, שאין הוויכוח על מסויירת אלא בעיה שורשית ויסודית בבימ"ד ההוא


יהודי תמים
הודעות: 107
הצטרף: 05 ינואר 2020, 02:38
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי יהודי תמים » 30 ינואר 2020, 01:58

לר' דרורי היקר אשר רוח קנאה ופלגנית סוערת בתוכו.

אתה נרשמת לפורום פחות מחודשיים לפניי!
קצת ענווה.

לא ארד לרמה שלך.

אני מזמין את חברי הפורום לבחון את הודעותיי בענייני הלכה ותלמוד, ולקבוע את רמתי ונאמנותי.
בענייני השקפה אינני מתעסק מלבד באשכול מסקרן זה.

ויעיינו חברי הפורום בהודעותיך כאן באשכול אשר הם פשקעויליות להחריד. והן גם חוזרות על עצמן בלי טעם כלל:
viewtopic.php?f=68&t=4882&p=111294#p111294
viewtopic.php?f=68&t=4882&p=111290#p111290
viewtopic.php?f=68&t=4882&p=111283#p111283
viewtopic.php?f=68&t=4882&p=111276#p111276
viewtopic.php?f=68&t=4882&p=111107#p111107

יראה הציבור וישפוט.


יהודי תמים
הודעות: 107
הצטרף: 05 ינואר 2020, 02:38
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי יהודי תמים » 30 ינואר 2020, 02:02

מלבד הנ"ל כמובן שיש פער רציני בין דבריי לדבריך:
אני בדקתי וחרשתי את הנושא בשבוע האחרון
ואתה הרב דרורי - כלל וכלל לא בדקת וחיפשת. רק העתקת מכל מיני 'ניקים' ששמעו שמועה (שהופצה ב...\)

ואינך מתבייש להפיץ שקרים ורכילות זולה על חשבונם של תלמידי חכמים.
וכל זה בתואנה שאתה הוא זה שהחלטת שהם לא ראויים.
תתבייש לך!

נא לדון בגופם של דברים
או להביא עדויות נאמנות ועובדות אמיתיות.

מה לא ברור?????


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 02:03

אאבבגג כתב:
30 ינואר 2020, 01:48
(הועלה רק לאחר ההודעות שלפניי, אך לא היה לי כוח לערכה מחדש)
אם הציטוט הראשי התפרסם בסקופים הרי שהדבר מלמד כבר על טיבו של הציטוט כולו.

באופן כללי הדבר היחיד שהתפרסם וברור שנאמר נגד זה דבריו של ר' דוד כהן שאכן נאמרו לעיני קהל רב וממילא הדברים מפורסמים. אגב, גם את דבריו של ר' דוד כהן לא הצלחתי להבין מה הוא אמר במדויק חוץ מהעובדה שהוא 'דיבר נגד'.
חוץ מזה כל מה שנאמר כאן הוא חסר ביסוס, שמועות בעלמא, דברים שאנשים עוברים מפה לאוזן.
יתר על כן אומר, שהסיפור דנן אינו מנותק מההקשר הפוליטי הכללי והמחלוקת הידועה, וכידוע שרבים מן הבוחשים בקערה זו נמצאים בצד מסויים של המפה הפוליטית כאשר כל מגמתם היא לנקום את נקמת החוברת במבט בוחן שיצאה בזמנו ויוחסה לבית מדרש הגר''א, כך שאם אתה מחפש לדעת מדוע באופן בסיסי אין לי שום אימון בשמועות שהועלו כאן, הרי לך מה שכתבתי.

אני באופן אישי אגב, דיברתי עם אחינו של הגאון ר' דוב לנדו והוא שאל אותו האם הוא דיבר על הנושא, והגרד''ל השיב שהכל שקר מוחלט, מה שמלמד אותי על כלל הציטוטים שנאמרו כאן.
לא נכון, אין קשר לענין הפוליטי, ואם תרצה אצטט בפניך מה שכתבו כמה ניקים רציניים שדווקא כן אוחזים קצת מבימד ענבל, נגדו


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 02:04

ספר וסופר כתב:
29 ינואר 2020, 23:45
נבשר כתב:
29 ינואר 2020, 21:07
אני מבין שהפשט בזה כיון שהתורה היא העומק של כל דבר שקיים בעולם והיא העומק של העולם, ולכך כיון שבאדם יש דעה ושכל שהבדיל אותו מבהמה, הוא מגלה אצל עצמו את העומק של התורה, ובלי ההבנה שלו בעמוק התורה כיצד שכלו ידבק בבורא, והיינו שהוא מגלה אצל עצמו עוד עומק שהתורה גילתה לו, משל למה הדבר דומה אדם שמקבל חכמה מרב, יש אפשרות שהוא קיבל כמו איזה טיפש וודאי בזה לא עסקינן, אבל אם הוא מקבל מרבו ומבין מה רבו מלמדו הרי הוא אחר שהוא עומד על הנקודה הוא מגלה כמה היא פשוטה ואם היה מתבונן היה מגיע לזה לבד, אבל הרב בעומק חכמתו העביר לו את הכלי והאפשרות לחדור לעומק הדבר.

לדעתי הענייה והאומללה, חשיבה כזאת היא נגד כל התורה כולה.

היחס בין העליונים ובין התחתונים, היא בדיוק - אבל בדיוק - כמו אשה ובעל, אדמה וגשם.

כמו שאין שום אופן להוליד בלי טיפ' זר', ואי אפשר לגדל צמחים בלי גשם, כך אי אפשר לעולם בלי תורה שבאה מלמעלה, ומהותה עליונה ונבדלת, והיא מגדלת ומחיה ומצמיחה מה שיש כאן [אברהם אבינו היא סוגיא בפני עצמה, לא לחינם כתוב שם 'מעיינות'].

וכמו שעל אשה ובעל לא תשאל את השאלה הפילוסופית, אם זה לא היא וזה לא מכאן אז איך דבר שבא מלמעלה מוליד משהו ממנה, כך על התורה אין כזאת שאלה.

וכבר חרצו חכמים את דינו של 'האומר אין תורה מן השמים'.

זוהי צורת הדברים - להסביר את זה, צריך זמן ואורך רוח, ובעיקר סביבה מתאימה...

ויכוח בטרמינולוגיה ותו לא


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 02:09

מהבהב בחושך כתב:
29 ינואר 2020, 20:47
שאר לעמו כתב:
28 ינואר 2020, 23:39
אם לא יערב אדם את דעתו האישית ויראה שאינה מסתדרת עם התורה איך תשתנה דעתו ותהפוך לדעת תורה?
תמיד יהיו לו שתי דעות זאת האישית וזאת של התורה.
וכפי מה שהבנתי בבית מדרש הגר"א ס"ה נותנים ביטוי לדעה האישית (מה שבהרבה מקומות משתיקים)תוך התבטלות מוחלטת לדעת ראשונים
במחשבה שניה - אם הבנתיך נכון, כוונתך שכל אדם לומד בשכלו ומנסה להבין למה חז"ל או הראשונים לא הבינו כך. זו הדרך הנכונה.
אך לא זו דרכם! הם מתבטלים (כנראה רק בדרך כלל) לראשונים, אך בראש וראשונה מחדדים שלולא דברי הראשונים יש לומר אחרת! ולא זו הדרך יבור לו האדם, אלא הדרך הנכונה היא שהדעה האישית לא קיימת כדעה בפ"ע, אלא כל מטרתה להבין למה הבינו הקדמונים אחרת, ואיך למצא מסילות להבין ששם האמת, ורק שם.
כבר כתבתי בנושא, כמה משקל לתת לדעתו של האדם קודם שלמד תורה. ודנו חכמי הפורום, שוודאי יש לה משקל כבד מאד, וכו' וכו'.
מסכים אני אתכם לחלוטין, והדגשתי בתוך דברי כי אם לא יזדהה האדם עם מה שהתורה מלמדת ומחנכת אותו הרי שלא למד תורה. לא באמת הבין.
ומ"מ אפרט כמה נקודות בדברים.
ישנה צורה איך ניגשים לתורה, [ובאמת לכל חכמה], להטות אוזן להפנות את הלב, מה היא מלמדת. וודאי להתבונן בעצמו מה חשבתי עד השתא, היכן הוא השינוי, מדוע הוא צודק, [אם ניגשים ללמוד חכמה אלוקית]. והיכן מונחת הטעות הראשונה. ובלי זה אין לימודנו שלם.
אינני יודע באיזה מידה היכרותכם עם ביהמ"ד הנ"ל.
ומ"מ לפי מידת היכרותי [האישית] אזכיר כאן כמה נקודות בנושא הנ"ל בשייכות לביהמ"ד המדובר.
מחפשים 'למצוא את עצמי בתורה'. וההנחה כי מה שהוא 'אני' השתא וודאי נמצא בתורה. עם התחושות והתפיסות הקיימות כבר. [לא שמדובר כך להדיא אך זוהי רוח המקום, ואפשר לשמוע בולט מאד]. באים להבין איך אני מסתדר עם התורה. איך מה שהחיים שלי כבר, נמצאים בתורה. לא באים להתלמד ולהתחנך.
ובאמת שמונח בזה עניין עמוק יותר. ואביא כאן דוגמא קטנה. אך לדעתי, ולפי מה ששמעתי מת"ח שעסקו בענין, עקרונית ויסודית מאד.
הרב פייבלזון שאל, הרי התורה באה ללמד מהו הטוב, והאדם בעצמו רוצה טוב ומזוהה עם הטוב. א"כ ע"כ שאדם יכול להשיג התורה - הטוב מעצמו. [אברהם מעצמו למד תורה]. וא"כ מדוע נצרך מתן תורה. [ויישב שמא לא יכון היטיב להתבונן בטוב...].
אף הרב עינבל התקשה בשאלה זו. מטעם אחר ובנוסח אחר. ואכמ"ל.
תפיסה זו כי מה שהתורה מביאה לעולם כבר נמצא בעולם, עיוות גמור הוא של האמת של התורה.
התורה קדמה לעולם. והעולם כפי שהוא עתה אינו כהתורה. והתורה באה לשנות העולם ולהעלותו לתפיסת התורה. ואנו נדרשים להתרומם מעכירותו של העולם, של עצמנו לדעת התורה.
בלי מתן תורה הרי לא היה בעולם תפיסה עליונה כזו שמעל ומעבר למושגי העולם.
דעה זו כי התורה מונחת בעולם, דעת האדם 'כבר' מתאימה לתורה, ואנו צריכים, 'לבצע התאמה'. זה מה שהעיר -לדעתי וכפי ששמעתי- כמה מחכמי ישראל לדבר על הנושא.
לדידם, יש כאן טעות. ויסודית וחמורה.
לדעתי, האוירה הקלילה, הבטוחה בעצמה, המתריסה משהו ששוררת בביהמ"ד הנ"ל, הם אינם מעטפת חיצונית שונה. ואפשר חסרת משמעות. היא ביטול של כנתינתה, 'באימה ביראה ברתת ובזיע', היא נובעת מתפיסה, כי התורה היא בשטח שלי, אינה מעלי, אינה נשגבת ו-בעיקרון- למעלה למעלה מתפיסתי. ואני נדרש להתרומם ולהתעלות לאותה דעה עליונה.
הוא הדין והוא הטעם בנוגע ל'שפה' המדוברת שם. בוטה. ומודרנית.
ומ"מ אלה הם סימפטומים, העיקר הוא התפיסה העומדת בשרשי הדברים. וכפי שניסיתי להבהיר.

דברים כדורבנות. כמה זמן שמעת מהם שיעורים? ואם ביכולתך לפרוט עוד מעט?


אאבבגג
הודעות: 105
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 30 ינואר 2020, 02:15

דרורי כתב:
30 ינואר 2020, 02:03
לא נכון, אין קשר לענין הפוליטי, ואם תרצה אצטט בפניך מה שכתבו כמה ניקים רציניים שדווקא כן אוחזים קצת מבימד ענבל, נגדו
כוונתי לא היתה לניקים כאן דייקא, אלא לציטוטים שאנשים מעבירים מפה לאוזן והם מוצאים כאן את מנוחתם כבוד כביכול היו תורה מסיני.


דרורי
משתמש ותיק
הודעות: 344
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 21:41
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דרורי » 30 ינואר 2020, 02:20

אאבבגג כתב:
30 ינואר 2020, 02:15
דרורי כתב:
30 ינואר 2020, 02:03
לא נכון, אין קשר לענין הפוליטי, ואם תרצה אצטט בפניך מה שכתבו כמה ניקים רציניים שדווקא כן אוחזים קצת מבימד ענבל, נגדו
כוונתי לא היתה לניקים כאן דייקא, אלא לציטוטים שאנשים מעבירים מפה לאוזן והם מוצאים כאן את מנוחתם כבוד כביכול היו תורה מסיני.

אוקיי עזוב שמועות. אבל כשניקים שכתבו הודעות מחמיאות לגביו, והראו שהם יודעים טוב מה קורה שם, ומצד אחד הפליגו לשבח ומצד שני התקיפו אותו ואת דרכו, זאת מדוע? ארצה שאעלה לך?

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה - פנימי”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים