מלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

דיונים תורניים אקטואליים אודות מגיפת הקורונה והשלכותיה באספקלריא של תורה (וכן עדכונים נחוצים בלבד!)
בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"
כללי הפורום
= בפורום זה ניתן להעלות דיונים תורניים אקטואליים בלבד =
העלאת דברים אחרים תיאלץ לחסום את המשתמש
עדכונים נחוצים ניתן להעלות בתת הפורום בלבד!

פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 17 אוקטובר 2020, 23:00

אמונת אומן כתב:
16 אוקטובר 2020, 15:22
לרענן זכרון זה תמיד טוב ונותן פרופורציה.
ולהשלמת הפרופורציה אוסיף שעכשיו כבר מתו כמה וכמה אנשים (למרות שאיש לא יודע מושג מה המספר האמיתי).
וכמה מתו מוות רוחני מהבלאגן סביב הקורונה?

ערכים:


הצבי
הודעות: 405
הצטרף: 26 אפריל 2020, 19:44
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 88 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי הצבי » 17 אוקטובר 2020, 23:09

אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:51
הצבי כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:43
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 21:46
נתברר למפרע שהם צדקו מהרגע הראשון.
לא נתברר למפרע שום דבר.
לא אמרי' בזה איגלאי מילתא למפרע, ואין לו לחכם אלא מה שעיניו רואות.
והתברר ששיקול דעתם היה מתאים יותר למציאות. 
 
חוזר שוב על מה שכתבתי.
לא נתברר למפרע שום דבר.
לא אמרי' בזה איגלאי מילתא למפרע, ואין לו לחכם אלא מה שעיניו רואות.


עמיקא וטמירא
הודעות: 176
הצטרף: 20 ינואר 2020, 00:06
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי עמיקא וטמירא » 17 אוקטובר 2020, 23:37

אני מעתיק מה שכתבתי באשכול אחר אבל מקומו כאן

הציבור החרדי דרכו בכל נושא לדון הלכתית וכדרכה של תורה
אולם בנושא זה אולי יש מקום לדון בשתי גישות שמתוכם נגזר המחלוקת איך להתיחס למחלה

א' הגישה בה נהגה אמריקה בהנהגת הנשיא וכן אנגליה שבכל התקופה נמנעו כמה שיכלו מלהחיל הגבלות מכל סוג שהוא על המדינה
ב' הדעה הרווחת ברוב מדינות העולם עם הגבלות מכל סוג שהוא

האינסטיקנט הטבעי של האדם אומרת לו לשמור על החיים ולאו דוקא של האדם אלא של כל יצור חי
ולכן מסתבר שהתנהגות שהיא לכאורה נגד טבע זה יש לה מהלך מסוים והבנה מסוימת לא מסתבר שזהו תוצאה של אי חשיבה ואי הבנה של המצב לפחות כמו שאנחנו מבינים את המצב
יהיו כאלה שיאמורו שהסכנה אינה מוחשית ולכן ההתנהלות בהתאם או קונספירציות כאלו ואחרות אבל זה לא מסתבר כשמודובר במשהוא עולמי עם אנשים שיש לההם אחריות על מיליוני אנשים ואחד יתכן ויבחר בתקופה זו ע"י מיליוני אנשים
יתכן שהעומק הטמון בה הוא שהרי השלכות הגבלות על המשק על הכלכלה על אנשים ועוד הרבה אינה מצדיקה ויש לקחת סיכון כיון שההשלכות אף הם חיי אדם תלויים בהם
איני מתיימר להסביר מהלך שנראה מחלוקת כלל עולמית אבל כוונתי להעיר שההסתכלות צריכה להיות בהתאם
ומזה נגזר גם התנהלות המגזרים בציבור החרדי
המחלוקת הינה לאו דוקא הלכתית כפי שנראה שגם אלו שאין להם הלכה ושו"ע קיימת מחלוקת זו גם הטבע האנושי הוא הגורם המרכזי בלהבין ולנתח מצב יש לאומות רגש לחיי אדם
וכשנבין מה גישה זו אפשר ונראה האם גם בתורה יש מקום לזה


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 17 אוקטובר 2020, 23:40

הצבי כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:09
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:51
הצבי כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:43

לא נתברר למפרע שום דבר.
לא אמרי' בזה איגלאי מילתא למפרע, ואין לו לחכם אלא מה שעיניו רואות.
והתברר ששיקול דעתם היה מתאים יותר למציאות. 

חוזר שוב על מה שכתבתי.
לא נתברר למפרע שום דבר.
לא אמרי' בזה איגלאי מילתא למפרע, ואין לו לחכם אלא מה שעיניו רואות.
אולי תסביר. 
בהנחה שהאדמו"ר מאמשינוב הרגיש ברוח קדשו( או בצורה אחרת שאתה מוזמן להסביר לנו) שנשק כימי לא קיים, וממילא אין סיבה לאטום את הבית( ואת השכל! ), ואח"כ התברר שבדיוק כך היה, אז עפ"י הלכה מי שנהג עפ"י הוראתו נהג כשורה?
או שמא האדמו"ר מאמשינוב היה אמור בכל זאת לחלק לחסידיו דבק מלחמה ומסכות חסרות תועלת? 
לא אמרתי בשום צורה שכל מי שנהג אחרת טעה, כן אמרתי איזו תחושה הרגשנו כל אזרחי הארץ. 
הנידון האחד והיחיד הוא, 
שבשאלות של הנהגת הציבור, שאינם שאלות הלכתיות פרופר, מותר שיהיו דעות שונות, ואי אפשר לכוף לשמוע לדעה אחת, 
בניגוד לשאלה על עוף, שיש מצב שטרף הוא טרף ולא שייך לומר שיש דעה מתירה בלי הסבר הלכתי. 

השאלה כאן היא מורכבת. 
מה משקל המסכות בהצלה מהקורונה, 
מה גודל הסכנה, 
מה המחיר הנפשי והרוחני של הקורונה, 
כמה חיוב המסכות משפיע על ההרגשה הכללית של הציבור, 
מה הסיכוי לחיסון עדר, 
איך לנהוג עם ציבור שחלקו הגדול הבריא כבר, 
מה המשקל של משרד הבריאות בארץ מול רופאים אחרים וארצות אחרות 
( ואולי פרטים נוספים שאין אנו יודעים )
כל אלו יחד הם שאלה לא מתמטית, 
ואדמו"רים שנושאים במשא העם יובל שנים יש להם ניסיון וידע שלפעמים משנה את הגישה, 
ובמלחמת המפרץ הוכח שאכן כך היה
 


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 17 אוקטובר 2020, 23:50

אליעזר ג כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:12
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:56
אליעזר ג כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:40
כאן אין כלל דבר שכזה  וכשמדובר בפסיקת הלכה איננו מקבלים מילתא בלא טעמא ,זו אינה דרכה של תורה ולפי מה שכל הדיינים כולל אלו מבלעז שניתחו את הוראת הרבה אין כלל טעם וזו השאלה הגדולה שעדיין פתוחה
כבר ביקשתי פעם שלפחות תכבד את הקוראים ותלמד לכתוב את המילה בעלזא כראוי.

לא מוכרת לי בקשה שכזו ,ואין בכך פחיתות כבוד , אם כי אין בעיה .

אבל אני ביקשתי כבר פעמים רבות תשובה לשאלתי דלעיל גם ספציפית ממך ועדיין לא זכיתי , ואני מקווה שאין בהתייחסות לנושאים טכניים שוליים, בכדי להצביע על כך שתוחלתי לשווא. 
אני חושב שעניתי כבר כמה פעמים. 
הטענה העיקרית שלך היא, שאין כל נזק במסכות. 
ייתכן שהחולקים סוברים אחרת ממך בזה גופא, וכבר כתבתי שידוע לי על מקרים לא פשוטים, בעצם ההליכה עם מסכה יש תזכורת בלתי פוסקת על המגיפה, ישפ אנשים שחרדה מהגל הראשון מתעוררת בעקבות זה. 
בקיצור הטענה הזו היא טענה שתלויה במציאות ובסברה ולא בהלכה, הנתוניםששבידך אינם משתווים לנתונים שביד מנהיג שמקבל נתונים מרבבת נפשות, והטענה שלך אינה מוכרחת כלל. 
 


רוצה להתעלות
הודעות: 352
הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 94 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי רוצה להתעלות » 17 אוקטובר 2020, 23:53

אמונת אומן כתב:
16 אוקטובר 2020, 14:36
והאדמור מחב''ד, 
שעמד והכריז כי ארץ ישראל היא המקום הכי בטוח בעולם ועיני ה' אלקיך בה מראשית השנה עד אחרית שנה, והבטיח בקול גדול כי ציפורנו של יהודי לא תינזק.
יש מרצה מפורסם מאד שהוכיח שה"נבואה" הזאת לא כ"כ התגשמה.


הצבי
הודעות: 405
הצטרף: 26 אפריל 2020, 19:44
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 88 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי הצבי » 18 אוקטובר 2020, 00:01

מעיקרא פתחת מעניין רוה''ק ובזה אשיב לך כדלהלן.
אם היה אומר אז האדמו''ר מאמשינוב שהוא רואה כך ברוח קדשו ניחא, או אם יאמר היום אדמו''ר פלוני שליט''א שהוא רואה כך ברוה''ק לעניין הקורונה ניחא, אבל הם הרי לא אומרים את זה כך שלא זה הנושא כ''כ.
ובר מן דין הרי אתה בעצמך מודה שאין מקום לפי''ז למשפט שכתבת
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:40
והתברר ששיקול דעתם היה מתאים יותר למציאות.
כי גם לדבריך בחלק זה אין כאן נושא של שיקול דעת וראיית מציאות אלא של רוה''ק.
ואילו אתה מסיים מעניין של שקילת מכלול שיקולים וכו', ומוכיח לעני''ז ממלחמת המפרץ והרי אתה עצמך טענת אך לפני רגע ששם מדובר בעניין של הרגשה ורוה''ק, אתמהה. אתה מעלה את הראיה של מלחמת המפרץ להוכיח דבר שלא מסביר את שאירע שם.
ואני חוזר שוב על הטענה שעליה באת להגיב, לא מוכיחים נכונות של החלטה מתוצאותיה, ובוודאי לא בגישה תורנית-הלכתית.


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 00:08

רוצה להתעלות כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:53
אמונת אומן כתב:
16 אוקטובר 2020, 14:36
והאדמור מחב''ד, 
שעמד והכריז כי ארץ ישראל היא המקום הכי בטוח בעולם ועיני ה' אלקיך בה מראשית השנה עד אחרית שנה, והבטיח בקול גדול כי ציפורנו של יהודי לא תינזק.
יש מרצה מפורסם מאד שהוכיח שה"נבואה" הזאת לא כ"כ התגשמה.
כן, גם אני בהיותי צעיר נהנתי להיתפס לזוטות אלו, באווירה של ההתכתשות עם חב"ד אז וכל המסתעף בפרט אם תתחיל לדון על הלכות נביא ברמבם...
ברור שברקע המחלוקת עם חב"ד היה הכרחי לייצר תשובה כזו. בתכלית, שום הרצאה לא תוכל להתמודד עם העובדה הפשוטה.לא ניזוקו כאן יהודים מטילים ולא מאב''כ, ולא היתה שום סיבה לברוח מהארץ כמו עכברים
 


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 00:14

הצבי כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:01
מעיקרא פתחת מעניין רוה''ק ובזה אשיב לך כדלהלן.
אם היה אומר אז האדמו''ר מאמשינוב שהוא רואה כך ברוח קדשו ניחא, או אם יאמר היום אדמו''ר פלוני שליט''א שהוא רואה כך ברוה''ק לעניין הקורונה ניחא, אבל הם הרי לא אומרים את זה כך שלא זה הנושא כ''כ.
ובר מן דין הרי אתה בעצמך מודה שאין מקום לפי''ז למשפט שכתבת
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:40
והתברר ששיקול דעתם היה מתאים יותר למציאות.
כי גם לדבריך בחלק זה אין כאן נושא של שיקול דעת וראיית מציאות אלא של רוה''ק.
ואילו אתה מסיים מעניין של שקילת מכלול שיקולים וכו', ומוכיח לעני''ז ממלחמת המפרץ והרי אתה עצמך טענת אך לפני רגע ששם מדובר בעניין של הרגשה ורוה''ק, אתמהה. אתה מעלה את הראיה של מלחמת המפרץ להוכיח דבר שלא מסביר את שאירע שם.
ואני חוזר שוב על הטענה שעליה באת להגיב, לא מוכיחים נכונות של החלטה מתוצאותיה, ובוודאי לא בגישה תורנית-הלכתית.
מהרגע הראשון הדגשתי שאיני קובע אם העניין הוא רוה"ק או שיקול דעת שונה וכדומה. 
עיקר טענתי שזה לא ענין של כשר או טרף,
אלא שאלה שקשורה להנהגת הציבור,
ואיננו יכולים לראות את כל השיקולים שהגדולים שוקלים. ​​​​​​
 


הצבי
הודעות: 405
הצטרף: 26 אפריל 2020, 19:44
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 88 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי הצבי » 18 אוקטובר 2020, 00:28

אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:14
הצבי כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:01
מעיקרא פתחת מעניין רוה''ק ובזה אשיב לך כדלהלן.
אם היה אומר אז האדמו''ר מאמשינוב שהוא רואה כך ברוח קדשו ניחא, או אם יאמר היום אדמו''ר פלוני שליט''א שהוא רואה כך ברוה''ק לעניין הקורונה ניחא, אבל הם הרי לא אומרים את זה כך שלא זה הנושא כ''כ.
ובר מן דין הרי אתה בעצמך מודה שאין מקום לפי''ז למשפט שכתבת
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:40
והתברר ששיקול דעתם היה מתאים יותר למציאות.
כי גם לדבריך בחלק זה אין כאן נושא של שיקול דעת וראיית מציאות אלא של רוה''ק.
ואילו אתה מסיים מעניין של שקילת מכלול שיקולים וכו', ומוכיח לעני''ז ממלחמת המפרץ והרי אתה עצמך טענת אך לפני רגע ששם מדובר בעניין של הרגשה ורוה''ק, אתמהה. אתה מעלה את הראיה של מלחמת המפרץ להוכיח דבר שלא מסביר את שאירע שם.
ואני חוזר שוב על הטענה שעליה באת להגיב, לא מוכיחים נכונות של החלטה מתוצאותיה, ובוודאי לא בגישה תורנית-הלכתית.
מהרגע הראשון הדגשתי שאיני קובע אם העניין הוא רוה"ק או שיקול דעת שונה וכדומה. 
עיקר טענתי שזה לא ענין של כשר או טרף,
אלא שאלה שקשורה להנהגת הציבור,
ואיננו יכולים לראות את כל השיקולים שהגדולים שוקלים. ​​​​​​
 

אין לי עניין להמשיך ויכוח עקר אבל לדעתי גם אתה מודה שטעית במה שכתבת לגבי מלחמת המפרץ שהתברר שהם צדקו, והייתה להם ראייה יותר נכונה וכו'


אליעזר ג
הודעות: 1284
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 51 פעמים
קיבל תודה: 204 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אליעזר ג » 18 אוקטובר 2020, 00:31

אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:50
אליעזר ג כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:12
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 22:56

כבר ביקשתי פעם שלפחות תכבד את הקוראים ותלמד לכתוב את המילה בעלזא כראוי.

לא מוכרת לי בקשה שכזו ,ואין בכך פחיתות כבוד , אם כי אין בעיה .

אבל אני ביקשתי כבר פעמים רבות תשובה לשאלתי דלעיל גם ספציפית ממך ועדיין לא זכיתי , ואני מקווה שאין בהתייחסות לנושאים טכניים שוליים, בכדי להצביע על כך שתוחלתי לשווא. 
אני חושב שעניתי כבר כמה פעמים. 
הטענה העיקרית שלך היא, שאין כל נזק במסכות. 
ייתכן שהחולקים סוברים אחרת ממך בזה גופא, וכבר כתבתי שידוע לי על מקרים לא פשוטים, בעצם ההליכה עם מסכה יש תזכורת בלתי פוסקת על המגיפה, ישפ אנשים שחרדה מהגל הראשון מתעוררת בעקבות זה. 
בקיצור הטענה הזו היא טענה שתלויה במציאות ובסברה ולא בהלכה, הנתוניםששבידך אינם משתווים לנתונים שביד מנהיג שמקבל נתונים מרבבת נפשות, והטענה שלך אינה מוכרחת כלל. 


לא הבנתי על איזה מקרים לא פשוטים ועל איזה נזק שהוא בגדר פיקוח נפש, מישהו מת בגלל מסיכה?

לגבי הטענה של חרדות הייתי בכמה קהילות ופגשתי בסך הכול אלפי אנשים רגועים ושמחים, ששומרים כל מסיכות וריחוק עד כמה שניתן, כן בקהילתי שלי, שוחחתי גם עם רבני קהילות, ובכל אלו לא נתקלתי ולא שמעתי על חרדות כלל, בציבור ששומר על מסיכות. [יש אכן אנשים בקבוצות סיכון משמעותיות שאחוז המתים מהנדבקים בהם גבוה שאכן חרדים ובצדק. וממש לא בגלל המסכות] וכל זה בציבור שהייתה בו חרדה בגל הראשון, כ"ש בציבור שאדיש ממש עכשיו, וגם בגל הראשון לא שמרו. מי שחרד עד כדי כך בטבעו יהיה חרד גם מראיית מסיכות על אחרים. 

אם זה מה שהיה אומר הרבה עצמו, בעקבות מידע עכשווי על נטייה מיוחדת בקהילתו לחרדות, וודאי שלא יכולתי להתווכח בעניין ,למרות שדווקא הם נראים טיפוסים רגועים, אבל אם הם ככל הקהילות, אין כזה חשש ממשי. ואי אפשר להתווכח עם מציאות מוכחת וברורה. הייתי אומר הפוך שגם בקהילות השומרות הנטייה היא לאדישות ולא לחרדה.
 


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 00:40

אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:31
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:50
אליעזר ג כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:12


לא מוכרת לי בקשה שכזו ,ואין בכך פחיתות כבוד , אם כי אין בעיה .

אבל אני ביקשתי כבר פעמים רבות תשובה לשאלתי דלעיל גם ספציפית ממך ועדיין לא זכיתי , ואני מקווה שאין בהתייחסות לנושאים טכניים שוליים, בכדי להצביע על כך שתוחלתי לשווא. 
אני חושב שעניתי כבר כמה פעמים. 
הטענה העיקרית שלך היא, שאין כל נזק במסכות. 
ייתכן שהחולקים סוברים אחרת ממך בזה גופא, וכבר כתבתי שידוע לי על מקרים לא פשוטים, בעצם ההליכה עם מסכה יש תזכורת בלתי פוסקת על המגיפה, ישפ אנשים שחרדה מהגל הראשון מתעוררת בעקבות זה. 
בקיצור הטענה הזו היא טענה שתלויה במציאות ובסברה ולא בהלכה, הנתוניםששבידך אינם משתווים לנתונים שביד מנהיג שמקבל נתונים מרבבת נפשות, והטענה שלך אינה מוכרחת כלל. 


לא הבנתי על איזה מקרים לא פשוטים ועל איזה נזק שהוא בגדר פיקוח נפש, מישהו מת בגלל מסיכה?

לגבי הטענה של חרדות הייתי בכמה קהילות ופגשתי בסך הכול אלפי אנשים רגועים ושמחים, ששומרים כל מסיכות וריחוק עד כמה שניתן , כן בקהילתי שלי ,שוחחתי גם עם רבני קהילות , ובכל אלו לא נתקלתי ולא שמעתי על חרדות כלל , בציבור ששומר על מסיכות.[ יש אכן אנשים בקבוצות סיכון משמעותיות שאחוז המתים מהנדבקים בהם גבוה שאכן חרדים ובצדק. וממש לא בגלל המסכות] וכל זה בציבור שהייתה בו חרדה בגל הראשון , כ"ש בציבור שאדיש ממש עכשיו , וגם בגל הראשון לא שמרו. מי שחרד עד כדי כך בטבעו יהיה חרד גם מראיית מסיכות על אחרים. 

אם זה מה שהיה אומר הרבה עצמו , בעקבות מידע עכשווי על נטייה מיוחדת בקהילתו לחרדות ,וודאי שלא יכולתי להתווכח בעניין ,למרות שדווקא הם נראים טיפוסים רגועים ,אבל אם הם ככל הקהילות ,אין כזה חשש ממשי. ואי אפשר להתווכח עם מציאות מוכחת וברורה . הייתי אומר הפוך שגם בקהילות השומרות הנטייה היא לאדישות ולא לחרדה.

אני לא יודע מה אומר הרבה עצמו, אני כן בטוח שהוא לא מזלזל בבריאות ללא סיבה של ממש. 
הבה נזכור שהוא עצמו אדם מאד לא בריא ובקבוצת סיכון גבוה, והוא חזק מאוד בעמדתו. 
כנל האדמו"ר מויזניץ שבהתחלה צחוה להעמיד שומרים שלא יכנסו לטיש ללא מסכות, וביום בהיר חזר בו. 
כנראה שהם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים. 
אולי הם סבורים ש'הכחשת קורונה', היא הדרך הנכונה להתמודד עם הנטייה הכללית של סגירת מוסדות, וסכנת הנשירה. 
 

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
הודעות: 1520
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 994 פעמים
קיבל תודה: 524 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 18 אוקטובר 2020, 00:44

אליעזר ג כתב:
16 אוקטובר 2020, 15:42
א. לשיטתך אלו שהוכיחו עצמם במלחמת המפרץ מן הראוי שתהיה לנו הקשבה יתרה אליהם, מכיוון שאחד מהם נפטר והשני עמנו היום לא נותר לנו אלא לשמוע בקול השני ,ומה הוא אומר ,ללבוש מסכות ועוד כ-10 תקנות מיוחדות לקורונה.
האדמו"ר מאשינוב הורה באיזור חג השבועות ללבוש מסכות, בחודש אב הם כבר הורידו את המסכות ולא שמרו על ההנחיות.


אליעזר ג
הודעות: 1284
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 51 פעמים
קיבל תודה: 204 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אליעזר ג » 18 אוקטובר 2020, 00:47

אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:40
אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:31
אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:50

אני חושב שעניתי כבר כמה פעמים. 
הטענה העיקרית שלך היא, שאין כל נזק במסכות. 
ייתכן שהחולקים סוברים אחרת ממך בזה גופא, וכבר כתבתי שידוע לי על מקרים לא פשוטים, בעצם ההליכה עם מסכה יש תזכורת בלתי פוסקת על המגיפה, ישפ אנשים שחרדה מהגל הראשון מתעוררת בעקבות זה. 
בקיצור הטענה הזו היא טענה שתלויה במציאות ובסברה ולא בהלכה, הנתוניםששבידך אינם משתווים לנתונים שביד מנהיג שמקבל נתונים מרבבת נפשות, והטענה שלך אינה מוכרחת כלל. 


לא הבנתי על איזה מקרים לא פשוטים ועל איזה נזק שהוא בגדר פיקוח נפש, מישהו מת בגלל מסיכה?

לגבי הטענה של חרדות הייתי בכמה קהילות ופגשתי בסך הכול אלפי אנשים רגועים ושמחים, ששומרים כל מסיכות וריחוק עד כמה שניתן , כן בקהילתי שלי ,שוחחתי גם עם רבני קהילות , ובכל אלו לא נתקלתי ולא שמעתי על חרדות כלל , בציבור ששומר על מסיכות.[ יש אכן אנשים בקבוצות סיכון משמעותיות שאחוז המתים מהנדבקים בהם גבוה שאכן חרדים ובצדק. וממש לא בגלל המסכות] וכל זה בציבור שהייתה בו חרדה בגל הראשון , כ"ש בציבור שאדיש ממש עכשיו , וגם בגל הראשון לא שמרו. מי שחרד עד כדי כך בטבעו יהיה חרד גם מראיית מסיכות על אחרים. 

אם זה מה שהיה אומר הרבה עצמו , בעקבות מידע עכשווי על נטייה מיוחדת בקהילתו לחרדות ,וודאי שלא יכולתי להתווכח בעניין ,למרות שדווקא הם נראים טיפוסים רגועים ,אבל אם הם ככל הקהילות ,אין כזה חשש ממשי. ואי אפשר להתווכח עם מציאות מוכחת וברורה . הייתי אומר הפוך שגם בקהילות השומרות הנטייה היא לאדישות ולא לחרדה.
אני לא יודע מה אומר הרבה עצמו, אני כן בטוח שהוא לא מזלזל בבריאות ללא סיבה של ממש. 
הבה נזכור שהוא עצמו אדם מאד לא בריא ובקבוצת סיכון גבוה, והוא חזק מאוד בעמדתו. 
כנל האדמו"ר מויזניץ שבהתחלה צחוה להעמיד שומרים שלא יכנסו לטיש ללא מסכות, וביום בהיר חזר בו. 
כנראה שהם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים. 
אולי הם סבורים ש'הכחשת קורונה', היא הדרך הנכונה להתמודד עם הנטייה הכללית של סגירת מוסדות, וסכנת הנשירה. 


והרי בציבור הליטאי לא סוגרים מוסדות , ללא הכחשה, ולמה  אי אפשר לפעול כמוהם?
 


אליעזר ג
הודעות: 1284
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 51 פעמים
קיבל תודה: 204 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אליעזר ג » 18 אוקטובר 2020, 00:53

דוד ריזל (הפרסומאי) כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:44
אליעזר ג כתב:
16 אוקטובר 2020, 15:42
א. לשיטתך אלו שהוכיחו עצמם במלחמת המפרץ מן הראוי שתהיה לנו הקשבה יתרה אליהם, מכיוון שאחד מהם נפטר והשני עמנו היום לא נותר לנו אלא לשמוע בקול השני ,ומה הוא אומר ,ללבוש מסכות ועוד כ-10 תקנות מיוחדות לקורונה.
האדמו"ר מאשינוב הורה באיזור חג השבועות ללבוש מסכות, בחודש אב הם כבר הורידו את המסכות ולא שמרו על ההנחיות.
ההוראות של האדמור בדבר מסכות ועוד החמרות , ניתנו בכט תמוז ולא בשבועות , ואיך כעבור מספר ימים לטענתך הם הורידו אותם ?
ראה -https://www.kikar.co.il/368502.html


רוצה להתעלות
הודעות: 352
הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 94 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי רוצה להתעלות » 18 אוקטובר 2020, 00:55

מה שלא יהיה אני נפעם מהתהפכות הדעה במאה שמונים מעלות של הרב @אמונת אומן מהגל הראשון לגל השני.


בלדד השוחי
הודעות: 543
הצטרף: 20 אפריל 2020, 12:49
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 229 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי בלדד השוחי » 18 אוקטובר 2020, 00:59

דוד ריזל (הפרסומאי) כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:44
אליעזר ג כתב:
16 אוקטובר 2020, 15:42
א. לשיטתך אלו שהוכיחו עצמם במלחמת המפרץ מן הראוי שתהיה לנו הקשבה יתרה אליהם, מכיוון שאחד מהם נפטר והשני עמנו היום לא נותר לנו אלא לשמוע בקול השני ,ומה הוא אומר ,ללבוש מסכות ועוד כ-10 תקנות מיוחדות לקורונה.
האדמו"ר מאשינוב הורה באיזור חג השבועות ללבוש מסכות, בחודש אב הם כבר הורידו את המסכות ולא שמרו על ההנחיות.

מז"ט על ההודעה ה1500 !!


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 01:25

אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:47
אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:40
אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:31



לא הבנתי על איזה מקרים לא פשוטים ועל איזה נזק שהוא בגדר פיקוח נפש, מישהו מת בגלל מסיכה?

לגבי הטענה של חרדות הייתי בכמה קהילות ופגשתי בסך הכול אלפי אנשים רגועים ושמחים, ששומרים כל מסיכות וריחוק עד כמה שניתן , כן בקהילתי שלי ,שוחחתי גם עם רבני קהילות , ובכל אלו לא נתקלתי ולא שמעתי על חרדות כלל , בציבור ששומר על מסיכות.[ יש אכן אנשים בקבוצות סיכון משמעותיות שאחוז המתים מהנדבקים בהם גבוה שאכן חרדים ובצדק. וממש לא בגלל המסכות] וכל זה בציבור שהייתה בו חרדה בגל הראשון , כ"ש בציבור שאדיש ממש עכשיו , וגם בגל הראשון לא שמרו. מי שחרד עד כדי כך בטבעו יהיה חרד גם מראיית מסיכות על אחרים. 

אם זה מה שהיה אומר הרבה עצמו , בעקבות מידע עכשווי על נטייה מיוחדת בקהילתו לחרדות ,וודאי שלא יכולתי להתווכח בעניין ,למרות שדווקא הם נראים טיפוסים רגועים ,אבל אם הם ככל הקהילות ,אין כזה חשש ממשי. ואי אפשר להתווכח עם מציאות מוכחת וברורה . הייתי אומר הפוך שגם בקהילות השומרות הנטייה היא לאדישות ולא לחרדה.
אני לא יודע מה אומר הרבה עצמו, אני כן בטוח שהוא לא מזלזל בבריאות ללא סיבה של ממש. 
הבה נזכור שהוא עצמו אדם מאד לא בריא ובקבוצת סיכון גבוה, והוא חזק מאוד בעמדתו. 
כנל האדמו"ר מויזניץ שבהתחלה צחוה להעמיד שומרים שלא יכנסו לטיש ללא מסכות, וביום בהיר חזר בו. 
כנראה שהם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים. 
אולי הם סבורים ש'הכחשת קורונה', היא הדרך הנכונה להתמודד עם הנטייה הכללית של סגירת מוסדות, וסכנת הנשירה. 


והרי בציבור הליטאי לא סוגרים מוסדות , ללא הכחשה, ולמה  אי אפשר לפעול כמוהם?

האם יש לך מידע על היקף הנשירה, המלאה או החלקית, בישיבות הליטאיות, בעקבות הקורונה? 

 


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 01:31

רוצה להתעלות כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:55
מה שלא יהיה אני נפעם מהתהפכות הדעה במאה שמונים מעלות של הרב @אמונת אומן מהגל הראשון לגל השני.
אני מצהיר בזאת מראש שזה יכול להתהפך שוב. 

אבל למען האמת, אין לי כרגע דעה. 
אישית, כבר עברתי את הקורונה ב''ה, וכן רוב הסובבים אותי, ע"כ אני די משחרר. 
יש לי תחושה סובייקטיבית בהחלט, שהנזהרים נדבקים ביתר חומרה. 

בכללי, אני בסה"כ מנסה להסביר את הצד הדוגל להקל. 
אני לא שייך לשם, אינני דובר של אף אחד ולא רואה את עצמי מותקף, והטיעונים שלי הם ברובד האינטלקטואלי נטו. 
 


נוברדוק'ר
הודעות: 52
הצטרף: 05 מאי 2020, 23:37
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 25 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי נוברדוק'ר » 18 אוקטובר 2020, 01:59

אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 01:31
רוצה להתעלות כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:55
מה שלא יהיה אני נפעם מהתהפכות הדעה במאה שמונים מעלות של הרב @אמונת אומן מהגל הראשון לגל השני.
אני מצהיר בזאת מראש שזה יכול להתהפך שוב. 

אבל למען האמת, אין לי כרגע דעה. 
אישית, כבר עברתי את הקורונה ב''ה, וכן רוב הסובבים אותי, ע"כ אני די משחרר. 
יש לי תחושה סובייקטיבית בהחלט, שהנזהרים נדבקים ביתר חומרה. 

בכללי, אני בסה"כ מנסה להסביר את הצד הדוגל להקל. 
אני לא שייך לשם, אינני דובר של אף אחד ולא רואה את עצמי מותקף, והטיעונים שלי הם ברובד האינטלקטואלי נטו. 


'אם אנשים ילבשו מסכות זה יגרום להם לחרדה'. זלזול בוטה בבני אדם, הן במי שאתה מייחס לו 'חרדה' מכזה דבר, כאילו הוא ילד בן 3 שלא עבר דבר בחייו,
והן מי שקורא הטענה הנ"ל. ולזה אתה קורא 'דיון אינטלקטואלי'. 


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 02:05

נוברדוק'ר כתב:
18 אוקטובר 2020, 01:59
אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 01:31
רוצה להתעלות כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:55
מה שלא יהיה אני נפעם מהתהפכות הדעה במאה שמונים מעלות של הרב @אמונת אומן מהגל הראשון לגל השני.
אני מצהיר בזאת מראש שזה יכול להתהפך שוב. 

אבל למען האמת, אין לי כרגע דעה. 
אישית, כבר עברתי את הקורונה ב''ה, וכן רוב הסובבים אותי, ע"כ אני די משחרר. 
יש לי תחושה סובייקטיבית בהחלט, שהנזהרים נדבקים ביתר חומרה. 

בכללי, אני בסה"כ מנסה להסביר את הצד הדוגל להקל. 
אני לא שייך לשם, אינני דובר של אף אחד ולא רואה את עצמי מותקף, והטיעונים שלי הם ברובד האינטלקטואלי נטו. 


'אם אנשים ילבשו מסכות זה יגרום להם לחרדה'. זלזול בוטה בבני אדם, הן במי שאתה מייחס לו 'חרדה' מכזה דבר, כאילו הוא ילד בן 3 שלא עבר דבר בחייו,
והן מי שקורא הטענה הנ"ל. ולזה אתה קורא 'דיון אינטלקטואלי'. 
א. מעולם לא כתבתי את המשפט שאתה כביכול ציטטת. 
ב. כמי שמאחוריו שנים רבות של טיפול באנשים עם קשיים, אני מאחל לכב' להמשיך לחיות בבועה הטובה והנעימה בה הוא חי. 
ג. אני באופן אישי מכיר כמה אנשים שהעדיפו לקחת ימי חופשה ולא לבצע את עבודתם באופן שדרש מסכה. כנל אברכי כולל. אי אפשר להחיל כלל אחד על רבבות אנשים. 
 


אליעזר ג
הודעות: 1284
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 51 פעמים
קיבל תודה: 204 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אליעזר ג » 18 אוקטובר 2020, 09:43

אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 01:25
אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:47
אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:40

אני לא יודע מה אומר הרבה עצמו, אני כן בטוח שהוא לא מזלזל בבריאות ללא סיבה של ממש. 
הבה נזכור שהוא עצמו אדם מאד לא בריא ובקבוצת סיכון גבוה, והוא חזק מאוד בעמדתו. 
כנל האדמו"ר מויזניץ שבהתחלה צחוה להעמיד שומרים שלא יכנסו לטיש ללא מסכות, וביום בהיר חזר בו. 
כנראה שהם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים. 
אולי הם סבורים ש'הכחשת קורונה', היא הדרך הנכונה להתמודד עם הנטייה הכללית של סגירת מוסדות, וסכנת הנשירה. 


והרי בציבור הליטאי לא סוגרים מוסדות , ללא הכחשה, ולמה  אי אפשר לפעול כמוהם?
האם יש לך מידע על היקף הנשירה, המלאה או החלקית, בישיבות הליטאיות, בעקבות הקורונה? 



מה עניין הנשירה בעקבות השבתת הישיבות בקיץ, למצב באלול של פעילות מלאה ואפילו במקומות מסוימים מתוגברת לעומת תקופות קודמות? זה שהשבתת הישיבות יוצרת בעיות ,אינו אומר שמסכות יוצרות אותן . הראשון יש בו תוכן והסבר ברור כסיבה לנשירה והשני הוא חסר פשר, ולמה לערבב מין בשאינו מינו.


תיובתא
הודעות: 979
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 490 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי תיובתא » 18 אוקטובר 2020, 10:09

ראוי להזכיר שגם מי שקרובו שוכב במיטה חודש ולא יכול לזוז, מצבו הנפשי אינו מהמשופרים, שלא לדבר על החולים עצמם.
אם דנים ביחס לחלק ההלכתי אשאיר זאת לטובים ממני.
אם מדברים ברמת התוצאה, כבר הפניתי בעבר למפת התמותה בירושלים, שבה רואים תמותה לאין שיעור בקהילות שלא שמרו (וגם בסמוכים אליהם שכן שמרו בבחינת אוי לשכנו), ותמותה שולית בקהילות ששמרו.
כל השאר נטחן כבר ללא סוף.


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 10:52

תיובתא כתב:
18 אוקטובר 2020, 10:09
ראוי להזכיר שגם מי שקרובו שוכב במיטה חודש ולא יכול לזוז, מצבו הנפשי אינו מהמשופרים, שלא לדבר על החולים עצמם.

ברור שכך.
ולכן אנשים שתפקידם בחיים הוא להורות דרך, שוקלים את אשר מובא בפניהם בפלס, ומחליטים מה יותר קרוב לשכר מהפסד.
הוא אשר אמרתי דהנידון הוא לא רק הלכתי יבש.


פותח הנושא
אמונת אומן
הודעות: 2402
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 347 פעמים
קיבל תודה: 868 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 אוקטובר 2020, 10:58

אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 09:43
אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 01:25
אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:47



והרי בציבור הליטאי לא סוגרים מוסדות , ללא הכחשה, ולמה  אי אפשר לפעול כמוהם?
האם יש לך מידע על היקף הנשירה, המלאה או החלקית, בישיבות הליטאיות, בעקבות הקורונה? 


מה עניין הנשירה בעקבות השבתת הישיבות בקיץ, למצב באלול של פעילות מלאה ואפילו במקומות מסוימים מתוגברת לעומת תקופות קודמות? זה שהשבתת הישיבות יוצרת בעיות ,אינו אומר שמסכות יוצרות אותן . הראשון יש בו תוכן והסבר ברור כסיבה לנשירה והשני הוא חסר פשר, ולמה לערבב מין בשאינו מינו.
ההקשר הוא שאותם שסירבו למסכות, באופן מפתיע הם גם אלו שלא סגרו את הישיבה אפילו לשעה אחת. 
אז כב' טוען שלמרות שאולי הם צדקו בענין זה, עדיין הם טועים במסכות, 
ואני אומר, אולי הם סוברים 'כולא חדא גזירה היא', או משום טענה אחרת הם רואים במסכות משהו שגורם לאווירת הסגירה להשפיע, וכל כיו"ב. 

אין אלו אלא השערות. 

מה שברור שיש פה צד שני לא מבוטל ולגמרי לא מופקע,
והיום לא נראה לי שיש מי שסובר שמותר לחלל שבת בגלל שמישהו מתפלל בביהכנ''ס, למרות שמצב התחלואה גרוע עשרות מונים,
אז ראוי קצת למתן את ההצהרות והתוארים המוחלטים. 


דרומאי
הודעות: 2666
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 610 פעמים
קיבל תודה: 477 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי דרומאי » 18 אוקטובר 2020, 12:22

אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 10:58
אליעזר ג כתב:
18 אוקטובר 2020, 09:43
אמונת אומן כתב:
18 אוקטובר 2020, 01:25

האם יש לך מידע על היקף הנשירה, המלאה או החלקית, בישיבות הליטאיות, בעקבות הקורונה? 

מה עניין הנשירה בעקבות השבתת הישיבות בקיץ, למצב באלול של פעילות מלאה ואפילו במקומות מסוימים מתוגברת לעומת תקופות קודמות? זה שהשבתת הישיבות יוצרת בעיות ,אינו אומר שמסכות יוצרות אותן . הראשון יש בו תוכן והסבר ברור כסיבה לנשירה והשני הוא חסר פשר, ולמה לערבב מין בשאינו מינו.
ההקשר הוא שאותם שסירבו למסכות, באופן מפתיע הם גם אלו שלא סגרו את הישיבה אפילו לשעה אחת. 
טענה זו שמעתי מפי הרב יחזקאל קורן ז"ל שנפטר מהקורונה, כשלש שבועות לפני פטירתו.
הוא סירב בכל תוקף לעטות מסכה, למרות הסיכון הברור.
טענתו היתה שבאמצעות המסכה שהיא כשלעצמה לגיטימית, אנו מחדירים לעצמנו 'תודעת מגפה', ובעקבות כך מרשים לעצמנו ולשלטונות דברים שאין הדעת סובלתן אפילו בזמן מגפה. כמו סגירת ישיבות ותלמודי תורה ובתי כנסת וכו' וכו'.

באמת מסקרן אותי מאד לדעת האם בעקבות מחלתו הקשה חזר בו- או לא, הייתי נותן הרבה כדי לפגוש אותו עכשיו לשיחה בת 20 שניות...

אך שמעתי מת"ח חשוב ומפורסם שהגיב על הדברים ואמר: אמנם צודק הרב קורן, אך אני לא מוכן למות בשביל זה.


הדברים ברורים, שאלה המחמירים ביותר במסכות, בהכרח מקילים על ידי זה בדברים אחרים, שבסוף בהיקף גדול מובילים לירידה מהדרך של בנים ובנות. בשכונתי כבר יש ל"ע קבוצה גדולה של חללי קורונה, גם בנים וגם בנות.
נכון זה לא מוכרח להיות קשור, ואפשר תיאורטית להקפיד על מסכה ולא להסכים לכל השאר [וכן אני הק' נוהג]- אך במציאות של ציבור זה לא כך.

ובכלל לא פשוט האם הפיקוח נפש הגשמי דוחה את הפיקוח נפש הרוחני.


ראשון לציון
הודעות: 206
הצטרף: 23 אפריל 2019, 20:47
קיבל תודה: 46 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי ראשון לציון » 18 אוקטובר 2020, 13:16

כשאני קורא שוב את האשכול הזה, אני לא כ"כ מבין את ההשלכות ממלחמת המפרץ. ובפרט שהאדמו"ר מבעלזא שליט"א היה חי אתנו גם בתקופת מלחמת המפרץ, ולא ידוע לי מה אמר אז. וד"ל.

אם כבר, אני מבין שהאדמו"ר מאמשינוב שליט"א היה אופטימי בזמן מלחמת המפרץ, וצדק, ולכן צריך לשמוע לו גם היום. 

אז מה באמת אומר היום האדמו"ר שליט"א?


יהודה יעקבזון
הודעות: 139
הצטרף: 27 יולי 2020, 20:14
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי יהודה יעקבזון » 18 אוקטובר 2020, 13:22

כשאני קורא הודעות בעניני מסכה, אני תמה האם יש מישהו שעוד חושב שהכל מתנקז ב'מסכה'?
הוראת גדולי ישראל הליטאיים על פתיחת תלמודי תורה, בניגוד להוראת הממשלה,
אמור לפקוח את עיניהם ולבם של אלו שעוד סבורים שמה שקורה מול עינינו מסתכם בגישה ההלכתית/השקפתית על חתיכת בד.
מה שקורה כעת הוא להערכתי קדימון בלבד, והלוואי שאתבדה.


יוספזון
הודעות: 1455
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 225 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי יוספזון » 18 אוקטובר 2020, 13:53

תיובתא כתב:
18 אוקטובר 2020, 10:09
ראוי להזכיר שגם מי שקרובו שוכב במיטה חודש ולא יכול לזוז, מצבו הנפשי אינו מהמשופרים, שלא לדבר על החולים עצמם.
אם דנים ביחס לחלק ההלכתי אשאיר זאת לטובים ממני.
אם מדברים ברמת התוצאה, כבר הפניתי בעבר למפת התמותה בירושלים, שבה רואים תמותה לאין שיעור בקהילות שלא שמרו (וגם בסמוכים אליהם שכן שמרו בבחינת אוי לשכנו), ותמותה שולית בקהילות ששמרו.
כל השאר נטחן כבר ללא סוף.
יש לך עובדות - לא נתונים, על מאה שערים מהגל השני?
יש לי הרבה מה להוכיח מהשכונה הזאת, כי כל 'נתוני' משרד הבריאות בשקר יסודה, אנשים שנפטרו ל"ע מחליים אחרים נרשמו כנפטרי קורונה, וזה אני כותב מתוך ידיעה והכרות אישית... 
הגל השני שהיה אמור להתחיל לדעת השלטונות מהאלפים שהתקבצו למדורות בל"ג בעומר, בדרך פלא התחילה דוקא בגימנסיה העברית... 
בקהילה אליה אני משתייך, נפטרו לכאורה שתי אנשים מקורונה בגל הראשון - כששמרנו באדיקות - וב"ה מאז פסקו מלמות כאשר 'לא שומרים'. 
ואני כותב 'לכאורה' כי האחד והיחיד שלכאורה עליו ניתן לומר שאושפז בעקבות הקורונה, בתעודת פטירה שלו משום מה מופיע שנפטר ל"ע מלוקומיה שלא נדע... מצד שני, האחר שנפטר לדעתם מקורונה, יצא שלש פעמים שלילי בבדיקות, הוא היה חולי סופני ל"ע עוד לפני הקורונה, וגם בבדיקה שנערך לו ביום פטירתו הוא יצא שלילי, ובכל זאת הכניסו אותו לרשימת הנפטרים מקורונה, את הדברים האלו אני כותב מתוך הכרות אישית וידיעה ברורה ולא מקונספירציות שונות...
ובמדינה, שבצבא ניתן לזייף נתוני גיוס חרדים, למה שלא יזייפו במשרד הבריאות נתונים?
איפה הנפטרים ל"ע מראש השנה ויום הכיפורים וסוכות ושמחת תורה מהשכונה הזאת ה"י? כאשר רבים מקבוצות הסיכון נדחפו לתוך בתי מדרש עם מאות ואלפים ביחד, כולל עם כאלו שנתברר להם אח"כ שיש להם תסמיני קורונה? זה נראה לך הזוי? 
אפשר לומר שלא הולכים להבדק, אפשר לומר שמסתירים את החולים, אבל אי אפשר להסתיר את החולים קשה מאוד וקריטי, ובודאי שלא פתחו בית קברות 'פיראטי' בבתי הונגרין...
תחשבו על כך.


חידוד
הודעות: 156
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:39
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 30 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ןמלחמת המפרץ מול מגיפת הקורונה

שליחה על ידי חידוד » 18 אוקטובר 2020, 13:55

אמונת אומן כתב:
17 אוקטובר 2020, 23:00
אמונת אומן כתב:
16 אוקטובר 2020, 15:22
לרענן זכרון זה תמיד טוב ונותן פרופורציה.
ולהשלמת הפרופורציה אוסיף שעכשיו כבר מתו כמה וכמה אנשים (למרות שאיש לא יודע מושג מה המספר האמיתי).
וכמה מתו מוות רוחני מהבלאגן סביב הקורונה?
איך שהוא קרא שציטטת את דברי בשם עצמך.

לא באתי להתוכח מה צריך לעשות עכשיו, אתה הבאת ממלחמת המפרץ איך שבסוף התברר שאלו שלכאו' זלזלו בפחד ראו טוב יותר וכמעט לא נפגע איש, אז סייגתי שזה לא לגמרי דומה וכאן המצב יותר מורכב ובאמת לכל הכיוונים הוא יותר מורכב כי יש גם נזקים לצד השני כמו שציינת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הקורונה והשלכותיה - באספקלריא של תורה [הודעות בפורום זה יפורסמו רק לאחר אישור]”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים