כמדומה שהצדק עם ר' '@המצפה לישועת ה'', עכ"פ באופן עקרוני [היינו: אינני יודע עד כמה יש משמעות בכך לענין השירה].
אשכול לשירה שקולה
כללי הפורום
פורום זה נפתח לבקשת רבים מחו"ר הפורום, שבקשו מקום מיוחד עבור כתיבה וחריזה של שירים ופיוטים.
נא להקפיד ולשמור על רמתו התורנית של הפורום, ולכלול בו רק שירים הראויים לבוא בבית המדרש, בעלי ניחוח תורני/מוסרי, כדרך אבותינו ורבותינו
פורום זה נפתח לבקשת רבים מחו"ר הפורום, שבקשו מקום מיוחד עבור כתיבה וחריזה של שירים ופיוטים.
נא להקפיד ולשמור על רמתו התורנית של הפורום, ולכלול בו רק שירים הראויים לבוא בבית המדרש, בעלי ניחוח תורני/מוסרי, כדרך אבותינו ורבותינו
-
- הודעות: 16397
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 20302 פעמים
- קיבל תודה: 13432 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
אדהכי, כבר קיבל מר תשובה נכונה.המצפה לישועת ה' כתב: ↑13 אפריל 2022, 01:02...(ראיתי כעי"ז גם במשקליו של רבינו @ובכן, על כן אחלה אף את פניו בסיוע בהבנת הענין הנ"ל).
היתד הוא התנועה שיש לפניה חצי תנועה, ועמה יחד היא נחשבת כתנועה ארוכה.
כמדומה ששאלות אלו נענים במה שמתחדד, שהוא להיפוך, השוא הנע והחטף הם חלשים מידי מלהיות תנועה לבדם, ומצד שני הם אינם בלתי קיימים כלל - שנתעלם מהם כשווא נח, לכן הם נופלים ונסמכים על התנועה שלאחריה ומגדילים אותו מעט, והרי לנו התנועה השניה - יתד.המצפה לישועת ה' כתב: ↑13 אפריל 2022, 02:13עדיין אינני מבין את ההגיון, אפילו את עצם ההנחה שהחטף או השו"א נחשבים כיתד קשה לקבל, ולכאורה 'הבו דלא לוסיף עלה'.
ועוד, מדוע ימשוך ה'יתד', החלוש, את ה'תנועה', החזקה, שאחריו, לכאורה ההגיון אומר להיפך ממש.
[בשוליים יש להוסיף, שיש אכן את המשקל ההברתי, שבו שום שווא ושום חטף אינה נספרת כלל, ואין בו יתדות לעומת תנועות, אלא הכל נחשבים תנועות במדה שוה.
גדולי הפייטנים שקלו גם בה, כרבי יהודה הלוי ביום ליבשה נהפכו [אוצ"ל הפכו] מצולים, ועוד.]
ענין היתדות הוא אכן המצאה יהודית טהורה, על מנת להתאים את השירה היהודית לכללי השירה הערבית.המצפה לישועת ה' כתב: ↑13 אפריל 2022, 02:13זה נשמע שהמשוררים הקדמונים הוכרחו 'להמציא' הרבה 'יתדות' לצורך משקל השירה העברית, מפני מיעוט היתדות שבשפתינו הקדושה. (בודאי אל מול ה'ערבית', שפת המשוררים הקדמונים, אשר העיצורים שבה רבים).
אבל כפי שענה רבי @אבי חי, אין לכך שום קשר לעיצורים [- שיש או שאין מהם יותר בערבית].
גם מה שתלה מיעוט יתדות בשפתינו מפני מיעוט העיצורים לעומת הערבית, תלה חיטים בזכר קדשו.
כי כל המשקל - הערבי והיהודי גם יחד - אינו ענין כלל לעיצורים, כי אם לתנועות.
אלא, שבעוד שבערבית הדברים פשוטים, שהרי אין להם שווא נע וחטף כלל, כי אם תנועות שלמות ושווא נח.
ולאידך, יש להם [עד לימינו] תנועות ארוכות ותנועות קצרות, כלומר יש תנועות שמאריכים בהם קצת, ויש שלא.
והדבר מצוי גם בשפות אירופאיות מסויימות, כמו גרמנית [שאכן גם בה מצויה שירה שקולה, אף מסובכת יותר מאשר הערבית].
והערבים שקלו על פי תנועות אלו, לסדר כל צלע בסדר שווה של תנועות ארוכות וקצרות.
ואילו לבני ישראל, שאין להם תנועות ארוכות וקצרות, בא רבי אדונים הלוי, וחידש חידוש ליקח את חצי התנועות שיש בשפתינו, ולהשתמש בהם לעשות כדוגמת התנועות הארוכות בכך שהם מצטרפים לתנועה שלאחריה.
ואכן לכאורה מטעם זה - שאין מקבילה אמיתית לשקילה האמורה, נתייסדה במקביל גם השירה בשקילה ההברתית, בלי החשבת שוואין וחטפין כלל.
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
אני חושב שדווקא לא.
כפי המעט שהבנתי, יש בערבית עיצור אחד שאינו מצוי בעברית, הוא הצ'אד.
לעומת זאת, אין להם ב' רפויה, ולא פ' דגושה.
כנודע לכל מי שבודח בשיחה עם ערפי.
על פי ההודעה הקודמת שלי, יוכל מר לידע שאין לכך שום משמעות לענין השירה.
-
- הודעות: 16397
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 20302 פעמים
- קיבל תודה: 13432 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
רק אעיר לפני רבותי @לבי במערב @ובכן שלא העליתי על דעתי שמישהו קישר בין מספר העיצורים האפשרי בשפה למשקלות שירתה. וכונתי במה שפקפקתי בריבוי עיצורי בני ערב [וגם כתבתי שאינו ענין למשקל המדובר כאן] היא לעיצורים שאינם תנועות, דהיינו שואים נחים. וכן מוכח מדוגמתי ומצייני ליידיש...
-
- הודעות: 160
- הצטרף: 18 פברואר 2022, 08:31
- נתן תודה: 82 פעמים
- קיבל תודה: 116 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
בתחילה עלה בדעתי הפסוק "תקעו שופר בגבעה" ושמתי על דגלי צורת שופר כסימן להתקפה אך לאחמ"כ מצאתי בגמ' כי הפסוק הזה הוא נבואה לרעה דהיינו ששם בנימין הוא הנתקף ופניתי לי לפסוק "מני אפרים" שם בנימין הוא התוקף ושמתי על דגלי צורת זאב ע"ש הכתוב בנימין זאב יטרףהמצפה לישועת ה' כתב: ↑13 אפריל 2022, 01:02(אגב, ר' @אחריך בנימין, הידעת כי שמך מופיע בתנ"ך פעמיים, כלומר, לא רק ב'שירת דבורה' אלא גם במקום נוסף?)
-
- הודעות: 281
- הצטרף: 28 פברואר 2022, 19:55
- נתן תודה: 423 פעמים
- קיבל תודה: 171 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
במשך הימים טובים שעעלל"ט בעת אמירת הפיוטים הנעימים בתפילות, חיפשתי פיוטים שקולות אבל לא מינייהו ולא מקצתייהו.
אולי טעיתי אבל כך הי' נראה לי בלי עיון היטב
אולי טעיתי אבל כך הי' נראה לי בלי עיון היטב
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
איפה 'עלעלת'?
אחד מהאופנים הנהוגים בשביעי או אחרון של פסח, שקול במשקל הקליל, המחשב רק תנועות שלמות, וכלל לא מתחשב בחצי תנועות.
גם 'יום ליבשה נהפכו [צ"ל הפכו] מצולים' שקול במשקל כזה. ארבע הברות לצלעי הפזמון, וחמש הברות לצלעי הבתים.
-
- הודעות: 281
- הצטרף: 28 פברואר 2022, 19:55
- נתן תודה: 423 פעמים
- קיבל תודה: 171 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
אצל ברכות קרי"ש אין אנו אומרים כלום יוצרות ואופנים וכו' רק בשמו"ע...
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
קוית למצוא משקל אצל הקליר?
לא תמצא משקל בשום פיוט של תפילת עמידה שבמחזורי אשכנז. [גם לא ספרד, שבכלל חדלו מלהפסיק שם בפיוט].
שכן כל אלו נוסדו בידי הדורות שקדמו לכניסת המשקל באשכנז וצרפת, והקליר בכלל קדם לעצם השירה במשקל.
ליום ראשון של פסח הקדושתא של הקליר, וכן תפילת טל שלו.
לשביעי של פסח הקדושתא של רבינו שמעון הגדול, שעוד קדם קצת לרש"י.
לאחרון של פסח הקדושתא היא של רבינו משה [ורבינו חננאל] בר קלונימוס, שקדמו גם המה לרש"י.
ואילו המשקל נכנס לצרפת ואשכנז כמדומני רק על ידי ראש גולתם רבינו יעקב תם.
אבל הפיוטים לברכות קרי"ש, חלקם נתחברו בידי הדור שקודם כניסת המשקל, [ר"ש הבבלי ליום ראשון, רבינו משולם ליום שני, רבינו שמעון הגדול לשבת המועד, ויוצר וזולת לשביעי של פסח, רבינו בנימין [בר זרח] אופן 'לבעל התפארת', ועוד כמה שם].
ואילו האופן 'ידועי שם', והאופן 'מחוללת מהללת' הם במשקל ההברתי, כמו גם הפיוט הידוע 'יום ליבשה' של רבי יהודה הלוי, שבעיקרו היה בא בין הפסוק 'מי כמוכה' לפסוק 'ה' ימלך', ובאשכנז שלא אמרו שם פיוט - קבעוהו כגאולה לפני החתימה.
והואיל ובנוסח המצוי בסידורים אין המשקל מדוקדק, אמרתי להביא כאן את אשר בררתי לי למען ישוו כפות המאזניים. [מחקתי כל השוואין והחטפין, לנוחות הספירה]. כאמור, הפזמון עשוי דלת וסוגר דלת וסוגר, שכל אחד מורכב מארבע תנועות, והבתים אחריו עשוים משלש דלתות וסוגר אחד, וכולם בני חמש תנועות.
מה שהזרחתי, המה שינויים שלא מצאתי להם חבר.יוֹם ליַּבָּשָׁה הָפכוּ מצוּלִים, שִׁירָה חדָשָׁה שִׁבּחוּ גאוּלִים:
יוֹם בּצַר נִכבַּדתָּ, ואֵלַי נֶחמַדתָּ, ולָך עֹז יִסַּדתָּ, מִפִּי עוֹלָלִים:
הִטבַּעתָּ בּתַרמִית, רַגלֵי בַת ענָמִית, ופַעמֵי שׁוּלַמִּית, יָפוּ בַנּעָלִים:
וכָל רֹאֵי ישׁוּרוּן, בּבֵית הוֹדִי ישׁוֹררוּן, אֵין כָּאֵ'ל ישֻׁרוּן, ואֹיבֵינוּ פּלִילִים:
דּגָלַי כֵּן תָּרִים, עַל הַנִּשׁאָרִים, וּתלַקֵּט פּזוּרִים, כִּמלַקֵּט שִׁבְּלִים:
הַבָּאִים עִמּךָ, בִּברִית חֹתָמךָ, ומִבֶּטֶן לשִׁמְךָ, הֵמָּה נִמֹּלִים:
הֶראוּ אֹתֹתָם, לכָל רֹאֵי אוֹתָם, ועַל כַּנפֵי כסוּתָם, הֵם יַעשׂוּ גדִלִים:
למִי זֹאת נִרשֶׁמֶת, הַכֶּר נָא דּבַר אמֶת, למִי הַחֹתֶמֶת, וּלמִי הַפּתִילִים:
ושׁוּב שֵׁנִית לקַדּשָׁהּ, ואַל תּוֹסֶף לגָרְשָׁהּ, והַעלֵה אוֹר שִׁמשָׁהּ, ונָסוּ הַצּלָלִים:
ידִידִים רוֹממוּךָ, בּשִׁירָה קִדּמוּךָ, יָ'ה מִי כָּמֹכָה, א'דֹנָי בָּאֵלִים:
התודה לרבינו @לבי במערב על עזרתו שהושיטני.
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
אולי צ"ל דלת וסוגר דלת וסוגר, וכולם בני ארבע תנועות.
(איני בקי בניסוח המקצועי, אבל בנוסחו של מר נפל חוסר דיוק לכאו')
יש"כ על תיקון המשקלות.
מקופיא:
לענ"ד תחת הפכו רצוי ליתן נֶהְפְּכוּ, כבתהלים ע"ח ועוד.
'הם יעשו' נשמע מאולץ. אולי יש משהו טוב יותר (אפילו 'יטילו'..)
אשמח לקבל את המקור לתוספת י-ה בבית האחרון. כי גם זה לא לגמרי מתאים לכאו'.
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
יישר כח. תקנתי.
מעודי לא שמתי לבי לצורה זו. יישר כח.
הסיבה היא כנראה דגשות הפ'. אבל הייתי שמח לדעת את הסיבה על בריה, ומי מדבר בה.
בכל אופן, יישר כחו. הן ודאי כך לא צריך לתקן בשיר, כי אם בניקוד שהושם בסידורים.
שמתי 'הם' כדרך הבית הקודם, 'המה נמולים'. לפני זה חשבתי להוסיף בפשטות ה' ותו לא, 'הגדילים', אלא שזה נשמע לי יותר מאולץ.
'יטילו' הוא הצעה טובה, אלא שלכאורה נקט ריה"ל לשון מקרא, 'גדילים תעשה לך'.
ראה כאן את כל שינויי הנוסח שמצא פרנקל.
באדיבות הרב @לבי במערב.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
כמדו' שהשימוש בתיבת הם וכדו' יפה רק פעם אחת בכה"ג. אבל אחרי שברור על מי משורר, מתאים לנקוט בהם לשון נסתר בסתמות. וגם עצם הכפילות (בשתי הצעות מר) קצת מקלקלת.
מ"ש מר על יטילו הוא הטעם לכפל הנקודות דידי.
חשבתי על יֵעָשׂוּ, או עָשׂוּ לָךְ או עָשׂוּ לָהּ או כיו"ב יעשו לך או לה (אבל היה ראוי לנקוט עשו להם), או על כנפי כסותם עת עשו/יעשו. גם לא משהו...
יש"כ על הבאת דברי פרנקל. שם מובאת גם גרסה וּמִי כָּמוֹךָ, ואכן היא פחות מתאימה מבחירת מר.
מתוך דבריו ראיתי לציין שאפשר לגרוס גם וְתִלְקוֹט נִפְזָרִים. והבוחר יבחר. (אפשר גם תְּלַקֵּט, אבל לא נמצא כזה)
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 281
- הצטרף: 28 פברואר 2022, 19:55
- נתן תודה: 423 פעמים
- קיבל תודה: 171 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
חושבני [-...] שגם, אבל לא רק.
אדרבה, העמידוני [...] על טעותי.
ובכל אופן, מדוע שלא נאמר אם כן גם - 'על עזרתו שהושיט אותי'.
-
- הודעות: 281
- הצטרף: 28 פברואר 2022, 19:55
- נתן תודה: 423 פעמים
- קיבל תודה: 171 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
אינני מורגל בלשון הזה, וכמדומה לי שאצל הושטה מפרידים ואומרים הושיט לי או הושיט לו. והושיטני פירושו - הושיט אותי (בעצמי...) ורק בעזרה שייך לומר עזר אותי מפני שעוזר אותו בעצמו.
יש לך מקור בתורה הק' שכתוב כן? (מה שתלמיד ותיק חידש ג"כ טוב, אבל צריך להיות ותיק...)
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
החכמתני.
רש"י שמות טו ט:
תמלאמו - תתמלא מהם: נפשי - רוחי ורצוני ואל תתמה על תיבה המדברת בשתים תמלאמו תמלא מהם יש הרבה כלשון הזה (שופטים א) כי ארץ הנגב נתתני כמו נתת לי ולא יכלו דברו לשלום (בראשית לז) כמו דבר עמו (ירמיה י) בני יצאוני כמו יצאו ממני (איוב לא) מספר צעדי אגידנו כמו אגיד לו. אף כאן תמלאמו תמלא נפשי מהם:
וביהושע טו יט:
נתתני - נתת לי, כמו (שם לז ד): דברו לשלום, דבר אליו; (ירמיהו י כ): בני יצאוני, יצאו ממני; (מלכים א יט כא): ובשלם, בשל להם.
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
בכגון דא הענין מובן לפי ההקשר.
למשל בת כלב, אמרה לאביה 'כי ארץ הנגב נתתני'. היינו נתת לי. ולא שנתת אותי לארץ הנגב. [למרות שלפי דרשת חז"ל דקאי על עתניאל בן קנז, שפיר יתפרש שהיא נתנה לו].
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
יישר כח.
לא זכרתי איפה יש רש"י על זה. ובס"ד ציינתי לפסוק הזה גופו, בלי לבדוק ברש"י.
אבל בזכרוני שיש גם רש"י על התורה בזה, שכל 'את' יכול להתפרש כמו 'ל..', וגם כמו 'מ...' - כצאתי את העיר.
ואולי הוא באמת ב'לדברו לשלום'.
-
- הודעות: 16397
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 20302 פעמים
- קיבל תודה: 13432 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
לשון הושטה לא נזכר בתושב"כ לפו"ר. בש"ס נזכרה לשון זו ('הושיט לי') רק בב"ק קיז, א - וקשה להוכיח מכגון דא.
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
בינתים ציינתי גם רש"י בפרשת בשלח. (ואדהכי, ראיתי שכבר הוסיף מר...)
ואכן שמתי לב שיש לבדוק אם לעולם מתפרש כאילו כתוב 'את', ו'את' יכול להתפרש בכל המשמעויות שמצינו שם, או שכשנוקטים תיבה המדברת בשתים לא תמיד התיבה השניה היא 'את'.
-
- הודעות: 281
- הצטרף: 28 פברואר 2022, 19:55
- נתן תודה: 423 פעמים
- קיבל תודה: 171 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 4355
- הצטרף: 16 יוני 2020, 12:39
- נתן תודה: 1866 פעמים
- קיבל תודה: 5195 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
נו, פתוח תפתח ידך לו, די מחסורו אשר יחסר לו...
ושתהא תמיד מן הנותנים ולא מהמקבלים.
-
- הודעות: 281
- הצטרף: 28 פברואר 2022, 19:55
- נתן תודה: 423 פעמים
- קיבל תודה: 171 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
@ובכן ו@לבי במערב זוהי שאלתי, אם מצאנו שישתמשו הראשונים והאחרונים בלשונות המשנה ולצרפן בשימושים ודקדוקים כדרך לשון התורה שבכתב. שלפי ידיעתי היה יותר מקובל להשתמש בהם רק לדרך מליצה ולא ללשון הרגילה בספריהם הק'.
(ובדרך אגב @לבי במערב אם לא הבנתני, בפעם ראשונה שכתבתי "תורה הק' " לא היה כוונתי לתורה שבכתב.)
(ובדרך אגב @לבי במערב אם לא הבנתני, בפעם ראשונה שכתבתי "תורה הק' " לא היה כוונתי לתורה שבכתב.)
-
- הודעות: 3701
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 790 פעמים
- קיבל תודה: 2073 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: אשכול לשירה שקולה
תא שמע, דתני רשב"ם (בראשית מ"ד ד'):
יצאו את העיר – כמו: עברו {וסבו} את העיר (יהושע ו' ז'), וכן: כצאתי את העיר (שמות ט' כ"ט), כמו: בני יצאוני (ירמיהו י' כ') – יצאו ממני.
שמע מינה לעולם מתפרש כאילו כתוב 'את', שמע מינה.
-
- הודעות: 16397
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 20302 פעמים
- קיבל תודה: 13432 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 0 תגובות
- 122 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עגלה ערופה
31 מרץ 2022, 13:26
-
-
אשכול דברים המותרים בקריאה בט' באב
על ידי לומד מכל אדם » 16 יולי 2021, 13:10 » ב ד' תעניות, בין המצרים, תשעה באב - 36 תגובות
- 2325 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי למה זה תשאל לשמי
08 יוני 2022, 14:37
-
-
- 5 תגובות
- 470 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שראלטשיק
15 ספטמבר 2021, 18:51
-
- 1 תגובות
- 69 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נדיב לב
22 יולי 2021, 20:20
-
- 6 תגובות
- 200 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מבין ענין
09 אוגוסט 2021, 16:36
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח