מסכת שבו' פ"ח
משניות ב'-ג' ה'-ו':
"היכָן שׁוֹרִי?..
וְהוּא שֶׁנִּשְׁבַּר"
כיצד אדם שואל
"היכן שורי?"
והתשובה היא
שנשברה רגלו
והרי א"כ
היה אמור לראותו
רק ברגל שבורה?!
שור שלא נמצא כיון שנשבר?!
-
פותח הנושא - הודעות: 291
- הצטרף: 20 אוקטובר 2021, 20:01
- נתן תודה: 230 פעמים
- קיבל תודה: 64 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 5195
- הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
- נתן תודה: 1487 פעמים
- קיבל תודה: 3619 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 533
- הצטרף: 10 יוני 2021, 16:19
- נתן תודה: 162 פעמים
- קיבל תודה: 282 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שור שלא נמצא כיון שנשבר?!
יל"ע אם המפרשים שסתמו הסכימו.
ומת או נשבר" - שטרפו ארי או חיה רעה; שכשם שמת או נשבה מדבר שאבדה כל הבהמה, הוא הדין לנשבר, שכל הבהמה הופסדה, שהרגה ארי או חיה רעה. שכן מצינו בנביא שהרגו הארי, (מלכים א יג כח): "וחמור והאריה עמדים אצל הנבלה, לא אכל האריה את הנבלה ולא שבר את החמור".
רשב"ם על הכתוב:
ומת או נשבר" - שטרפו ארי או חיה רעה; שכשם שמת או נשבה מדבר שאבדה כל הבהמה, הוא הדין לנשבר, שכל הבהמה הופסדה, שהרגה ארי או חיה רעה. שכן מצינו בנביא שהרגו הארי, (מלכים א יג כח): "וחמור והאריה עמדים אצל הנבלה, לא אכל האריה את הנבלה ולא שבר את החמור".
-
- הודעות: 68
- הצטרף: 03 מאי 2022, 23:46
- נתן תודה: 31 פעמים
- קיבל תודה: 22 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שור שלא נמצא כיון שנשבר?!
עוד די"ל דלא חייב' התור' לישבע אלא כשטוען שנגנב או שנאבד או מיתה או שבורה דומיא דמיתה דכלת' לגמרי משא"כ בכה"ג שהוא עדיין בעין אלא שנפחתה ועדיין שם בעלים הראשונים עליו .
(סמ"ע חו"מ סי' ע"ב ס' כז)
(סמ"ע חו"מ סי' ע"ב ס' כז)
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
אדם שלא עושה תשובה גורם שהבא אחריו בדין נמצא במצב של חרון אף
על ידי פלוני » 09 ספטמבר 2021, 10:55 » ב אלול, ימים נוראים - 12 תגובות
- 156 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נדיב לב
09 ספטמבר 2021, 12:21
-
-
- 20 תגובות
- 565 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מיכאל ש
06 אפריל 2022, 12:53
-
-
כיון שנתנה רשות למשחית אינו מבחין - למה רק במכת בכורות
על ידי יושב אוהלים » 09 ינואר 2022, 19:08 » ב בא - 15 תגובות
- 75 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי huo yuc יום טוב
10 ינואר 2022, 20:36
-
-
-
קושיא בביאור שיטת הראב"ד דל"א טע"כ לענין ביעור כיון דהוא מצוה ולא איסור אכילה
על ידי בן עזאי » 17 פברואר 2022, 20:47 » ב שמיטה ויובל - 0 תגובות
- 99 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן עזאי
17 פברואר 2022, 20:47
-
-
- 32 תגובות
- 268 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הצעיר שבחבורה
12 אפריל 2022, 22:54
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח