רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

דיונים תורניים אקטואליים אודות מגיפת הקורונה והשלכותיה באספקלריא של תורה (וכן עדכונים נחוצים בלבד!)
בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"
כללי הפורום
= בפורום זה ניתן להעלות דיונים תורניים אקטואליים בלבד =
העלאת דברים אחרים תיאלץ לחסום את המשתמש
עדכונים נחוצים ניתן להעלות בתת הפורום בלבד!

פותח הנושא
במבי
הודעות: 3763
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 913 פעמים
קיבל תודה: 1188 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי במבי » 07 מאי 2021, 13:15

אם ישנו איזה רב שקורא לא להתחסן, האם יש להעמיד בסימן שאלה את פסיקותיו ?

שהרי מראה שאין לו יד ורגל במציאות סיבה ותוצאה, ואינו בקי בצורת מטבע בצורה ממש אנומלית וא"כ שמא גם פסיקותיו צריכות בדיקה ?

ואולי יותר חמור הוא אינו מסוגל להודות בטעותו וא"כ אף כשיטעה בהלכה לא יחזור בו ???

ואם יטען שהוא חושש מתוצאות החיסון והוא במהלך של "והיה המחנה הנשאר לפליטה" פשיטא שזה הגיע כתוצאת מהתייעצויות עם רופאי אליל ומומחים גדולים ברפואת הרמב"ם ולציפורן חודרנית שיעצו לו בעניין שאין להם שיג ושיח וא"כ גם זה בעייתי בפני עצמו ?


יושב אוהלים
הודעות: 7633
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 868 פעמים
קיבל תודה: 1893 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: רב שעדיין יוצר נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי יושב אוהלים » 07 מאי 2021, 14:03

הקדמה לתגובתי: קיימתי את דברי רבותנו שהורו להתחסן. וזה לא בגלל שאני מבין בשכלי שכך הייתי צריך לעשות, (גם אם יתכן שכן הוא המציאות), אלא משום שרבותנו הגדולים אמרו שכך צריכים לעשות.

למרות הנ"ל, ואולי דוקא בגלל הנקודה שציינתי לעיל, צריכים לדעת שלא כדבר שאני מבין בשכלי, ומישהו אחר אומר אחרת זה אומר שהוא לא יודע חשבון פשוט, ושהוא אינו ראוי להוראה כלל, יש אנשים שיש להם הבנה אחרת מאיתנו, וכמו שבכל מחלוקת בין הפוסקים בדבר הלכה, אם אתה חושב שהוראה לש פוסק אחד הוא נגד הבנת שכלך אתה לא הולך לפסול את כל הוראותיו וכל פסקיו בגלל זה, (אני מקווה שאכן כך הוא), אלא אתה אומר שיש מחלוקת בין הפוסקים ואתה עושה כדרך אחד, ה"נ בדבר זה בגלל שנראה לך שצד א' הוא נגד השכל זה לא סיבה לפסול אותו לגמרי כאיש בער לא יבין כלום.
ועוד נקודה יש, שאם האדם שסובר כן הוא לא ילד קטן וטיפש, וגם אתה מודה לזה, אז אדרבה ואדרבה, אם יש לך עליו כזה קושיא גדולה שנראה לך שאמר משהו שאין שום צד הבנה ושכל בזה כלל וכלל, אז זה מה שהוא, חיסרון הבנה מצדך, וא"כ איך אתה פוסל את כל ההוראות של האדם, בגלל חיסרון הבנה של סיבת א' מפסקיו?
ואני עונה דבר זה לכל מי שמבטל כליל דברי רב ומורה הוראה, ואומר שהשכל הפשוט של כל ילד מבין שהוא לא צודק, קודם כל תחשוב האם אתה אכן באמת סובר שהאדם הנ"ל יש לו שכל והבנה פחות מכל ילד בחיידר, והוא ממש כזה שוטה וטיפש? אם אתה לא מוכן להעמיד אותו במקום זה, אז תישאר רק עם קושיא חזקה על מה שהוא אומר, ותגיד לעצמך "לא הבנתי את דבריו" ואין אתה צריך לנהוג כמותו אבל על תבטל את דבריו כאילו הוא לא בר דעת כלל.


מוטי סלומון
הודעות: 10
הצטרף: 16 אפריל 2021, 12:08
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: רב שעדיין יוצר נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי מוטי סלומון » 07 מאי 2021, 16:07

אני לא יודע אם אפשר לומר כך כי רב רציני שיודע הרבה ידיעות ש"ס ופוסקים,
אולי לאר נסמוך עליו לגבי דינים ברפואה כי הוא ספציפית לא מבין ברפואה אבל בשאר דבריםפ הוא מבין יותר ממך למשל: נזקי ממון .


פותח הנושא
במבי
הודעות: 3763
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 913 פעמים
קיבל תודה: 1188 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: רב שעדיין יוצר נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי במבי » 07 מאי 2021, 16:10

יושב אוהלים כתב:
07 מאי 2021, 14:03
 אם אתה אכן באמת סובר שהאדם הנ"ל יש לו שכל והבנה פחות מכל ילד בחיידר, והוא ממש כזה שוטה וטיפש?  אם אתה לא מוכן להעמיד אותו במקום זה, אז תישאר רק עם קושיא חזקה על מה שהוא אומר, ותגיד לעצמך "לא הבנתי את דבריו" ואין אתה צריך לנהוג כמותו אבל על תבטל את דבריו כאילו הוא לא בר דעת כלל.

על אף שגדלתי ברוח חסידית ומנהגים חסידיים וחונכתי במוסדות ליטאיים, השקפתי מעורבבת וקצת שונה.

הלכתי להתחסן כי כך הבנתי בשכלי ועוד לפני שיצא פסק ברור בעניין כך חשבתי, ולאחר ששמעתי את דברי הרב פירר הוברג יותר הדבר, ולא מפני פסק כזה או אחר או הוראה של משהו.

וישנם הוראות שאינם הלכתיות כלל וכלל אלא הינם מציאויות (וכמו שכותב זאת התורה תמימה במדבר כז-כא)

וישנה זכות בסיסית לבדוק האם הוראת הרב הינה הגיונית וכמו שעשתה זאת אשתו של און בן פלת, וברגע שיוצאת הוראה שהינה א-שכלית א-נומלית ואינה תחת המטריה של "הוראה הלכתית" יעשה כל אחד את החשבון נפש שלו האם נכון וראוי לנהוג כן ולא ילך כצאן לטבח בשל רועה שאולי בכלל הוא עיוור.

 


פותח הנושא
במבי
הודעות: 3763
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 913 פעמים
קיבל תודה: 1188 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: רב שעדיין יוצר נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי במבי » 09 מאי 2021, 09:29

במבי כתב:
07 מאי 2021, 16:10
יושב אוהלים כתב:
07 מאי 2021, 14:03
 אם אתה אכן באמת סובר שהאדם הנ"ל יש לו שכל והבנה פחות מכל ילד בחיידר, והוא ממש כזה שוטה וטיפש?  אם אתה לא מוכן להעמיד אותו במקום זה, אז תישאר רק עם קושיא חזקה על מה שהוא אומר, ותגיד לעצמך "לא הבנתי את דבריו" ואין אתה צריך לנהוג כמותו אבל על תבטל את דבריו כאילו הוא לא בר דעת כלל.
וישנה זכות בסיסית לבדוק האם הוראת הרב הינה הגיונית וכמו שעשתה זאת אשתו של און בן פלת, וברגע שיוצאת הוראה שהינה א-שכלית א-נומלית ואינה תחת המטריה של "הוראה הלכתית" יעשה כל אחד את החשבון נפש שלו האם נכון וראוי לנהוג כן....

וכן אוסיף מעשה שלא היה ולא נברא וי"א משל היה אודות חסידות גדולה ומפוארת בשם "ויצמח פורקניה" שגדלה ופרחה באופן משובב נפש וכל רואיה יאמרו "אשרי זקנותינו שכך ראתה" ומי פילל לאופן כה אקספוננציאלי זה, לאחר זמן קם בן דודו של האדמו"ר שליט"א עם הרגשת שליחות שמימית שגם הוא ראוי לרביסטװע ופתח את זרם "ויקרב משיחיה" ולאחר מכן יצאה הוראה בהולה מבית האוחז הראשון בכתר שאין לדבר מטוב ועד רע עם הזרם הסורר, ונשאלת השאלה האם להשמע להוראה הנ"ל ?

ברור שכל אשת חיל תפתח פיה בחכמה ותאמר לבעלה מאי נפקא לך מינה ? אי מר רבה אנת תלמידא ואי מר רבה אנת תלמידא, ובתור תלמידים אין לנו להכנס לעניינהם של הזקנים, יפתרו נא את מריבותם בינם לבין עצמם ונמשיך להאיר לפנים לשכנינו היקרים ולא ניתן להוראה תמוהה כזאת להעכיר את היחסים הטובים בין המשפחות.


חפר
הודעות: 469
הצטרף: 10 מאי 2021, 13:18
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 34 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי חפר » 11 מאי 2021, 11:37

א. זה כבר מחלוקת קדומה, כבר בחיסון הראשון בעולם לאבעבעות שחורות יצאו הגדולים נגד החיסון הראשון, אע"פ שהמחלה עשה שמות פי מאה מהקורונה, כמבואר בספר הברית וספר מוסדות תבל, ואע"פ שגם שם הרופאים אמרו שאין שום חשש בחיסון כמבואר בספר זרע אמת, האם תאמר שכל הגדולים ההם הינם פסולים להוראה?

ב. האם אתה חושב שכל הרופאים שמתנגדים לחיסון הם משוגעים?האם עשר אחוז מהרופאים שלא התחסנו, ועוד אחוז גדול שכן התחסנו אבל רק מתוך לחץ גדול, כולם משוגעים? האם ארבע המומחים בוועדה של הfda שהתנגדו לאישור החיסון הם משוגעים? אם כן האם גם לפני שהתנגדו לחיסון היו משוגעים או שרק עכשיו השתגעו? האם ד"ר לוינגר שאמר לא לחסן צעירים הוא משוגע? האם הרב זילברשטיין שפסק ע"פ דבריו לא לחסן צעירים הוא משוגע.

מה תגיד שבשלמא צעירים אבל אנשים בסיכון וודאי שהמחלה יותר מסוכנת, אז אני אשאל הפוך, בשלמא מבוגרים, אבל צעירים בגיל שש עשרה איך מכניסים אותם לכזה סיכון שלפי כמה מומחים יש בזה סכנה גדולה, וגם התומכים בחיסון אינם יודעים בוודאות שזה לא מסוכן והכל רק השערות, ולכן לא אישרו רק נתנו היתר לשעת חירום, איזה הגיון יש לתת תרופה חדשה יחסית לצעירים בריאים שהסיכון שלהם במחלה הוא אפסי ממש, הרי ע"פ הלכה תרי כמאה וחוששים בסכנה גם למיעוטא דמיעוטא ואפילו רק שניים נגד מאה.

אז עד שאתה פוסל להוראה את הרבנים הרבים והחשובים שמתנגדים לחיסון, תפסול להוראה את הרבנים האומרים לחסן גם בחורים ובחורות, אלא מאי כשם שאין פרצופיהם שוות כך אין דעותיהם שוות, ולא פוסלים אף אחד כיון שאני מבין אחרת ממנו.


לבי במערב
הודעות: 5029
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 2855 פעמים
קיבל תודה: 2237 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי לבי במערב » 11 מאי 2021, 15:14

א. אינו אמת שבחיסון לאבעבועות שחורות אין סיכון (אחוזים מסוימים נפגעים כתוצאה ממנו, ועלולים להגיע - רח"ל - אף לשערי־מות, ל"ע), ואם אכן הרופאים טענו כך באזני רבני הזמן - הרי משמים שמרו עליהם מלהכשל בד"ז.
עכ"פ - היות והסיכון בחיסון פחות מזה שבמחלה עצמה ה"י - גם בו הכריעו למעשה לנטלו, ולא חששו לדעת פוסקי איטאלי"א.

ב. הרופאים שהתנגדו הי' זה לחיסון בני 16 עד 18, וטעמם הוא מבחינה אתית בלבד (שלדידן אינו עומד כלל במקום פקו"נ, ואפילו אם הספק הוא יותר מאחד לאלף).


יד אבשלום
הודעות: 241
הצטרף: 17 דצמבר 2020, 22:45
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי יד אבשלום » 11 מאי 2021, 19:12

חפר כתב:
11 מאי 2021, 11:37
א. זה כבר מחלוקת קדומה, כבר בחיסון הראשון בעולם לאבעבעות שחורות יצאו הגדולים נגד החיסון הראשון, אע"פ שהמחלה עשה שמות פי מאה מהקורונה, כמבואר בספר הברית וספר מוסדות תבל, ואע"פ שגם שם הרופאים אמרו שאין שום חשש בחיסון כמבואר בספר זרע אמת, האם תאמר שכל הגדולים ההם הינם פסולים להוראה?

ב. האם אתה חושב שכל הרופאים שמתנגדים לחיסון הם משוגעים?האם עשר אחוז מהרופאים שלא התחסנו, ועוד אחוז גדול שכן התחסנו אבל רק מתוך לחץ גדול, כולם משוגעים? האם ארבע המומחים בוועדה של הfda שהתנגדו לאישור החיסון הם משוגעים? אם כן האם גם לפני שהתנגדו לחיסון היו משוגעים או שרק עכשיו השתגעו? האם ד"ר לוינגר שאמר לא לחסן צעירים הוא משוגע? האם הרב זילברשטיין שפסק ע"פ דבריו לא לחסן צעירים הוא משוגע.

מה תגיד שבשלמא צעירים אבל אנשים בסיכון וודאי שהמחלה יותר מסוכנת, אז אני אשאל הפוך, בשלמא מבוגרים, אבל צעירים בגיל שש עשרה איך מכניסים אותם לכזה סיכון שלפי כמה מומחים יש בזה סכנה גדולה, וגם התומכים בחיסון אינם יודעים בוודאות שזה לא מסוכן והכל רק השערות, ולכן לא אישרו רק נתנו היתר לשעת חירום, איזה הגיון יש לתת תרופה חדשה יחסית לצעירים בריאים שהסיכון שלהם במחלה הוא אפסי ממש, הרי ע"פ הלכה תרי כמאה וחוששים בסכנה גם למיעוטא דמיעוטא ואפילו רק שניים נגד מאה.

אז עד שאתה פוסל להוראה את הרבנים הרבים והחשובים שמתנגדים לחיסון, תפסול להוראה את הרבנים האומרים לחסן גם בחורים ובחורות, אלא מאי כשם שאין פרצופיהם שוות כך אין דעותיהם שוות, ולא פוסלים אף אחד כיון שאני מבין אחרת ממנו.
השאלה נשאלה על רב שעדיין מורה לא להתחסן ואה"נ רב שכיום פוסל את כל מיני החיסונים (ובכללם חיסון לאבעבועות שחורות) יש להעמיד את פסקיו בסימן שאלה כמו שהגדיר השואל שע"כ הוא מושפע ממומחים לרפואה ע"פ הרמב"ם  


חפר
הודעות: 469
הצטרף: 10 מאי 2021, 13:18
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 34 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי חפר » 11 מאי 2021, 23:27

יד אבשלום כתב:
11 מאי 2021, 19:12
חפר כתב:
11 מאי 2021, 11:37
א. זה כבר מחלוקת קדומה, כבר בחיסון הראשון בעולם לאבעבעות שחורות יצאו הגדולים נגד החיסון הראשון, אע"פ שהמחלה עשה שמות פי מאה מהקורונה, כמבואר בספר הברית וספר מוסדות תבל, ואע"פ שגם שם הרופאים אמרו שאין שום חשש בחיסון כמבואר בספר זרע אמת, האם תאמר שכל הגדולים ההם הינם פסולים להוראה?

ב. האם אתה חושב שכל הרופאים שמתנגדים לחיסון הם משוגעים?האם עשר אחוז מהרופאים שלא התחסנו, ועוד אחוז גדול שכן התחסנו אבל רק מתוך לחץ גדול, כולם משוגעים? האם ארבע המומחים בוועדה של הfda שהתנגדו לאישור החיסון הם משוגעים? אם כן האם גם לפני שהתנגדו לחיסון היו משוגעים או שרק עכשיו השתגעו? האם ד"ר לוינגר שאמר לא לחסן צעירים הוא משוגע? האם הרב זילברשטיין שפסק ע"פ דבריו לא לחסן צעירים הוא משוגע.

מה תגיד שבשלמא צעירים אבל אנשים בסיכון וודאי שהמחלה יותר מסוכנת, אז אני אשאל הפוך, בשלמא מבוגרים, אבל צעירים בגיל שש עשרה איך מכניסים אותם לכזה סיכון שלפי כמה מומחים יש בזה סכנה גדולה, וגם התומכים בחיסון אינם יודעים בוודאות שזה לא מסוכן והכל רק השערות, ולכן לא אישרו רק נתנו היתר לשעת חירום, איזה הגיון יש לתת תרופה חדשה יחסית לצעירים בריאים שהסיכון שלהם במחלה הוא אפסי ממש, הרי ע"פ הלכה תרי כמאה וחוששים בסכנה גם למיעוטא דמיעוטא ואפילו רק שניים נגד מאה.

אז עד שאתה פוסל להוראה את הרבנים הרבים והחשובים שמתנגדים לחיסון, תפסול להוראה את הרבנים האומרים לחסן גם בחורים ובחורות, אלא מאי כשם שאין פרצופיהם שוות כך אין דעותיהם שוות, ולא פוסלים אף אחד כיון שאני מבין אחרת ממנו.
השאלה נשאלה על רב שעדיין מורה לא להתחסן ואה"נ רב שכיום פוסל את כל מיני החיסונים (ובכללם חיסון לאבעבועות שחורות) יש להעמיד את פסקיו בסימן שאלה כמו שהגדיר השואל שע"כ הוא מושפע ממומחים לרפואה ע"פ הרמב"ם  
לא הבנת, הסיבה שהתירו בסוף את החיסונים של אבעבועות שחורות,זה בגלל שיצא חיסון חדש ואחרי הרבה שנים שחיסנו בהרבה מדינות מיליוני אנשים ולא נשמע על אחד שמת, כך כתב בספר הברית, אבל את החיסון הראשון אף פעם לא התירו.

ובחיסון דידן נשמע הרבה מקרים של מוות אחרי חיסון, גם אם נגיד שלא הוכח קשר מידי ספיקא לא נפקא, אבל האמת שכן מוכח שזה קשור, כי הרי בחיסונים רגילים יש בארה"ב כמאה דיווחים של מקרי מוות בשנה, ובזה יש כבר קרוב ל4000 דיווחים, ובאירופה כשבע אלף, כל זה חוץ מזה שהרבה מומחים מתריעים על תופעות לוואי אפשריות לעתיד, מה שלא היה בחיסונים לאבעבעות שחורות.
 


חפר
הודעות: 469
הצטרף: 10 מאי 2021, 13:18
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 34 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי חפר » 12 מאי 2021, 09:47

לבי במערב כתב:
11 מאי 2021, 15:14
א. אינו אמת שבחיסון לאבעבועות שחורות אין סיכון (אחוזים מסוימים נפגעים כתוצאה ממנו, ועלולים להגיע - רח"ל - אף לשערי־מות, ל"ע), ואם אכן הרופאים טענו כך באזני רבני הזמן - הרי משמים שמרו עליהם מלהכשל בד"ז.
עכ"פ - היות והסיכון בחיסון פחות מזה שבמחלה עצמה ה"י - גם בו הכריעו למעשה לנטלו, ולא חששו לדעת פוסקי איטאלי"א.

ב. הרופאים שהתנגדו הי' זה לחיסון בני 16 עד 18, וטעמם הוא מבחינה אתית בלבד (שלדידן אינו עומד כלל במקום פקו"נ, ואפילו אם הספק הוא יותר מאחד לאלף).
א. לא הבנתי, אתה מדבר על החיסון הראשון או השני? בחיסון הראשון באמת היו סיכונים אבל זה היה רחוק וספק, והיה  שטענו שאין בכלל סיכון, ואעפ"כ חכמי ישראל אסרוה אע"פ שהסיכון במחלה היה פי מאה, בחיסון השני לא נשמע שום סיכון, זה לא דומה לחיסונים של היום שמלאים בחומרים זרים לגוף, ולכו"ע לעתים נדירות עכ"פ עושה נזקים, אז זה היה פרימיטיבי בלי תוספות חומרים.

ב.ידוע לי על רופא אחד שטען ככה, כל שאר המתנגדים מתנגדים בעצם.
 


חפר
הודעות: 469
הצטרף: 10 מאי 2021, 13:18
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 34 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי חפר » 24 מאי 2021, 17:32

לבי במערב כתב:
11 מאי 2021, 15:14
א. אינו אמת שבחיסון לאבעבועות שחורות אין סיכון (אחוזים מסוימים נפגעים כתוצאה ממנו, ועלולים להגיע - רח"ל - אף לשערי־מות, ל"ע), ואם אכן הרופאים טענו כך באזני רבני הזמן - הרי משמים שמרו עליהם מלהכשל בד"ז.
עכ"פ - היות והסיכון בחיסון פחות מזה שבמחלה עצמה ה"י - גם בו הכריעו למעשה לנטלו, ולא חששו לדעת פוסקי איטאלי"א.

ב. הרופאים שהתנגדו הי' זה לחיסון בני 16 עד 18, וטעמם הוא מבחינה אתית בלבד (שלדידן אינו עומד כלל במקום פקו"נ, ואפילו אם הספק הוא יותר מאחד לאלף).
 עכ"פ אם הרופאים אמרו שאין בזה חשש אתה יכול להבין שהנזק בחיסון היה נדיר, ואע"פ כן אסרוהו, והטעם כתב בספר זרע אמת שאסור לעשות בידיים סכנה קטנה כדי להנצל מסכנה בידי שמים, ובספר זרע אמת כתב השואל שאינו ברור לו אם השמועה נכונה שחכמי איטליה התירו, ועכ"פ היה גם אוסרים וכנראה שרוב גדולי ישראל אסרוה, כיון שגם בספר הברית וגם בספר מוסדות תבל כתבו שחכמי ישראל אסרוה ולא הזכירו שהיה מי שהתיר.

גם בספר החיים להגרש"ק קלוגר אסר לעשות ניתוח שלפי רוב הרופאים מציל חיים, ולפי דעת מיעוט הרופאים אדרבה הניתוח הוא שיהרוג את החולה, ופסק דשב ואל תעשה עדיף שאין הולכים בפיקוח נפש אחר הרוב, אע"פ שלשני הצדדים יש פיקוח נפש, ולפי זה כש"כ בנידון דידן שגם לדעת המומחים התומכים בחיסון יש חשש סכנה לעתיד ויתכן שהסכנה יהיה יותר מהסכנה במחלה, ובפרט אם יצטרכו לחסן כל חצי שנה או שנה, ולא אישרו רק נתנו היתר לשעת חירום כל זמן שאין טיפול אחר.
 


לבי במערב
הודעות: 5029
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 2855 פעמים
קיבל תודה: 2237 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: רב שעדיין יוצא נגד חיסוני הקורונה , איך להתייחס לפסיקותיו

שליחה על ידי לבי במערב » 24 מאי 2021, 18:13

חפר כתב:
24 מאי 2021, 17:32
אם הרופאים אמרו שאין בזה חשש
כמדומה שלא כך היתה המציאות,
אלא שהעדיפו את התועלת המקווה על פני הנזק האפשרי (הפחוּת מפגיעת המחלה ההיא, ה"י).
 
חפר כתב:
24 מאי 2021, 17:32
בנידון דידן שגם לדעת המומחים התומכים בחיסון יש חשש סכנה לעתיד ויתכן שהסכנה יהיה יותר מהסכנה במחלה, ובפרט אם יצטרכו לחסן כל חצי שנה או שנה, ולא אישרו רק נתנו היתר לשעת חירום כל זמן שאין טיפול אחר.
דברי־בורות. אין חשש סכנה, ובודאי שלא יותר(!) מסכנת־הנגיף (שקטל מליוני בני־אדם בשנה ומחצה, והותיר תופעות־לואי לרוב בקרב רבים מהשורדים).
טעם 'אישור־החירום' הוא מפאת האתיקה הרפואית המחמירה, שלדידן - אינה עומדת כלל במקום פקוח־נפשות.

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הקורונה והשלכותיה - באספקלריא של תורה [הודעה בפורום זה תפורסם רק לאחר אישורה ע"י מנהל]”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 5 אורחים