כשם שקיבלת שכר על הדרישה כך קיבלת שכר על הפרישה

יושב אהל

משתמש רגיל
חברים יקרים !!!
לאחר תקופה ארוכה שהשתמשתי בפורום, החלטתי בשלב מסויים גם להירשם בתור חבר,
בעבר הייתי רשום בפורום אוצר החכמה עד שחסמו את זה בנט פרי, האמת אגיד כי בהתחלה היה לי מאד קשה עם זה חשבתי כבר לבטל את החסימה של נטפרי, אך בשלב מסויים קלטתי והבנתי והפנמתי, כי אכן הפורום של אוצר חכמה היא בעייתי עקב הרבה חברים שהם עם השקפות מעוותות ומעלים כל הזמן את הגיגיהם והשקפותיהם,
כשנודע לי על פורום זה התחלתי לבקר בפורום ללא שנרשמתי, מצד אחד יש כאן הרבה פחות חומר תורני והיסטורי, אך מאידך הפורום היה נקי בשלב מסויים החלטתי להירשם בתור חבר, גם מצאתי פורום באידיש בשם אידישע וועלטליכע פארומ'ס שזה פחות תורני ויותר היסטורי, אך הפורום שומר על נקיות, 
גם פה ראיתי שהמנהלים משקיעים מכוחם וממרצם להצלחת הפורום ועל כך איישר,
אך לאחרונה התחילו גם פה להתסיס את הפורום בדעות שלא מקובלים על רבותינו גדולי ישראל,
אי לכך אני מוצא חובה לעצמי לפרוש מהמקום בכאב, ואברך את כל החברים שנהניתי מהם בברכת הצלחה, וכן למנהלים שיצליחו הלאה בדרכם,
הפורש ממכם מתוך אהבה וכאב, 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
בהחלט שלאחרונה יותר מדאי שטויות של דעות משונות וקפריזות משיחיות ולאומניות נכתבים כאן באשכולות מוזרים ומגוחכים להחריד.

לכעצמי החלטתי להתעלם מהשטויות, לא להתייחס.

יש מספיק אשכולות לא מזוהמים.

הרבה הצלחה
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יושב אהל אמר:
חברים יקרים !!!
לאחר תקופה ארוכה שהשתמשתי בפורום, החלטתי בשלב מסויים גם להירשם בתור חבר,
בעבר הייתי רשום בפורום אוצר החכמה עד שחסמו את זה בנט פרי, האמת אגיד כי בהתחלה היה לי מאד קשה עם זה חשבתי כבר לבטל את החסימה של נטפרי, אך בשלב מסויים קלטתי והבנתי והפנמתי, כי אכן הפורום של אוצר חכמה היא בעייתי עקב הרבה חברים שהם עם השקפות מעוותות ומעלים כל הזמן את הגיגיהם והשקפותיהם,
כשנודע לי על פורום זה התחלתי לבקר בפורום ללא שנרשמתי, מצד אחד יש כאן הרבה פחות חומר תורני והיסטורי, אך מאידך הפורום היה נקי בשלב מסויים החלטתי להירשם בתור חבר, גם מצאתי פורום באידיש בשם אידישע וועלטליכע פארומ'ס שזה פחות תורני ויותר היסטורי, אך הפורום שומר על נקיות, 
גם פה ראיתי שהמנהלים משקיעים מכוחם וממרצם להצלחת הפורום ועל כך איישר,
אך לאחרונה התחילו גם פה להתסיס את הפורום בדעות שלא מקובלים על רבותינו גדולי ישראל,
אי לכך אני מוצא חובה לעצמי לפרוש מהמקום בכאב, ואברך את כל החברים שנהניתי מהם בברכת הצלחה, וכן למנהלים שיצליחו הלאה בדרכם,
הפורש ממכם מתוך אהבה וכאב, 
לא משנה למי כונתך שהתסיס בדעות שאינם עולות בקנה אחד עם רבותינו גדולי ישראל [כלשונך]
אבל המלצתי לך לחזור בך מהחלטתך ולהמתין בסבלנות עוד קצת -מהסיבה הפשוטה שאותם המתסיסים ובעלי ההשקפות המעוותים [לשונך] רק יגבר כוחם אם משתמש כמוך שמייצג פחות או יותר את הקונצנזוס החרדי [למעט נושא הקנאות] מחליט להרים ידים ולפרוש, ויצאו החוטאים נשכרים ושכר רב לפעולתם.. ומכאן רק המוטיבציה של אלה תגבר... חזור בך יושב אוהל..
 

יהודה1

משתמש ותיק
לפני שתהיה כאן "מפולת" אני ממליץ לכולם להתעשת ולהתחיל לעסוק בנושאים שאינם שנויים במחלוקת בציבור החרדי. להרבות את העיסוק בדברים אלה על חשבון כל הנושאים הפולמוסיים.
אני חושב שיש הרבה נושאים שאין עליהם תשובה מספקת בפורום, לא מחוסר ידע של הנמצאים בו אלא מחוסר עניין שלהם בנושא.
למעשה לדעתי כל זמן שאין בפורום מצב שכל שאלה בהלכות לשון הרע, תוכל למצוא עליה תשובה בפורום דרך חיפוש גוגל , זו בושה וחרפה אם קיימים בפורום נושאים שיש בהם שאלה בהלכות לשון הרע אם מותר לכתוב אותם או לא.
כמו כן הגיע הזמן להפסיק עם הקטנוניות הזו של כמה מהמשתמשים כאן לפרשן כל דבר על פי דיעות המגיעות ממפלגות מסויימות וכו' 
למשל וכי לא להסכים לקבל גנאי על אדם שאני מכיר ככשר, אני צריך להיות קנאי "ומצדיק רשע ובלבד להילחם בציונים", כלשון אחד המשתמשים כאן. אולי באמת אני חושש לאיסור קבלת לשון הרע ורוצה להציל גם אחרים מהאיסור.
כמו כן להיפך וכי מי שמצא חטאים חמורים וחורה לו על שמצדיקים את הרשע לפי מה שמצא הוא כבר חייב להיות "ציוני"?

אני אישית נוהג להתייחס לדברים עד כמה שניתן בלי להתייחס להשתייכויות מפלגתיות כלשהם. ואני חושב שראוי שכל אחד ינהג כך.

בכל אופן אם אנשים כאן לא ייתחייחסו למתסיסים למיניהם ובמקום זאת ישקיעו את מרצם בדברים שברור שלא יגיעו לידיי תרעומות בין החברים, הפורום יתפתח כראוי.


אתייג כמה שלדעתי יכולים לשפר את המצב ואני מקוה שאחרים לא ייעלבו.
@כלפי ליא 
@שאר לעמו 
@מאן דהו 
@בר בי רב
@יוספזון
 
נא העבירו לחבריכם מהפורום או מבחוץ את ההודעה.
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
הודעתי זו היא בהקשר ישיר לאשכול זה, אך גם כלפי הפורום בכללותו, ובכלל.
כל אדם בוחר לנהוג איך שרואה לעצמו לנכון.
אתן דוגמא מפורום אחר, זכורני שלפני כשנתיים בערך היה מישהו חשוב שמעת שנרשם כתב הרבה דברי חכמה ובטעם וחן.
כמדומה הגיע ל-7 הודעות ביום. לבסוף בסוף זמן חורף אחד, הוא הצהיר (אינני יודע מדוע צריך להכריז..) שכשהוא מביט אחורה זה גוזל לו זמן רב, והוא פורש. כמובן אם כך נראה לו, שיפעל כך.
היתרון של פורום מסוג זה, להבדיל מפורום אחרים ששמעתי אודותם, זה שאין הגבלה. כ"א יכול להכנס ולכתוב, ויכול גם שלא לכתוב..
אין מכסת הודעות. וכ"א מחליט את הנוח לו. וזה מה שחשוב בכך. ממילא מי שלא נוח לו, אכן חשוב שיעשה כמצוות לבו.

בדרך כלל פורום מתברך בדעות שונות, וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות, ודוקא משו"כ זה מחכים.
ישנם אשכולות שיש בהם ענין להרבה חברים, ישנם אשכולות שמעטים בהם המשתתפים. מי שרואה לנכון לא להתעניין באשכול מסויים, אינו חייב לכפות את עצמו. שלא יביט.

מטרת הפורום נועד להחכים בדברי תורה למיניהם השונים, במשנת סופרים, בעניני השעה שעל פי התורה, בהיסטוריה יהודית וכיו"ב.
ומי שמרגיש שמחכים באשכול מסוים שישתתף. מי שמרגיש שלא מחכים שלא ישתתף.
מי שאורח חייו ואופיו הוא כזה שדעות כפי שהוא רואה בפורום 'מקלקלות' אותו, באמת אין טעם שייכנס. אם כי אני חושב שאין פה שכאלו. כלומר מגוון דעות, אבל לא כאלו שיכולים להפריע, כולם יראים או רוצים להיות יראים.

ובכל אופן ברצוני להעיר. התלהמות צדקנית 'לשמה' משום סוג, אף פעם איננה נכונה. לפעמים הכעס של המתלהם (שהוא מיותר לגמרי) גורם לו להרהר שמי שלא חושב כמותו הוא משכיל/קנאי/שוטה/רשע וכו' ... מה שכלל לא נכון אילו יביט בעינא פקיחא.
 

יהודה1

משתמש ותיק
חשוב לציין שיש כאלה (ובתוכם אני לפעמים) שחושבים שהם חייבים להגיב כדי למנוע את המצב שייראה כאילו הדיעה הלא נכונה היא השולטת שהרי לא נאמרה עליה תשובה.
אכן צריך עצה לזה אבל חשוב לנהוג בחכמה, לפעמים ניתן לראות שמי שיבקש אמת וייקרא את כל ההודעות באשכול, יגיע למסקנא הנכונה, גם אם ההודעות האחרונות באשכול היו מטות לצד מסויים. אין צורך לחזור שוב ושוב על אותם טענות מכיוונים שונים.
 

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
יושב אהל אמר:
חברים יקרים !!!
לאחר תקופה ארוכה שהשתמשתי בפורום, החלטתי בשלב מסויים גם להירשם בתור חבר,
בעבר הייתי רשום בפורום אוצר החכמה עד שחסמו את זה בנט פרי, האמת אגיד כי בהתחלה היה לי מאד קשה עם זה חשבתי כבר לבטל את החסימה של נטפרי, אך בשלב מסויים קלטתי והבנתי והפנמתי, כי אכן הפורום של אוצר חכמה היא בעייתי עקב הרבה חברים שהם עם השקפות מעוותות ומעלים כל הזמן את הגיגיהם והשקפותיהם,
כשנודע לי על פורום זה התחלתי לבקר בפורום ללא שנרשמתי, מצד אחד יש כאן הרבה פחות חומר תורני והיסטורי, אך מאידך הפורום היה נקי בשלב מסויים החלטתי להירשם בתור חבר, גם מצאתי פורום באידיש בשם אידישע וועלטליכע פארומ'ס שזה פחות תורני ויותר היסטורי, אך הפורום שומר על נקיות, 
גם פה ראיתי שהמנהלים משקיעים מכוחם וממרצם להצלחת הפורום ועל כך איישר,
אך לאחרונה התחילו גם פה להתסיס את הפורום בדעות שלא מקובלים על רבותינו גדולי ישראל,
אי לכך אני מוצא חובה לעצמי לפרוש מהמקום בכאב, ואברך את כל החברים שנהניתי מהם בברכת הצלחה, וכן למנהלים שיצליחו הלאה בדרכם,
הפורש ממכם מתוך אהבה וכאב, 
איני יודע אם כבר פרשת או לא, אבל אכתוב.
ראשית, איני יודע מה הטעם בהודעה כזו: במידה ויש בעיה, אפשר להציע את הבעיה ולנסות לפתור אותה. ואלא באם כלו כל הקיצין ואין מושיע, אפשר לכתוב הודעה כמו זו שלך. אבל ככל הידוע לי, תקן אותי אם אני טועה, לא קיבלתי ממך הודעה או דיווח אחד על אפילו בעיה אחת.
אזני המנהלים קשובות תמיד, אולם בכל זאת גם אנחנו אברכי כולל בעלי טפלי שאין עיתותיהם מזומנות, ובדיוק בשביל כך נועדו אפשרויות שליחת הודעה פרטית ודיווח על הודעה, אם בחרת לא להשתמש באלו, מה לך כי תלין?
ולגוף הענין, אשמח מאוד שתשקיע מעט מזמנך, ותעלה לכאן את האשכולות וההודעות שמכילות דעות שלא מקובלות על רבותינו גדולי ישראל, ויראה הקהל וישפוט האם כצעקתה.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יהודה1 אמר:
.....

לסיום אציין דבר שמישהו מבחוץ כתב לי אחרי שנתתי לו קישור לאשכול מסויים כאן,
 

איככסססססס
כל הדיונים המטומטמים האלו
עם תתי אנשים חסרי דעת
גועל נפש מרוכז
לא מבין איך אתה עוד עונה ומתווכח שם

זה כמובן מראה עד כמה עלול להימאס לאנשים הדיונים מהסוג הזה
.
די בשפה הבוטה של אותו מישהו מבחוץ... להבין שאינו מאן דהו להביע דעה על פורום לתורה - שהבינונים שבה לא ישתמשו בשפת ביבים כזו...וטוב שאותו מישהו הוא - 'מבחוץ'..
יהודה תמסור לו את הדברים בשמי...
בכבוד
 

בנציון

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
יהודה1 אמר:
.....

לסיום אציין דבר שמישהו מבחוץ כתב לי אחרי שנתתי לו קישור לאשכול מסויים כאן,
 
איככסססססס
כל הדיונים המטומטמים האלו
עם תתי אנשים חסרי דעת
גועל נפש מרוכז
לא מבין איך אתה עוד עונה ומתווכח שם

זה כמובן מראה עד כמה עלול להימאס לאנשים הדיונים מהסוג הזה
.
די בשפה הבוטה של אותו מישהו מבחוץ... להבין שאינו מאן דהו להביע דעה על פורום לתורה - שהבינונים שבה לא ישתמשו בשפת ביבים כזו...וטוב שאותו מישהו הוא - 'מבחוץ'..
יהודה תמסור לו את הדברים בשמי...
בכבוד

נכון מאד. הסגנון הזה מזכיר איזה אדם שאמר לאחרונה על אנשים מסויימים שרמת המשכל שלהם היא בגובה דשא.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אני הקטן סבור שבפורום המכובד אין כלל דברים שיכולים לגרום למאן דהו להתקרר ולהתקלקל.
פורום מעצם טבעו מרכז כמה דעות ושיטות,
ואיננו מתאים למי שכל כך רגיש לשמוע דעה שונה במקצת.
 

יהודה1

משתמש ותיק
בנציון אמר:
מאן דהו אמר:
יהודה1 אמר:
.....

לסיום אציין דבר שמישהו מבחוץ כתב לי אחרי שנתתי לו קישור לאשכול מסויים כאן,
די בשפה הבוטה של אותו מישהו מבחוץ... להבין שאינו מאן דהו להביע דעה על פורום לתורה - שהבינונים שבה לא ישתמשו בשפת ביבים כזו...וטוב שאותו מישהו הוא - 'מבחוץ'..
יהודה תמסור לו את הדברים בשמי...
בכבוד

נכון מאד. הסגנון הזה מזכיר איזה אדם שאמר לאחרונה על אנשים מסויימים שרמת המשכל שלהם היא בגובה דשא.
א. אני לא מתכווין מישהו לא חרדי, אלא שאינו כותב בפורום.
ב. אוכל לכתוב בפרטי על איזה אשכול מדובר ואולי גם אתם תסכימו איתי.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ברור שהוא חרדי.. אך ברור ששפתו נחותה ומבישה כשלעצמה,
ובודאי ובודאי כלפי הפורום על כל אשכולותיו כולם !
ואישיותו זקוקה לליטוש מהרבה סיבות הנראות בתגובתו זאת.
 

יהודה1

משתמש ותיק
אציין שזה נכתב לי בפרטי ולא נאמר על כל הפורום אלא על האשכול המדובר.
בכל אופן זה לא חשוב כל כך. הדברים מדברים בעד עצמם, היתה כאן התדרדרות לאחרונה וחייבים לפתור את הבעייה.
מחקתי את ההודעה הזו. אם זה משנה למישהו.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
יושב אהל אמר:
חברים יקרים !!!
לאחר תקופה ארוכה שהשתמשתי בפורום, החלטתי בשלב מסויים גם להירשם בתור חבר,
בעבר הייתי רשום בפורום אוצר החכמה עד שחסמו את זה בנט פרי, האמת אגיד כי בהתחלה היה לי מאד קשה עם זה חשבתי כבר לבטל את החסימה של נטפרי, אך בשלב מסויים קלטתי והבנתי והפנמתי, כי אכן הפורום של אוצר חכמה היא בעייתי עקב הרבה חברים שהם עם השקפות מעוותות ומעלים כל הזמן את הגיגיהם והשקפותיהם,
כשנודע לי על פורום זה התחלתי לבקר בפורום ללא שנרשמתי, מצד אחד יש כאן הרבה פחות חומר תורני והיסטורי, אך מאידך הפורום היה נקי בשלב מסויים החלטתי להירשם בתור חבר, גם מצאתי פורום באידיש בשם אידישע וועלטליכע פארומ'ס שזה פחות תורני ויותר היסטורי, אך הפורום שומר על נקיות, 
גם פה ראיתי שהמנהלים משקיעים מכוחם וממרצם להצלחת הפורום ועל כך איישר,
אך לאחרונה התחילו גם פה להתסיס את הפורום בדעות שלא מקובלים על רבותינו גדולי ישראל,
אי לכך אני מוצא חובה לעצמי לפרוש מהמקום בכאב, ואברך את כל החברים שנהניתי מהם בברכת הצלחה, וכן למנהלים שיצליחו הלאה בדרכם,
הפורש ממכם מתוך אהבה וכאב, 
משהו לא מריח בהודעה הזו
אם הוא אהב כ"כ את פורום אוצה"ח שחסום בכל חסימה שמכבדת את עצמה ז"א שהוא לא כ"כ אנין טעם

אם היה לו צד לבטל את החסימה של נט פרי כנראה שהוא לא כזה שמרן

האינטרנט מלא תופעות ודעות שהפורום שלנו הוא קודש קדשים לעומת כל דבר אחר
ואם ויקיפדיה כשרה בעיניו כ"ש שהפורום

סליחה שאני שופט אותו כך
אבל זה תשובה למי ששופט את כל הפורום

מי שנהנה מהדיעות של עצמו בלבד שיעשה פורום לעצמו
או שיסתפק בעיתון  הדעת תורה של המגזר שלו

לסיום יש לי הרגשה ש@יושב אוהל נטה אהלו בניק חדש
ואגב אורחא עשה מניפולציה על החברים היקרים דפה
 

חכם באשי

משתמש ותיק
במחילה,
אשכול של הוצאת לעז (!) על הפורום,
אין מקומו בפורום!

יש תלונות, ויש אוזניים קשובות כנגד זה, אבל ממש לא בכלל מה שפותח האשכול נזעק!
[או (אנסה בכ"ז לדוף לכף זכות) שפותח האשכול לא מסוגל לשמוע דעה של פלגים אחרים בתוך הציבור החרדי, לדוגמא, אדרת אליהו (זילברמן) וכיו"ב]
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
עוד דבר מגוחך

יש מעל 70000 הודעות בפורום
ו2500 בפורום אקטואליה ...
בעיקר באקטואליה יש מה שיכול להרגיז מי שחושב הפוך
כך שגם אם משהו מטריד אפשר לעצום עין אחת
 

אוריאל

משתמש ותיק
כמדומה שעצם קיומו של האשכול מורה על נקיון כפיהם ויושר שיווי מדותיהם של המנהלים, כאשר ברי לכל בר דעת שבכל אתר אחר היה האשכול נמחק מיידית, ופותח האשכול היה מורחק ממנו ללא שיהוי.
ודוקא אשר על כן, מן הראוי לתת את הדעת שאין כאתר הזה, שטרחת המנהלים בו וישרם מן המפורסמות, שיכול לפרוח ולשגשג יותר ויותר.
וכל שנדרש הוא, אך ורק שימת לב להעלות תוכן המעניין את המשתמשים בפורום, ויותר מזה, שלא להעלות תוכן שאיננו בעל ענין לציבור, או שגורם עצב ורוגז אצל משתמשים. ובבחינת שנהיה מן האומרים דבר הנשמע, ואינם אומרים את שאינו נשמע.
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
אני מאד מבין לרוחו של הרב יושב אהל, וכבר דיווחתי ממש לאחרונה להנהלה מה שנראה לי גם מעין זה,

אך כפי הנראה רוב אלו המגיבים פה אינם מבינים אידיש או עכ"פ אינם רגילים לקרוא באידיש,

הרב יושב אהל ציין לפורום באידיש שאני גם רשום שם, מדובר בפורום http://www.ivelt.com/forum/index.php הפורום הנ"ל הוא פורום חי ותוסס, אך מתמקד יותר בנושאים אקטואלים ונושאים היסטוריים, יש שם גם נושאים תורניים אך פחות חי ופעיל,
פורום אוצר החכמה הוא חי ופעיל כל נושא שאתה מעלה שם בכל תחום שהוא הן תורני והן היסטורי,

פורום אוצר החכמה נחסם בנטפרי, והיה על כך הרבה דיונים עי' פה http://forum.netfree.link/topic/2366/%D7%AA%D7%92%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%A1%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%A6%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%9B%D7%9E%D7%94/9

בפורום אוצר החכמה מסתובבים הרבה אנשים שמצד אחד יש להם מידע תורני והיסטורי עשיר אך מצד שני השקפותיהם מעוותות, מצד אחד הם מחיים את הפורום, אך מצד שני הם גם מכניסים את דעותיהם והשקפותיהם בהרבה מ התגובות, עקב התועלת המרובה שהם מביאים לפורום הרי שהנהלת אוצר החכמה לא חוסמים אותם, אך קב דעותיהם ראו לנכון נטפרי לחסום אותם,

כשאחד נכנס לאוצר החכמה הוא נכנס עם גישה שיודע שזה לא המקום הטבעי שלו ושהוא צריך להזהר, מה כן לקחת משם ומה לא, אך פורום התורה נפתח באופן שכאן יהיה פורום נקי ומכובד לפי הדעות המקובלות בעולם התורה, כך כשאחד נכנס לכאן הוא יודע שהוא נכנס במקום שמור, וכל התנהל כאן הפורום הרבה זמן (אני כבר רשום פה מלפני כמה שנים) אם כי אכן הפעילות וההיענות כאן בפורום לא מגיע בכלל לפעילות שבפורום אוצר החכמה, אך הידיעה שאתה נכנס למקום נקי ללא חשש, זה נותן לך עדיפות על פני אוצר החכמה,

אין ספק (עכ"פ לדעתי) כי לאחרונה התרבו כאן ניקים מסויימים שבכל דרך שהוא מנסים גם לדחוף את השקפותיהם אם בגלוי ואם בסתר (ע"י פתיחת אשכול עם כותרת נושא תמים ורק לאחר שאתה נכנס לשם אתה שם לב שזה איזה שהוא שיטת מסיון - סליחה על הביטוי, לדוגמא האשכול הזה https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=68&t=5877), והשקפותיהם בהחלט אינם תואמים למה שקיבלנו מרבותינו (וגם הם מודים בזה רק לדבריהם זה ההשקפה האמיתי של לפני 2 דורות, בדרך אגב זה מזכרי לי בדיחה שפעם הייתי באיזה שמחת שבע ברכות של חתן שנהיה ליטאי אבל הסבא שלו גם היה ליטאי רק האבא נהיה חסידי והבן חזר לדרך הסבא, אז אחד אמר שם דרשה ואמר שכנראה הדור הבא יחזרו להיות חסידים כי כך הם ראו את הסבא שלהם ואילו הדור הבא חוזר חלילה),

לי אישית זה מאד מכעיס כל אלו שמנסים לדחוף פה שוב ושוב את השקפותיהם שלא מקובלים אצל רבותינו, (אני מתכוון שלא מקובל אצל כולם אם העדה החרדית או דגל התורה או אגודת ישראל, אני לא מתכוון לנושאים שיש חילוקי דיעות בין החוגים כגון בחירות וכד'), בפרט שהתבטאויותיהם בזלזול (לדעתי תגובה זו לדוגמא https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=68&t=3303#p74719) ודיווחתי כבר פעם להנהלה על כך, בפורום אידישע וועלטליכע פארומס, ההנהלה שם מוחקת כל תגובה שיש בה קצת זלזול בצד אחר לא משנה איזה צד, ובמקביל גם שולחת הסבר לכותב התגובה, (לי אישית כבר מחקו הרבה פעמים קטעים מתוך תגובות שהעליתי),

לדעתי הוא כבר כמה ימים או שבועות שהנשא הזה כאב לו, אך כנראה המכה בפטיש היתה לדעתי האשכול שהוא פתח על ד"ר דעהאן ז"ל (אבקש לא לפתוח פה דיון על הנושא אם יש לך מה להגיב שלח להנהלה ובקש מהם שיעלו לאשכול שם שננעל), הוא פתח אשכול לתומו על יהודי שהביא הרבה רווח והצלה להיהדות החרדית ולא השאיר זש"ק במטרה שילמדו משניות לעילוי נשמתו, הוא לא האריך על חיוו ופעליו, רק כתב כמה מילים, ואז הגיעו כמה שהגיבו והשמיצו, כאשר לדעתו (וגם לדעתי) נעשה בזה עוול למנוח, אם יש למישהו בעיה בחומר שיפנה להנהלה שימחקו את האשכול לא משמיצים כך ברבים, בן אדם עם המון זכויות, כנראה זה ששבר אותו,

לתשומת לב ההנהלה בפורום באידיש שהוא הזכיר אין להעלות שום הודעות שליליות על אישים, (רק לדוגמא על אף שזה פורום יותר ברוח סאטמאר הם נזהרו בכבודו של הרב שטיינמן http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=88&t=35712&hilit=%D7%94%D7%A8%D7%91+%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%90%D7%9F והזהירו לא להעלות שום דבר שלילי) אשכולות שיכולים להיפתח לדיונים שלילים, הרי שכל תגובה שמעלים שם לא עולה מיידית לאשכול ומתפרסם אלא נשלח באופן אוטומטי להנהלה, ורק לאחר שעברו על זה ההנהלה מעלה את זה, יכול להיות שעל ההנהלה פה גם לאמץ סגנון עבודה מעין זו,

ולגבי תגובתו של חכם באשי אז אני רוצה לציין שבאתו פורום באידיש אכן ככה הנוהג כשאחד יוצא מהפורום, הוא פותח על כך אשכול ומסביר למה הוא עזב את הפורום, יתכן גם שהוא רוצה שההנהלה יתקנו את הנושא ויעשו קצת סדר כאן ואז יוכל לחזור לפה, לכן עשה את זה באופן כזה, יתכן גם שהוא לא יודע איך עוזבים את הפורום אז הוא עשה את זה באופן כזה שההנהלה תוציא אותו, סך הכל בכללי לא ראיתי בתגובות שלו שסתם חילוקי דיעות הנפוצים בתוך הציבור החרדי זה מה שכאב לו, מה שכאב לו לדעתי זה הדעות שהם מחוץ לציבור הכללי, וזה כואב לעוד הרבה כאן שהזדהו עם תחושה זו,
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אחרי תגובתך הארוכה, נראה שבפורום פה עדיין אין בעלי דעות משונות מדי.
אם כי רבים יכעסו על קומץ בעלי דעות של 'קדשות ציון', אך לא על זה יצא קצפו של יושב אהל. והוא רטן בחינם, מתוך צרות אופקים ברורה.
 

יהודה1

משתמש ותיק
בן ישיבה אמר:
אני מאד מבין לרוחו של הרב יושב אהל, וכבר דיווחתי ממש לאחרונה להנהלה מה שנראה לי גם מעין זה,

אך כפי הנראה רוב אלו המגיבים פה אינם מבינים אידיש או עכ"פ אינם רגילים לקרוא באידיש,

הרב יושב אהל ציין לפורום באידיש שאני גם רשום שם, מדובר בפורום http://www.ivelt.com/forum/index.php הפורום הנ"ל הוא פורום חי ותוסס, אך מתמקד יותר בנושאים אקטואלים ונושאים היסטוריים, יש שם גם נושאים תורניים אך פחות חי ופעיל,
פורום אוצר החכמה הוא חי ופעיל כל נושא שאתה מעלה שם בכל תחום שהוא הן תורני והן היסטורי,

פורום אוצר החכמה נחסם בנטפרי, והיה על כך הרבה דיונים עי' פה http://forum.netfree.link/topic/2366/%D7%AA%D7%92%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%A1%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%A6%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%9B%D7%9E%D7%94/9

בפורום אוצר החכמה מסתובבים הרבה אנשים שמצד אחד יש להם מידע תורני והיסטורי עשיר אך מצד שני השקפותיהם מעוותות, מצד אחד הם מחיים את הפורום, אך מצד שני הם גם מכניסים את דעותיהם והשקפותיהם בהרבה מ התגובות, עקב התועלת המרובה שהם מביאים לפורום הרי שהנהלת אוצר החכמה לא חוסמים אותם, אך קב דעותיהם ראו לנכון נטפרי לחסום אותם,

כשאחד נכנס לאוצר החכמה הוא נכנס עם גישה שיודע שזה לא המקום הטבעי שלו ושהוא צריך להזהר, מה כן לקחת משם ומה לא, אך פורום התורה נפתח באופן שכאן יהיה פורום נקי ומכובד לפי הדעות המקובלות בעולם התורה, כך כשאחד נכנס לכאן הוא יודע שהוא נכנס במקום שמור, וכל התנהל כאן הפורום הרבה זמן (אני כבר רשום פה מלפני כמה שנים) אם כי אכן הפעילות וההיענות כאן בפורום לא מגיע בכלל לפעילות שבפורום אוצר החכמה, אך הידיעה שאתה נכנס למקום נקי ללא חשש, זה נותן לך עדיפות על פני אוצר החכמה,

אין ספק (עכ"פ לדעתי) כי לאחרונה התרבו כאן ניקים מסויימים שבכל דרך שהוא מנסים גם לדחוף את השקפותיהם אם בגלוי ואם בסתר (ע"י פתיחת אשכול עם כותרת נושא תמים ורק לאחר שאתה נכנס לשם אתה שם לב שזה איזה שהוא שיטת מסיון - סליחה על הביטוי, לדוגמא האשכול הזה https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=68&t=5877), והשקפותיהם בהחלט אינם תואמים למה שקיבלנו מרבותינו (וגם הם מודים בזה רק לדבריהם זה ההשקפה האמיתי של לפני 2 דורות, בדרך אגב זה מזכרי לי בדיחה שפעם הייתי באיזה שמחת שבע ברכות של חתן שנהיה ליטאי אבל הסבא שלו גם היה ליטאי רק האבא נהיה חסידי והבן חזר לדרך הסבא, אז אחד אמר שם דרשה ואמר שכנראה הדור הבא יחזרו להיות חסידים כי כך הם ראו את הסבא שלהם ואילו הדור הבא חוזר חלילה),

לי אישית זה מאד מכעיס כל אלו שמנסים לדחוף פה שוב ושוב את השקפותיהם שלא מקובלים אצל רבותינו, (אני מתכוון שלא מקובל אצל כולם אם העדה החרדית או דגל התורה או אגודת ישראל, אני לא מתכוון לנושאים שיש חילוקי דיעות בין החוגים כגון בחירות וכד'), בפרט שהתבטאויותיהם בזלזול (לדעתי תגובה זו לדוגמא https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=68&t=3303#p74719) ודיווחתי כבר פעם להנהלה על כך, בפורום אידישע וועלטליכע פארומס, ההנהלה שם מוחקת כל תגובה שיש בה קצת זלזול בצד אחר לא משנה איזה צד, ובמקביל גם שולחת הסבר לכותב התגובה, (לי אישית כבר מחקו הרבה פעמים קטעים מתוך תגובות שהעליתי),

לדעתי הוא כבר כמה ימים או שבועות שהנשא הזה כאב לו, אך כנראה המכה בפטיש היתה לדעתי האשכול שהוא פתח על ד"ר דעהאן ז"ל (אבקש לא לפתוח פה דיון על הנושא אם יש לך מה להגיב שלח להנהלה ובקש מהם שיעלו לאשכול שם שננעל), הוא פתח אשכול לתומו על יהודי שהביא הרבה רווח והצלה להיהדות החרדית ולא השאיר זש"ק במטרה שילמדו משניות לעילוי נשמתו, הוא לא האריך על חיוו ופעליו, רק כתב כמה מילים, ואז הגיעו כמה שהגיבו והשמיצו, כאשר לדעתו (וגם לדעתי) נעשה בזה עוול למנוח, אם יש למישהו בעיה בחומר שיפנה להנהלה שימחקו את האשכול לא משמיצים כך ברבים, בן אדם עם המון זכויות, כנראה זה ששבר אותו,

לתשומת לב ההנהלה בפורום באידיש שהוא הזכיר אין להעלות שום הודעות שליליות על אישים, (רק לדוגמא על אף שזה פורום יותר ברוח סאטמאר הם נזהרו בכבודו של הרב שטיינמן http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=88&t=35712&hilit=%D7%94%D7%A8%D7%91+%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%90%D7%9F והזהירו לא להעלות שום דבר שלילי) אשכולות שיכולים להיפתח לדיונים שלילים, הרי שכל תגובה שמעלים שם לא עולה מיידית לאשכול ומתפרסם אלא נשלח באופן אוטומטי להנהלה, ורק לאחר שעברו על זה ההנהלה מעלה את זה, יכול להיות שעל ההנהלה פה גם לאמץ סגנון עבודה מעין זו,

ולגבי תגובתו של חכם באשי אז אני רוצה לציין שבאתו פורום באידיש אכן ככה הנוהג כשאחד יוצא מהפורום, הוא פותח על כך אשכול ומסביר למה הוא עזב את הפורום, יתכן גם שהוא רוצה שההנהלה יתקנו את הנושא ויעשו קצת סדר כאן ואז יוכל לחזור לפה, לכן עשה את זה באופן כזה, יתכן גם שהוא לא יודע איך עוזבים את הפורום אז הוא עשה את זה באופן כזה שההנהלה תוציא אותו, סך הכל בכללי לא ראיתי בתגובות שלו שסתם חילוקי דיעות הנפוצים בתוך הציבור החרדי זה מה שכאב לו, מה שכאב לו לדעתי זה הדעות שהם מחוץ לציבור הכללי, וזה כואב לעוד הרבה כאן שהזדהו עם תחושה זו,
למה לא לכתוב להנהלה. 
לכתוב שהולכים לעזוב את הפורום זה נראה אחת מ-3 אפשרויות, אני מעדיף לדון לכף זכות:
1. שהוא חדש בכלל בפורומים ולא מכיר את אפשרות שליחת הודעה פרטית להנהלה
2. שהוא ניסה כמה פעמים ונמאס לו עד שהחליט לפרסם שהוא עוזב בתקווה שזה יעזור משהו 
3. שהוא רוצה לפרסם את הפורום באידיש ומצא דרך (לא) מוצלחת לפרסם...
 
 

יהודי

משתמש ותיק
אני לא כ"כ מבין את ענין האשכול, ולא כ"כ מבין מה ענין להגיב, מי שלא נהנה מהפורום שלא יכנס וילך לו.
אותי אישית קצת מעצבן כל ההודעות הציוניות המטופשות שנכתבות פה, אבל אני בדר"כ לא נכנס לשם וטוב לי ולהם.
 
חלק עליון תַחתִית