מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
והאם באמת הדרך היום להוכיח...
|
---|
גם אתה לומד דף היומי? אתה לא לבד! הצטרף לקהילת לומדי דף היומי בפורום לתורה, רכוש ידיעות מחבריך, הענק להם מידיעותיך, ותעשיר את לימוד הדף שלך ושל עוד מאות חברי הפורום. מחכים לך,
היכנס עכשיו >>>
|
מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
מאיפה הציטוט?נסיכא דבי נשיאה כתב: ↑08 אפריל 2021, 14:52מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
והאם באמת הדרך היום להוכיח...
גזירה פירושה דגם אם סבור בעצמו שלא יעשה כן בשבת אינו יכול לעשות בחול כי גזרו כן, אבל כאן אינו גזירה ומי שיודע שישמר מותר לו בחול, ובאנשים שלא יוכלו להיזהר אסור להם בחול כי הם מביאים עצמם לחילול שבת, ואסור להם משום שמביא עצמו לעבירה, והוא אסור מן הדין.
בשבת אדם יודע שזה אסור ולכן לא יעשה. וכמו שמותר לברור ביום חול או לעשות כל מיני דברים שאדם עושה אותם אגב אורחא, ולא חיישינן שמא יעשה בשבת ג"כ.נסיכא דבי נשיאה כתב: ↑08 אפריל 2021, 14:52מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
והאם באמת הדרך היום להוכיח...
אני מסכים איתך באופן כללי, אמנם שים לב לחילוק בין דברים שאדם עושה אותם כשהוא בוהה בהקיץ שיש חשש שיעשם בשבת, לבין דבר שעושה ממחשבה תחילה.נתנאל_ב כתב: ↑08 אפריל 2021, 19:27בשבת אדם יודע שזה אסור ולכן לא יעשה. וכמו שמותר לברור ביום חול או לעשות כל מיני דברים שאדם עושה אותם אגב אורחא, ולא חיישינן שמא יעשה בשבת ג"כ.נסיכא דבי נשיאה כתב: ↑08 אפריל 2021, 14:52מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
והאם באמת הדרך היום להוכיח...
אם הוא ממש אינו מודע למעשיו אלא בוהה בהקיץ, שמא זה נכלל במתעסק שאין בזה איסור כלל כי לא חשיב מעשה איסור כלל, לא?
א. הטעם מפני הקבלה שלא לתלוש מהדיקנא קדישאנסיכא דבי נשיאה כתב: ↑08 אפריל 2021, 14:52מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
והאם באמת הדרך היום להוכיח...
מכל מלמדי השכלתי כתב: ↑08 אפריל 2021, 17:03מאיפה הציטוט?נסיכא דבי נשיאה כתב: ↑08 אפריל 2021, 14:52מדוע שיהיה אסור לעשות כן בחול..."ומצווה היא לאדם בראותו חברו בשבת טומן ידו בזקנו ותולש, שיאמר לו שאפילו בחול - אין לעשות כן"
והאם באמת הדרך היום להוכיח...
הציטוט אינו מופיע באוצר החכמה...כמעיין המתגבר כתב: ↑08 אפריל 2021, 18:57
פעם הבאה תכתוב מי אמר כן, כדי שנדע אם שוה לעמול לתרצו.
גם אם זה כן מתעסק הגרעק"א חולק עליך בהגדרה של מתעסק
מכל מלמדי השכלתי כתב: ↑08 אפריל 2021, 19:51נסיכא דבי נשיאה החליט לעשות מבחן לנתיניו אם יזהו ציטוט שוא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אור זרוע, לעצמו נברא | 7 אורחים