הזמן גרמא – יום לפי ערב יום כיפור לעורר על נושא הצריך תיקון.
הנני כותב זאת בתור גם בתור אבא שמחתן ילדים וגם בתור שדכן.
כולנו יודעים ש'קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף'.
אך למה להוסיף על הקושי?
במה דברים אמורים?
ישנם כאלו שיש להם 'קפידה' לא להשיב אף פעם תשובה שלילית להצעת שידוך.
לא אכנס פה, מה המקור לזה.
אך מה שברור שזה לא דוחה מצות עשה של ואהבת לרעך כמוך.
מילא אם היו אומרים ניסוח שלא אומרים 'לא'. אך מובן שלא מעונינים. לדוגמה 'כרגע לא נראה לי'.
אך במקום זה נותנים תשובות שמשתמע שיש על מה לדבר. לדוגמה יאמרו: אחרי החגים\תקופת מבחנים וכו'.
וגם אם יאמרו: 'שהצד השני לא צריך לחכות'. אך אם זה הצעה טובה ובפרט אם השקיעו זמן וכוחות לברר על המדובר, ברוב המקרים הצד הראשון יאמר שהוא יחכה את הכמה שבועות הללו. ואז דוחים אותם עוד פעם עם איזה תירוץ. עד כדי כך, שהיו לי כאלה שכבר עשו את הבדיקות של 'דור ישרים', ואז דחו ל'אחרי החגים'!!!
חלילה לי לקטרג, אך הבא נזכור את המשנה באבות משנה (פ"ה מ"ח) 'חרב באה לעולם על ענוי הדין'. ומפרש הרע"ב 'שיודעים להיכן הדין נוטה ומעכבין ואין פוסקין אותו'.
בברכת
גמר חתימה טובה