דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

דיונים תורניים אקטואליים אודות מגיפת הקורונה והשלכותיה באספקלריא של תורה (וכן עדכונים נחוצים בלבד!)
בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"
כללי הפורום
= בפורום זה ניתן להעלות דיונים תורניים אקטואליים בלבד =
העלאת דברים אחרים תיאלץ לחסום את המשתמש
עדכונים נחוצים ניתן להעלות בתת הפורום בלבד!

פותח הנושא
תריג מצוות
הודעות: 267
הצטרף: 17 אפריל 2019, 00:39
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 98 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי תריג מצוות » 19 אפריל 2020, 00:40

הרב יצחק יוסף בענין תפילת המרפסות.mp4
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

ערכים:


שייגניסט
הודעות: 179
הצטרף: 18 מרץ 2020, 22:03
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי שייגניסט » 19 אפריל 2020, 01:56

תריג מצוות כתב:
19 אפריל 2020, 00:40
הרב יצחק יוסף בענין תפילת המרפסות.mp4

הרב צודק עברתי על התשובה שלו מנומק מאוד פתחתי את המקורות מבתוך ולצערי אכן שמעתי את נימוק של אחד מרבני רדיו ולצערי ממש סילף את הפוסקים דס''ל שאינם מצטרפים ואמרם כפוסקים דס''ל דמצטרפים מה האינטרס אינני יודע  


פותח הנושא
תריג מצוות
הודעות: 267
הצטרף: 17 אפריל 2019, 00:39
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 98 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי תריג מצוות » 19 אפריל 2020, 09:32

לתועלת העניין להלן תשובתו של הרב יצחק יוסף בעניין (הועלתה באשכול אחר בעבר)
הרב יצחק יוסף - צירוף למנין במרפסות וכדומה - מתוקן סופי (1) (1).pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


משיב כהלכה
הודעות: 913
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 186 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי משיב כהלכה » 22 אפריל 2020, 23:07

אני מתפלא על מה שאמר "רבני הרדיו", כאשר פורסם כך מחכם שלום כהן נשיא המועצת. אלה דבריו:

א. כאשר נמצאים עשרה אנשים במרפסות באותו בנין , וכולם רואים זה את זה , מצטרפין למנין.
ב. וכן ניתן להצטרף מכמה בנינים כאשר אין רשות מבדלת ביניהם, - ורשות מבדלת היינו כביש או שביל מעבר בין בנין לבנין , אמנם אם יש חצר או גינה המבדלת ביניהם מצטרפין.
ג. כאשר יש רשות מבדלת בין בנין לבנין אין מצטרפין.
ד. אם נמצאים חלק במרפסת וחלק בחצר הבנין או בחניון מצטרפין, כל זמן שאין רשות אחרת מבדלת ביניהם.
ה. אם יש בבנין אחד עשרה שמצטרפין ביניהם, יכולין גם אחרים שנמצאים בבנין אחר להצטרף עימהם, אפי' אם יש רשות אחרת המבדלת ביניהם, ובתנאי שאין טינוף או גוי שמפסיקין ביניהם.
ו. כל הנ"ל מועיל גם לגבי צירוף לברכת כהנים.
ז. לגבי קריאת התורה, אם יש שלושה שיכולין לעלות ולקרוא בספר תורה מה טוב . ואם אין אפשרות, ניתן בשעת הדחק לסמוך על שיטת הגר "א שאומרים שומע כעונה גם לגבי קריאת התורה, ויכול אחד לברך אף שאינו קורא בספר תורה וישמע היטב את הבעל קורא ויכוין לצאת ידי חובה בקריאתו .

ולאחר מכן כתב עוד:

"בשעת הדחק הורנו לסמוך על דעת הפר"ח המחזיק ברכה והמשנ"ב לצירוף למנין מרפסות על ידי ראיה, ובלבד שיהיו עשרה ברשות אחת או שלא תהיה רשות הרבים או דרך היחיד מפסיקה בין בניינים, שאז אינן מצטרפין.

"ומי שאינו יכול להתפלל במנין ברשות אחת תוך שמירה קפדנית בזהירות הנדרשת למנוע הסכנה, יוכל לסמוך על דבריהם כפי שהורינו".


שייגניסט
הודעות: 179
הצטרף: 18 מרץ 2020, 22:03
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי שייגניסט » 23 אפריל 2020, 00:02

משיב כהלכה כתב:
22 אפריל 2020, 23:07
אני מתפלא על מה שאמר "רבני הרדיו", כאשר פורסם כך מחכם שלום כהן נשיא המועצת. אלה דבריו:

א. כאשר נמצאים עשרה אנשים במרפסות באותו בנין , וכולם רואים זה את זה , מצטרפין למנין.
ב. וכן ניתן להצטרף מכמה בנינים כאשר אין רשות מבדלת ביניהם, - ורשות מבדלת היינו כביש או שביל מעבר בין בנין לבנין , אמנם אם יש חצר או גינה המבדלת ביניהם מצטרפין.
ג. כאשר יש רשות מבדלת בין בנין לבנין אין מצטרפין.
ד. אם נמצאים חלק במרפסת וחלק בחצר הבנין או בחניון מצטרפין, כל זמן שאין רשות אחרת מבדלת ביניהם.
ה. אם יש בבנין אחד עשרה שמצטרפין ביניהם, יכולין גם אחרים שנמצאים בבנין אחר להצטרף עימהם, אפי' אם יש רשות אחרת המבדלת ביניהם, ובתנאי שאין טינוף או גוי שמפסיקין ביניהם.
ו. כל הנ"ל מועיל גם לגבי צירוף לברכת כהנים.
ז. לגבי קריאת התורה, אם יש שלושה שיכולין לעלות ולקרוא בספר תורה מה טוב . ואם אין אפשרות, ניתן בשעת הדחק לסמוך על שיטת הגר "א שאומרים שומע כעונה גם לגבי קריאת התורה, ויכול אחד לברך אף שאינו קורא בספר תורה וישמע היטב את הבעל קורא ויכוין לצאת ידי חובה בקריאתו .

ולאחר מכן כתב עוד:

"בשעת הדחק הורנו לסמוך על דעת הפר"ח המחזיק ברכה והמשנ"ב לצירוף למנין מרפסות על ידי ראיה, ובלבד שיהיו עשרה ברשות אחת או שלא תהיה רשות הרבים או דרך היחיד מפסיקה בין בניינים, שאז אינן מצטרפין.

"ומי שאינו יכול להתפלל במנין ברשות אחת תוך שמירה קפדנית בזהירות הנדרשת למנוע הסכנה, יוכל לסמוך על דבריהם כפי שהורינו".
אשמח שתעלה את המכתב המקורי שנראה אם הרב חתום על זה או שאמרו בשמו 
דבר נוסף הרב יצחק בשיעור במוצא''ש אמר שבתחילה כך הורה חכם שלום אבל אחרי ששלח לו את תשובתו וראה את כל הפוסקים חזר בו.
 


הכהן
הודעות: 1259
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 367 פעמים
קיבל תודה: 384 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי הכהן » 23 אפריל 2020, 00:10

הגרא"ז וייס שליט"א התיר במפורש גם לספרדים


משיב כהלכה
הודעות: 913
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 186 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי משיב כהלכה » 23 אפריל 2020, 00:56

מה שהבאתי שכתב לאחר מכן, פורסם ממש בימים האחרונים, ולכן לא נראה שחזר בו.


שייגניסט
הודעות: 179
הצטרף: 18 מרץ 2020, 22:03
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי שייגניסט » 23 אפריל 2020, 11:15

כנראה כוונת הרב יצחק שהזכיר את רבני הרדיו שמורים תמיד לספרדים כהמשנ''ב גם במקום שרוב הפוסקים חלוקים עליו וגם כאשר גדולי הפוסקים הספרדים כתבו היפך דבריו ותמיד מורים ולמדו רק דברי המשנ''ב והסוגיא הנוכחית היא עוד מקום שבו עשו כן ועל זה נראה תרעומתו של הרב.
משא''כ ר' אשר וייס כתב תשובה עמוקה והעלה את אשר בידו גם בלי המשנ''ב רואים שישב ועמל בכובד ראש לא ראה משנ''ב ודיו וכך נוהג בכל פסיקותיו לכן לא שייך דברי הרב יצחק על חלק מגדולי תורה שסברו להקל כהמשנ''ב.


הקטן למאד
הודעות: 202
הצטרף: 09 ינואר 2016, 23:17
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי הקטן למאד » 24 יוני 2020, 10:22

שייגניסט כתב:
23 אפריל 2020, 00:02
משיב כהלכה כתב:
22 אפריל 2020, 23:07
אני מתפלא על מה שאמר "רבני הרדיו", כאשר פורסם כך מחכם שלום כהן נשיא המועצת. אלה דבריו:

א. כאשר נמצאים עשרה אנשים במרפסות באותו בנין , וכולם רואים זה את זה , מצטרפין למנין.
ב. וכן ניתן להצטרף מכמה בנינים כאשר אין רשות מבדלת ביניהם, - ורשות מבדלת היינו כביש או שביל מעבר בין בנין לבנין , אמנם אם יש חצר או גינה המבדלת ביניהם מצטרפין.
ג. כאשר יש רשות מבדלת בין בנין לבנין אין מצטרפין.
ד. אם נמצאים חלק במרפסת וחלק בחצר הבנין או בחניון מצטרפין, כל זמן שאין רשות אחרת מבדלת ביניהם.
ה. אם יש בבנין אחד עשרה שמצטרפין ביניהם, יכולין גם אחרים שנמצאים בבנין אחר להצטרף עימהם, אפי' אם יש רשות אחרת המבדלת ביניהם, ובתנאי שאין טינוף או גוי שמפסיקין ביניהם.
ו. כל הנ"ל מועיל גם לגבי צירוף לברכת כהנים.
ז. לגבי קריאת התורה, אם יש שלושה שיכולין לעלות ולקרוא בספר תורה מה טוב . ואם אין אפשרות, ניתן בשעת הדחק לסמוך על שיטת הגר "א שאומרים שומע כעונה גם לגבי קריאת התורה, ויכול אחד לברך אף שאינו קורא בספר תורה וישמע היטב את הבעל קורא ויכוין לצאת ידי חובה בקריאתו .

ולאחר מכן כתב עוד:

"בשעת הדחק הורנו לסמוך על דעת הפר"ח המחזיק ברכה והמשנ"ב לצירוף למנין מרפסות על ידי ראיה, ובלבד שיהיו עשרה ברשות אחת או שלא תהיה רשות הרבים או דרך היחיד מפסיקה בין בניינים, שאז אינן מצטרפין.

"ומי שאינו יכול להתפלל במנין ברשות אחת תוך שמירה קפדנית בזהירות הנדרשת למנוע הסכנה, יוכל לסמוך על דבריהם כפי שהורינו".
אשמח שתעלה את המכתב המקורי שנראה אם הרב חתום על זה או שאמרו בשמו 
דבר נוסף הרב יצחק בשיעור במוצא''ש אמר שבתחילה כך הורה חכם שלום אבל אחרי ששלח לו את תשובתו וראה את כל הפוסקים חזר בו.



אני ממש לא הצלחתי להבין את מה שאמר שהרב שלום כהן חזר בו...יומיים אחרי חכם שלום כהן המשיך להורות להתפלל במרפסת, וביותר מזה גם אחרי שחזרו לשגרה הוא המליץ להמשיך להתפלל במרפסת תקופה מסויימת.

גם עצם הטיעון קצת מוזר. הוא אמר בשיעור שהטעו את חכם שלום כהן...מה שייך כאן "הטעו"? מה סיפרו לו פוסקים שלא קיימים? הוא לא יודע איך נראית מרפסת? זה לא ענייני פולטיקה, זה ענין הלכתי, אוי ואבוי לרב שניתן לעבוד עליו עם עובדות הלכתיות....מה הוא צריך שיספרו לו נתונים הלכתיים שיכולים להטעות אותו?


נ.ב אבל עכ"פ דוק מדברי הרב יוסף שהוא סבירא ליה שניתן להטעות את גדולי הדור..ואם בענייני הלכה כ"ש בענייני פולטיקה.... ומעניין איך זה מסתדר עם מה שהפוליטקאים מנסים למכור לנו שנות דור...
 


פותח הנושא
תריג מצוות
הודעות: 267
הצטרף: 17 אפריל 2019, 00:39
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 98 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי תריג מצוות » 24 יוני 2020, 20:42

הקטן למאד כתב:
24 יוני 2020, 10:22
שייגניסט כתב:
23 אפריל 2020, 00:02
משיב כהלכה כתב:
22 אפריל 2020, 23:07
אני מתפלא על מה שאמר "רבני הרדיו", כאשר פורסם כך מחכם שלום כהן נשיא המועצת. אלה דבריו:

א. כאשר נמצאים עשרה אנשים במרפסות באותו בנין , וכולם רואים זה את זה , מצטרפין למנין.
ב. וכן ניתן להצטרף מכמה בנינים כאשר אין רשות מבדלת ביניהם, - ורשות מבדלת היינו כביש או שביל מעבר בין בנין לבנין , אמנם אם יש חצר או גינה המבדלת ביניהם מצטרפין.
ג. כאשר יש רשות מבדלת בין בנין לבנין אין מצטרפין.
ד. אם נמצאים חלק במרפסת וחלק בחצר הבנין או בחניון מצטרפין, כל זמן שאין רשות אחרת מבדלת ביניהם.
ה. אם יש בבנין אחד עשרה שמצטרפין ביניהם, יכולין גם אחרים שנמצאים בבנין אחר להצטרף עימהם, אפי' אם יש רשות אחרת המבדלת ביניהם, ובתנאי שאין טינוף או גוי שמפסיקין ביניהם.
ו. כל הנ"ל מועיל גם לגבי צירוף לברכת כהנים.
ז. לגבי קריאת התורה, אם יש שלושה שיכולין לעלות ולקרוא בספר תורה מה טוב . ואם אין אפשרות, ניתן בשעת הדחק לסמוך על שיטת הגר "א שאומרים שומע כעונה גם לגבי קריאת התורה, ויכול אחד לברך אף שאינו קורא בספר תורה וישמע היטב את הבעל קורא ויכוין לצאת ידי חובה בקריאתו .

ולאחר מכן כתב עוד:

"בשעת הדחק הורנו לסמוך על דעת הפר"ח המחזיק ברכה והמשנ"ב לצירוף למנין מרפסות על ידי ראיה, ובלבד שיהיו עשרה ברשות אחת או שלא תהיה רשות הרבים או דרך היחיד מפסיקה בין בניינים, שאז אינן מצטרפין.

"ומי שאינו יכול להתפלל במנין ברשות אחת תוך שמירה קפדנית בזהירות הנדרשת למנוע הסכנה, יוכל לסמוך על דבריהם כפי שהורינו".
אשמח שתעלה את המכתב המקורי שנראה אם הרב חתום על זה או שאמרו בשמו 
דבר נוסף הרב יצחק בשיעור במוצא''ש אמר שבתחילה כך הורה חכם שלום אבל אחרי ששלח לו את תשובתו וראה את כל הפוסקים חזר בו.



אני ממש לא הצלחתי להבין את מה שאמר שהרב שלום כהן חזר בו...יומיים אחרי חכם שלום כהן המשיך להורות להתפלל במרפסת, וביותר מזה גם אחרי שחזרו לשגרה הוא המליץ להמשיך להתפלל במרפסת תקופה מסויימת.

גם עצם הטיעון קצת מוזר. הוא אמר בשיעור שהטעו את חכם שלום כהן...מה שייך כאן "הטעו"? מה סיפרו לו פוסקים שלא קיימים? הוא לא יודע איך נראית מרפסת? זה לא ענייני פולטיקה, זה ענין הלכתי, אוי ואבוי לרב שניתן לעבוד עליו עם עובדות הלכתיות....מה הוא צריך שיספרו לו נתונים הלכתיים שיכולים להטעות אותו?


נ.ב אבל עכ"פ דוק מדברי הרב יוסף שהוא סבירא ליה שניתן להטעות את גדולי הדור..ואם בענייני הלכה כ"ש בענייני פולטיקה.... ומעניין איך זה מסתדר עם מה שהפוליטקאים מנסים למכור לנו שנות דור...
 

חס ושלום להסיט את הדיון למחוזות אלו.

הגר"י יוסף לא נתכוון חס ושלום להטעיה וכדו' אלא למשא ומתן בין ת"ח עם מקורות סברות וראיות כדרכה של תורה.
והאמת והשלום אהבו!


הקטן למאד
הודעות: 202
הצטרף: 09 ינואר 2016, 23:17
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי הקטן למאד » 25 יוני 2020, 07:08

תריג מצוות כתב:
24 יוני 2020, 20:42
הקטן למאד כתב:
24 יוני 2020, 10:22
שייגניסט כתב:
23 אפריל 2020, 00:02

אשמח שתעלה את המכתב המקורי שנראה אם הרב חתום על זה או שאמרו בשמו 
דבר נוסף הרב יצחק בשיעור במוצא''ש אמר שבתחילה כך הורה חכם שלום אבל אחרי ששלח לו את תשובתו וראה את כל הפוסקים חזר בו.


אני ממש לא הצלחתי להבין את מה שאמר שהרב שלום כהן חזר בו...יומיים אחרי חכם שלום כהן המשיך להורות להתפלל במרפסת, וביותר מזה גם אחרי שחזרו לשגרה הוא המליץ להמשיך להתפלל במרפסת תקופה מסויימת.

גם עצם הטיעון קצת מוזר. הוא אמר בשיעור שהטעו את חכם שלום כהן...מה שייך כאן "הטעו"? מה סיפרו לו פוסקים שלא קיימים? הוא לא יודע איך נראית מרפסת? זה לא ענייני פולטיקה, זה ענין הלכתי, אוי ואבוי לרב שניתן לעבוד עליו עם עובדות הלכתיות....מה הוא צריך שיספרו לו נתונים הלכתיים שיכולים להטעות אותו?


נ.ב אבל עכ"פ דוק מדברי הרב יוסף שהוא סבירא ליה שניתן להטעות את גדולי הדור..ואם בענייני הלכה כ"ש בענייני פולטיקה.... ומעניין איך זה מסתדר עם מה שהפוליטקאים מנסים למכור לנו שנות דור...


חס ושלום להסיט את הדיון למחוזות אלו.

הגר"י יוסף לא נתכוון חס ושלום להטעיה וכדו' אלא למשא ומתן בין ת"ח עם מקורות סברות וראיות כדרכה של תורה.
והאמת והשלום אהבו!
חס ושלום או לא חס ושלום...אתה יכול לשמוע את הדרשה ולשמוע מה הוא אמר...אני מעתיק לך את התמלול

"התברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו, כשראה את התשובה שלי שישה עמודים אמר שזה ודאי לא לכתחילה ההיתר שפרסמו בשמו, לכן אין להתיר מנייני מרפסות ולא לצרף זה ספק ברכות להקל"

[לגופה של טענתו של הרב יצחק יוסף כנגד "רבני הרדיו", לא כ"כ הבנתי על מה יצא הקצף, סוף סוף יש להם את הכרעת המשנ"ב וכל עוד זה לא נגד הכרעת השו"ע [עכ"פ לפי הבנת המשנ"ב] האם רשאים לפסוק כמו המשנ"ב]
 


פותח הנושא
תריג מצוות
הודעות: 267
הצטרף: 17 אפריל 2019, 00:39
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 98 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי תריג מצוות » 26 יוני 2020, 14:19

הקטן למאד כתב:
25 יוני 2020, 07:08
תריג מצוות כתב:
24 יוני 2020, 20:42
הקטן למאד כתב:
24 יוני 2020, 10:22



אני ממש לא הצלחתי להבין את מה שאמר שהרב שלום כהן חזר בו...יומיים אחרי חכם שלום כהן המשיך להורות להתפלל במרפסת, וביותר מזה גם אחרי שחזרו לשגרה הוא המליץ להמשיך להתפלל במרפסת תקופה מסויימת.

גם עצם הטיעון קצת מוזר. הוא אמר בשיעור שהטעו את חכם שלום כהן...מה שייך כאן "הטעו"? מה סיפרו לו פוסקים שלא קיימים? הוא לא יודע איך נראית מרפסת? זה לא ענייני פולטיקה, זה ענין הלכתי, אוי ואבוי לרב שניתן לעבוד עליו עם עובדות הלכתיות....מה הוא צריך שיספרו לו נתונים הלכתיים שיכולים להטעות אותו?


נ.ב אבל עכ"פ דוק מדברי הרב יוסף שהוא סבירא ליה שניתן להטעות את גדולי הדור..ואם בענייני הלכה כ"ש בענייני פולטיקה.... ומעניין איך זה מסתדר עם מה שהפוליטקאים מנסים למכור לנו שנות דור...


חס ושלום להסיט את הדיון למחוזות אלו.

הגר"י יוסף לא נתכוון חס ושלום להטעיה וכדו' אלא למשא ומתן בין ת"ח עם מקורות סברות וראיות כדרכה של תורה.
והאמת והשלום אהבו!
חס ושלום או לא חס ושלום...אתה יכול לשמוע את הדרשה ולשמוע מה הוא אמר...אני מעתיק לך את התמלול

"התברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו, כשראה את התשובה שלי שישה עמודים אמר שזה ודאי לא לכתחילה ההיתר שפרסמו בשמו, לכן אין להתיר מנייני מרפסות ולא לצרף זה ספק ברכות להקל"

[לגופה של טענתו של הרב יצחק יוסף כנגד "רבני הרדיו", לא כ"כ הבנתי על מה יצא הקצף, סוף סוף יש להם את הכרעת המשנ"ב וכל עוד זה לא נגד הכרעת השו"ע [עכ"פ לפי הבנת המשנ"ב] האם רשאים לפסוק כמו המשנ"ב]
 

לפעמים אנחנו נסחפים למחוזות של 'שיקולים פוליטיים' וכדו' וזה גורם לנו גם לראות ולפרש את דברי רבני ומאורי הדור בעין זו, והנסיון שלנו שגם אם אנחנו שומעים אותם מדברים בלשון של 'מתברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו' אנו צריכים להיזהר שלא לפרש זאת בעין פוליטית וכדו'. בטוחני שכוונתו של הגר"י יוסף לא היתה לזה, אלא שכיון שמדובר בנושא שלא דובר כל כך עד כה לא היו ידועים לרבנים ולציבור כמה פסקים שנכתבו על כך לפני עשרות ומאות שנים בכמה שותי"ם.
ובאמת שמעתי מכמה תלמידי חכמים שהורו בתחילה שמותר להתפלל במניני המרפסות, שלאחר שראו את תשובתו המנומקת והמקיפה של הגר"י יוסף שליט"א הם חזרו בהם מבראשונה.

ובעניין 'רבני הרדיו'. כידוע 'קצף' יוצא לאחר שמערבבים הרבה זמן. ואותם רבנים חזרו ושנו פעמים רבות לפסוק כדעת המשנה ברורה ולפרש כן בשולחן ערוך על אף שמי שמעיין בדברי הבית יוסף רואה את כוונתו (וכידוע המשנה ברורה לא נכתב כפירוש על השולחן ערוך, ולכן גם כשהדבר נראה כאילו פירש דברי שו"ע לא לזה נתכוון, דוגמה לדבר בסי' תנה לענין ערבוב מים שלנו עם מים רגילים, שבבית יוסף משמע בבירור שצריך רוב של שני שליש ואילו במשנ"ב כתב על השו"ע שזהו רוב מצומצמם).


הקטן למאד
הודעות: 202
הצטרף: 09 ינואר 2016, 23:17
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי הקטן למאד » 29 יוני 2020, 15:18

תריג מצוות כתב:
26 יוני 2020, 14:19
הקטן למאד כתב:
25 יוני 2020, 07:08
תריג מצוות כתב:
24 יוני 2020, 20:42


חס ושלום להסיט את הדיון למחוזות אלו.

הגר"י יוסף לא נתכוון חס ושלום להטעיה וכדו' אלא למשא ומתן בין ת"ח עם מקורות סברות וראיות כדרכה של תורה.
והאמת והשלום אהבו!
חס ושלום או לא חס ושלום...אתה יכול לשמוע את הדרשה ולשמוע מה הוא אמר...אני מעתיק לך את התמלול

"התברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו, כשראה את התשובה שלי שישה עמודים אמר שזה ודאי לא לכתחילה ההיתר שפרסמו בשמו, לכן אין להתיר מנייני מרפסות ולא לצרף זה ספק ברכות להקל"

[לגופה של טענתו של הרב יצחק יוסף כנגד "רבני הרדיו", לא כ"כ הבנתי על מה יצא הקצף, סוף סוף יש להם את הכרעת המשנ"ב וכל עוד זה לא נגד הכרעת השו"ע [עכ"פ לפי הבנת המשנ"ב] האם רשאים לפסוק כמו המשנ"ב]


לפעמים אנחנו נסחפים למחוזות של 'שיקולים פוליטיים' וכדו' וזה גורם לנו גם לראות ולפרש את דברי רבני ומאורי הדור בעין זו, והנסיון שלנו שגם אם אנחנו שומעים אותם מדברים בלשון של 'מתברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו' אנו צריכים להיזהר שלא לפרש זאת בעין פוליטית וכדו'. בטוחני שכוונתו של הגר"י יוסף לא היתה לזה, אלא שכיון שמדובר בנושא שלא דובר כל כך עד כה לא היו ידועים לרבנים ולציבור כמה פסקים שנכתבו על כך לפני עשרות ומאות שנים בכמה שותי"ם.
ובאמת שמעתי מכמה תלמידי חכמים שהורו בתחילה שמותר להתפלל במניני המרפסות, שלאחר שראו את תשובתו המנומקת והמקיפה של הגר"י יוסף שליט"א הם חזרו בהם מבראשונה.

ובעניין 'רבני הרדיו'. כידוע 'קצף' יוצא לאחר שמערבבים הרבה זמן. ואותם רבנים חזרו ושנו פעמים רבות לפסוק כדעת המשנה ברורה ולפרש כן בשולחן ערוך על אף שמי שמעיין בדברי הבית יוסף רואה את כוונתו (וכידוע המשנה ברורה לא נכתב כפירוש על השולחן ערוך, ולכן גם כשהדבר נראה כאילו פירש דברי שו"ע לא לזה נתכוון, דוגמה לדבר בסי' תנה לענין ערבוב מים שלנו עם מים רגילים, שבבית יוסף משמע בבירור שצריך רוב של שני שליש ואילו במשנ"ב כתב על השו"ע שזהו רוב מצומצמם).
במחילה, בעצם כבודו טוען שהמשנ"ב לא ידע ללמוד "בית יוסף" או לא ידע לפרש שולחן ערוך.

אחרי כל "הטענות" כנראה שהמשנ"ב משום מה חשב אחרת..אחרי הכל המשנ"ב כן פירש זאת בדעת השו"ע..ולכן מותר למי שרוצה לקבל על עצמו את הבנת המשנ"ב בשו"ע.
 


הקטן למאד
הודעות: 202
הצטרף: 09 ינואר 2016, 23:17
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי הקטן למאד » 29 יוני 2020, 15:26

תריג מצוות כתב:
26 יוני 2020, 14:19
הקטן למאד כתב:
25 יוני 2020, 07:08
תריג מצוות כתב:
24 יוני 2020, 20:42


חס ושלום להסיט את הדיון למחוזות אלו.

הגר"י יוסף לא נתכוון חס ושלום להטעיה וכדו' אלא למשא ומתן בין ת"ח עם מקורות סברות וראיות כדרכה של תורה.
והאמת והשלום אהבו!
חס ושלום או לא חס ושלום...אתה יכול לשמוע את הדרשה ולשמוע מה הוא אמר...אני מעתיק לך את התמלול

"התברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו, כשראה את התשובה שלי שישה עמודים אמר שזה ודאי לא לכתחילה ההיתר שפרסמו בשמו, לכן אין להתיר מנייני מרפסות ולא לצרף זה ספק ברכות להקל"

[לגופה של טענתו של הרב יצחק יוסף כנגד "רבני הרדיו", לא כ"כ הבנתי על מה יצא הקצף, סוף סוף יש להם את הכרעת המשנ"ב וכל עוד זה לא נגד הכרעת השו"ע [עכ"פ לפי הבנת המשנ"ב] האם רשאים לפסוק כמו המשנ"ב]


לפעמים אנחנו נסחפים למחוזות של 'שיקולים פוליטיים' וכדו' וזה גורם לנו גם לראות ולפרש את דברי רבני ומאורי הדור בעין זו, והנסיון שלנו שגם אם אנחנו שומעים אותם מדברים בלשון של 'מתברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו' אנו צריכים להיזהר שלא לפרש זאת בעין פוליטית וכדו'. בטוחני שכוונתו של הגר"י יוסף לא היתה לזה, אלא שכיון שמדובר בנושא שלא דובר כל כך עד כה לא היו ידועים לרבנים ולציבור כמה פסקים שנכתבו על כך לפני עשרות ומאות שנים בכמה שותי"ם.
ובאמת שמעתי מכמה תלמידי חכמים שהורו בתחילה שמותר להתפלל במניני המרפסות, שלאחר שראו את תשובתו המנומקת והמקיפה של הגר"י יוסף שליט"א הם חזרו בהם מבראשונה.

ובעניין 'רבני הרדיו'. כידוע 'קצף' יוצא לאחר שמערבבים הרבה זמן. ואותם רבנים חזרו ושנו פעמים רבות לפסוק כדעת המשנה ברורה ולפרש כן בשולחן ערוך על אף שמי שמעיין בדברי הבית יוסף רואה את כוונתו (וכידוע המשנה ברורה לא נכתב כפירוש על השולחן ערוך, ולכן גם כשהדבר נראה כאילו פירש דברי שו"ע לא לזה נתכוון, דוגמה לדבר בסי' תנה לענין ערבוב מים שלנו עם מים רגילים, שבבית יוסף משמע בבירור שצריך רוב של שני שליש ואילו במשנ"ב כתב על השו"ע שזהו רוב מצומצמם).

עדיין לא הבנתי.  אתה בעצם טוען שהמשנ"ב חלק על השו"ע בלי להודיע זאת ברבים. ולא רק שלא הודיע אלא הכניס בפירוש השולחן ערוך פירושים שלא אליהם התכוון השו"ע???  הרי הייתי חושד בעצמך שתוציא ספר בכזה צורה רשלנית??? אז איך ניתן לחשוד כך ברשכבה"ג שהקפיד שלא יצא מפיו דבר שקר או חצאי אמת???
אתה מבין שאם כל הכבוד לראיות שיש לך מהבית יוסף, קשה מאד להניח כזה הנחה, ולתלות בוקי סריקי במשנה ברורה.
יותר הגיוני שהמשנ"ב כן אחז בכל מיני הבנות שכך גם כוונת השו"ע [קשה לי לענות לך לגופן של ראיות כי אני לא מונח שם כעת], ולכן מותר למי שקיבל על עצמו הכרעת המשנ"ב להסתמך על זה.


פותח הנושא
תריג מצוות
הודעות: 267
הצטרף: 17 אפריל 2019, 00:39
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 98 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דברי הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א על רבני הרדיו שהתירו את תפילת המרפסות לספרדים

שליחה על ידי תריג מצוות » 30 יוני 2020, 00:14

הקטן למאד כתב:
29 יוני 2020, 15:26
תריג מצוות כתב:
26 יוני 2020, 14:19
הקטן למאד כתב:
25 יוני 2020, 07:08

חס ושלום או לא חס ושלום...אתה יכול לשמוע את הדרשה ולשמוע מה הוא אמר...אני מעתיק לך את התמלול

"התברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו, כשראה את התשובה שלי שישה עמודים אמר שזה ודאי לא לכתחילה ההיתר שפרסמו בשמו, לכן אין להתיר מנייני מרפסות ולא לצרף זה ספק ברכות להקל"

[לגופה של טענתו של הרב יצחק יוסף כנגד "רבני הרדיו", לא כ"כ הבנתי על מה יצא הקצף, סוף סוף יש להם את הכרעת המשנ"ב וכל עוד זה לא נגד הכרעת השו"ע [עכ"פ לפי הבנת המשנ"ב] האם רשאים לפסוק כמו המשנ"ב]


לפעמים אנחנו נסחפים למחוזות של 'שיקולים פוליטיים' וכדו' וזה גורם לנו גם לראות ולפרש את דברי רבני ומאורי הדור בעין זו, והנסיון שלנו שגם אם אנחנו שומעים אותם מדברים בלשון של 'מתברר שהטעו אותו אחד בלבל אותו' אנו צריכים להיזהר שלא לפרש זאת בעין פוליטית וכדו'. בטוחני שכוונתו של הגר"י יוסף לא היתה לזה, אלא שכיון שמדובר בנושא שלא דובר כל כך עד כה לא היו ידועים לרבנים ולציבור כמה פסקים שנכתבו על כך לפני עשרות ומאות שנים בכמה שותי"ם.
ובאמת שמעתי מכמה תלמידי חכמים שהורו בתחילה שמותר להתפלל במניני המרפסות, שלאחר שראו את תשובתו המנומקת והמקיפה של הגר"י יוסף שליט"א הם חזרו בהם מבראשונה.

ובעניין 'רבני הרדיו'. כידוע 'קצף' יוצא לאחר שמערבבים הרבה זמן. ואותם רבנים חזרו ושנו פעמים רבות לפסוק כדעת המשנה ברורה ולפרש כן בשולחן ערוך על אף שמי שמעיין בדברי הבית יוסף רואה את כוונתו (וכידוע המשנה ברורה לא נכתב כפירוש על השולחן ערוך, ולכן גם כשהדבר נראה כאילו פירש דברי שו"ע לא לזה נתכוון, דוגמה לדבר בסי' תנה לענין ערבוב מים שלנו עם מים רגילים, שבבית יוסף משמע בבירור שצריך רוב של שני שליש ואילו במשנ"ב כתב על השו"ע שזהו רוב מצומצמם).

עדיין לא הבנתי.  אתה בעצם טוען שהמשנ"ב חלק על השו"ע בלי להודיע זאת ברבים. ולא רק שלא הודיע אלא הכניס בפירוש השולחן ערוך פירושים שלא אליהם התכוון השו"ע???  הרי הייתי חושד בעצמך שתוציא ספר בכזה צורה רשלנית??? אז איך ניתן לחשוד כך ברשכבה"ג שהקפיד שלא יצא מפיו דבר שקר או חצאי אמת???
אתה מבין שאם כל הכבוד לראיות שיש לך מהבית יוסף, קשה מאד להניח כזה הנחה, ולתלות בוקי סריקי במשנה ברורה.
יותר הגיוני שהמשנ"ב כן אחז בכל מיני הבנות שכך גם כוונת השו"ע [קשה לי לענות לך לגופן של ראיות כי אני לא מונח שם כעת], ולכן מותר למי שקיבל על עצמו הכרעת המשנ"ב להסתמך על זה.


כוונתי לומר ויש לכך ראיות מכמה וכמה מקומות. שהמשנה ברורה לא נכתב כפירוש על השולחן ערוך. וגם שיש לשון 'כלומר' וכדומה אין כוונתו תמיד לפרש את דברי השו"ע.
גם אני בתחילה לא חשבתי כן, אך דעתי השתנתה לאחר שדיברתי בעניין עם כמה תלמידי חכמים עצומים וכן לאחר שנוכחתי לראות זאת בכמה מקומות.
ואדרבה, פעמים שיסוד זה נראה יותר להאמר מאשר לומר שהמשנה ברורה לא ראה את דברי הבית יוסף.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הקורונה והשלכותיה - באספקלריא של תורה [הודעות בפורום זה יפורסמו רק לאחר אישור]”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: בן ראם, ישראל הכהן | 2 אורחים