מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

עדכונים וכל מה שקשור לקורונה, בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"

פותח הנושא
לילה
הודעות: 35
הצטרף: 15 מרץ 2020, 03:30
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי לילה » 27 מרץ 2020, 00:09

למי שהיה חסר לו לראות בעיניים את המשמעות של הצפצוף על ההוראות
אז הנה
התחלנו לקבל את זה
תפתחו את האתר, הוא מעודכן עד לפני כמה ימים וכבר אז בני ברק עוקפת פי שתים את תל אביב. רחמנא ליצלן
אחים תתעוררו ותבינו שאנו משחקים באש
https://www.govmap.gov.il/sites/coronamap.html


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 00:17

אתמול שמעתי ממישהו ששמע ממישהו ב'מעייני', שבני ברק 'מפוצצת' בקורונה.
כנראה שהנ''ל לא הגזים.


ששמואל
הודעות: 128
הצטרף: 22 ינואר 2020, 13:17
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ששמואל » 27 מרץ 2020, 00:22

צודק.
חלקית

אבל אל תשכח נקודה נוספת, הסיבה לעלייה בריכוזים החרדיים היא בגלל פורים (סעודות משותפות, משלוחי מנות, נסיעות ועוד) ותפילות בבתי הכנסת.
רוב החולים עכשיו הם כאלה שנדבקו לפני שבועיים - טרם ההוראות של איסור התכנסות.
ב"ב ספציפית גם יותר צפופה אז מטבע הדברים ההדבקה יותר גבוהה.

בקישור שצירפת מסומנים המקומות שבהם הסתובבו חולי קורונה, ולכן יש יותר בבני ברק כיון שאנחנו יוצאים יותר מהבית (תפילות ועוד) ומשתמשים "כבדים" בתחבורה ציבורית.


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 00:22

לפי התרשמות שלי 'מלמעלה' מהאתר הנ''ל, בני ברק כרגע במקום הראשון והמאוד לא נכבד ביחס חולים לנפש.
וכיון שרק בעוד שבועיים נראה את יעילות הבידוד, סביר שעד ערב פסח יהיו מאובחנים כ5000 חולים לכה''פ.
לא רוצה לפרט מעבר לזה...
ועדיין אנשים לא קולטים. ובמנין החצר אצלנו מצטופפים אצל שולחן הס''ת כאילו עולם כמנהגו נוהג.
שלא לדבר על המבודדים, שמצרפים עצמם למנין מהחל ועד כלה.


ayedavid
משתמש ותיק
הודעות: 430
הצטרף: 14 אפריל 2019, 22:27
נתן תודה: 231 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ayedavid » 27 מרץ 2020, 00:25

יחי כתב:
27 מרץ 2020, 00:22
סביר שעד ערב פסח יהיו מאובחנים כ5000 חולים
זה נראה אופטימי. נקווה?



המיקומים המתפרסמים במפות האלו הם בעיקר של אלו
שהתגלו השבוע , נדבקו לפני שבוע - שבועיים, והדביקו באמצע


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 00:26

ששמואל כתב:
27 מרץ 2020, 00:22
צודק.
חלקית

אבל אל תשכח נקודה נוספת, הסיבה לעלייה בריכוזים החרדיים היא בגלל פורים (סעודות משותפות, משלוחי מנות, נסיעות ועוד) ותפילות בבתי הכנסת.
רוב החולים עכשיו הם כאלה שנדבקו לפני שבועיים - טרם ההוראות של איסור התכנסות.
ב"ב ספציפית גם יותר צפופה אז מטבע הדברים ההדבקה יותר גבוהה.

בקישור שצירפת מסומנים המקומות שבהם הסתובבו חולי קורונה, ולכן יש יותר בבני ברק כיון שאנחנו יוצאים יותר מהבית (תפילות ועוד) ומשתמשים "כבדים" בתחבורה ציבורית.



ב''ב היא העיר הצפופה ביותר בארץ.
מה שהיה צריך לגרום ליושביה להיזהר ולהתרחק עוד יותר ממקומות אחרים.

בפועל, נזהרו הרבה פחות. מידיעה.

יש לי תחושה, שכל הצעדים שנעשו, נעשו באיחור של שבועיים.


ששמואל
הודעות: 128
הצטרף: 22 ינואר 2020, 13:17
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ששמואל » 27 מרץ 2020, 00:34

יחי כתב:
27 מרץ 2020, 00:26
ששמואל כתב:
27 מרץ 2020, 00:22
צודק.
חלקית

אבל אל תשכח נקודה נוספת, הסיבה לעלייה בריכוזים החרדיים היא בגלל פורים (סעודות משותפות, משלוחי מנות, נסיעות ועוד) ותפילות בבתי הכנסת.
רוב החולים עכשיו הם כאלה שנדבקו לפני שבועיים - טרם ההוראות של איסור התכנסות.
ב"ב ספציפית גם יותר צפופה אז מטבע הדברים ההדבקה יותר גבוהה.

בקישור שצירפת מסומנים המקומות שבהם הסתובבו חולי קורונה, ולכן יש יותר בבני ברק כיון שאנחנו יוצאים יותר מהבית (תפילות ועוד) ומשתמשים "כבדים" בתחבורה ציבורית.



ב''ב היא העיר הצפופה ביותר בארץ.
מה שהיה צריך לגרום ליושביה להיזהר ולהתרחק עוד יותר ממקומות אחרים.

בפועל, נזהרו הרבה פחות. מידיעה.

יש לי תחושה, שכל הצעדים שנעשו, נעשו באיחור של שבועיים.
לצערי אינני תושב בני ברק ולכן איני יודע מה קורה שם.
סה"כ רציתי לעורר שאין להוציא לעז על הציבור ללא חשבון.
יש ללמד זכות ג"כ מעוד שני סיבות. 1 חוסר מודעות - אנחנו לא מחוברים לתקשורת (ומי שכן-רק לפורום הנוכחי....) ולא מקבלים עדכונים כל הזמן על חולים נוספים ועל איטליה וסין וכו'. 2 מאוד קשה לסגור 5-10 ילדים בדירת 70 מטר.

אבל באופן כללי טוב לעורר כיון שבציבור שלנו יש לעיתים קרובות תחושה של "לי זה לא יקרה" וכן באופן כללי מכיון שאנחנו מתנגדים לשלטון והשלטון לרוב נגדינו קשה לנו לקבל הוראות מהם (בדיוק כמו שבלוויות מעצבן אותנו ששוטרים אחראים על הסדר).


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 00:41

ששמואל כתב:
27 מרץ 2020, 00:34
יחי כתב:
27 מרץ 2020, 00:26
ששמואל כתב:
27 מרץ 2020, 00:22
צודק.
חלקית

אבל אל תשכח נקודה נוספת, הסיבה לעלייה בריכוזים החרדיים היא בגלל פורים (סעודות משותפות, משלוחי מנות, נסיעות ועוד) ותפילות בבתי הכנסת.
רוב החולים עכשיו הם כאלה שנדבקו לפני שבועיים - טרם ההוראות של איסור התכנסות.
ב"ב ספציפית גם יותר צפופה אז מטבע הדברים ההדבקה יותר גבוהה.

בקישור שצירפת מסומנים המקומות שבהם הסתובבו חולי קורונה, ולכן יש יותר בבני ברק כיון שאנחנו יוצאים יותר מהבית (תפילות ועוד) ומשתמשים "כבדים" בתחבורה ציבורית.



ב''ב היא העיר הצפופה ביותר בארץ.
מה שהיה צריך לגרום ליושביה להיזהר ולהתרחק עוד יותר ממקומות אחרים.

בפועל, נזהרו הרבה פחות. מידיעה.

יש לי תחושה, שכל הצעדים שנעשו, נעשו באיחור של שבועיים.
לצערי אינני תושב בני ברק ולכן איני יודע מה קורה שם.
סה"כ רציתי לעורר שאין להוציא לעז על הציבור ללא חשבון.
יש ללמד זכות ג"כ מעוד שני סיבות. 1 חוסר מודעות - אנחנו לא מחוברים לתקשורת (ומי שכן-רק לפורום הנוכחי....) ולא מקבלים עדכונים כל הזמן על חולים נוספים ועל איטליה וסין וכו'. 2 מאוד קשה לסגור 5-10 ילדים בדירת 70 מטר.

אבל באופן כללי טוב לעורר כיון שבציבור שלנו יש לעיתים קרובות תחושה של "לי זה לא יקרה" וכן באופן כללי מכיון שאנחנו מתנגדים לשלטון והשלטון לרוב נגדינו קשה לנו לקבל הוראות מהם (בדיוק כמו שבלוויות מעצבן אותנו ששוטרים אחראים על הסדר).
אין לי ויכוח כלל על מה שכתבת. אני צריך לסגור ב' תינוקות ב30 מ'.

הנושא לא למה אנו לא אשמים. ולמה קשה לנו.
הנושא הוא שהגיע הזמן כבר ממזמן להתנער, להתאפס, ולהתחיל לעשות את מה שצריך.
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 288 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי אמונת אומן » 27 מרץ 2020, 00:45

כלימוד זכות - זה מצוין.
האמת-
ההרגל שלנו לבטל כל מה מה שתקני ורשמי הוא הרוצח הגדול.
עוד כיום קשה עד נדיר למצוא במחוזותינו מי שהולך עם מסיכה על פניו, מה שכבר היה מקובל לפני שבועיים בציבור הכללי.
גם מי שמעוניין - מתבייש לעשות זאת.


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 00:55

אמונת אומן כתב:
27 מרץ 2020, 00:45
כלימוד זכות - זה מצוין.
האמת-
ההרגל שלנו לבטל כל מה מה שתקני ורשמי הוא הרוצח הגדול.
עוד כיום קשה עד נדיר למצוא במחוזותינו מי שהולך עם מסיכה על פניו, מה שכבר היה מקובל לפני שבועיים בציבור הכללי.
גם מי שמעוניין - מתבייש לעשות זאת.

​​​​​אני חושב שהבושה כבר איננה. בסיטואציה שכל העולם מתהפך. ובתי הכנסת נעולים.

רק האדישות נשארה.
יין הפורים קשה, ובינתיים  אין הפחד מפיגו.
האם אנשים צריכים לראות עטופי טלית בעיניהם ממש?
 


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 468
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 135 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ספר וסופר » 27 מרץ 2020, 01:17

לאחר מחשבה, יש לדעתי בעיה מובנית בציבור בענין זה - השאלה מה פתרונה, וכן מה אמורה להיות הגישה הנכונה.

המובן הבריא של המושג 'הוראה' הוא, שהמורה מורה למי שאמור לציית לו.
כאשר זה נעשה בצורה טבעית ובריאה, אין 'שלב ביניים' בין ההוראה לציות, ומה שמפעיל את המציית זה ההוראה עצמה. אולי זה נשמע קצת עמוק, אבל זה דבר מאוד פשוט בנפש, כאשר ילד מציית להוריו זה לא בגלל גורמים חיצוניים, או איומי שכר ועונש, המבנה הבריא שהילד עומד למול הוריו, שעצם זה שההורה אמר לו לעשות זה גורם לו להשמע לו.

גם כשאדם מתבגר, הדבר נשאר כמות שהוא, אמנם זה עובר דרך מערכת השיפוט ורגש האחריות האישית, אולם סוף כל סוף, כאשר יש גופים שממונים עליו [לאו דוקא מצד הסמכות, אלא מצד המומחיות וכדו' - כמו רופא אישי, חוקי התנועה וכו'], הוא פשוט מציית, התהליך הנפשי זה ציות ולא החלטה אישית, כי אין לבן אדם עודף אנרגיה בנפש לקחת על עצמו את האחריות, לעשות מה שהוא לא מבין בו ולא בתחום שלו, ויען הממוחה אמר הוא מציית לו.

אולם אצלנו: רק לדוגמא, היום ראיתי שלט על קיר בית הכנסת [מבחוץ כמובן..] בשכונתי, 'בהוראת הרב שליט"א - יש להשמע לכל הוראות משרד הבריאות', וכן הוא הרגילות בכל היומנים החרדים.
אנחנו חושבים שזה 'פלוס', לדעתי זה מינוס אדיר ביחס לסיכוי וליכולת הנפשית לשמוע להוראות, כי להוראת - 'מצייתים', אולם אצלנו כל הזמן משדרים שבעצם ה'הוראה' - לא מופנית אליך, דהיינו אתה לא נתון לה לצייתנות, אתה צייתן של הרב או של הרבנים או של התורה שמחייבים אותך לשמוע להוראות המשרד.
ועכשיו יצאנו קרחים מכאן ומכאן, כי ההוראה הרבנית היא לא הוראת מפורטת שאתה יכול לציית לה, ולהוראת משרד הבריאות אתה לא מציית 'לו'.
ויש כאלו שכתבו את זה לכתחילה (ובכללם אני) ומתהדרים בזה, שאנחנו לא עושים 'כי משרד הבריאות אמר' וכו', אולם אם כך זה לא 'צייתנות', וכאשר זה לא צייתנות, האדם לא יכול להיות שוטר על עצמו בדבר שהוא לא מבין אותו, לא מזדהה איתו, ולא ברור לו לגמרי המהלך בזה.

גם אם זה נראה ארוך ומסורבל, אני חושב שיש כאן בעיה באמת פשוטה, אולם עמוקה מאוד, ככה זה ביחס לכל הוראה תמימה ביותר בעולם, תמיד נראה כאילו שומר המצוות 'נחרג' מההוראה, כי מהיכי תיתי שהוא יהיה 'מחוייב' לשמוע להוראות? הרי 'אין על גביו אלא הוי"ה אלוקיו. אמן'.

זה לדעתי עיוות ממשי בכל החשיבה התורנית, כי אם באמת התורה מייבת ציות בכל מה שקשור למנהג העולם, אז הגישה הנפשית צריכה להיות שאני מציית להוראות המשרד, ולא להוראות התורה, כי ההוראה הם פרי המשרד, רק שאני מקיים בזה את חיובי מהתורה.
יש עוד מילים בזה, כתבתי בקצרה, אשמח לשמוע דעת החברים בענין הזה, כי זה סוגיא חשובה שצריך לברר אותה.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 288 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי אמונת אומן » 27 מרץ 2020, 01:18

יחי כתב:
27 מרץ 2020, 00:55
אמונת אומן כתב:
27 מרץ 2020, 00:45
כלימוד זכות - זה מצוין.
האמת-
ההרגל שלנו לבטל כל מה מה שתקני ורשמי הוא הרוצח הגדול.
עוד כיום קשה עד נדיר למצוא במחוזותינו מי שהולך עם מסיכה על פניו, מה שכבר היה מקובל לפני שבועיים בציבור הכללי.
גם מי שמעוניין - מתבייש לעשות זאת.

​​​​​אני חושב שהבושה כבר איננה. בסיטואציה שכל העולם מתהפך. ובתי הכנסת נעולים.

רק האדישות נשארה.
יין הפורים קשה, ובינתיים  אין הפחד מפיגו.
האם אנשים צריכים לראות עטופי טלית בעיניהם ממש?


לצערי התשובה היא כן.
בניו יורק כבר מדברים אחרת.
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 288 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי אמונת אומן » 27 מרץ 2020, 01:23

עד לרגע זה ברשתות ובצרכניות החרדיות הזהירות היא ברמה אפס.

עוד היום 2 אנשים בוגרים ביקשו ממני את הסלוללרי.

רוב האנשים מתחככים זה בזה כאילו היו מצויים בגן החיות בעיצומו של חוה''מ

ברוב מאפיות המצות אנשים עובדים צמוד אחד לשני כרגיל, חלקם עונדים תפאורה של מסכה מתחת הזקן.


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 01:31

רק כדי שיבינו מה מדובר.

בב''ב יש 233 חולים מתוך 200 אלף תושבים.
כמעט כפול מת''א ור''ג ביחד.
. אבל למעשה זה יותר מפי שלוש. כי שם יש 134 חולים על 600 אלף תושבים.
וכל זה לפני שזוכרים את המשל על לוח השחמט וגרגרי האורז. או מהו גידול מעריכי.

תיקון. לא נכון המספר.
ראו למטה


מלך שבא
הודעות: 196
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 16 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי מלך שבא » 27 מרץ 2020, 01:39

ספר וסופר כתב:
27 מרץ 2020, 01:17
לאחר מחשבה, יש לדעתי בעיה מובנית בציבור בענין זה - השאלה מה פתרונה, וכן מה אמורה להיות הגישה הנכונה.

...
זה לדעתי עיוות ממשי בכל החשיבה התורנית, כי אם באמת התורה מייבת ציות בכל מה שקשור למנהג העולם, אז הגישה הנפשית צריכה להיות שאני מציית להוראות המשרד, ולא להוראות התורה, כי ההוראה הם פרי המשרד, רק שאני מקיים בזה את חיובי מהתורה.
יש עוד מילים בזה, כתבתי בקצרה, אשמח לשמוע דעת החברים בענין הזה, כי זה סוגיא חשובה שצריך לברר אותה.
כדאי שלפני שאתה מאשים את כולם ב"עיוות ממשי בכל החשיבה התורנית", תבסס קצת את ההנחה ש"התורה מחייבת ציות בכל מה שקשור למנהג העולם". בתורה שלי עדיין לא מצאתי את זה.
זאת אומרת, כמובן שכלפי בירור המציאות אני סומך על רופאים, אבל כלפי ההוראות למעשה אין שום סיבה שאני אסמוך עליהם. למשל בנידו"ד אם הרופא אומר לי שאם לא אשמור על מרחק 2 מטר יש סיכוי של 1 ל 10,000 שאני אדביק מישהו ולכן עלי להמנע מכך, ודאי שעלי להאמין לו על ההנחה המציאותית, אך מבחינה ערכית מי אמר שאמור להזיז לי סיכוי קלוש כזה? לכן צריך שהרב יאמר לי לשמוע בקולו.


מלך שבא
הודעות: 196
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 16 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי מלך שבא » 27 מרץ 2020, 03:15

יש עוד נקודה שאנשים לא שמים לב. הרי ברור שהציות להוראות הזהירות יש בו תועלת רק משום שהם מתייחסות לכלל תושבי המדינה, אבל כהישמרות של כל אדם לחוד אין כמעט שום תועלת. למשל בנידו"ד לו יצוייר שכל תושבי המדינה חוץ ממני אינם שומרים על מרחק 2 מטר, אין שום הגיון שאני אקפיד ע"ז שהרי הסיכוי שאני אדביק הוא קלוש מאד מאד, וכן להיפך, לו יצוייר שכל תושבי המדינה חוץ ממני מקפידים על שמירת מרחק מכח סיבה אחרת, כגון גזירת המלך, אין הגיון שאני אקפיד ע"ז משום חשש הדבקה. - ודאי שבתור שר הבריאות הגיוני שאני אזהיר את כולם לשמור מרחק שהרי ביחס לכלל הציבור יש לזה סיכוי סביר להשפיע, אבל מדוע מבחינה הגיונית על כל יחיד לציית לשר הבריאות? לזה יש שתי אפשרויות:
1. אדם דתי שומע לסמכות דתית.
2. אדם חילוני מציית משום שקיבל החלטה לא רציונלית שאדם הגון מציית לכל הכללים שהוא היה רוצה שאחרים יצייתו להם. אין בזה הגיון גמור מבחינה תועלתית שהרי כשאף אחד לא רואה אותי אי הציות שלי אינו משפיע על הכלל, אבל זהו הרגש שהקב"ה טבע באדם.
[יש עוד נושאים שזה כך. למשל מי שמצביע בבחירות יודע שהסיכוי שהקול שלו ישפיע הוא 1 לכמה עשרות אלפים, שום אדם לא היה טורח עבור סיכוי כזה. אבל חרדי עושה זאת משום שגדולי הדור מצווים על כל הציבור להצביע, ולהם בודאי יש סיבה הגיונית לצוות כך. לאדם חילוני אין סיבה הגיונית תועלתנית לצאת להצביע].
עכשיו, ברור שהרגש הבלתי רציונלי הקובע שעל כל אדם לעשות מה שהוא רוצה שכל סובביו יעשו, נוצר רק מההכרה שבלי זה א"א לנהל את העולם, ואיש את רעהו חיים בלעו. לכן חילוני מפתח את הרגש הזה, אבל חרדי לא, משום שהוא יודע שאפשר להתנהל בלי זה שהרי יש סמכות דתית שיכולה לחייב את כולם. לכן חרדי לא ישמע בקול שר הבריאות אא"כ הרב יורה לו.
-----
בהנחה שכל הנ"ל נכון, הרי גם כשהרב בא להחליט האם להורות לצאן מרעיתו לשמוע בקול משרד הבריאות, המניע שלו לקבל החלטה כזו חלש יותר מהמניע של שר הבריאות לקבל החלטה כזו, שהרי למשל אם המציאות היא שיש 90% מהאוכלוסיה שנשמע להוראות שר הבריאות ורק 10% שאינם נשמעים לו אלא להוראות הרבנים, הרי ששר הבריאות אמור להחמיר יותר כיון שההנחיות שלו משפיעות על 90%, משא"כ הרב שבא להחליט לאחר שכבר ידוע ש 90% מקפידים על ההוראות, הרי (1) הוא כבר יודע שסיכויי המגפה להתפשט פחתו בהרבה, ואין לו כ"כ סיבה להחמיר, (2) וגם ההחלטות שלו לא כ"כ יועילו שהרי הם משפיעות רק על 10% מהאוכלוסיה [וכמו שכתבנו מקודם, הרי לאדם אחד אין סיבה להחמיר, ומאותה סיבה ל 10% יש פחות סיבה להחמיר מאשר ל 90%].

מ"מ רבנינו הורו לשמוע בקול משרד הבריאות, משום שאנו מחמירים בפיקו"נ יותר מהרופאים החילונים, וברור שעלינו לציית להוראתם.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 288 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי אמונת אומן » 27 מרץ 2020, 03:21

לכל ההתחכמויות הללו יש תשובה אחת פשוטה ; דרך ארץ קדמה לתורה.
מה שמחייב את החילוני מתוך אחריות וסולידריות פשוטה, על אחת כמה וכמה שהוא מחייב אותנו!


חזק וברוך
משתמש ותיק
הודעות: 321
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 335 פעמים
קיבל תודה: 144 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי חזק וברוך » 27 מרץ 2020, 03:49

אמונת אומן כתב:
27 מרץ 2020, 03:21
לכל ההתחכמויות הללו יש תשובה אחת פשוטה ; דרך ארץ קדמה לתורה.
מה שמחייב את החילוני מתוך אחריות וסולידריות פשוטה, על אחת כמה וכמה שהוא מחייב אותנו!
והתוצאה של ההתחכמויות האלו מצויה בתחילת האשכול, ובניו יורק התוצאות מצויות בבתי חולים ובבתי הקברות.
 


חזק וברוך
משתמש ותיק
הודעות: 321
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 335 פעמים
קיבל תודה: 144 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי חזק וברוך » 27 מרץ 2020, 03:49

אלף אנשים עולים לחתונה על הגג. ידוע לנו שאבן אחת בתקרה רופפת, שאם דורכים עליה היא תיפול לקומה מתחתיה, ותהרוג תינוק שעריסתו מונחת מתחת לאותה אבן.
רב העיר יושב בפתח האולם, 1000 המוזמנים עומדים בשורה וכל אחד בנפרד שואל את הרב: האם מותר לי לעלות לגג"?
לכל אחד בנפרד הרב משיב: "הסיכוי שלך להפיל את האבן הוא 1/1000, פחות בהרבה ממיעוט המצוי, ולכן אין לך באופן פרטי מניעה לחגוג על הגג".
(בין שואל אחד למשנהו, מוצא הרב זמן לטלפן לחברא קדישא שיהיו זמינים - עוד מעט תינוק עומד למות... וכמובן הכל בהיתר גמור, ואפילו מתוך מצוה גדולה של שמחת חתן וכלה).


ר' יונה
הודעות: 111
הצטרף: 06 דצמבר 2017, 00:05
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ר' יונה » 27 מרץ 2020, 04:00

רק לזכור לכוון כשנשמעים להוראות לקיים מצוות "ועשית ככל אשר יורוך", כי בלי זה לא היינו נשמעים.
וכמו שבבחירות, בלי המצוה לא היינו מצביעים, כי מה יש לנו מהם וממונם...


גבריאל פולארד
משתמש ותיק
הודעות: 434
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 696 פעמים
קיבל תודה: 222 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 27 מרץ 2020, 08:08

אמונת אומן כתב:
27 מרץ 2020, 01:23
עד לרגע זה ברשתות ובצרכניות החרדיות הזהירות היא ברמה אפס.

עוד היום 2 אנשים בוגרים ביקשו ממני את הסלוללרי.

רוב האנשים מתחככים זה בזה כאילו היו מצויים בגן החיות בעיצומו של חוה''מ

ברוב מאפיות המצות אנשים עובדים צמוד אחד לשני כרגיל, חלקם עונדים תפאורה של מסכה מתחת הזקן.

אין לי מושג על מה אתם מדברים.
אני גר בבני ברק ורואה זהירות בלי סוף.
מנינים של 10 במרחק של שתי מטר, חנויות שמעמידות שומר בכניסה.
אנשים שלא לוחצים ידים, אבלים שמתנחמים רק בטלפון (שלום זכר באפליצקית זום שהולדקה מבעוד יום- סתם...)

2 אנשים מתוך כל בני ברק ביקשו את הסלולרי וזה נקרא שבבני ברק לא שומרים?


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 08:37

גבריאל פולארד כתב:
27 מרץ 2020, 08:08
אמונת אומן כתב:
27 מרץ 2020, 01:23
עד לרגע זה ברשתות ובצרכניות החרדיות הזהירות היא ברמה אפס.

עוד היום 2 אנשים בוגרים ביקשו ממני את הסלוללרי.

רוב האנשים מתחככים זה בזה כאילו היו מצויים בגן החיות בעיצומו של חוה''מ

ברוב מאפיות המצות אנשים עובדים צמוד אחד לשני כרגיל, חלקם עונדים תפאורה של מסכה מתחת הזקן.

אין לי מושג על מה אתם מדברים.
אני גר בבני ברק ורואה זהירות בלי סוף.
מנינים של 10 במרחק של שתי מטר, חנויות שמעמידות שומר בכניסה.
אנשים שלא לוחצים ידים, אבלים שמתנחמים רק בטלפון (שלום זכר באפליצקית זום שהולדקה מבעוד יום- סתם...)

2 אנשים מתוך כל בני ברק ביקשו את הסלולרי וזה נקרא שבבני ברק לא שומרים?
הלוואי לו יהיה כדבריך.

ממה שאני רואה אולי יש שיפור, אך לא מספיק.
 


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 468
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 135 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ספר וסופר » 27 מרץ 2020, 09:15

מלך שבא כתב:
27 מרץ 2020, 03:15
אבל זהו הרגש שהקב"ה טבע באדם.

על ההרגש הזה בדיוק אני מדבר.
וההרגש הזה הוא לא נובע סתם בלי סיבה, אלא מההרגשה יסודית של בן אדם שהוא חלק מהכלל, ולא על כל דבר הוא מוציא את עצמו מהכלל מבחינה רגשית, ושואל את השאלה המחוכמת הנ"ל - 'הרי מבחינה רציונאלית זה לא משפיע וכנראה אני מחויב כך מבחינה תורנית' [למה באמת הוא מחויב מבחינה תורנית? - מאיפה כל הרבנים יודעים את זה? - מה אתה תאמר כשתהיה רב בע"ה בקרוב ממש? - זה קוד סודי שמקבלים כמקבלים סמיכה?].

זה נכון שלא עושים את זה כמו צו אלוקי, ולא אמורים לעשות זאת כך, אולם לדעתי זה עיוות (לפני שאתה מאשים את הציבור כולו וכו'...) להוציא את עצמו מהכלל מבחינה רגשית, זה לא עדריות ולא שום דבר אחר, אלא תחושה פשוטה אנושית שהוא לא כל העולם, ויש בו צד במציאותו שהוא חלק בלתי נפרד מהציבור שלא קיים לעצמו כלל [זה הסיבה לדעתי, שהרבה לא מסוגלים לשמוע מה שיש מהראשונים שאומרים שרוב הציבור לא מושגח בהשגחה פרטית אלא כללית, וזה מגיע מחוסר ההכרה הפשוט, שחלק לא מבוטל מהאישיות שלנו היא זה שאנחנו אחד מהציבור].


חיים ליצא
משתמש ותיק
הודעות: 205
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי חיים ליצא » 27 מרץ 2020, 09:34

מחילה מהבני-ברקים אך החרדים לא מתחילים ונגמרים בבני ברק
תסתכלו בשאר הריכוזים החרדים כמו ירושלים ביתר ועוד שם המצב הרבה הרבה יותר טוב מתל-אביב ושאר הארץ


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 288 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי אמונת אומן » 27 מרץ 2020, 09:45

ספר וסופר כתב:
27 מרץ 2020, 09:15
זה נכון שלא עושים את זה כמו צו אלוקי, ולא אמורים לעשות זאת כך, אולם לדעתי זה עיוות (לפני שאתה מאשים את הציבור כולו וכו'...) להוציא את עצמו מהכלל מבחינה רגשית, זה לא עדריות ולא שום דבר אחר, אלא תחושה פשוטה אנושית שהוא לא כל העולם, ויש בו צד במציאותו שהוא חלק בלתי נפרד מהציבור שלא קיים לעצמו כלל
לענ''ד זה הרצון הקדמון להיות טוב, אולי כן כלול ב'ועשית הישר והטוב',
והקב''ה בחר באבותינו לא בגלל שדקדקו בהל' נט''י ומוקצה, אלא כי בחרו בדרך טובה הפשוטה
אלא ''כמה ראוי לאדם להיות חונן במעשיו וחסיד בדרכיו, וראוי לתפוס מדתו של אאע''ה שהטיב לכל ופרסם מדתו וטובו של הקב''ה בעולם, והכריז יחודו וקבע דת אמת בפי כל הבריות, וכן ראוי לכל אדם, ואיך יעיז איש לומר מגן אברהם, והוא אינו שם על לב ללכת בעקבותיו,לרחם כל נדח ולפקח עסקי כושל'' [יערות דבש]
ואין לי ספק שאם יהיה ת''ח ומדקדק במצוות אשר יהיה לו כדבר פשוט ללא ספק עפ''י דין להניח את שקי האשפה בפתח הבנין מבחוץ, [אם בעיר שרובה עכו''ם וכדומה מההיתרים] לא יימצא בר דעת שיקחנו כחתן לבתו.

גם ההצבעה בבחירות היא חיוב גמור מטעם זה ולא מטעם ככל אשר יורוך, אלא כיון שיש שאסרו מטעמים שונים, אנו נזקקים להוראת רבותינו בזה.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 288 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי אמונת אומן » 27 מרץ 2020, 09:49

חיים ליצא כתב:
27 מרץ 2020, 09:34
מחילה מהבני-ברקים אך החרדים לא מתחילים ונגמרים בבני ברק
תסתכלו בשאר הריכוזים החרדים כמו ירושלים ביתר ועוד שם המצב הרבה הרבה יותר טוב מתל-אביב ושאר הארץ
אני אינני בני ברקי, ובביתר העיר הגדולה והלא צפופה, תואיל להיכנס ליש או צרכניה אחרת ותראה אם תוכל לעבור את המסלול ללא אנשים שיחלקו עמך [במחילה] את זיעתם ועיטושם.

מלבד זאת, הזמן שארך עד ישצאה ההוראה לא להתפלל במנין היה ארוך מידי, [אני הק' כבר שבוע משתדל לא לצאת מהבית שלא במקום הכרח ולא המתנתי לשום הוראה כי השואל מגונה!] וזהו ענין כאוב בפנ''ע.
 


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 468
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 135 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי ספר וסופר » 27 מרץ 2020, 10:08

אמונת אומן כתב:
27 מרץ 2020, 09:45
ואין לי ספק שאם יהיה ת''ח ומדקדק במצוות אשר יהיה לו כדבר פשוט ללא ספק עפ''י דין להניח את שקי האשפה בפתח הבנין מבחוץ, [אם בעיר שרובה עכו''ם וכדומה מההיתרים] לא יימצא בר דעת שיקחנו כחתן לבתו.

גם ההצבעה בבחירות היא חיוב גמור מטעם זה ולא מטעם ככל אשר יורוך, אלא כיון שיש שאסרו מטעמים שונים, אנו נזקקים להוראת רבותינו בזה.

יפה כתבת.

לגוף הענין, יש כאן לדעתי שתי סוגיות, א' - חיובי השכל היכן שצריך [ובזה האריכו בהרבה ראשונים שזה חיוב גמור, והחובות הלבבות יוכיח שההערה השכלית שוה אצלו לההערה התוריית] ולכן לא צריך בכל פעם תיווך של התורה לציית לשכל [כמובן שהתורה תמיד נמצאת ברקע, ומערכת הבקרה אף פעם לא הולכת לישון, אולם לא צריך לרתום אותה להתערב בצורה אקטיבית כל פעם מחדש]. ב' - ההרגשה הפשוטה שאתה חלק מהכלל, ולכן לא צריך בכל פעם תיווך של חשבון מפולפל למה אני בתור יחיד לא ישבור את הכלל.

אני רק רוצה להבהיר, שלא חייב להיות שהסיבות למצב הקיים יסודם בקלקול, אולי אדרבה, מתוך מעלה של חיי תורה, או של אילוץ למול הרשויות החילוניות, או בכל מיני גורמים טובים אחרים שכתבו כאן בשבועות האחרונים.
אולם מה שרציתי להצביע עליו, זה התוצאה בפועל.
א - כשל במערכת קיום ההוראה, מה שמוריד את האפקטיביות שלו. ב - לדעתי [וכנראה לדעת עוד כמה וכמה], זה גם עיוות בחשיבה התורנית עצמה ובמבנה הנפש התקין - וכנ"ל [התורה לא הבטיחה לאף אחד ביטוח שלא יהרג ולא יהרוג אחרים בתאונת דרכים, אז למה להעלות על הדעת יציאה מהכלל בענין זה? מהיכי תיתי שיהודי שונה מגוי בכל מה שקשור לעצם הטבע הפשוט של המציאות, וכי יש מדע רפואה ליהודים שונה משל גויים?].


יחי
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי יחי » 27 מרץ 2020, 10:13

יחי כתב:
27 מרץ 2020, 01:31
רק כדי שיבינו מה מדובר.

בב''ב יש 233 חולים מתוך 200 אלף תושבים.
כמעט כפול מת''א ור''ג ביחד.
. אבל למעשה זה יותר מפי שלוש. כי שם יש 134 חולים על 600 אלף תושבים.
וכל זה לפני שזוכרים את המשל על לוח השחמט וגרגרי האורז. או מהו גידול מעריכי.
העירו לי שטעיתי. ואין המדובר על מספר חולים 'נטו' אלא על מיקומים. כך שמס' החולים הידועים הוא נמוך יותר.
ועדיין...
1 אפילו אם נצמצם בחצי, יש כאן יותר כמות לנפש פי 2 מאשר תל אביב.
2 אם אלו הסתובב ו בכ''כ הרבה מיקומים, כמה אנשים נוספים נדבקו?....
 


איש אל רעהו
משתמש ותיק
הודעות: 411
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי איש אל רעהו » 27 מרץ 2020, 10:23

מלך שבא כתב:
27 מרץ 2020, 01:39
ספר וסופר כתב:
27 מרץ 2020, 01:17
לאחר מחשבה, יש לדעתי בעיה מובנית בציבור בענין זה - השאלה מה פתרונה, וכן מה אמורה להיות הגישה הנכונה.

...
זה לדעתי עיוות ממשי בכל החשיבה התורנית, כי אם באמת התורה מייבת ציות בכל מה שקשור למנהג העולם, אז הגישה הנפשית צריכה להיות שאני מציית להוראות המשרד, ולא להוראות התורה, כי ההוראה הם פרי המשרד, רק שאני מקיים בזה את חיובי מהתורה.
יש עוד מילים בזה, כתבתי בקצרה, אשמח לשמוע דעת החברים בענין הזה, כי זה סוגיא חשובה שצריך לברר אותה.
כדאי שלפני שאתה מאשים את כולם ב"עיוות ממשי בכל החשיבה התורנית", תבסס קצת את ההנחה ש"התורה מחייבת ציות בכל מה שקשור למנהג העולם". בתורה שלי עדיין לא מצאתי את זה.
זאת אומרת, כמובן שכלפי בירור המציאות אני סומך על רופאים, אבל כלפי ההוראות למעשה אין שום סיבה שאני אסמוך עליהם. למשל בנידו"ד אם הרופא אומר לי שאם לא אשמור על מרחק 2 מטר יש סיכוי של 1 ל 10,000 שאני אדביק מישהו ולכן עלי להמנע מכך, ודאי שעלי להאמין לו על ההנחה המציאותית, אך מבחינה ערכית מי אמר שאמור להזיז לי סיכוי קלוש כזה? לכן צריך שהרב יאמר לי לשמוע בקולו.
אבל שים לב שגם הרב רק חוזר על הוראתם, ואם אתה צודק אז גם הרב לא מוסיף לנו שום דבר, אז מה הרווחנו? ומה ענין 'רב' לכאן?
 


איש אל רעהו
משתמש ותיק
הודעות: 411
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מספר חולי הקורונה בריכוזים חרדיים

שליחה על ידי איש אל רעהו » 27 מרץ 2020, 10:28

ספר וסופר כתב:
27 מרץ 2020, 01:17
לאחר מחשבה, יש לדעתי בעיה מובנית בציבור בענין זה - השאלה מה פתרונה, וכן מה אמורה להיות הגישה הנכונה.

המובן הבריא של המושג 'הוראה' הוא, שהמורה מורה למי שאמור לציית לו.
כאשר זה נעשה בצורה טבעית ובריאה, אין 'שלב ביניים' בין ההוראה לציות, ומה שמפעיל את המציית זה ההוראה עצמה. אולי זה נשמע קצת עמוק, אבל זה דבר מאוד פשוט בנפש, כאשר ילד מציית להוריו זה לא בגלל גורמים חיצוניים, או איומי שכר ועונש, המבנה הבריא שהילד עומד למול הוריו, שעצם זה שההורה אמר לו לעשות זה גורם לו להשמע לו.

גם כשאדם מתבגר, הדבר נשאר כמות שהוא, אמנם זה עובר דרך מערכת השיפוט ורגש האחריות האישית, אולם סוף כל סוף, כאשר יש גופים שממונים עליו [לאו דוקא מצד הסמכות, אלא מצד המומחיות וכדו' - כמו רופא אישי, חוקי התנועה וכו'], הוא פשוט מציית, התהליך הנפשי זה ציות ולא החלטה אישית, כי אין לבן אדם עודף אנרגיה בנפש לקחת על עצמו את האחריות, לעשות מה שהוא לא מבין בו ולא בתחום שלו, ויען הממוחה אמר הוא מציית לו.

אולם אצלנו: רק לדוגמא, היום ראיתי שלט על קיר בית הכנסת [מבחוץ כמובן..] בשכונתי, 'בהוראת הרב שליט"א - יש להשמע לכל הוראות משרד הבריאות', וכן הוא הרגילות בכל היומנים החרדים.
אנחנו חושבים שזה 'פלוס', לדעתי זה מינוס אדיר ביחס לסיכוי וליכולת הנפשית לשמוע להוראות, כי להוראת - 'מצייתים', אולם אצלנו כל הזמן משדרים שבעצם ה'הוראה' - לא מופנית אליך, דהיינו אתה לא נתון לה לצייתנות, אתה צייתן של הרב או של הרבנים או של התורה שמחייבים אותך לשמוע להוראות המשרד.
ועכשיו יצאנו קרחים מכאן ומכאן, כי ההוראה הרבנית היא לא הוראת מפורטת שאתה יכול לציית לה, ולהוראת משרד הבריאות אתה לא מציית 'לו'.
ויש כאלו שכתבו את זה לכתחילה (ובכללם אני) ומתהדרים בזה, שאנחנו לא עושים 'כי משרד הבריאות אמר' וכו', אולם אם כך זה לא 'צייתנות', וכאשר זה לא צייתנות, האדם לא יכול להיות שוטר על עצמו בדבר שהוא לא מבין אותו, לא מזדהה איתו, ולא ברור לו לגמרי המהלך בזה.

גם אם זה נראה ארוך ומסורבל, אני חושב שיש כאן בעיה באמת פשוטה, אולם עמוקה מאוד, ככה זה ביחס לכל הוראה תמימה ביותר בעולם, תמיד נראה כאילו שומר המצוות 'נחרג' מההוראה, כי מהיכי תיתי שהוא יהיה 'מחוייב' לשמוע להוראות? הרי 'אין על גביו אלא הוי"ה אלוקיו. אמן'.

זה לדעתי עיוות ממשי בכל החשיבה התורנית, כי אם באמת התורה מייבת ציות בכל מה שקשור למנהג העולם, אז הגישה הנפשית צריכה להיות שאני מציית להוראות המשרד, ולא להוראות התורה, כי ההוראה הם פרי המשרד, רק שאני מקיים בזה את חיובי מהתורה.
יש עוד מילים בזה, כתבתי בקצרה, אשמח לשמוע דעת החברים בענין הזה, כי זה סוגיא חשובה שצריך לברר אותה.
בוקר טוב אליהו, אחרי שנים של שטיפת כח מכל הצדדים ומכל הכיוונים, שהרב הוא הוא השכינה אז מה אתה רוצה? שיצייתו לרופאים במקום שהשכינה עצמו דיברה אלינו...?
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “קורונה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: גבריאל פולארד, וחי בהם, משה שמחה, עדיי | 6 אורחים