למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
יש הרבה נושאים [לא רק כאן בפורום אלא בכל מקום שאתה הולך], שיש אנשים שלא מוכנים לקבל שיש עוד צד.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
-
- הודעות: 584
- הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
- נתן תודה: 237 פעמים
- קיבל תודה: 406 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
שים לב שהויכוח בחלק מדברים אלו הוא מציאותישניאור כתב: ↑14 יוני 2021, 19:03יש הרבה נושאים [לא רק כאן בפורום אלא בכל מקום שאתה הולך], שיש אנשים שלא מוכנים לקבל שיש עוד צד.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
כמו - גאונים ור"ת, הויכוח הוא - האם הגאונים מסתדרים במציאות, וכן אם ר"ת מסתדר בארץ ישראל ובבל
ע"ז בפיאות - ויכוח כמעט כולו מציאותי להחריד
קשר של תפילין - מה היתה המציאות
ולמשל בפאה נכרית - לדעתי זה ויכוח במהות הקשר בין ההלכה לבין חיי המעשה
הויכוח הוא הבנה במהות כיסוי הראש,
ובגדול הסתכלות על התורה וחיי המעשה, האם הם תלושים זה מזה - שזה גם ויכוח מציאותי
כלומר האוסרים מבחינתם הם פרקטיים - מבחינתם כיסוי הראש, הוא לא "עניינים", אלא משהו חי במציאות
באמת שדרך הלימוד
לענ"ד זה משהו שחיי האדם סובבים סביבו
ובגלל שאם זה לא נכון - כאילו החיים שלך מבוזבזים
למשל דרך הלימוד - חיים רק פעם אחת
ואם למדת לא כמו שצריך - א"א לתקן
אז כאשר אתה מתווכח - אתה פוגע במשהו אישי של האדם
והנהגת הבית
כנראה מגיע מבוז פנימי
של המחמירים - שמסתכלים על המקילים כבעלי תאוות וטומאה
והמקילים - כמי שמפסיד את עולמו, בהנהגות קדושה יתירות
אבל באמת שלא הכל בחדא מחתא
-
- הודעות: 982
- הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
- נתן תודה: 339 פעמים
- קיבל תודה: 449 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
שניאור כתב: ↑14 יוני 2021, 19:03יש הרבה נושאים [לא רק כאן בפורום אלא בכל מקום שאתה הולך], שיש אנשים שלא מוכנים לקבל שיש עוד צד.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
יפה מאוד
רק אציין שזה רק אלו שמגיבים
דהיינו כשאני מגיב בגלל שאני מבין יותר צד כזה
וזה טבעי כל אחד לפי שכלו וכפי מזג טבעו רואה הדברים מהעינים שלו
וזה לא עוולה כי שבעים פנים לתורה
ואכן גם השכל וגם הטבע של האדם משפיעים על הכרעתו גם בנוסעים הלכתיים
אבי יש כאלו שלא מגיבים בגלל שרואים שני צדדים
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
ר' @יושבי יעבץ לדבריך צריך להיות כאן איזה לשיטתו.
מעניין לבדוק את זה.
מעניין לבדוק את זה.
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
שים לב לא דיברתי על להבין ואפילו סייגתי שאני לא מדבר על מי שמכריע כצד פלוני, אני מדבר רק על אנשים שלא מוכנים לשמוע בכלל שיש עוד צד.משבט הכהונא כתב: ↑14 יוני 2021, 19:19יפה מאוד
רק אציין שזה רק אלו שמגיבים
דהיינו כשאני מגיב בגלל שאני מבין יותר צד כזה
וזה טבעי כל אחד לפי שכלו וכפי מזג טבעו רואה הדברים מהעינים שלו
-
- הודעות: 6822
- הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
- נתן תודה: 341 פעמים
- קיבל תודה: 4558 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
שאלת חכם חצי תשובה. נקודת המפתח היא מידות טובות או חלילה רעות.
בכל פולמוס ישנים כמה סוגי אנשים.
א. בני אדם הוגנים שאמנם מצדדים בכיוון מסוים אבל מוכנים לקבל שיש צד שני, לתת לו משקל מסוים אפילו לחשוש לו, וכמובן לא להתעלם, להכחיש ולמחוק או לזלזל בצד החולק. מפני שהאמת היא נר לרגלם וליבת הוויכוח הוא בקיום הדין בלבד, לא בנכונות דבריהם, או בעקשנות יתירה להחזיק בטעותם.
ב. אנשים שתוכן הפולמוס הוא דבר משני לעומת הצדק האולטימטיבי שיש בכל דבר - הגה, סברא שיצא מפיהם ומוחם הקדוש..
ותפיסה כזו מובילה מטבע הדברים, שכל פולמוס מלווה מצדם במידות רעות, גאוות יחידה, ובצורך האובססיבי למחוק להשמיד כל זכר לצד החולק. ונטייה אובססיבית לא פחות, לשכנע בדרכם. כי אם אני נוהג כך מיהת"י שקטן כמוך לא...
מי שידקדק בדברים, ימצא שאין מקום להכליל את הפוסקים, שסיבתם בגלל גדר הדין.
בכל פולמוס ישנים כמה סוגי אנשים.
א. בני אדם הוגנים שאמנם מצדדים בכיוון מסוים אבל מוכנים לקבל שיש צד שני, לתת לו משקל מסוים אפילו לחשוש לו, וכמובן לא להתעלם, להכחיש ולמחוק או לזלזל בצד החולק. מפני שהאמת היא נר לרגלם וליבת הוויכוח הוא בקיום הדין בלבד, לא בנכונות דבריהם, או בעקשנות יתירה להחזיק בטעותם.
ב. אנשים שתוכן הפולמוס הוא דבר משני לעומת הצדק האולטימטיבי שיש בכל דבר - הגה, סברא שיצא מפיהם ומוחם הקדוש..
ותפיסה כזו מובילה מטבע הדברים, שכל פולמוס מלווה מצדם במידות רעות, גאוות יחידה, ובצורך האובססיבי למחוק להשמיד כל זכר לצד החולק. ונטייה אובססיבית לא פחות, לשכנע בדרכם. כי אם אני נוהג כך מיהת"י שקטן כמוך לא...
מי שידקדק בדברים, ימצא שאין מקום להכליל את הפוסקים, שסיבתם בגלל גדר הדין.
-
- הודעות: 2364
- הצטרף: 03 דצמבר 2020, 01:05
- נתן תודה: 2252 פעמים
- קיבל תודה: 1105 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לגבי השאלה מה הפשט בהוראות הקשירה של הראשונים - אז באמת אין שני צדדים (עכ"פ ברובם), ואלו שמנסים להסביר את הוראות הקשירה בראשונים באופן שיתאים עם קשר אחר דבריהם מהבל ימעטו.
לאידך גיסא אני מבין את הטוענים שאם כתוב דלת אז בהכרח זה דלת ולא שייך צד שני. אך מכיון שיש הוראות קשירה בראשונים אז אני מבין שבהכרח טענה זו אינה מוכרחת.
וזה העניין בעוד מעניינים אלו, שמכיוון הסתכלות אחד נראה שהדברים מוכרחים לגמרי לצד אחד, ומכיוון אחר נראה שהדברים מוכרחים לגמרי לצד שני, ויש שהשתכנעו מהראיות לצד אחד ומכח זה מוכרח אצלם שודאי צריך ללמוד הכל באופן שיתאים לזה ואינם רואים כלל את הצד השני, וכן לאידך גיסא.
-
- הודעות: 754
- הצטרף: 27 נובמבר 2020, 11:52
- נתן תודה: 383 פעמים
- קיבל תודה: 488 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לא הבנתי מה שייך בכלל שיהיה צד שני?! ברור שרק אחד צודק! (באופן מקרי לחלוטין ב100% מהמקרים האמת בצד שלי משום מה) אמת יש רק אחת! כל השאר טועים!
עכשיו לגופו של עניין- זה DNA חיובי שאברהם אבינו הוריש לנו ללכת עם האמת עד הסוף, הבעיה מתחילה שלוקחים את זה יותר מדי קיצוני ושוכחים שכשם שפרצופיהם שונים וכו' לכן לכל אחד יש הסתכלות שונה וזה הצורה שבה הרבש"ע רוצה שהוא יבין וינהג למעשה, קשה להבין את זה כי במתמטיקה אין שתי תשובות נכונות, בתורה יש, אולי כשמתבגרים זה עובר... אולי לא...
עכשיו לגופו של עניין- זה DNA חיובי שאברהם אבינו הוריש לנו ללכת עם האמת עד הסוף, הבעיה מתחילה שלוקחים את זה יותר מדי קיצוני ושוכחים שכשם שפרצופיהם שונים וכו' לכן לכל אחד יש הסתכלות שונה וזה הצורה שבה הרבש"ע רוצה שהוא יבין וינהג למעשה, קשה להבין את זה כי במתמטיקה אין שתי תשובות נכונות, בתורה יש, אולי כשמתבגרים זה עובר... אולי לא...
-
- הודעות: 5007
- הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
- נתן תודה: 3472 פעמים
- קיבל תודה: 1873 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
איני נכנס לגוף הנושאים שהזכרת.שניאור כתב: ↑14 יוני 2021, 19:03יש הרבה נושאים [לא רק כאן בפורום אלא בכל מקום שאתה הולך], שיש אנשים שלא מוכנים לקבל שיש עוד צד.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
אם אני יגיד לך ששבת היא ביום ראשון ואני אעשה על זה קונטרסים וכו', אתה גם תקבל שיש צד שני?
לא, כי זה פשוט לך.
ואידך זיל גמור.
-
- הודעות: 2455
- הצטרף: 18 ינואר 2021, 11:41
- מיקום: אני ממעט את הזמן שלי בפורום בתקופה הקרובה עקב עומס.
- נתן תודה: 2292 פעמים
- קיבל תודה: 2180 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 1076
- הצטרף: 30 מאי 2021, 21:45
- נתן תודה: 700 פעמים
- קיבל תודה: 699 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לצערי התבוננתי כמה פעמים בנושא זה ונוכחתי לראות שכמעט בכל המקרים אפשר לדעת מראש מה יצא עוד מעט המסקנא ללומד הנושא/ כותב המאמר.שניאור כתב: ↑14 יוני 2021, 19:03יש הרבה נושאים [לא רק כאן בפורום אלא בכל מקום שאתה הולך], שיש אנשים שלא מוכנים לקבל שיש עוד צד.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
כוונתי שאנשים מגיעים מראש עם החלטה בנושא אם מפלגתית או עדתית או מנהג אבות או מכל סיבה שתהיה ואח"כ לומדים את הסוגיא.
והנה, הפלא ופלא! יוצא להם בדיוק אותו דבר: שאסור/ שמותר פאה נוכרית, שחיבים/ שאסור להצביע, וכו' וכו'.
אל תתפלא א"כ למה לא מקבלים שיש עוד צד, ולמה לא מוכנים לקבל את הצד השני בנושא. כי מעולם לא בדקו באמת את הנושא...
לצערינו אדם נברא עם נגיעות, וקשה מאד להתנתק מהם.
באמת לא נדרש מהאדם לשנות את מנהגו ודעת רבותיו, אבל שלא יכריז שהוא בדק את הנושא והצד השני הוא אפס.
-
- הודעות: 2137
- הצטרף: 27 יולי 2020, 20:14
- נתן תודה: 1338 פעמים
- קיבל תודה: 2137 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
שניאור כתב: ↑14 יוני 2021, 19:03יש הרבה נושאים [לא רק כאן בפורום אלא בכל מקום שאתה הולך], שיש אנשים שלא מוכנים לקבל שיש עוד צד.
אדגיש: אני לא מדבר על ענייני השקפה פוליטיקה וכו', שבהם יש לכל אחד כמעט נטייה מפלגתית וכדו' המכריחה אותו להיצמד לצד אחד ולשלול את הצד השני, אני מדבר בעיקר על עניינים הלכתיים והנהגתיים.
אדגיש עוד משהו: אני לא מדבר על זה שמישהו מכריע כצד אחד, שכן הכרעה היא איך יצא לך מהסוגיא [ובמקרה הרע איך אתה נוהג ולפ"ז ההכרעה ההלכתית], אני מדבר רק על חלק אחד, והוא:
למה אנשים צריכים לשלול שיש עוד צד.
הנה דוגמאות בשביל להבין את השאלה שלי:
גאונים ור"ת.
פאה נכרית.
החלק של ע"ז בפא"נ.
קשר של תפילין.
דרכי הלימוד.
הנהגת הבית.
אגב בכל הדוגמאות שהבאתי כרגע ישנם משני הצדדים שמכחישים את הצד השני.
בסופו של דבר, אדם נוהג לפי צד אחד.
השאלה היא האם הוא מוכן להכיר שגם השני פועל מתוך אותה אמת שהוא פועל ממנה.
דווקא כשהאדם בטוח בצדקת דרכו, הוא יכול לקבל שיש צד שני, והשני לא חייב לנהוג כמוהו.
כשהאדם לא בטוח בצדקת דרכו, הוא חייב שכולם יחשבו ויתנהגו כמוהו.
-
- הודעות: 2328
- הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
- מיקום: בני ברק ישראל
- נתן תודה: 565 פעמים
- קיבל תודה: 1230 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לדעתי זו צרת הדור מעומק חשכת הגלות.כפשוטו ממש.
רק ברצוני להדגיש. זה שת"ח גדול סלל דרך בסוגיא והוא איתן בדעתו. זה הדבר הכי נפלא שישנו. וע"ז אומר הקב"ה פלוני בני כך הוא אומר וכו'.
אך מה שכל המסתופפים בצילו וכו' וכד' חושבים בעצמם שהתורה ניתנה למשה מן השמים היישר לבית מדרשו של רבם. ואם אמר את דעתו בגלוי או ברמז אות הוא שכל שאר הת"ח טועים ומטעים. ומסלפים. סוררים ומורים.
זה צרת הדור ממש.
כי באמת אלו ואלו דברי אלוקים חיים ודברי חכמים בנחת נשמעים. ואמנם כן לעניין הנהגה ישר בעיני ד' שיעשה כל אחד כהוראת רבותיו. אך חלילה מחמת כן לבוא לידי זילזול באי מי מן הת"ח שסבורים אחרת.
רק ברצוני להדגיש. זה שת"ח גדול סלל דרך בסוגיא והוא איתן בדעתו. זה הדבר הכי נפלא שישנו. וע"ז אומר הקב"ה פלוני בני כך הוא אומר וכו'.
אך מה שכל המסתופפים בצילו וכו' וכד' חושבים בעצמם שהתורה ניתנה למשה מן השמים היישר לבית מדרשו של רבם. ואם אמר את דעתו בגלוי או ברמז אות הוא שכל שאר הת"ח טועים ומטעים. ומסלפים. סוררים ומורים.
זה צרת הדור ממש.
כי באמת אלו ואלו דברי אלוקים חיים ודברי חכמים בנחת נשמעים. ואמנם כן לעניין הנהגה ישר בעיני ד' שיעשה כל אחד כהוראת רבותיו. אך חלילה מחמת כן לבוא לידי זילזול באי מי מן הת"ח שסבורים אחרת.
-
- הודעות: 1357
- הצטרף: 05 פברואר 2021, 02:38
- נתן תודה: 8655 פעמים
- קיבל תודה: 1230 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
כי פשוט אין להם ספק בזה. והתברר אצלם דבר זה בבירור גמור.
לשמוע עוד צד - זה מצויין. ואדרבה כמה שיותר כדאי לשמוע.
אבל לקבל? אם ראיתי את כל הצדדים והחלטתי כמו צד אחד, הרי שלגביי הוא האמת, ולא חייבים להסתייג כל הזמן "זה לפי דעתי, אבל יש שחושבים אחרת".
וזה נקרא אדם עם דעה, שיש לכל אדם כוח הכרעה והחלטה.
-
- הודעות: 902
- הצטרף: 06 יולי 2018, 17:47
- נתן תודה: 358 פעמים
- קיבל תודה: 587 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
אני חושב שרוב אנשים חושבים או מוכנים להבין שיש ב' צדדים, אבל אנשים כאלו לא נכנסים להתווכח על כל קוצו של יו"ד כי ממילא אין בזה נפק"מ.
למשל, מי שחושב שענין זמני צאת הכוכבים הוא מחלוקת, ויש בזה שני צדדים, לא כ"כ איכפת לו אם מישהו יוכיח לו שדעת המאירי ככה ולא ככה, וכן על זה הדרך, מכיון שהנידון בעיניו לא תלוי על דעת המאירי. וכן אם מישהו יודע שיש גדולי ישראל משני הצדדים בענין להצביע בבחירות, אם יגלו איזה מכתב מכת"י של גדול פלוני שדעתו לא ידוע מכבר, גם זה לא יהיה משקל המכריע, ולכן לא כ"כ חשוב מה כל יחיד ויחיד אחז בכל שלב ושלב.
אבל מי שחושב שכל גדולי ישראל האמיתיים חשבו צד מסוים, אז ברגע שיתברר שפלוני לא אחז ככה יתפרק כל הבנין, אז רק לו חשוב מה דעתו של אותו פלוני, ורק הוא ישקיע להסביר באלף טעמים למה זה לא ככה.
ועוד נקודה למחשבה :
הרבה מאלו שפועלים נגד הסמרטפונים בעיקרון הם נגד מחשבים, ואין להם אפילו מחשב בבית. למרות שהם יסבירו שיש בעיה בסמרטפון מה שאין באינטרנט.
הרבה שפועלים בענין גזירת הגיוס, אחזו שמעולם אסור להצביע.
הרבה מאלו שפועלים על מצוות תכלת, חושבים שיש ללכת בתפילין כל היום.
מתנגדי חיסון לקורונה, חושבים שכל החיסונים מזיקים, הגם שיסבירו שהחיסון לקורונה חלוק משאר החיסונים...
וכן על זה הדרך, בכל דבר בעולם.
ואעפ"כ, הם תמיד משכנעים רק על מה שהם פועלים, ולא על דעתם הקיצונית.
והם באמת (עכ"פ רוב אלו שאני מכיר) פועלים לשם שמים.
אם כן מה הפשט בזה????
יש לי כמה מחשבות, אבל הכלל הגדול הוא שהעולם מחולק בין אנשים שעושים פעולות למעשה לשנות את העולם, לאנשים שיושבים בשקט ונותנים לעולם לנהוג כמנהגו.
ואכן כנראה שע"פ רוב כדי להיות איש שמאמין במה שהוא עושה, עד כדי להיות אנשי מעשה, חייב להיות שהוא מאוד נלהב, ואנשים שהם מאוד נלהבים, ע"פ רוב הולכים עם זה עד הסוף.
למשל, מי שחושב שענין זמני צאת הכוכבים הוא מחלוקת, ויש בזה שני צדדים, לא כ"כ איכפת לו אם מישהו יוכיח לו שדעת המאירי ככה ולא ככה, וכן על זה הדרך, מכיון שהנידון בעיניו לא תלוי על דעת המאירי. וכן אם מישהו יודע שיש גדולי ישראל משני הצדדים בענין להצביע בבחירות, אם יגלו איזה מכתב מכת"י של גדול פלוני שדעתו לא ידוע מכבר, גם זה לא יהיה משקל המכריע, ולכן לא כ"כ חשוב מה כל יחיד ויחיד אחז בכל שלב ושלב.
אבל מי שחושב שכל גדולי ישראל האמיתיים חשבו צד מסוים, אז ברגע שיתברר שפלוני לא אחז ככה יתפרק כל הבנין, אז רק לו חשוב מה דעתו של אותו פלוני, ורק הוא ישקיע להסביר באלף טעמים למה זה לא ככה.
ועוד נקודה למחשבה :
הרבה מאלו שפועלים נגד הסמרטפונים בעיקרון הם נגד מחשבים, ואין להם אפילו מחשב בבית. למרות שהם יסבירו שיש בעיה בסמרטפון מה שאין באינטרנט.
הרבה שפועלים בענין גזירת הגיוס, אחזו שמעולם אסור להצביע.
הרבה מאלו שפועלים על מצוות תכלת, חושבים שיש ללכת בתפילין כל היום.
מתנגדי חיסון לקורונה, חושבים שכל החיסונים מזיקים, הגם שיסבירו שהחיסון לקורונה חלוק משאר החיסונים...
וכן על זה הדרך, בכל דבר בעולם.
ואעפ"כ, הם תמיד משכנעים רק על מה שהם פועלים, ולא על דעתם הקיצונית.
והם באמת (עכ"פ רוב אלו שאני מכיר) פועלים לשם שמים.
אם כן מה הפשט בזה????
יש לי כמה מחשבות, אבל הכלל הגדול הוא שהעולם מחולק בין אנשים שעושים פעולות למעשה לשנות את העולם, לאנשים שיושבים בשקט ונותנים לעולם לנהוג כמנהגו.
ואכן כנראה שע"פ רוב כדי להיות איש שמאמין במה שהוא עושה, עד כדי להיות אנשי מעשה, חייב להיות שהוא מאוד נלהב, ואנשים שהם מאוד נלהבים, ע"פ רוב הולכים עם זה עד הסוף.
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
בדיוק לכן סייגתי בהתחלה וכתבתי שאני לא מדבר על אלו שמכריעים [מכח מה?] כצד פלוני, אני מדבר אך ורק על אלו שאומרים/צועקים/כותבים/מבררים שאין עוד צד בכלל.נתנאל_ב כתב: ↑14 יוני 2021, 22:31כי פשוט אין להם ספק בזה. והתברר אצלם דבר זה בבירור גמור.
לשמוע עוד צד - זה מצויין. ואדרבה כמה שיותר כדאי לשמוע.
אבל לקבל? אם ראיתי את כל הצדדים והחלטתי כמו צד אחד, הרי שלגביי הוא האמת, ולא חייבים להסתייג כל הזמן "זה לפי דעתי, אבל יש שחושבים אחרת".
וזה נקרא אדם עם דעה, שיש לכל אדם כוח הכרעה והחלטה.
הנה קח לדוגמא נושא קשר של תפילין שכמדומני לא עלה כאן בפורום [אני לוקח דוגמא כזאת כדי לא לעורר דובים מרבצם]: ברור לכולם שיש כהיום הזה שני מנהגים בכלל ישראל, וצריך להיות -איך לומר בעדינות- קצת כמו באבות פ"ד משנה ז' כדי לומר שיש חלק מכלל ישראל שאינו יוצא מצות תפילין, אבל מה גורם לאנשים לחשוב כך?
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
אתה צודק בכל דבריך לענ"ד, ובכל זאת לא קיבלתי תשובה מה גורם לאנשים להיות קיצוניים בזה, כי לדעתי זה לא עובד שמי שפועל לשנות את העולם זה גורם לו להיות קיצוני, אלא הפוך רק מי שקיצוני זה גורם לו לפעול לשנות את העולם.רימון כתב: ↑14 יוני 2021, 23:13אני חושב שרוב אנשים חושבים או מוכנים להבין שיש ב' צדדים, אבל אנשים כאלו לא נכנסים להתווכח על כל קוצו של יו"ד כי ממילא אין בזה נפק"מ.
למשל, מי שחושב שענין זמני צאת הכוכבים הוא מחלוקת, ויש בזה שני צדדים, לא כ"כ איכפת לו אם מישהו יוכיח לו שדעת המאירי ככה ולא ככה, וכן על זה הדרך, מכיון שהנידון בעיניו לא תלוי על דעת המאירי. וכן אם מישהו יודע שיש גדולי ישראל משני הצדדים בענין להצביע בבחירות, אם יגלו איזה מכתב מכת"י של גדול פלוני שדעתו לא ידוע מכבר, גם זה לא יהיה משקל המכריע, ולכן לא כ"כ חשוב מה כל יחיד ויחיד אחז בכל שלב ושלב.
אבל מי שחושב שכל גדולי ישראל האמיתיים חשבו צד מסוים, אז ברגע שיתברר שפלוני לא אחז ככה יתפרק כל הבנין, אז רק לו חשוב מה דעתו של אותו פלוני, ורק הוא ישקיע להסביר באלף טעמים למה זה לא ככה.
ועוד נקודה למחשבה :
הרבה מאלו שפועלים נגד הסמרטפונים בעיקרון הם נגד מחשבים, ואין להם אפילו מחשב בבית. למרות שהם יסבירו שיש בעיה בסמרטפון מה שאין באינטרנט.
הרבה שפועלים בענין גזירת הגיוס, אחזו שמעולם אסור להצביע.
הרבה מאלו שפועלים על מצוות תכלת, חושבים שיש ללכת בתפילין כל היום.
מתנגדי חיסון לקורונה, חושבים שכל החיסונים מזיקים, הגם שיסבירו שהחיסון לקורונה חלוק משאר החיסונים...
וכן על זה הדרך, בכל דבר בעולם.
ואעפ"כ, הם תמיד משכנעים רק על מה שהם פועלים, ולא על דעתם הקיצונית.
והם באמת (עכ"פ רוב אלו שאני מכיר) פועלים לשם שמים.
אם כן מה הפשט בזה????
יש לי כמה מחשבות, אבל הכלל הגדול הוא שהעולם מחולק בין אנשים שעושים פעולות למעשה לשנות את העולם, לאנשים שיושבים בשקט ונותנים לעולם לנהוג כמנהגו.
ואכן כנראה שע"פ רוב כדי להיות איש שמאמין במה שהוא עושה, עד כדי להיות אנשי מעשה, חייב להיות שהוא מאוד נלהב, ואנשים שהם מאוד נלהבים, ע"פ רוב הולכים עם זה עד הסוף.
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
מכל מלמדי השכלתי כתב: ↑14 יוני 2021, 22:21לדעתי זו צרת הדור מעומק חשכת הגלות.כפשוטו ממש.
רק ברצוני להדגיש. זה שת"ח גדול סלל דרך בסוגיא והוא איתן בדעתו. זה הדבר הכי נפלא שישנו. וע"ז אומר הקב"ה פלוני בני כך הוא אומר וכו'.
אך מה שכל המסתופפים בצילו וכו' וכד' חושבים בעצמם שהתורה ניתנה למשה מן השמים היישר לבית מדרשו של רבם. ואם אמר את דעתו בגלוי או ברמז אות הוא שכל שאר הת"ח טועים ומטעים. ומסלפים. סוררים ומורים.
זה צרת הדור ממש.
כי באמת אלו ואלו דברי אלוקים חיים ודברי חכמים בנחת נשמעים. ואמנם כן לעניין הנהגה ישר בעיני ד' שיעשה כל אחד כהוראת רבותיו. אך חלילה מחמת כן לבוא לידי זילזול באי מי מן הת"ח שסבורים אחרת.
אני דיברתי על דבר יותר גרוע לדעתי, והוא ש[בגלל שרבו או קהילתו נוהגים אחרת אז] אין צד שני בכלל, ובכל הפוסקים הקדומים אז או שצריך להגיה ולדחוק או שהם טעו בגלל סיבה כזאת וכזאת, וזה מפליא אותי, כי בתורה ישנם הרבה מאוד מחלוקות וברובם הגדול הכריעו כצד אחד, וזה לא מכריח שהצד השני גם סבר כך.
-
- הודעות: 508
- הצטרף: 21 יוני 2021, 23:22
- נתן תודה: 279 פעמים
- קיבל תודה: 321 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לא הבנתי מה הגבולות שהשואל מעמיד בנושא
ומה הם הביקורות החריפות שמושמעות פה ע''י חלק מהמגיבים
הרי גם הוא מודה שבנושאי אמונה השקפה וכדו' הוא מבין את זה שאדם מאמין שביררתי הכי טוב וכל החכמים בצד השני אינם כלום
א''כ כל השאלה על הגבולות שיש דברים שמבחינתך חובה שכך יהיו ויש דברים שמי שחי בהם כך הוא פסול וכו'
כנראה יש כזה אופי אנושי
או שהוא הגיוני או שהוא מום וחולשה אנושית ואז בעצם כולנו בבעיה בדעות הכי בסיסיות שלנו.
[במבט נוסף לפני שליחת התגובה אני שם לב שדברי מתייחסים פחות לפותח האשכול ויותר לחלק מהמגיבים פה]
ומה הם הביקורות החריפות שמושמעות פה ע''י חלק מהמגיבים
הרי גם הוא מודה שבנושאי אמונה השקפה וכדו' הוא מבין את זה שאדם מאמין שביררתי הכי טוב וכל החכמים בצד השני אינם כלום
א''כ כל השאלה על הגבולות שיש דברים שמבחינתך חובה שכך יהיו ויש דברים שמי שחי בהם כך הוא פסול וכו'
כנראה יש כזה אופי אנושי
או שהוא הגיוני או שהוא מום וחולשה אנושית ואז בעצם כולנו בבעיה בדעות הכי בסיסיות שלנו.
[במבט נוסף לפני שליחת התגובה אני שם לב שדברי מתייחסים פחות לפותח האשכול ויותר לחלק מהמגיבים פה]
-
- הודעות: 2326
- הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
- נתן תודה: 969 פעמים
- קיבל תודה: 1236 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
nls כתב: ↑14 יוני 2021, 20:17לא הבנתי מה שייך בכלל שיהיה צד שני?! ברור שרק אחד צודק! (באופן מקרי לחלוטין ב100% מהמקרים האמת בצד שלי משום מה) אמת יש רק אחת! כל השאר טועים!
עכשיו לגופו של עניין- זה DNA חיובי שאברהם אבינו הוריש לנו ללכת עם האמת עד הסוף, הבעיה מתחילה שלוקחים את זה יותר מדי קיצוני ושוכחים שכשם שפרצופיהם שונים וכו' לכן לכל אחד יש הסתכלות שונה וזה הצורה שבה הרבש"ע רוצה שהוא יבין וינהג למעשה, קשה להבין את זה כי במתמטיקה אין שתי תשובות נכונות, בתורה יש, אולי כשמתבגרים זה עובר... אולי לא...
רק הערה קטנה.
אמת, מטבעה, היא אחת. האומרים שאין אמת אחת, טועים.
דוגמא פשוטה: נניח שקוראים לך משה. אז מי שחושב שקוראים לך משה - צודק והאמת איתו, ורק איתו.
אבל שקרים יכול להיות הרבה. לדוגמא, גם מי שחושב שקוראים לך דוד, וגם מי שחושב שקוראים לך יעקב, שניהם טועים.
רק מה - לפעמים יש כמה חלקים באמת, ובכל אחד מהם מאמין מישהו אחר.
דוגמא: נניח שקוראים לך משה, אתה ג'ינג'י ויש לך מכונית מדגם סקודה.
עכשיו יש כאן קבוצה של מאמינים שמתווכחים ביניהם מי אתה ומה אתה.
ברוך טוען - ששמך משה.
יצחק מוכן להישבע - שאתה ג'ינג'י.
ושמעון עומד בתוקף על כך - שיש לך סקודה.
-
- הודעות: 754
- הצטרף: 27 נובמבר 2020, 11:52
- נתן תודה: 383 פעמים
- קיבל תודה: 488 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
ברסלבר (ליטאי לשעבר) כתב: ↑23 יוני 2021, 02:24nls כתב: ↑14 יוני 2021, 20:17לא הבנתי מה שייך בכלל שיהיה צד שני?! ברור שרק אחד צודק! (באופן מקרי לחלוטין ב100% מהמקרים האמת בצד שלי משום מה) אמת יש רק אחת! כל השאר טועים!
עכשיו לגופו של עניין- זה DNA חיובי שאברהם אבינו הוריש לנו ללכת עם האמת עד הסוף, הבעיה מתחילה שלוקחים את זה יותר מדי קיצוני ושוכחים שכשם שפרצופיהם שונים וכו' לכן לכל אחד יש הסתכלות שונה וזה הצורה שבה הרבש"ע רוצה שהוא יבין וינהג למעשה, קשה להבין את זה כי במתמטיקה אין שתי תשובות נכונות, בתורה יש, אולי כשמתבגרים זה עובר... אולי לא...
רק הערה קטנה.
אמת, מטבעה, היא אחת. האומרים שאין אמת אחת, טועים.
דוגמא פשוטה: נניח שקוראים לך משה. אז מי שחושב שקוראים לך משה - צודק והאמת איתו, ורק איתו.
אבל שקרים יכול להיות הרבה. לדוגמא, גם מי שחושב שקוראים לך דוד, וגם מי שחושב שקוראים לך יעקב, שניהם טועים.
רק מה - לפעמים יש כמה חלקים באמת, ובכל אחד מהם מאמין מישהו אחר.
דוגמא: נניח שקוראים לך משה, אתה ג'ינג'י ויש לך מכונית מדגם סקודה.
עכשיו יש כאן קבוצה של מאמינים שמתווכחים ביניהם מי אתה ומה אתה.
ברוך טוען - ששמך משה.
יצחק מוכן להישבע - שאתה ג'ינג'י.
ושמעון עומד בתוקף על כך - שיש לך סקודה.
עד כאן שיעור מתמטיקה.
בתורה, זה לא כך.
כשחולקים שניים מרבותינו התנאים במציאות מסויימת (כמה היה אורך הארון, האם בלעם הוא לבן, או בן של לבן וכדו'), אני יודע ששניהם צודקים, כי לא שייך שתנא קדוש יאמר דבר שאינו נכון, ופה נכנס החידוש שאין השכל סובלו (וכן, אני כבר מוכן לארטילריה שהולכת לבוא עליי מחמת משפט זה...) שפירוש המאמר ע' פנים לתורה הוא שיכול להיות מציאות שהיא נכונה בשתי פנים שסותרות האחת את השנייה.
כי הקב"ה ברא אותנו שונים בחשיבה ובהבנה, ולכל אחד יש שורש נשמה שקולט ומבין דברים אחרת, וכל זה הוא תורה (אפשר אולי להגניב לכאן את מאמר חז"ל על המחלוקת גבי פילגש בגבעה מה עשה הקב"ה באותה שעה עיי"ש), והתורה היא אמת למרות במציאות זה לא יתכן, בתורה זה כן ייתכן, קוראים לי גם משה וגם דוד וגם שמער'ל וגם קלמן קלונימוס, והכל אמת, למרות שזה נמנע מן השכל במציאות. כי יש פן לכל אחד
בריאות ונחת
-
- הודעות: 2326
- הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
- נתן תודה: 969 פעמים
- קיבל תודה: 1236 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
nls כתב: ↑23 יוני 2021, 09:15ברסלבר (ליטאי לשעבר) כתב: ↑23 יוני 2021, 02:24nls כתב: ↑14 יוני 2021, 20:17לא הבנתי מה שייך בכלל שיהיה צד שני?! ברור שרק אחד צודק! (באופן מקרי לחלוטין ב100% מהמקרים האמת בצד שלי משום מה) אמת יש רק אחת! כל השאר טועים!
עכשיו לגופו של עניין- זה DNA חיובי שאברהם אבינו הוריש לנו ללכת עם האמת עד הסוף, הבעיה מתחילה שלוקחים את זה יותר מדי קיצוני ושוכחים שכשם שפרצופיהם שונים וכו' לכן לכל אחד יש הסתכלות שונה וזה הצורה שבה הרבש"ע רוצה שהוא יבין וינהג למעשה, קשה להבין את זה כי במתמטיקה אין שתי תשובות נכונות, בתורה יש, אולי כשמתבגרים זה עובר... אולי לא...
רק הערה קטנה.
אמת, מטבעה, היא אחת. האומרים שאין אמת אחת, טועים.
דוגמא פשוטה: נניח שקוראים לך משה. אז מי שחושב שקוראים לך משה - צודק והאמת איתו, ורק איתו.
אבל שקרים יכול להיות הרבה. לדוגמא, גם מי שחושב שקוראים לך דוד, וגם מי שחושב שקוראים לך יעקב, שניהם טועים.
רק מה - לפעמים יש כמה חלקים באמת, ובכל אחד מהם מאמין מישהו אחר.
דוגמא: נניח שקוראים לך משה, אתה ג'ינג'י ויש לך מכונית מדגם סקודה.
עכשיו יש כאן קבוצה של מאמינים שמתווכחים ביניהם מי אתה ומה אתה.
ברוך טוען - ששמך משה.
יצחק מוכן להישבע - שאתה ג'ינג'י.
ושמעון עומד בתוקף על כך - שיש לך סקודה.
עד כאן שיעור מתמטיקה.
בתורה, זה לא כך.
כשחולקים שניים מרבותינו התנאים במציאות מסויימת (כמה היה אורך הארון, האם בלעם הוא לבן, או בן של לבן וכדו'), אני יודע ששניהם צודקים, כי לא שייך שתנא קדוש יאמר דבר שאינו נכון, ופה נכנס החידוש שאין השכל סובלו (וכן, אני כבר מוכן לארטילריה שהולכת לבוא עליי מחמת משפט זה...) שפירוש המאמר ע' פנים לתורה הוא שיכול להיות מציאות שהיא נכונה בשתי פנים שסותרות האחת את השנייה.
כי הקב"ה ברא אותנו שונים בחשיבה ובהבנה, ולכל אחד יש שורש נשמה שקולט ומבין דברים אחרת, וכל זה הוא תורה (אפשר אולי להגניב לכאן את מאמר חז"ל על המחלוקת גבי פילגש בגבעה מה עשה הקב"ה באותה שעה עיי"ש), והתורה היא אמת למרות במציאות זה לא יתכן, בתורה זה כן ייתכן, קוראים לי גם משה וגם דוד וגם שמער'ל וגם קלמן קלונימוס, והכל אמת, למרות שזה נמנע מן השכל במציאות. כי יש פן לכל אחד
בריאות ונחת
לא בטוח שחייבים להוציא את זה מכלל האמת המתמטית. יתכן שהעובדה שלא הכל מובן מבחינה מתמטית היא רק חוסר האפשרות להבין ולראות את כל מכלול הדברים, כפי שרק הקב"ה יודע.
מצד שני, שמעתי פעם ביטוי מהרב פינקוס, ש 2+2=4 זה רק אצלנו הנבראים. הקב"ה יכול לעשות ש 2+2=15.
בכל אופן, אסביר את דברי ממקודם, על פי הגמרא בתענית ל"א שאומרת כך:
"אמר עולא ביראה אמר רבי אלעזר עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן וכל אחד ואחד מראה באצבעו שנאמר ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה קוינו לו ויושיענו זה ה' קוינו לו נגילה ונשמחה בישועתו".
הקב"ה באמצע וכולם סביבו בעיגול, החבדניק רואה אותו מצביע עליו מהצד שלו "ידעתי שהקב"ה חבדניק!!" (דהיינו "זה" בדיוק האלוקים שקיווינו לו והאמנו בו, ושתורת החסידות אמת)
מהצד האחר יושב התימני ומצביע ואומר "ידעתי שהאמת תמיד היתה עם התימנים והמסורת שלהם וכו'!"
הנטורי קרתא אומר - "אכן!! ידעתי שהציונים הם רשעים, והמדינה היתה של כפירה, ברוך שעקר עבודה זרה מארצנו"
וככה גם הספרדי, וכל סוגי החסידים והעדות וכו'. כל אחד רואה מהצד שלו את האמת שבנקודת האמת שלו.
(כמובן שבכל זאת כתוב מחול ל"צדיקים". כך שודאי שלא יהיו שם רפורמים, מחקרים ומתפלספים, למדנים לקנטר החולקים על הצדיקים, ומי שאינם מאמינים בכל חלקי התורה, הנגלה והנסתר.)
-
- הודעות: 491
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 213 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל את מי שסובר שאין שני צדדים?
הרי זו דעתו
שאין
אז למה לא לקבל את זה שיש שני צדדים
בשאלה אם יש שני צדדים
?
שאין
אז למה לא לקבל את זה שיש שני צדדים
בשאלה אם יש שני צדדים
?
-
- הודעות: 4699
- הצטרף: 16 אפריל 2021, 09:22
- מיקום: מתאבק בעפר רגליהם
- נתן תודה: 4975 פעמים
- קיבל תודה: 2519 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל את מי שסובר שאין שני צדדים?
יש דברים שעל פניו יש בהם שני דעות, וכבר נתתי דוגמאות לכך בפתיחת האשכול, אבל בוא ניקח דוגמא: מחלוקת ר"ת וגאונים, אינני נכנס מי השיטה העיקרית ואיך פוסקים, זוהי מחלוקת ידועה, אני רק מנסה להבין למה דבר שמוסכם על כל הפוסקים [כמעט] שיש בזה מחלוקת, באים אנשים ומנסים לדחוק שר"ת לא התכוון לזה, או שהגאונים התכוונו משהו אחר, איזה צורך נפשי דוחף אותם ללמוד את הדבר שלא כהפשטות?
בקיצור מה איכפת לך לנהוג לא כ"כל" הפוסקים?
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לא דומה לעניינינו בכלל, כי הקב"ה לאמיתו של דבר הוא גם וגם [חלילה לא עצמותו ית' אבל יש הרבה גילויים ובחינות], אבל אני רוצה להבין מה גורם למישהו שקשר של תפילין שלו הוא ד' כפשוטו [לא רציתי לכתוב את זה כך אבל אין לי מילה אחרת כרגע] להגיד שהקשר המרובע הוא לא נכון? מה איכפת לך שיש שני דעות ואתה נוהג כאחד מהם?ברסלבר (ליטאי לשעבר) כתב: ↑23 יוני 2021, 18:00"אמר עולא ביראה אמר רבי אלעזר עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן וכל אחד ואחד מראה באצבעו שנאמר ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה קוינו לו ויושיענו זה ה' קוינו לו נגילה ונשמחה בישועתו".
הקב"ה באמצע וכולם סביבו בעיגול, החבדניק רואה אותו מצביע עליו מהצד שלו "ידעתי שהקב"ה חבדניק!!" (דהיינו "זה" בדיוק האלוקים שקיווינו לו והאמנו בו, ושתורת החסידות אמת)
מהצד האחר יושב התימני ומצביע ואומר "ידעתי שהאמת תמיד היתה עם התימנים והמסורת שלהם וכו'!"
הנטורי קרתא אומר - "אכן!! ידעתי שהציונים הם רשעים, והמדינה היתה של כפירה, ברוך שעקר עבודה זרה מארצנו"
וככה גם הספרדי, וכל סוגי החסידים והעדות וכו'. כל אחד רואה מהצד שלו את האמת שבנקודת האמת שלו.
(כמובן שבכל זאת כתוב מחול ל"צדיקים". כך שודאי שלא יהיו שם רפורמים, מחקרים ומתפלספים, למדנים לקנטר החולקים על הצדיקים, ומי שאינם מאמינים בכל חלקי התורה, הנגלה והנסתר.)
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
לא דומה לכאן, כי שם הרי אומרים כן בשם החזו"א וממילא תלמידיו כבר פשוט להם שזה כך, אבל מה הצורך הנפשי לאדם להגיד מעצמו שאין עוד שיטה?
-
- הודעות: 491
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 213 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל את מי שסובר שאין שני צדדים?
לא מדבר על שום מקרה ספציפישניאור כתב: ↑23 יוני 2021, 18:35יש דברים שעל פניו יש בהם שני דעות, וכבר נתתי דוגמאות לכך בפתיחת האשכול, אבל בוא ניקח דוגמא: מחלוקת ר"ת וגאונים, אינני נכנס מי השיטה העיקרית ואיך פוסקים, זוהי מחלוקת ידועה, אני רק מנסה להבין למה דבר שמוסכם על כל הפוסקים [כמעט] שיש בזה מחלוקת, באים אנשים ומנסים לדחוק שר"ת לא התכוון לזה, או שהגאונים התכוונו משהו אחר, איזה צורך נפשי דוחף אותם ללמוד את הדבר שלא כהפשטות?
בקיצור מה איכפת לך לנהוג לא כ"כל" הפוסקים?
אבל בעיקרון יש מצב שאדם בדק נושא ולדעתו אין שני צדדים
תמיד חייב להיות שני צדדים?
-
פותח הנושא - הודעות: 2489
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 4051 פעמים
- קיבל תודה: 2042 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל את מי שסובר שאין שני צדדים?
לא תמיד חייב להיות כמובן, אבל כשמדברים על דבר שמוסכם בעולם שיש בו שני צדדים וזו גם הפשטות, ואתה רואה אנשים נדחקים לפינות דחוקות כמעט מעייל פילי בקופא דמחטא והעיקר להגיד שאין שני צדדים זה מעורר תהיות.חנינא בני כתב: ↑23 יוני 2021, 18:46לא מדבר על שום מקרה ספציפישניאור כתב: ↑23 יוני 2021, 18:35יש דברים שעל פניו יש בהם שני דעות, וכבר נתתי דוגמאות לכך בפתיחת האשכול, אבל בוא ניקח דוגמא: מחלוקת ר"ת וגאונים, אינני נכנס מי השיטה העיקרית ואיך פוסקים, זוהי מחלוקת ידועה, אני רק מנסה להבין למה דבר שמוסכם על כל הפוסקים [כמעט] שיש בזה מחלוקת, באים אנשים ומנסים לדחוק שר"ת לא התכוון לזה, או שהגאונים התכוונו משהו אחר, איזה צורך נפשי דוחף אותם ללמוד את הדבר שלא כהפשטות?
בקיצור מה איכפת לך לנהוג לא כ"כל" הפוסקים?
אבל בעיקרון יש מצב שאדם בדק נושא ולדעתו אין שני צדדים
תמיד חייב להיות שני צדדים?
-
- הודעות: 145
- הצטרף: 26 יולי 2020, 20:53
- נתן תודה: 15 פעמים
- קיבל תודה: 61 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה אנשים לא מוכנים לקבל שיש שני צדדים?
אנשים האלו הם בדרך כלל לא ת"ח [גם במעשיהם]והם נגועים בגאוה ,זה כל הסיפור בקצרה
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 105 תגובות
- 1687 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בדרך המיצוע
22 מאי 2022, 13:31
-
-
חידה, שני אנשים באותה שעה, א' אומר ברכות השחר ולא ברכות קר"ש והשני להיפך ? ?
על ידי מנסה לברר » 28 אפריל 2022, 17:29 » ב הלכה ומנהג - 4 תגובות
- 104 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
29 אפריל 2022, 13:12
-
-
-
האם יש שני טעמים מדוע לא להשתמש בשמפו שיש בו חשש חמץ ?
על ידי שמואל יעקב » 14 אפריל 2022, 21:26 » ב פסח - 14 תגובות
- 209 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מבית לוי
18 אפריל 2022, 11:26
-
-
- 59 תגובות
- 740 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי השפל באמת
15 יולי 2021, 11:49
-
- 5 תגובות
- 221 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ילד זקן
29 יולי 2021, 18:41
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים