ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

נושאים שונים

פותח הנושא
יהי חסדך עלינו
הודעות: 148
הצטרף: 05 יוני 2019, 13:57
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

שליחה על ידי יהי חסדך עלינו » 19 מאי 2020, 12:57

בסה"ת ובסמ"ג בלשונם משמע דביום השבעי בעינן בדיקה בשחרית וערבית לעיכובא.
וצע"ג דהא מדין תורה טובלת כבר ביום דמקצת היום ככלו כבר שלמו לה שבעה נקיים אלא שאם תחזור תראה תסתור למפרע.
וא"כ אם היא טהורה איך אפשר לומר דהבדיקה מעכבת?


יניב
הודעות: 27
הצטרף: 26 אפריל 2020, 04:51
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

שליחה על ידי יניב » 19 מאי 2020, 13:26

יהי חסדך עלינו כתב:
19 מאי 2020, 12:57
בסה"ת ובסמ"ג בלשונם משמע דביום השבעי בעינן בדיקה בשחרית וערבית לעיכובא.
וצע"ג דהא מדין תורה טובלת כבר ביום דמקצת היום ככלו כבר שלמו לה שבעה נקיים אלא שאם תחזור תראה תסתור למפרע.
וא"כ אם היא טהורה איך אפשר לומר דהבדיקה מעכבת?
לא קשה. 
א. לדעתם הבדיקות מדרבנן 
ב הסמג כתב שבגלל הספק ראוי להחמיר כרבי חנינא שיעשו בדיקת תחלתן וסופן 
 


יראתי בפצותי
הודעות: 171
הצטרף: 27 יוני 2019, 22:08
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

שליחה על ידי יראתי בפצותי » 19 מאי 2020, 13:57

מה עוזר שהבדיקות דרבנן, הרי אפשר לטבול גם מדרבנן בבוקר, והתקנה שלא תטבול עד הערב מאוחרת, ומדרבי זירא דבנות ישראל החמירו על עצמם. ואף תרבות רעה לנוהג היתר ביום השביעי, אינה איסור גמור.


יניב
הודעות: 27
הצטרף: 26 אפריל 2020, 04:51
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

שליחה על ידי יניב » 19 מאי 2020, 14:21

הוא שאל שאלה איך הבדיקה מעכבת התשובה פשוטה כי רבנן תקנו שהיא תעכב לא הבנתי מה אתה דוחה


יראתי בפצותי
הודעות: 171
הצטרף: 27 יוני 2019, 22:08
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

שליחה על ידי יראתי בפצותי » 19 מאי 2020, 14:24

כי גם מדרבנן, בזמן שתקנו בדיקות, שהיא תקנה קדומה הנזכרת במשנה, היה אפשר לטבול, ולנהוג בהיתר באשתו , חוץ מתרבות רעה שאינו איסור גמור, כבר בבוקר יום השביעי, ואם בדיקת ערב מעכבת, איך נטהרה. ואין לומר שהרי אסורה מדרבנן משום תרבות רעה, שאינו איסור גמור, ואין לומר שהרי טובלת בלילה, שלא היה בזמן המשנה, אלא תקנה מאוחרת


יניב
הודעות: 27
הצטרף: 26 אפריל 2020, 04:51
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ביאור הדין דסה"ת וסמ"ג דביקה דבעינן ביום השבעי ב' בדיקות לעיכובא?

שליחה על ידי יניב » 19 מאי 2020, 15:12

מי אמר לך איזה תקנה יותר קדומה זו וזו כתבו התנאים. בדיקות משנה נדה סח. וסז ע"ב בדין לשמש בלילה אחרי הטבילה ביום שמא תסתור

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח