מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

דיונים תורניים אקטואליים אודות מגיפת הקורונה והשלכותיה באספקלריא של תורה (וכן עדכונים נחוצים בלבד!)
בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"
כללי הפורום
= בפורום זה ניתן להעלות דיונים תורניים אקטואליים בלבד =
העלאת דברים אחרים תיאלץ לחסום את המשתמש
עדכונים נחוצים ניתן להעלות בתת הפורום בלבד!

שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 888
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 579 פעמים
קיבל תודה: 271 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי שניאור » 26 אפריל 2020, 08:53

אמונת אומן כתב:
24 אפריל 2020, 18:37
כ''ק אדמו"ר מבאיאן שליט"א מתפלל ביחידות בביתו, וצועד כל בוקר למקווה הפרטי אשר בבית מדרשו כאשר מסיכה על פניו! 
חסיד ששאלו על מנין שמתקיים כמה בניינים בסמוך, ובבניין שלו אין מנין, 
התשובה שנתקבלה: 

דיו לעבד להיות כרבו!
אני ב"ה מכיר את אדמו"ר מבאיאן זה עידן ועידנים, תוכן התשובה יכול להיות נכון ומסתבר כך, אבל הסגנון הוא לא סגנון שלו בכלל וד"ל.
אגב אתה בטוח שהוא הולך בכל בוקר למקווה? כי לפי המידע שיש לי הוא לא הולך.


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 26 אפריל 2020, 09:32

יוספזון כתב:
24 אפריל 2020, 12:43

לגבי מסיכה - ההוראות מקודם היו שזה מזיק יותר משזה מועיל, אז תפוס לשון ראשון או לשון אחרון?

לגבי סיגריות - ההוראות מקודם היו שזה מועיל יותר משזה מזיק, אז תפוס לשון ראשון או לשון אחרון?
כשהייתי בבית שמש, שמעתי רמקולים שהסבירו שחבישת מסכות היא כפירה, וממילא קושייתי ליתא...
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1441
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 209 פעמים
קיבל תודה: 506 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי אמונת אומן » 26 אפריל 2020, 09:54

שניאור כתב:
26 אפריל 2020, 08:53
אמונת אומן כתב:
24 אפריל 2020, 18:37
כ''ק אדמו"ר מבאיאן שליט"א מתפלל ביחידות בביתו, וצועד כל בוקר למקווה הפרטי אשר בבית מדרשו כאשר מסיכה על פניו! 
חסיד ששאלו על מנין שמתקיים כמה בניינים בסמוך, ובבניין שלו אין מנין, 
התשובה שנתקבלה: 

דיו לעבד להיות כרבו!
אני ב"ה מכיר את אדמו"ר מבאיאן זה עידן ועידנים, תוכן התשובה יכול להיות נכון ומסתבר כך, אבל הסגנון הוא לא סגנון שלו בכלל וד"ל.
אגב אתה בטוח שהוא הולך בכל בוקר למקווה? כי לפי המידע שיש לי הוא לא הולך.
אכן, הסגנון השתנה! 
אינני יודע להצביע על עיתוי מדויק, אבל יש שינוי של ממש בהנהגה המפורטת לפרטי פרטים, ובסגנון ההוראות. 
כנראה סובר שזה צורך השעה. 

כל מה שכתבתי מדויק ובדוק, כולל פרטי השואל. 

היה אברך שקרא למוהל, אך התנה שיטבול לפנ''כ, 
תשובת הרבי, 
אני טובל בשביל כולכם! 
 


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 479
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 177 פעמים
קיבל תודה: 202 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי בן ישיבה » 26 אפריל 2020, 09:59

יוספזון כתב:
24 אפריל 2020, 12:52
עפר ואפר כתב:
24 אפריל 2020, 12:49
יוספזון כתב:
24 אפריל 2020, 12:43

ראיתי את הילדים מגיעים עם מסכות, כולל כפפות. גם הקטנים ביותר. חילקו את התלמידים הן לשעות והן למקומות נפרדים, זאת אומרת, לא כל התלמידים לומדים בבת אחת (ותלוי גם לפי הגילים) את הישיבות העבירו למקומות מאוד מאוד מורווחים, וגם כך חילקו את התלמידים. 
לגבי מסיכה - ההוראות מקודם היו שזה מזיק יותר משזה מועיל, אז תפוס לשון ראשון או לשון אחרון?



לא קיבלתי תשובה על 2 מטר, אבל בכל אופן כל הרחקה שהיא מבורכת (על מי שמקיים, כמובן גם אתה לא מתכוון להעיד על כולם ולכן אין לי יכולת להתווכח איתך עם המידע שיש לי. למשל, כיתה שמתקיימת בתוך סלון בית, מישהו חושב שאפשר בכלל להרחיק וכו')

אתה אדם משכיל מכדי שתרד לרמה הזו של הדמגוגיה. מי שמשנה את דבריו לפי המידע החדש מראה שהוא רציני ובודק את עצמו. והוא מדרך החכמים.

(אבל אני בכלל כנראה לא מבין כלום. מישהו הסביר לי כעת ש"דרכי השמירה הנאותות" הכוונה מהשוטרים. ולק"מ מעיקרא).
התחיל לענין וסיים בזכר קדשו...
לא מכיר אותך ככזה...
אני לא יודע על כתות בבתים, מה שאני מכיר זה כתות בחיידר כמו בכל השנה, ומחמת עינא בישא לא אפרט
ואכן, שומרים על מרחק, (אני ראיתי אחד מהם, יותר משני מטר)
אגב, חלק גדול מהתלמידים נופלים בגלל: מי שלא מרגיש טוב אפילו קצת, אסור להגיע. מי שהוריו או אחד מבני המשפחה בבידוד (לא חולים) אסור להגיע, וכן הלאה. כך שחלק ניכר נופלים.


אכן גם אני מצטרף להעיד על 3 מקומות לימוד שונים,
1 בחצר ביתי מתקיים לימוד של כתה מאחד החדרים אשר המנהל פנה אלי בבקשה אם אסכים שישתמשו בחצר מדובר בחצר של 100 מ''ר, ובכיתה לומדים באופן רשמי כ30 ילדים אך בפועל באים פחות מ20 
כולם באים עם מסכות ואלכוג'ל כוסות ח''פ, ולומדים פחות זמן,

2 בחור שלי שלומד בישיבה הם לקחו מתחם של בית ספר 
חצר ביה''ס משמש כהיכל הישיבה, כל בחור יושב על שולחן בנפרד מרחק מבחור לבחור מינימום 2 מטר,
בכל פרוזדור יש שיעור אחר כאשר הפרוזדור משמש כחדר שיעורים וחדר אוכל, (מדובר במתחם קרוואנים כאשר כל השטח פתוח ומאוורר), כל בחור יושב על שולחן בנפרד, במרחק של מינימום 2 מטר,
על הבחורים להביא מגבת אישי כלים ח''פ ואלכוג'ל ומסכה,
במקביל אחד המחנכים מסתובב בשעת בין הסדרים לפקח על הבחורים שלא יתקרבו אחד לשני, 
יש מדידות חום, ואזהרה למי שיתברר שהיה בקרבת חולה מאומת ישלם קנס,  

3 ילדים שלי שלומדים בחיידר לומדים בכיתות מרווחות עם פיצול הכיתות, מרחק בין ילד לילד, כל הפעילות נעשית בתוך הכיתה, אין יציאה כלל מחוץ לכיתה, 
יש מדידות חום, בכניסה לחיידר,
יש חובה להביא מגבת אישי כלים אישים ואלכוג'ל ומסכה, 

יצויין כי כל מקום מהנ''ל כפוף לרב אחר, וכולם התייעצו עם הרב אליהם הם כפופים, 
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1441
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 209 פעמים
קיבל תודה: 506 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי אמונת אומן » 26 אפריל 2020, 10:39

מי שמצליח לקיים מערכת כזאת, אשרי חלקו.
במציאות זה ממש לא פשוט.
קודם כל מתחם מתאים,( אני אישית פניתי לבי''ס לקבל רשות לשימוש במתחם, והפיקוח מטעם העירייה הודיע להם שהמתחם חייב להיות נעול )

אח"כ הפיקוח היומיומי שלא יתרופף צריך לזה חיזוק בכל יום.


ב. זעירא
משתמש ותיק
הודעות: 398
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 493 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי ב. זעירא » 26 אפריל 2020, 13:21

וחי בהם כתב:
24 אפריל 2020, 13:32
כמו"כ יש בידי מכתב מהאדמו"ר מקהל חסידי ירושלים שמורה שיש להתרחק מטר אחד, וזה שלא כהוראות הרשויות כאן בארה"ק שמורים 2 מטר וכ"ש שאינו כהרשויות בארה"ב שמורים להתרחק 10 רגל שהם כ-3 מטר.
אם ללמד על הכלל כולו יצא, אז תצרף את האדמו"ר מאמשינוב וראחמיסטריווקא שהורו גם על מטר, והרי לנו פסק ברור מכ-ל חוגי היהדות החרדית...
 


וחי בהם
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 23:07
נתן תודה: 90 פעמים
קיבל תודה: 178 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי וחי בהם » 26 אפריל 2020, 15:35

ב. זעירא כתב:
26 אפריל 2020, 13:21
אם ללמד על הכלל כולו יצא, אז תצרף את האדמו"ר מאמשינוב וראחמיסטריווקא שהורו גם על מטר, והרי לנו פסק ברור מכ-ל חוגי היהדות החרדית...
ביררתי אצל חסידי האדמורי"ם הנ"ל והם לא שמעו מעולם בשם רבותיהם שמספיק מטר אחד. אשמח אם תוכל לכתוב היכן שמעת או ראית כן בשם האדמורי"ם שהזכרת.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יוספזון » 26 אפריל 2020, 16:09

אמונת אומן כתב:
26 אפריל 2020, 10:39
מי שמצליח לקיים מערכת כזאת, אשרי חלקו.
במציאות זה ממש לא פשוט.
קודם כל מתחם מתאים,( אני אישית פניתי לבי''ס לקבל רשות לשימוש במתחם, והפיקוח מטעם העירייה הודיע להם שהמתחם חייב להיות נעול )

אח"כ הפיקוח היומיומי שלא יתרופף צריך לזה חיזוק בכל יום.
שמעתי, שארגון הבריאות העולמי חזרו בהם מהסברא הראשונה שילדים נדבקים ומדביקים יותר, ועכשיו הם בודקים איזה בית ספר בשבדיה בנושא זו. יש למישהו יותר פרטים?
כי אם זה נכון, הרי שההסתכלות על פתיחת החיידרים אחרת לגמרי.
 


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 26 אפריל 2020, 17:59

יוספזון כתב:
26 אפריל 2020, 16:09
אמונת אומן כתב:
26 אפריל 2020, 10:39
מי שמצליח לקיים מערכת כזאת, אשרי חלקו.
במציאות זה ממש לא פשוט.
קודם כל מתחם מתאים,( אני אישית פניתי לבי''ס לקבל רשות לשימוש במתחם, והפיקוח מטעם העירייה הודיע להם שהמתחם חייב להיות נעול )

אח"כ הפיקוח היומיומי שלא יתרופף צריך לזה חיזוק בכל יום.
שמעתי, שארגון הבריאות העולמי חזרו בהם מהסברא הראשונה שילדים נדבקים ומדביקים יותר, ועכשיו הם בודקים איזה בית ספר בשבדיה בנושא זו. יש למישהו יותר פרטים?
כי אם זה נכון, הרי שההסתכלות על פתיחת החיידרים אחרת לגמרי.
לא שמעתי שילדים יותר מדביקים. הם פצצות מתקתקות כי לא רואים עליהם תסמינים. מתוך אתר ארגון הבריאות העולמי: (תרגוגל)
האם ילדים או מתבגרים יכולים לתפוס COVID-19?

מחקרים מצביעים על כך שילדים ומתבגרים נוטים להידבק באותה מידה כמו כל קבוצת גיל אחרת ויכולים להפיץ את המחלה.

עדויות עד כה מצביעות על כך שילדים ומבוגרים צעירים נוטים פחות לחלות במחלה קשה, אך מקרים חמורים עדיין יכולים להתרחש בקבוצות גיל אלה. 
ילדים ומבוגרים צריכים לפעול לפי אותה הנחיה בנושא הסגר עצמי ובידוד עצמי אם קיים סיכון שהם נחשפו או מראים סימפטומים. חשוב במיוחד שילדים ימנעו ממגע עם אנשים מבוגרים ואחרים הנמצאים בסיכון למחלה קשה יותר.
או שמא גם הם חשודים ברדיפת הדת...
 

 


מענטשאלע
הודעות: 78
הצטרף: 03 אוקטובר 2018, 12:58
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 22 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי מענטשאלע » 26 אפריל 2020, 19:17

תלמוד תורה מסוים שפתח במסגרת מצומצמת בשבוע שעבר סגרו היום אחרי שמשפחה מהקהלה נדבקו ולהם 4 ידלים בכמה כיתות בת"ת שנפתח, הילדים נתבקשו להשאר בבית וכמה מהם הלכו להבדק.


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 888
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 579 פעמים
קיבל תודה: 271 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי שניאור » 26 אפריל 2020, 19:30

אמונת אומן כתב:
26 אפריל 2020, 09:54
שניאור כתב:
26 אפריל 2020, 08:53
אמונת אומן כתב:
24 אפריל 2020, 18:37
כ''ק אדמו"ר מבאיאן שליט"א מתפלל ביחידות בביתו, וצועד כל בוקר למקווה הפרטי אשר בבית מדרשו כאשר מסיכה על פניו! 
חסיד ששאלו על מנין שמתקיים כמה בניינים בסמוך, ובבניין שלו אין מנין, 
התשובה שנתקבלה: 

דיו לעבד להיות כרבו!
אני ב"ה מכיר את אדמו"ר מבאיאן זה עידן ועידנים, תוכן התשובה יכול להיות נכון ומסתבר כך, אבל הסגנון הוא לא סגנון שלו בכלל וד"ל.
אגב אתה בטוח שהוא הולך בכל בוקר למקווה? כי לפי המידע שיש לי הוא לא הולך.
אכן, הסגנון השתנה! 
אינני יודע להצביע על עיתוי מדויק, אבל יש שינוי של ממש בהנהגה המפורטת לפרטי פרטים, ובסגנון ההוראות. 
כנראה סובר שזה צורך השעה. 

כל מה שכתבתי מדויק ובדוק, כולל פרטי השואל. 

היה אברך שקרא למוהל, אך התנה שיטבול לפנ''כ, 
תשובת הרבי, 
אני טובל בשביל כולכם! 

אני מדבר על הסגנון דיו "לעבד" להיות "כרבו".
בנושא המקווה ביררתי היום והוא בפירוש לא הולך כל יום רק אחת לכמה ימים.
 


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יוספזון » 26 אפריל 2020, 21:20

תיובתא כתב:
26 אפריל 2020, 17:59
יוספזון כתב:
26 אפריל 2020, 16:09
אמונת אומן כתב:
26 אפריל 2020, 10:39
מי שמצליח לקיים מערכת כזאת, אשרי חלקו.
במציאות זה ממש לא פשוט.
קודם כל מתחם מתאים,( אני אישית פניתי לבי''ס לקבל רשות לשימוש במתחם, והפיקוח מטעם העירייה הודיע להם שהמתחם חייב להיות נעול )

אח"כ הפיקוח היומיומי שלא יתרופף צריך לזה חיזוק בכל יום.
שמעתי, שארגון הבריאות העולמי חזרו בהם מהסברא הראשונה שילדים נדבקים ומדביקים יותר, ועכשיו הם בודקים איזה בית ספר בשבדיה בנושא זו. יש למישהו יותר פרטים?
כי אם זה נכון, הרי שההסתכלות על פתיחת החיידרים אחרת לגמרי.
לא שמעתי שילדים יותר מדביקים. הם פצצות מתקתקות כי לא רואים עליהם תסמינים. מתוך אתר ארגון הבריאות העולמי: (תרגוגל)
האם ילדים או מתבגרים יכולים לתפוס COVID-19?

מחקרים מצביעים על כך שילדים ומתבגרים נוטים להידבק באותה מידה כמו כל קבוצת גיל אחרת ויכולים להפיץ את המחלה.

עדויות עד כה מצביעות על כך שילדים ומבוגרים צעירים נוטים פחות לחלות במחלה קשה, אך מקרים חמורים עדיין יכולים להתרחש בקבוצות גיל אלה. 
ילדים ומבוגרים צריכים לפעול לפי אותה הנחיה בנושא הסגר עצמי ובידוד עצמי אם קיים סיכון שהם נחשפו או מראים סימפטומים. חשוב במיוחד שילדים ימנעו ממגע עם אנשים מבוגרים ואחרים הנמצאים בסיכון למחלה קשה יותר.
או שמא גם הם חשודים ברדיפת הדת...
 


בוקר טוב אליהו! מה אתה מביא לנו כאן? גם אני כתבתי שכך היה ההוראה, אך שמעתי ממקור מסויים שהם חזרו בהם, אז שאלתי אם עוד אחד שמע...
אבל כנראה, שהעקיצה בסוף לא היה יכול לחכות אפילו רגע, הסכמת אפילו להראות ....
 


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 26 אפריל 2020, 21:26

יוספזון כתב:
26 אפריל 2020, 21:20
תיובתא כתב:
26 אפריל 2020, 17:59
יוספזון כתב:
26 אפריל 2020, 16:09

שמעתי, שארגון הבריאות העולמי חזרו בהם מהסברא הראשונה שילדים נדבקים ומדביקים יותר, ועכשיו הם בודקים איזה בית ספר בשבדיה בנושא זו. יש למישהו יותר פרטים?
כי אם זה נכון, הרי שההסתכלות על פתיחת החיידרים אחרת לגמרי.
לא שמעתי שילדים יותר מדביקים. הם פצצות מתקתקות כי לא רואים עליהם תסמינים. מתוך אתר ארגון הבריאות העולמי: (תרגוגל)
האם ילדים או מתבגרים יכולים לתפוס COVID-19?

מחקרים מצביעים על כך שילדים ומתבגרים נוטים להידבק באותה מידה כמו כל קבוצת גיל אחרת ויכולים להפיץ את המחלה.

עדויות עד כה מצביעות על כך שילדים ומבוגרים צעירים נוטים פחות לחלות במחלה קשה, אך מקרים חמורים עדיין יכולים להתרחש בקבוצות גיל אלה. 
ילדים ומבוגרים צריכים לפעול לפי אותה הנחיה בנושא הסגר עצמי ובידוד עצמי אם קיים סיכון שהם נחשפו או מראים סימפטומים. חשוב במיוחד שילדים ימנעו ממגע עם אנשים מבוגרים ואחרים הנמצאים בסיכון למחלה קשה יותר.
או שמא גם הם חשודים ברדיפת הדת...
 

בוקר טוב אליהו! מה אתה מביא לנו כאן? גם אני כתבתי שכך היה ההוראה, אך שמעתי ממקור מסויים שהם חזרו בהם, אז שאלתי אם עוד אחד שמע...
אבל כנראה, שהעקיצה בסוף לא היה יכול לחכות אפילו רגע, הסכמת אפילו להראות ....

ובכן הם לא שינו את זה באתר שלהם. אז מה אתה אומר הם שינו את דעתם?
לגבי העקיצה אני מקווה שאתה לוקח את זה ברוח טובה, עם לא אני יפסיק זה איסור של "לא תונו".

 


יאיר אור
הודעות: 150
הצטרף: 06 אוגוסט 2018, 16:40
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יאיר אור » 26 אפריל 2020, 21:43

צריך לעשות סדר בדברים.

מצד אחד: חובה עלינו לשמור על בריאות נפשינו.

מצד שני: חובה עלינו ללמוד וללמד בנינו תורה.

הבעיה: בעת הזאת שב' החובות מתנגשים זו בזו.
א"א לקיים חוב א' במלואו אם לא שמתרופף חוב ב' 
וכן להיפך א"א לקיים חוב ב' במלואו בלא שמתרופף חוב א'.

הפתרון: חייב לבוא בהקלה מסויימת בחוב אחד כדי לאפשר מקום לחוב השני.

גודל ההקלה: אסור להקל לגמרי בצד אחד להטבת הצד השני אלא יש להקל מעט בכל צד
אלא שצריך לשקול במאזני צדק כמה יש להקל בכל צד.

ההכרעה: כבידת משקל ביותר והיא נתונה לגדולי ישראל בלבד.

הסכנה בהכרעה: תערובת שיקולים פוליטיים ואישיות הרות אסון בהכרעה כזו.

חובה בהכרעה: תשועה ברוב יועץ אסור במקרה זהשההכרעה תבוא על פי יחיד אלא בהכרעה של כמה גדולים
היושבים ומלבנים הדבר היטב יחד שלא ע"י סרסורים, דיני נפשות צריך בי"ד של ע"א.

שלילה: אין ספק שאנשי משרד הבריאות אינם האנשים התאימים שיכולים להכריע בשבילנו דבר זה
ומצד שני אסור שיתערבו כאן עניני קנאות, חסידות, באופן שיעוורו עיני השכל ויפריעו לקבל את דעת הרופאים.

 


מיניה וביה
הודעות: 67
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 23:57
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי מיניה וביה » 26 אפריל 2020, 23:29

שמעתי מרב חשוב אימרה חשובה שאמר על הוראה של אחד האדמורי"ם
על פתיחת ישיבתו בצורה לא בטיחותית (והיה לו אפשרות לפתוח בצורה בטיחותית)
שהמטרה צריכה להיות
לפתוח ישיבה-כדי ללמוד בה [ולכן אף שלא יראה צורת ישיבה העיקר שיהיה הלימוד].
ולא ללמוד-כדי לפתוח ישיבה [ובשביל זה מפעיל ישיבה  גם אם היא בצורה לא בטיחותית]


חניכי הישיבות
משתמש ותיק
הודעות: 334
הצטרף: 02 אפריל 2020, 17:10
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי חניכי הישיבות » 27 אפריל 2020, 00:16

לגבי הנושא של האדמורים
הנה תמונה מהאדמור מויזניץ מקים מנין בחצר ביתו בחצור לפי הכללים
EWi74ywXgAQSYaq.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 71
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 30 אפריל 2020, 20:06

חניכי הישיבות כתב:
27 אפריל 2020, 00:16
לגבי הנושא של האדמורים
הנה תמונה מהאדמור מויזניץ מקים מנין בחצר ביתו בחצור לפי הכללים
EWi74ywXgAQSYaq.jpg
לפי הידוע לי, האדמו"ר מויזניץ שוהה בכלל בחצור, ומדובר על חסידים שמתפללים בחצר ביתו בבני ברק ללא נוכחותו (כך מופיע בחדשות שקבלתי במייל מ"עדכונני הקורונה" - corona.updates2020@gmail.com).

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 71
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 30 אפריל 2020, 20:12

בן ישיבה כתב:
26 אפריל 2020, 09:59
גם אני מצטרף להעיד על 3 מקומות לימוד שונים......

2 בחור שלי שלומד בישיבה הם לקחו מתחם של בית ספר 
חצר ביה''ס משמש כהיכל הישיבה, כל בחור יושב על שולחן בנפרד מרחק מבחור לבחור מינימום 2 מטר,
בכל פרוזדור יש שיעור אחר כאשר הפרוזדור משמש כחדר שיעורים וחדר אוכל, (מדובר במתחם קרוואנים כאשר כל השטח פתוח ומאוורר), כל בחור יושב על שולחן בנפרד, במרחק של מינימום 2 מטר,
על הבחורים להביא מגבת אישי כלים ח''פ ואלכוג'ל ומסכה,
במקביל אחד המחנכים מסתובב בשעת בין הסדרים לפקח על הבחורים שלא יתקרבו אחד לשני, 
יש מדידות חום, ואזהרה למי שיתברר שהיה בקרבת חולה מאומת ישלם קנס,  

יצויין כי כל מקום מהנ''ל כפוף לרב אחר, וכולם התייעצו עם הרב אליהם הם כפופים, 
לפי התיאורים - מדובר במקום שאני מכיר היטב (ישיבת בי"ח בחצר בית ספר משכן ש' בבי"ש?..). ואני יכול להעיד באופן ברור שאין שם שום מרחק של שתי מטר בין שולחן לשולחן, ושלא יספרו לי סיפורים. השולחנות הם ממש אחד בתוך השני, מכל הצדדים (אולי ישנם עוד 'מידות ושיעורים' מלבד שיעור ר"ח נאה ושיעור חזו"א, ולפי זה משתנה המדד של שתי מטר לשתי ס"מ..).
במידה ולא מדובר במקום הנ"ל - עמך הסליחה, אך לעצם העניין - ברור שבחלק מהקהילות כמעט ולא שומרים על הכללים.
בו"ה לכולם


חניכי הישיבות
משתמש ותיק
הודעות: 334
הצטרף: 02 אפריל 2020, 17:10
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי חניכי הישיבות » 30 אפריל 2020, 23:24

יחיד ורבים כתב:
30 אפריל 2020, 20:06
חניכי הישיבות כתב:
27 אפריל 2020, 00:16
לגבי הנושא של האדמורים
הנה תמונה מהאדמור מויזניץ מקים מנין בחצר ביתו בחצור לפי הכללים
EWi74ywXgAQSYaq.jpg
לפי הידוע לי, האדמו"ר מויזניץ שוהה בכלל בחצור, ומדובר על חסידים שמתפללים בחצר ביתו ללא נוכחותו (כך מופיע בחדשות שקבלתי במייל מ"עדכונני הקורונה" - corona.updates2020@gmail.com).

לא ראית מה כתבתי "מנין בחצר ביתו בחצור" ושמה הוא מתפלל במנין ובתמונה שצירפתי רואים אותו מתפלל 
מה החי מכחיש את החי???

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 71
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 01 מאי 2020, 00:21

חניכי הישיבות כתב:
30 אפריל 2020, 23:24
יחיד ורבים כתב:
30 אפריל 2020, 20:06
חניכי הישיבות כתב:
27 אפריל 2020, 00:16
לגבי הנושא של האדמורים
הנה תמונה מהאדמור מויזניץ מקים מנין בחצר ביתו בחצור לפי הכללים
EWi74ywXgAQSYaq.jpg
לפי הידוע לי, האדמו"ר מויזניץ שוהה בכלל בחצור, ומדובר על חסידים שמתפללים בחצר ביתו בבני ברק ללא נוכחותו (כך מופיע בחדשות שקבלתי במייל מ"עדכונני הקורונה" - corona.updates2020@gmail.com).

לא ראית מה כתבתי "מנין בחצר ביתו בחצור" ושמה הוא מתפלל במנין ובתמונה שצירפתי רואים אותו מתפלל 
מה החי מכחיש את החי???
צודק. לא הבחנתי שכתבת 'חצור'.
סברתי לתומי שמדובר במנין בחצר ביתו בבני ברק, בעוד הוא עצמו שוהה בחצור (מעודי לא הייתי בחצור, כך שלא עלה על דעתי שכך נראה המקום. מאידך, התמונה די מזכירה את בני ברק).
וטעות לעולם חוזרת
 


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 02 מאי 2020, 23:25

אמונת אומן כתב:
24 אפריל 2020, 14:02
מי שמספר שבמוסד שלו מתקיימים לימודים תוך שמירה על ההנחיות, אינו אלא רמאי.
לגבי "רמאי" אני פחות מתחבר. לגבי השאר על זה נאמר חכם עדיף  מנביא. בשבוע אחרון ראיתי מספר פעמים "כיתה סודית" שכזו. אני לא יודע מה היה בפנים, אבל כשיצאו מהכיתה, מתוך 11 ילדים ל-2 בלבד היו מסכות. עמדו ופטפטו בקרבה רגילה לחלוטין. 
אני דן לכף זכות שמסתמא כבר נדבקו הם ובני משפחותיהם והחלימו, וסומכים על הדיעה המקילה שלא ניתן להידבק שוב..
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1441
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 209 פעמים
קיבל תודה: 506 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי אמונת אומן » 03 מאי 2020, 00:59

תיובתא כתב:
02 מאי 2020, 23:25
אמונת אומן כתב:
24 אפריל 2020, 14:02

מי שמספר שבמוסד שלו מתקיימים לימודים תוך שמירה על ההנחיות, אינו אלא רמאי.
לגבי "רמאי" אני פחות מתחבר. לגבי השאר על זה נאמר חכם עדיף  מנביא. בשבוע אחרון ראיתי מספר פעמים "כיתה סודית" שכזו. אני לא יודע מה היה בפנים, אבל כשיצאו מהכיתה, מתוך 11 ילדים ל-2 בלבד היו מסכות. עמדו ופטפטו בקרבה רגילה לחלוטין. 
אני דן לכף זכות שמסתמא כבר נדבקו הם ובני משפחותיהם והחלימו, וסומכים על הדיעה המקילה שלא ניתן להידבק שוב..

נא להקיף בעיגול את התשובה הנכונה

1. רמאי
2. נאיבי
3. לא ריאלי, מרחף.
4. כל התשובות נכונות.
 


יוספי
משתמש ותיק
הודעות: 282
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יוספי » 03 מאי 2020, 14:00

יחיד ורבים כתב:
01 מאי 2020, 00:21
חניכי הישיבות כתב:
30 אפריל 2020, 23:24
יחיד ורבים כתב:
30 אפריל 2020, 20:06

לפי הידוע לי, האדמו"ר מויזניץ שוהה בכלל בחצור, ומדובר על חסידים שמתפללים בחצר ביתו בבני ברק ללא נוכחותו (כך מופיע בחדשות שקבלתי במייל מ"עדכונני הקורונה" - corona.updates2020@gmail.com).

לא ראית מה כתבתי "מנין בחצר ביתו בחצור" ושמה הוא מתפלל במנין ובתמונה שצירפתי רואים אותו מתפלל 
מה החי מכחיש את החי???
צודק. לא הבחנתי שכתבת 'חצור'.
סברתי לתומי שמדובר במנין בחצר ביתו בבני ברק, בעוד הוא עצמו שוהה בחצור (מעודי לא הייתי בחצור, כך שלא עלה על דעתי שכך נראה המקום. מאידך, התמונה די מזכירה את בני ברק).
וטעות לעולם חוזרת

זה תמונה מבני ברק.
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 71
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 03 מאי 2020, 14:03

יוספי כתב:
03 מאי 2020, 14:00
יחיד ורבים כתב:
01 מאי 2020, 00:21
חניכי הישיבות כתב:
30 אפריל 2020, 23:24


לא ראית מה כתבתי "מנין בחצר ביתו בחצור" ושמה הוא מתפלל במנין ובתמונה שצירפתי רואים אותו מתפלל 
מה החי מכחיש את החי???
צודק. לא הבחנתי שכתבת 'חצור'.
סברתי לתומי שמדובר במנין בחצר ביתו בבני ברק, בעוד הוא עצמו שוהה בחצור (מעודי לא הייתי בחצור, כך שלא עלה על דעתי שכך נראה המקום. מאידך, התמונה די מזכירה את בני ברק).
וטעות לעולם חוזרת
זה תמונה מבני ברק.
וגם לא רואים אותו מתפלל שם...
 


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 03 מאי 2020, 15:15

יאיר אור כתב:
26 אפריל 2020, 21:43
צריך לעשות סדר בדברים.

גודל ההקלה: אסור להקל לגמרי בצד אחד להטבת הצד השני אלא יש להקל מעט בכל צד
אלא שצריך לשקול במאזני צדק כמה יש להקל בכל צד.

זאת מנין לכבודו?,  אותי לימדו שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה.


מיניה וביה
הודעות: 67
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 23:57
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי מיניה וביה » 03 מאי 2020, 20:22

תיובתא כתב:
03 מאי 2020, 15:15
אותי לימדו שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה
יפה. אני שומע שלימדוך היטב סוגיא דפיקוח נפש דוחה כל התורה.
שאלה להלכה
אדם שנכנס בשבת לחדר שיש בו עוד אנשים לא מה"משפחה הגרעינית"
וננעל הדלת האם יכול לפרוץ את הדלת באופן שהוא איסור דאורייתא או דרבנן?


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 03 מאי 2020, 22:40

מיניה וביה כתב:
03 מאי 2020, 20:22
תיובתא כתב:
03 מאי 2020, 15:15
אותי לימדו שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה
יפה. אני שומע שלימדוך היטב סוגיא דפיקוח נפש דוחה כל התורה.
שאלה להלכה
אדם שנכנס בשבת לחדר שיש בו עוד אנשים לא מה"משפחה הגרעינית"
וננעל הדלת האם יכול לפרוץ את הדלת באופן שהוא איסור דאורייתא או דרבנן?
ישאל כבודו מורה הוראה.
במחילה מה עניין שמיטה לשילוח הקן?
 


יאיר אור
הודעות: 150
הצטרף: 06 אוגוסט 2018, 16:40
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יאיר אור » 04 מאי 2020, 20:06

תיובתא כתב:
03 מאי 2020, 22:40
מיניה וביה כתב:
03 מאי 2020, 20:22
תיובתא כתב:
03 מאי 2020, 15:15
אותי לימדו שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה
יפה. אני שומע שלימדוך היטב סוגיא דפיקוח נפש דוחה כל התורה.
שאלה להלכה
אדם שנכנס בשבת לחדר שיש בו עוד אנשים לא מה"משפחה הגרעינית"
וננעל הדלת האם יכול לפרוץ את הדלת באופן שהוא איסור דאורייתא או דרבנן?
ישאל כבודו מורה הוראה.
במחילה מה עניין שמיטה לשילוח הקן?

השימוש במונח "פיקוח נפש" על הבריאים שלא יחלו, אינו נכון. [ולצערינו השתרש במחוזתינו ע"י מי שגם סלילת מסילות הרכבת בשבת הוא בגדר פיקוח נפש..]
דבר זה מבואר בברבה פוסקים  ואצטט משו"ת תשובות והנהגות להגר"מ שטרנבוך ח"ב ס' רצ"ב "היתר פיקו"נ הוא רק בתנאי שהסיבה לפנינו בכל אחד, ולא לכל העיר שמא הם מנוגעים חלילה במחלה שהתפשטה. 
 


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 207 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי תיובתא » 04 מאי 2020, 20:16

יאיר אור כתב:
04 מאי 2020, 20:06
תיובתא כתב:
03 מאי 2020, 22:40
מיניה וביה כתב:
03 מאי 2020, 20:22

יפה. אני שומע שלימדוך היטב סוגיא דפיקוח נפש דוחה כל התורה.
שאלה להלכה
אדם שנכנס בשבת לחדר שיש בו עוד אנשים לא מה"משפחה הגרעינית"
וננעל הדלת האם יכול לפרוץ את הדלת באופן שהוא איסור דאורייתא או דרבנן?
ישאל כבודו מורה הוראה.
במחילה מה עניין שמיטה לשילוח הקן?
השימוש במונח "פיקוח נפש" על הבריאים שלא יחלו, אינו נכון. [ולצערינו השתרש במחוזתינו ע"י מי שגם סלילת מסילות הרכבת בשבת הוא בגדר פיקוח נפש..]
דבר זה מבואר בברבה פוסקים  ואצטט משו"ת תשובות והנהגות להגר"מ שטרנבוך ח"ב ס' רצ"ב "היתר פיקו"נ הוא רק בתנאי שהסיבה לפנינו בכל אחד, ולא לכל העיר שמא הם מנוגעים חלילה במחלה שהתפשטה. 

זה לא משנה כלום ממה שהערתי על דבריך.
אתה כתבת שתמיד חייב להיות איזה איזון בין צדדים בהלכה, ואני אמרתי שלפעמים צד אחד נדחה לחלוטין. את ה"היכא תמצי" תעמיד כבר אתה.


יאיר אור
הודעות: 150
הצטרף: 06 אוגוסט 2018, 16:40
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מכתב הבד"ץ - 'אשובה ארעה צאנך אשמור' על פתיחת תלמודי התורה

שליחה על ידי יאיר אור » 04 מאי 2020, 21:24

תיובתא כתב:
04 מאי 2020, 20:16
אתה כתבת שתמיד חייב להיות איזה איזון בין צדדים בהלכה
ציטוט ממה שכתבתי 
הבעיה: בעת הזאת שב' החובות מתנגשים זו בזו.
א"א לקיים חוב א' במלואו אם לא שמתרופף חוב ב'
וכן להיפך א"א לקיים חוב ב' במלואו בלא שמתרופף חוב א'.
הפתרון: חייב לבוא בהקלה מסויימת בחוב אחד כדי לאפשר מקום לחוב השני.
כעת אמור נא לי היכן מופיע שתמיד חייב להיות איזון
לעולם לא יצא מתח"י כזה לשון שרגיל בין ה"פשרנים"

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הקורונה והשלכותיה - באספקלריא של תורה [הודעות בפורום זה יפורסמו רק לאחר אישור]”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אמונת אומן, וחי בהם, חילך לאורייתא | 1 אורח