יוספי אמר:
הרעיון של לימוד בקיאות, גירסא. ואח"כ ללמוד בעיון יכול להיות שמאד צודק אבל אם כך אל תלמד איתו גמרא אלא הלכות פסוקות. לימוד גמרא אינו דבר שניתן ללמוד בגירסא.
גמרא גמור זמורתא תהא - כלומר, גם בגמרא יש גמרות פסוקות, ששייך ללמוד בגירסא, - ומלבד זאת,
בקיאות היינו שבקי במה שלומד, ומחוור בעיניו כשמלה חדשה, ו
עיון פירושו, להקשות ממקום אחר, כלומר, בסוגיא זו הנני בקיא ומבין מה שכתוב, ואילו קשה לי ממקום אחר, - ועל לימוד עיון זה יש מקום לומר, שמקודם צריך ללמוד בקיאות ואח"כ עיון.