בחיי אדם חלק א כלל יט כתב: ועיקר התפלה בצבור הוא תפלת י"ח, דהיינו שיתפללו עשרה אנשים שהם גדולים ביחד, ולא כמו שחושבין ההמון שעיקר להתפלל בעשרה הוא רק משום לשמוע קדיש וקדושה וברכו, ולכן אינם מקפידים להתפלל ביחד רק שיהיה י' בבית הכנסת, והוא טעות גדול. ע"כ. והו' במ"ב. וכן נוהגים האידנא בכל המקומות שראיתי להמתין מלהתפלל י"ח עד שיתחילו עשרה יחד.
ויש להקשות דלפ"ז בימים הקדמונים שלא היו כולם בקיאים להתפלל בלחש לא היו מקיימים עיקר תפלה בציבור. ואי אפשר לומר שבאמת בזמנם היו ממתינים לעשרה בקיאים. שבשום מקום בגמ' ובראשונים לא מצאנו שצריך עשרה בקיאין דוקא, וברמב"ם מפורש שאין צריך עשרה בקיאים.
וצריך עיון האם יש לדברי החיי אדם האלו איזה מקור או שזו רק סברא.