גמלנו גומלנו נוסח הזמנה מה דעתכם?

יעקב שלם

משתמש ותיק
בשבח והודאה לבי"ת על כל הטוב אשר גמלנו

האם לא יותר מתאים לכתוב אשר גומלינו

מילא בברהמ"ז אומרים את ג השבחים גמלנו גומלינו יגמלנו

אבל גמלנו נשמע לי כאילו היה ונגמר חלילה

ואילו גומלינו אולי הווה ממשיך היינו כל רגע

הן אמת שהמקור מישעיה סג ז
אבל שם המלבים מסביר

"חסדי ה' אזכיר", (מתחיל ענין חדש, יספר בו נכבדות איך ישראל יזכרו בצרתם הפלאים שעשה להם בימי קדם, ויחפש רוחם מדוע השיב אחור ימינו ומתוכחים אותו ע"ז, ותשובת ה' אליהם ונחמה על העתיד וימשך הענין עד קאפיטול ס"ו).

שזה על העבר בדווקא כי באותו זמן לא רואים הניסים

חשוב לי מאוד
 

שינובה

משתמש ותיק
כך גם ברכת הגומל והציבור מברך אותו על העתיד .
וכן גם בברכת הודאה של מודים אומרים על שהחיתנו וקימתנו =עבר
ומבקשים על שאנו מודים לך כן תחיינו ותקימנו על העתיד
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
שינובה אמר:
כך גם ברכת הגומל והציבור מברך אותו על העתיד

אמנם אומרים הגומל לשון הווה

ועוד שזה הולך על נס מסויים שבאמת היה בעבר וחייבים להודות עליו

אבל בהזמנה כותבים בנוסח כללי
 

פינת יקרת

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
בשבח והודאה לבי"ת על כל הטוב אשר גמלנו

האם לא יותר מתאים לכתוב אשר גומלינו

מילא בברהמ"ז אומרים את ג השבחים גמלנו גומלינו יגמלנו

אבל גמלנו נשמע לי כאילנו היה ונגמר חלילה

ואילו גומלינו אולי הווה ממשיך היינו כל רגע

הן אמת שהמקור מישעיה סג ז
אבל שם המלבים מסביר

"חסדי ה' אזכיר", (מתחיל ענין חדש, יספר בו נכבדות איך ישראל יזכרו בצרתם הפלאים שעשה להם בימי קדם, ויחפש רוחם מדוע השיב אחור ימינו ומתוכחים אותו ע"ז, ותשובת ה' אליהם ונחמה על העתיד וימשך הענין עד קאפיטול ס"ו).

שזה על העבר בדווקא כי באותו זמן לא רואים הניסים

חשוב לי מאוד
לכאורה גם כאן מודה דוד המע"ה על לשעבר בלבד:
"מה אשיב לה' כל תגמולהי עלי" ובמצודות: "מה מנחה אשיב לה', בעבור כל תגמוליו אשר גמל עלי".

כך שנראה שאין חיסרון במה שאדם בא להודות על ניסים דלשעבר ומזכיר רק אותם
(כמובן אתה יכול להוסיף גם על של עכשיו וכגון להוסיף רישא דקרא חסדי ה' אזכיר רק תזהר שלא תכנס למצב שההזמנה תצטרך גניזה).

 
 

פינת יקרת

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
שינובה אמר:
כך גם ברכת הגומל והציבור מברך אותו על העתיד

אמנם אומרים הגומל לשון הווה

ועוד שזה הולך על נס מסויים שבאמת היה בעבר וחייבים להודות עליו

אבל בהזמנה כותבים בנוסח כללי
הוא דיבר על "שגמלני כל טוב".
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
פינת יקרת אמר:
יעקב שלם אמר:
שינובה אמר:
כך גם ברכת הגומל והציבור מברך אותו על העתיד

אמנם אומרים הגומל לשון הווה

ועוד שזה הולך על נס מסויים שבאמת היה בעבר וחייבים להודות עליו

אבל בהזמנה כותבים בנוסח כללי
הוא דיבר על "שגמלני כל טוב".

אכן 
רק טענתי שזה בא בהקדמת הגומל לשון הווה
ועוד שבא על נס מסויים שקרה
 

פינת יקרת

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
פינת יקרת אמר:
יעקב שלם אמר:
אמנם אומרים הגומל לשון הווה

ועוד שזה הולך על נס מסויים שבאמת היה בעבר וחייבים להודות עליו

אבל בהזמנה כותבים בנוסח כללי
הוא דיבר על "שגמלני כל טוב".

אכן 
רק טענתי שזה בא בהקדמת הגומל לשון הווה
ועוד שבא על נס מסויים שקרה
על הטענה השניה לא חלקתי.
ועל הראשונה טענתי שהגומל לחייבים טובות לא מתייחס לאדם המברך אלא מתאר שכך נוהג הבורא.
ומסיים שגמלני והיינו לשון עבר.
מקווה שעזרתי לך עם הודעתי הראשונה.
ולפי הבנתי מגיעה לך ברכת מזל טוב!
 
 

יוסף יצחק

משתמש ותיק
@יעקב שלם מה שייך להודות על מה שגומל עתה, הן עוד לא ראינו מה קבלנו?
בברכת המזון זהו שבח ולא הודאה
בהזמנה כותבים "בשבח והודאה" שבח באמת שייך על ההווה אבל הודאה לכאורה לא.
 

שינובה

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
פינת יקרת אמר:
יעקב שלם אמר:
אמנם אומרים הגומל לשון הווה

ועוד שזה הולך על נס מסויים שבאמת היה בעבר וחייבים להודות עליו

אבל בהזמנה כותבים בנוסח כללי
הוא דיבר על "שגמלני כל טוב".

אכן 
רק טענתי שזה בא בהקדמת הגומל לשון הווה
ועוד שבא על נס מסויים שקרה
במחילה ,הגומל אינו חלק מההודאה אלא מציאות הדברים ,

ומ"ש זה שבא על נס מסוים ואינו משתף את ההווה מהזמנה לנישואין!
 
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
בשבח והודאה לבי"ת על כל הטוב אשר גמלנו

האם לא יותר מתאים לכתוב אשר גומלינו

מילא בברהמ"ז אומרים את ג השבחים גמלנו גומלינו יגמלנו

אבל גמלנו נשמע לי כאילו היה ונגמר חלילה

ואילו גומלינו אולי הווה ממשיך היינו כל רגע



חשוב לי מאוד

אם כך למה שלא תתלה כל יום מודעה?
השמחה מתבטאת בעיקר בשעת הווייתה ופשוט
 
חלק עליון תַחתִית