האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

ענייני מוסר ומחשבה

נדיב לב
הודעות: 6427
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 308 פעמים
קיבל תודה: 3943 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שליחה על ידי נדיב לב » 22 יולי 2021, 17:48

איש תלמודי כתב:
21 יולי 2021, 21:38
דרומאי כתב:
20 יולי 2021, 11:37
mmh כתב:
20 יולי 2021, 11:36
הסיפור לא חריג, הוא יקרה לך בכל פעם שתלך לשם ותדבר עברית.

ההשוואה שעשית למעשה של קמצא מעורר מחשבות נוגות,
הרי המעשה הזה הביא את החורבן.
ויתכן שהמעשה הזה היה דוגמא של התנהגויות כאלו באותו דור.
לא נכון, אני מצוי שם הרבה ומדבר וכן לומד בעיקר עברית.

לא בסדר !
הרי יש שם תקנה מטעם ביהמ''ד שאין לדבר שם בעברית.
 

על זה אפשר להליץ ואהבת לרעך כמוך...
אבל לא.


איש תלמודי
הודעות: 688
הצטרף: 12 יולי 2021, 16:49
נתן תודה: 854 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שליחה על ידי איש תלמודי » 22 יולי 2021, 23:19

נדיב לב כתב:
22 יולי 2021, 17:48
איש תלמודי כתב:
21 יולי 2021, 21:38
דרומאי כתב:
20 יולי 2021, 11:37

לא נכון, אני מצוי שם הרבה ומדבר וכן לומד בעיקר עברית.
לא בסדר !
הרי יש שם תקנה מטעם ביהמ''ד שאין לדבר שם בעברית.


על זה אפשר להליץ ואהבת לרעך כמוך...
אבל לא.
מתנצל
אבל לא זכיתי להבין.
 


נדיב לב
הודעות: 6427
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 308 פעמים
קיבל תודה: 3943 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שליחה על ידי נדיב לב » 23 יולי 2021, 00:55

איש תלמודי כתב:
22 יולי 2021, 23:19
נדיב לב כתב:
22 יולי 2021, 17:48
איש תלמודי כתב:
21 יולי 2021, 21:38

לא בסדר !
הרי יש שם תקנה מטעם ביהמ''ד שאין לדבר שם בעברית.


על זה אפשר להליץ ואהבת לרעך כמוך...
אבל לא.
מתנצל
אבל לא זכיתי להבין.
 

כמוני כמוך, וממילא חלה עלי החובה להסביר למר מדין ואהבת לרעך כמוך, ואינו סותר שמר הוא חסיד ואני מעבר למתרס או כל חילוק שהוא, לא כן.. אצל הנ"ל - 'ואהבת לרעך' זה בתנאי שהוא כמוך.. כמוך בהשקפה כמוך בשפה כמוך כמוך.. ולא, אינו בכלל רעך..


איש תלמודי
הודעות: 688
הצטרף: 12 יולי 2021, 16:49
נתן תודה: 854 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שליחה על ידי איש תלמודי » 23 יולי 2021, 16:53

נדיב לב כתב:
23 יולי 2021, 00:55
איש תלמודי כתב:
22 יולי 2021, 23:19
נדיב לב כתב:
22 יולי 2021, 17:48


על זה אפשר להליץ ואהבת לרעך כמוך...
אבל לא.
מתנצל
אבל לא זכיתי להבין.


כמוני כמוך, וממילא חלה עלי החובה להסביר למר מדין ואהבת לרעך כמוך, ואינו סותר שמר הוא חסיד ואני מעבר למתרס או כל חילוק שהוא, לא כן.. אצל הנ"ל - 'ואהבת לרעך' זה בתנאי שהוא כמוך.. כמוך בהשקפה כמוך בשפה כמוך כמוך.. ולא, אינו בכלל רעך..

מה הקשר 
ההודעה לא מתייחסת לתקרית המצערת בסאטמער בבני ברק
אלא לעצם העניין שיש לכבד את תקנות המקום באשר הם 
ובפרט כשהם ניתקנו ע''י האי גאון וצדיק ר' יואליש מסאטמער זכותו יגן עלינו ממשלת הזדון והשמד ה'חדשה'.


נדיב לב
הודעות: 6427
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 308 פעמים
קיבל תודה: 3943 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שליחה על ידי נדיב לב » 23 יולי 2021, 18:53

איש תלמודי כתב:
23 יולי 2021, 16:53
נדיב לב כתב:
23 יולי 2021, 00:55
איש תלמודי כתב:
22 יולי 2021, 23:19

מתנצל
אבל לא זכיתי להבין.


כמוני כמוך, וממילא חלה עלי החובה להסביר למר מדין ואהבת לרעך כמוך, ואינו סותר שמר הוא חסיד ואני מעבר למתרס או כל חילוק שהוא, לא כן.. אצל הנ"ל - 'ואהבת לרעך' זה בתנאי שהוא כמוך.. כמוך בהשקפה כמוך בשפה כמוך כמוך.. ולא, אינו בכלל רעך..

מה הקשר 
ההודעה לא מתייחסת לתקרית המצערת בסאטמער בבני ברק
אלא לעצם העניין שיש לכבד את תקנות המקום באשר הם 
ובפרט כשהם ניתקנו ע''י האי גאון וצדיק ר' יואליש מסאטמער זכותו יגן עלינו ממשלת הזדון והשמד ה'חדשה'.

אין קשר בדיוק כמו שכור שנסע על מאה תשעים ודרס בשולי הכביש אדם שלא לבש אפוד זוהר...

סמל אישי של משתמש

ברסלבר (ליטאי לשעבר)
הודעות: 1602
הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
נתן תודה: 714 פעמים
קיבל תודה: 851 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שליחה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר) » 24 יולי 2021, 22:22

מי אומר שבשביל שתבוא הגאולה צריך שתהיה אחדות בעם ישראל?

נכון להרגע אני מעוניין באחדות רק עם אנ"ש.

אבל אני כן בעד "שלום" עם כל ישראל *.

שלום זה לא אחדות.

"אחדות" - זה שמתאחדים כולם בדעה אחת לרצות ולעשות דבר אחד, וזה לכאורה אי אפשר (עכ"פ בשלמות) אלא רק עם אנ"ש. כל אחד והאנ"ש שלו, כמובן. רק לעת"ל כשיתקיים "ומלאה הארץ" וכו' - תהיה אחדות.

אבל "שלום" - הוא בין שני הפכים דייקא:

עִקַּר הַשָּׁלוֹם הוּא לְחַבֵּר שְׁנֵי הֲפָכִים. עַל־כֵּן אַל יְבַהֲלוּךָ רַעְיוֹנֶיךָ אִם אַתָּה רוֹאֶה אִישׁ אֶחָד שֶׁהוּא בְּהִפּוּךְ גָּמוּר מִדַּעְתְּךָ, וְיִדְמֶה לְךָ שֶׁאִי אֶפְשָׁר בְּשׁוּם אֹפֶן לְהַחֲזִיק בְּשָׁלוֹם עִמּוֹ, וְכֵן כְּשֶׁאַתָּה רוֹאֶה שְׁנֵי אֲנָשִׁים שֶׁהֵם שְׁנֵי הֲפָכִים מַמָּשׁ, אַל תֹּאמַר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם, כִּי אַדְּרַבָּא, זֶהוּ עִקַּר שְׁלֵמוּת הַשָּׁלוֹם לְהִשְׁתַּדֵּל שֶׁיִּהְיֶה שָׁלוֹם בֵּין שְׁנֵי הֲפָכִים, כְּמוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁעוֹשֶׂה שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו בֵּין אֵשׁ וּמַיִם שֶׁהֵם שְׁנֵי הֲפָכִים. (ליקו"מ ח"א פ')

והנה הדרך לזכות ל"שלום":

דֶּרֶךְ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְהַבִּיט עַל הַטּוֹבוֹת שֶׁעוֹשִׂין, וְאַף שֶׁנִּמְצָא בָּהֶם גַּם כֵּן מַה שֶּׁאֵינוֹ טוֹב, אֵינוֹ מִסְתַּכֵּל עַל זֶה. מִכָּל שֶׁכֵּן הָאָדָם, שֶׁאָסוּר לוֹ לְהַבִּיט עַל חֲבֵרוֹ לְרָעָה, לִמְצֹא בּוֹ דַּוְקָא מַה שֶּׁאֵינוֹ טוֹב, וּלְחַפֵּשׂ לִמְצֹא פְּגָמִים בַּעֲבוֹדַת חֲבֵרוֹ, רַק אַדְּרַבָּא, מְחֻיָּב לְהַבִּיט רַק עַל הַטּוֹב וּלְחַפֵּשׂ וּלְבַקֵּשׁ לִמְצֹא בּוֹ זְכוּת וָטוֹב תָּמִיד, וְעַל־יְדֵי זֶה יִהְיֶה לוֹ שָׁלוֹם עִם הַכֹּל: (ליקו"מ ח"ב י"ז)

ה' יזכנו.




* לכאורה מלבד הרשעים להכעיס המורדים בה', ובכללם גם המדוברים בחי"מ ת"ז-תי"ב, וכן המדוברים בליקו"מ י"ב. שעליהם נאמר "אין שלום לרשעים", "משנאיך ה' אשנא" וכו', "וכל אויביך מהרה יכרתו" וכו'.
אך מצד שני - ז"ל בחיי מוהר"ן ל"ד: אֶחָד שָׁאַל אוֹתוֹ בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה הָאַחֲרוֹן בְּאוּמֶין סָמוּךְ לְהִסְתַּלְּקוּתוֹ עֵצָה לְהַתְמָדָה הֵשִׁיב לוֹ שֶׁלּא יְדַבֵּר עַל שׁוּם אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל. כִּי כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יֵשׁ לוֹ אוֹת בְּהַתּוֹרָה וְכוּ' וּכְשֶׁמְּדַבֵּר עַל אֶחָד מוֹשֵׁךְ אֶת עַצְמוֹ מֵהַתּוֹרָה מֵחֲמַת שֶׁמּוֹצֵא פְּגָם חַס וְשָׁלוֹם בְּאוֹת מֵהַתּוֹרָה שֶׁהוּא שׁרֶשׁ נַפְשׁוֹ שֶׁל זֶה הַמְדַבֵּר עָלָיו כַּמְבאָר בְּמָקוֹם אַחֵר. וְשָׁאַל אוֹתוֹ וְאִם רוֹאִין שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר גָּעַר בּוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה אֵיךְ אַתָּה אוֹמֵר עַל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר הֲלא נִמְצָא בּוֹ בְּוַדַּאי עוֹד מְעַט טוֹב אוֹ אֵיזֶה נְקֻדָּה טוֹבָה שֶׁשָּׁם אֵינוֹ רָשָׁע. וְהִזְכִּיר אָז עִנְיַן וְעוֹד מְעַט וְאֵין רָשָׁע הַמְבאָר בְּהַתּוֹרָה אֲזַמְּרָה לֵאלקַי בְּעוֹדִי עַיֵּן שָׁם

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המוסר”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח