בספר דגל מחנה אפרים לראש השנה (ד"ה איתא בתיקונים), מביא 'דאיתא ברמב"ם' שהדיבור הוא חלק עשירי מהמחשבה,
עוד ראיתי בספר 'הרי בשמים' בשם הרמב"ם, שהרב מלמד לתלמיד רק חלק עשירי ממה שהוא מבין בעצמו,
נלע"ד שזה ט"ס, כי בליקוטים (ד"ה מלכותך) כתוב כך: "ששמעתי בשם אא"ז זללה"ה כי הדיבור הוא חלק שביעי או חלק עשירי מהמחשבה ואיני זוכר על בוריו אם חלק י' או ז'. וברמב"ם איתא עולים ויורדים בו עולים במחשבה ויורדים בדיבור כי הדיבור נקרא ירידה נגד המחשבה עד כאן."
נלע"ד שזה ט"ס, כי בליקוטים (ד"ה מלכותך) כתוב כך: "ששמעתי בשם אא"ז זללה"ה כי הדיבור הוא חלק שביעי או חלק עשירי מהמחשבה ואיני זוכר על בוריו אם חלק י' או ז'. וברמב"ם איתא עולים ויורדים בו עולים במחשבה ויורדים בדיבור כי הדיבור נקרא ירידה נגד המחשבה עד כאן."
כי במקום אחר הוא מביא את זה בשם הבעש"ט ולא בשם הרמב"ם, ואז הוא מביא בהקשר הזה משהו אחר בשם הרמב"ם, לכן נראה לי שהמעתיק בטעות החליף בין הדברים וייחס את מש"כ הדגל בשם הבעש"ט - לרמב"ם
ספרי חסידות מעתיקים אחד מהשני וטעות לעולם חוזרת
דבר שני אבר כיונה ניתח יפה איך בדיוק נפלה הטעות
דבר שלישי לא יקרה כלום אם תעניק לו תודה על הזמן שהקדיש בשבילך ולא תסתפק רק בלדחות ולדחות