לכאורה נראה שכוונתו על מה שאומר אחר כן שענין הבאישו הוא שיראו גרעיניהם מבחוץ [וצריך להוריד ואו]
והוא בירושלמי שם בשם אחד האמוראים [ואחד מגדולי התלמוד הכוונה לאמוראים ולא לפרשן התלמוד]
לכאורה נראה שכוונתו על מה שאומר אחר כן שענין הבאישו הוא שיראו גרעיניהם מבחוץ [וצריך להוריד ואו]
והוא בירושלמי שם בשם אחד האמוראים [ואחד מגדולי התלמוד הכוונה לאמוראים ולא לפרשן התלמוד]
לכאורה נראה שכוונתו על מה שאומר אחר כן שענין הבאישו הוא שיראו גרעיניהם מבחוץ [וצריך להוריד ואו]
והוא בירושלמי שם בשם אחד האמוראים [ואחד מגדולי התלמוד הכוונה לאמוראים ולא לפרשן התלמוד]
@איש וילנא
הרמב"ם כותב כך לאחר שציטט פסוק ופירשו. ובירושלמי פירשו רבי נחום בר סימאי בפני עצמו. וכן, כמדומני הרמב"ם מכנה כמה פעמים את רש"י כך או בדומה לכך.
בכל מקרה, חביבין עלי דברי @איש וילנא והנה לך לשון הירושלמי.
תלמוד ירושלמי מסכת מעשרות ב: - הענבים והבאושין משיבאישו. רבי זעירא בשם רבי יסא משיקראו באישה. רבי אייבו בר נגרי רבי תנחום בר עילאי בשם רבי נחום בר סימאי והוא שתהא חרצנה שלהן נראית מבחוץ. אמר רבי יוחנן רכיב הוינא על כתפי דסבי ושמעית קליה דרבי שמעון בן אלעזר יתיב מתני מכניסין במעי מלפפון ואין מכניסין במעי אבטיח. מה בין מעי מלפפון למעי אבטיח. אמר רבי שמעון בר ברסנא מעי מלפפון לאכילה מעי אבטיח לזריעה. אם את אומר כן נמצאת מכבד את הקרקע בשבת: כל האדומין משיאדימו. מיישא תני רימון שניקרה בו אפי' פרידה אחת כולה.
כעת לא מצאתי ואם טעיתי איתי תלין משוגתי. ועיקר טענתי, שהרמב"ם כתב מגדולי התלמוד וכו' לאחר שפירש הפסוק.
מ"מ, מה שהגיעני לזה, הוא שברמב"ם כשמזכיר חכמי הדור כוונתו לחז"ל, וכך מופיע במאירי בעשרות מקומות, כשמכנה תנא או אמורא כותב מגדולי החכמים. וכשמתייחס לראשונים שלפניו, כותב מגדולי ההוראה, או המפרשים.
@איש וילנא
הרמב"ם כותב כך לאחר שציטט פסוק ופירשו. ובירושלמי פירשו רבי נחום בר סימאי בפני עצמו. וכן, כמדומני הרמב"ם מכנה כמה פעמים את רש"י כך או בדומה לכך.