למה אני לומד תורה? -מתוקן

למה אני לומד תורה?

  • כדי להתאחד ביחוד נפלא ועצום עם הקב"ה

    קולות: 29 49.2%
  • כדי לחדד את המוח

    קולות: 5 8.5%
  • כדי להיות גדול בתורה

    קולות: 19 32.2%
  • כדי לידע את המעשה אשר יעשון

    קולות: 26 44.1%
  • כי זה חלק מתרי"ג מצוות (ובפרט שכנגד כולם)

    קולות: 35 59.3%
  • כי מגדלתו ומרוממתו על כל המעשים

    קולות: 11 18.6%
  • כי זה גורם הנאה / מתיקות התורה

    קולות: 25 42.4%
  • מצות אנשים מלומדה

    קולות: 8 13.6%
  • כי היא נותנת חיים לעושיה בעוה"ז ובעוה"ב

    קולות: 20 33.9%
  • אחר

    קולות: 6 10.2%

  • סה"כ בוחרים
    59

מאן דכר שמיה

משתמש רגיל
אחרי הערות רבות מחברי הפורום שצריך להוסיף עוד אפשרויות וכו', תיקנתי את הסקר. 
לצערי אפשר רק עד 10 אפשרויות אז זה לא ממצה לגמרי.
 

בת עין

משתמש ותיק
אך למה לא כתבת את העיקר -

לימוד שלא לשמה במטרה להגיע בסוף ללימוד לשמה.
 

מאן דכר שמיה

משתמש רגיל
פותח הנושא
@מנהל א' ושות', אם אפשר להעביר לפה את ההודעות מהאשכול 'למה אני לומד תורה?' https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=15806
תודה רבה
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מאן דכר שמיה אמר:
@מנהל א' ושות', אם אפשר להעביר לפה את ההודעות מהאשכול 'למה אני לומד תורה?' https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=15806
תודה רבה

דא עקא שחלק בלתי מבוטל מההודעות באשכול הישן כבר לא רלוונטיות באשכול המתוקן. אולי עדיף שינוחו על משכבם בשלום, לשיקול דעתך ודעתם.
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
בת עין אמר:
אך למה לא כתבת את העיקר -

לימוד שלא לשמה במטרה להגיע בסוף ללימוד לשמה.

ידוע מה שאמר ר' חיים וואלז'ינר שבכל לימוד שאינו לשמה יש נקודת לשמה, כמובן שצריך לשאוף ללמוד כמה שיותר לשמה.
 

בן צרויה

משתמש רגיל
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.

לו היתה אפשרות הייתי מצביע על זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נא לחשוף באיזה חצר רכשת דעת זו
דעת כמחבר לחכמה ומקשר ל-חג"ת נהי"ם
 

ירמיה

משתמש ותיק
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.
אם היית צריך לתמצת למשפט, מה היית כותב?
כוונתי היא, שאחרי הכל כאשר ניגשים ללמוד יש משהו מסוים ואחיד שנמצא בתודעה או בתת מודע, והוא אמור להיות קצר.
מקווה שלא קילקלתי.
 
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
בן צרויה אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.

לו היתה אפשרות הייתי מצביע על זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נא לחשוף באיזה חצר רכשת דעת זו
דעת כמחבר לחכמה ומקשר ל-חג"ת נהי"ם

רכשתי את זה בבית ולא בחצר, הפריחה היא בחצר.  שנאמר שתולים בבית השם, בחצרות אלוקינו יפריחו..
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
סנגורן של ישראל אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.
אם היית צריך לתמצת למשפט, מה היית כותב?
כוונתי היא, שאחרי הכל כאשר ניגשים ללמוד יש משהו מסוים ואחיד שנמצא בתודעה או בתת מודע, והוא אמור להיות קצר.
מקווה שלא קילקלתי.

נכון מאוד, אנסה בכמה התבטאויות קצרות, אותה משמעות. (כל אחת מהם נכונה לבדה, ובעומק כולם אותו דבר).
א. להתחבר ולשוב אל עצמי.
ב. להתענג בחיבור אל השורש האמיתי שלי.
ג. להוציא עצמי וכוחותי אל הפועל. (מיצוי/מימוש עצמי).
ד. לדבוק במשמעות האמיתית של חיי והעולם.
ה. להאיר את כולי באור הנשמה.
ו. ומצאנה מנוחה אשה בית אישה (וירא מנוחה כי טוב).
ז. זהו כלי המייצר את ה"הרמוניה" והחיבור השלם בין החלק הרוחני שלי לחלק הגשמי שלי. (המושג כלי מבוסס על דברי חז"ל חביבין ישראל שניתן להם כלי חמדה ועיין בריו"נ שם).

ואם תטען כי שוב אין כאן משהו מסויים ואחיד מריבוי האפשרויות. נראה לי שהם בבחינת "זכור ושמור בדיבור אחד נאמרו" או "רואים את הנשמע ושומעים את הנראה" שהכל מתאחד ויוצא מעצה עמוקה אחת.
 
בן צרויה אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.

לו היתה אפשרות הייתי מצביע על זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נא לחשוף באיזה חצר רכשת דעת זו
דעת כמחבר לחכמה ומקשר ל-חג"ת נהי"ם

תסמן עוד אלף סימני קריאה
התגובה שלך, אלף פעם פחות ברורה!
 
סנגורן של ישראל אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.
אם היית צריך לתמצת למשפט, מה היית כותב?
כוונתי היא, שאחרי הכל כאשר ניגשים ללמוד יש משהו מסוים ואחיד שנמצא בתודעה או בתת מודע, והוא אמור להיות קצר.
מקווה שלא קילקלתי.
 

אם היית צריך לתמצת במשפט אחד מה זה ספגטי מה היית כותב?
אם היית צריך לתמצת במשפט אחד מה זה אהבה מה הייתה כותב?
אם היית צריך לתמצת במשפט אחד מהי ציניות קלשאתית מה הייתה כותב? מקווה שלא קלקלתי..
 
מאן דכר שמיה אמר:
אחרי הערות רבות מחברי הפורום שצריך להוסיף עוד אפשרויות וכו', תיקנתי את הסקר. 
לצערי אפשר רק עד 10 אפשרויות אז זה לא ממצה לגמרי.

בשביל למצות גם באלף אפשרויות לא יהיה די
אבל זה טבעו של סקר..
 

ירמיה

משתמש ותיק
עקביא בן מהלל אומר אמר:
סנגורן של ישראל אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.
אם היית צריך לתמצת למשפט, מה היית כותב?
כוונתי היא, שאחרי הכל כאשר ניגשים ללמוד יש משהו מסוים ואחיד שנמצא בתודעה או בתת מודע, והוא אמור להיות קצר.
מקווה שלא קילקלתי.

אם היית צריך לתמצת במשפט אחד מה זה ספגטי מה היית כותב?
אם היית צריך לתמצת במשפט אחד מה זה אהבה מה הייתה כותב?
אם היית צריך לתמצת במשפט אחד מהי ציניות קלשאתית מה הייתה כותב? מקווה שלא קלקלתי..
1. מאכל איטלקי העשוי כחוטי בצק אנמי.
2. נטיה לקירבה וחיבור נפשי
3. מסתמא תבחר באחד מהמשפטים של הודעתי המתומצתת. אני מתלבט בין המשפטים שלך דוקא :)


 
 

בן צרויה

משתמש רגיל
עקביא בן מהלל אומר אמר:
בן צרויה אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.

לו היתה אפשרות הייתי מצביע על זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נא לחשוף באיזה חצר רכשת דעת זו
דעת כמחבר לחכמה ומקשר ל-חג"ת נהי"ם

תסמן עוד אלף סימני קריאה
התגובה שלך, אלף פעם פחות ברורה!

עקביא בן מהלל אומר. עקביא בן מהלל יודע.
 

בן צרויה

משתמש רגיל
רחים רבנן אמר:
בן צרויה אמר:
רחים רבנן אמר:
כי היא משמעות חיי ומשמעות העולם, ובה אני מממש את עצמי, ומוציא כוחותי אל הפועל בהבנת וקיום חיי ומעשי בעולם כפי האור הייחודי שלי המאוחד וחלק מ"הדור נאה זיו העולם". וב"השכל ויודע אותי" שבלימודה וקיומה אני- גופי מתרומם להיות כלי מוכן להארת הנשמה בתוכי, ובקביעת חיבור זה של הגוף והנשמה שהוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להימצא, גם בזה העולם, ע"י התמודדות עם הקושי והנסיון של צד הרע המבקש לנתק חיבור זה ע"י תענוג חולף ומדומה, אני קונה ובונה "חופה" שהיא חיבור איכותי בין הגוף לנשמה, שבה אהנה ואתענג תענוג נצח באלף השביעי- עוה"ב והלאה ע"י הגברת הארת הנשמה בגוף בכל אלף ואלף, כאמונתינו המפורשת בדברי חז"ל.

לו היתה אפשרות הייתי מצביע על זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נא לחשוף באיזה חצר רכשת דעת זו
דעת כמחבר לחכמה ומקשר ל-חג"ת נהי"ם

רכשתי את זה בבית ולא בחצר, הפריחה היא בחצר.  שנאמר שתולים בבית השם, בחצרות אלוקינו יפריחו..
ועל זה נאמר 'אשרי יושבי ביתך'
 
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
חסר את האפשרות הקלאסית כי נולדתי בבית חרדי
ו..
חינכו אותי שללמוד תורה זה חשוב
למה...
בהמשך הדרך כל אחד מוצא בעצמו את הלמה, אם הוא מחפש...
ויש כאלו, שהם לא מחפשים לא כי הם מצאו
אלא, כי זה לא נאבד להם..
הם קבלו את החינוך מהבית, מהישיבה
וזה נשאר אצלם.
כאילו היה שם מדורי דורות.
 

מאן דכר שמיה

משתמש רגיל
פותח הנושא
חוזר ומגיד אמר:
חסר את האפשרות הקלאסית כי נולדתי בבית חרדי
ו..
חינכו אותי שללמוד תורה זה חשוב
למה...
בהמשך הדרך כל אחד מוצא בעצמו את הלמה, אם הוא מחפש...
ויש כאלו, שהם לא מחפשים לא כי הם מצאו
אלא, כי זה לא נאבד להם..
הם קבלו את החינוך מהבית, מהישיבה
וזה נשאר אצלם.
כאילו היה שם מדורי דורות.
דהיינו מצות אנשים מלומדה
 
 

מהמבקשים

משתמש ותיק
אני חושב שחסרה פה ההגדרה שהאדם מחפש לעשות עם עצמו ''משהו'' וכיון שהתורה זה הדבר הכי משמעותי שאדם מאמין בו ממילא הוא עוסק בה
 
אוסיף משל שמביא הרבי מלובביץ' על ילד שלא פגש את אביו שנים רבות ואחר שנים נפגשו הרי הילד רץ ומתחבק עם אביו באהבה עצומה אין קץ. וכשישאלוהו מדוע רק כך. מה הסיבה שעושה זאת? הרי הוא לא יתחיל להסביר סיבות מפני טעם זה או מפני טעם אחר, אף לא כי אני רוצה להידבק באבי או להרגיש אותו או לחזק הקשר איתו אלא פשוט כי זה אבא שלי וזהו! אותו דבר יהודי חש בתורה את הקב"ה ובמילא רץ לתורה ללא שום הסברים וטעמים, אלא פשוט כי זה אבא שלו!
 
חלק עליון תַחתִית