הנהלת "פורום לתורה" מאחלת לכל חו"ר שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות ושלווה. שימלא ה' לבנו משאלות טובות, וימלא משאלות לבנו לטובה. אכי"ר

עברה ללמוד בתפילה?

נושאים שונים
סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
תלמוד-תורה
הודעות: 208
הצטרף: 25 אוגוסט 2020, 22:10
נתן תודה: 126 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
סטטוס: לא מחובר

עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי תלמוד-תורה » 15 ספטמבר 2020, 13:08

מותר ללמוד בחזרת הש"ץ?
או שאסור ועברה חמורה?
אני שמעתי ממקור אחד שבדיעבד אפשר.
אשמח לתשובות ומקורות.
תודה!

ערכים:


במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי במבי » 15 ספטמבר 2020, 13:38

מקובל שהלימוד אז הוא עצת היצר, וסיכוי גדול שעקב ניסיון גדול זה, לכן היו ישיבות שהעדיפו להתפלל מנחה קצרה כדי לא להכשל.


חייל של הרבי
הודעות: 254
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 240 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי חייל של הרבי » 15 ספטמבר 2020, 14:32

בחזרת הש"ץ צריך לשמוע הכל ולכוון, ולענות ב"ה וב"ש ואמן. אני לא נכנס אפילו לדיון ההלכתי (שקיים בהרחבה כבר), אלא שואל - מי רוצה בכלל ללמוד בזמן כזה? וכששומעים קידוש, גם רוצים ללמוד? וכשמדבר איתך מישהו חשוב, גם תלמד?
לענ"ד הבעיה נובעת מהגאווה והישות (ואיני חף מזה), לחשוב שאם אני באמצע לדבר (כמו בתפילת שמו"ע למשל), הרי שזה חשוב מאוד ואסור ללמוד בזמן הזה, אבל אם מישהו אחר מדבר (החזן), אז זה לא חשוב! וכמובן שזו טעות חמורה, כיוון ש'חשוב' הוא כל מה שחשוב ע"פ שו"ע, וחזרת הש"ץ נכלל בזה.
וגם איזה מין לימוד זה? תורה של מי לומדים? של מישהו שהתפילה מולו אינה חשובה? אם התורה שלו חשובה, אז ודאי גם העמידה לפניו בתפילה היא חשובה.


HaimL
הודעות: 3904
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 564 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי HaimL » 15 ספטמבר 2020, 15:47

חייל של הרבי כתב:
15 ספטמבר 2020, 14:32
בחזרת הש"ץ צריך לשמוע הכל ולכוון, ולענות ב"ה וב"ש ואמן. אני לא נכנס אפילו לדיון ההלכתי (שקיים בהרחבה כבר), אלא שואל - מי רוצה בכלל ללמוד בזמן כזה? וכששומעים קידוש, גם רוצים ללמוד? וכשמדבר איתך מישהו חשוב, גם תלמד?
לענ"ד הבעיה נובעת מהגאווה והישות (ואיני חף מזה), לחשוב שאם אני באמצע לדבר (כמו בתפילת שמו"ע למשל), הרי שזה חשוב מאוד ואסור ללמוד בזמן הזה, אבל אם מישהו אחר מדבר (החזן), אז זה לא חשוב! וכמובן שזו טעות חמורה, כיוון ש'חשוב' הוא כל מה שחשוב ע"פ שו"ע, וחזרת הש"ץ נכלל בזה.
וגם איזה מין לימוד זה? תורה של מי לומדים? של מישהו שהתפילה מולו אינה חשובה? אם התורה שלו חשובה, אז ודאי גם העמידה לפניו בתפילה היא חשובה.
אבל הש"ץ לא מתפלל בשבילי אלא בשביל לקיים תקנה שפשוט אי אפשר לבטלה. אני לא מפריע לו, ואני אפילו עונה ב"ה וב"ש ואמן כדינם. אז מדוע שזה ייחשב עבירה
 

סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
תלמוד-תורה
הודעות: 208
הצטרף: 25 אוגוסט 2020, 22:10
נתן תודה: 126 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי תלמוד-תורה » 15 ספטמבר 2020, 19:10

HaimL כתב:
15 ספטמבר 2020, 15:47
חייל של הרבי כתב:
15 ספטמבר 2020, 14:32
בחזרת הש"ץ צריך לשמוע הכל ולכוון, ולענות ב"ה וב"ש ואמן. אני לא נכנס אפילו לדיון ההלכתי (שקיים בהרחבה כבר), אלא שואל - מי רוצה בכלל ללמוד בזמן כזה? וכששומעים קידוש, גם רוצים ללמוד? וכשמדבר איתך מישהו חשוב, גם תלמד?
לענ"ד הבעיה נובעת מהגאווה והישות (ואיני חף מזה), לחשוב שאם אני באמצע לדבר (כמו בתפילת שמו"ע למשל), הרי שזה חשוב מאוד ואסור ללמוד בזמן הזה, אבל אם מישהו אחר מדבר (החזן), אז זה לא חשוב! וכמובן שזו טעות חמורה, כיוון ש'חשוב' הוא כל מה שחשוב ע"פ שו"ע, וחזרת הש"ץ נכלל בזה.
וגם איזה מין לימוד זה? תורה של מי לומדים? של מישהו שהתפילה מולו אינה חשובה? אם התורה שלו חשובה, אז ודאי גם העמידה לפניו בתפילה היא חשובה.
אבל הש"ץ לא מתפלל בשבילי אלא בשביל לקיים תקנה שפשוט אי אפשר לבטלה. אני לא מפריע לו, ואני אפילו עונה ב"ה וב"ש ואמן כדינם. אז מדוע שזה ייחשב עבירה

ואני שמעתי שכל החיוב של 10 בחזרת הש"ץ  זה בשביל להגיד אמן וב"ש. וכנ"ל ברכו. אבל כאשר לומד וגם עונה?


יעקב שלם
הודעות: 1792
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 637 פעמים
קיבל תודה: 567 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי יעקב שלם » 15 ספטמבר 2020, 21:35

תלמוד-תורה כתב:
15 ספטמבר 2020, 13:08
אשמח לתשובות ומקורות.

בעבר ראיתי מהגרח"ק אולי במשנ"ב דרשו שהאומרים שמו"ת בחזרת הש"ץ זה מצוה הבאה בעבירה


במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי במבי » 15 ספטמבר 2020, 21:48

בנציון כתב:
29 אוקטובר 2019, 20:52
שולחן ערוך קכד, ד:
כששליח ציבור חוזר התפלה הקהל יש להם לשתוק ולכוין לברכות שמברך החזן ולענות אמן
וכתב המשנה ברורה: 
על כן יש ליזהר מלומר תחנונים או ללמוד בעת חזרת הש"ץ, ואפילו אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן כראוי שלא תהיה אמן יתומה כמו שיתבאר, ג"כ לא יפה הם עושים, שאם הלומדים יפנו ללימודם, עמי הארץ ילמדו מהן שלא להאזין לש"ץ ויעסקו בשיחה בטילה ח"ו נמצאו מחטיאין את הרבים.
ויעויין בגליון המצורף שמברר יפה את כל העניינים והשאלות שנשאלו באשכול זה.
שמעתתא עמיקתא קלט.pdf



אליהו52 כתב:
31 אוקטובר 2019, 20:30
zxc כתב:
30 אוקטובר 2019, 00:04
סתם כתב:
29 אוקטובר 2019, 22:27
אשמח לדעת הסיבה שאתה יותר מרוכז בחזרת הש"ץ
בכללות, אצלי (ואולי זה אצל עוד, או שזה טבע שלי בלבד) כשאני מקשיב לאחרים אני יכול יותר להתרכז, כי המח שלי פנוי למילים, ואמירת המילים לא דורשת מקום במח.
סתם כתב:
29 אוקטובר 2019, 22:27
וכן מה אתה רואה מהגר"א הנ"ל, שלכאו' כוונתו שחזרתו על התפילה מראה שהוא מקווה אל ה', ומהיכן לנו בענין הכוונה דחזרת הש"ץ
לא הבנת נכון, או לא הסברתי נכון.
הגמרא (ברכות לב:) דורשת: "אמר רבי חמא ברבי חנינא אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל שנאמר קוה אל ד' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ד'", וע"ז אומר הגר"א, שהכוונה לחזרת הש"ץ, שאז יכולים יותר להיענות. (ואשמח לדעת מקור היכן זה כתוב בגר"א)
דבר זה מופיע בספר באורי אגדות מהגר"א על מסכתות ברכות.
הספר נמצא בהיברו בוקס תחת השם באורי אגדות עיין שם בעמוד 43
 

וראיתי פעם שמובא שמעלת חזרת הש"ץ היא מעל תפילת השמונה עשרה


גבריאל פולארד
הודעות: 701
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 1140 פעמים
קיבל תודה: 371 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 15 ספטמבר 2020, 21:51

יעקב שלם כתב:
15 ספטמבר 2020, 21:35
תלמוד-תורה כתב:
15 ספטמבר 2020, 13:08
אשמח לתשובות ומקורות.

בעבר ראיתי מהגרח"ק אולי במשנ"ב דרשו שהאומרים שמו"ת בחזרת הש"ץ זה מצוה הבאה בעבירה

יש על זה משהו באורחות יושר.
כמדומני שהגרח"ק גם ביאר איזה מדרש על דואג ואחיתופל שכתוב עליהם שהם ''גנבו'' תורה (אני לא מדייק בנוסח), והגרמ"מ שולזינגר זצ''ל התוכח איתו על הפשט הזה.

שוב מצאתי כאן משהו:
viewtopic.php?style=19&f=8&t=8366


יעקב שלם
הודעות: 1792
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 637 פעמים
קיבל תודה: 567 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי יעקב שלם » 15 ספטמבר 2020, 22:09

גבריאל פולארד כתב:
15 ספטמבר 2020, 21:51
שוב מצאתי כאן משהו:

לאן הקישור הזה שולח
איך העיצוב של הפורום שונה שם?


גבריאל פולארד
הודעות: 701
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 1140 פעמים
קיבל תודה: 371 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 15 ספטמבר 2020, 22:28

יעקב שלם כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:09
גבריאל פולארד כתב:
15 ספטמבר 2020, 21:51
שוב מצאתי כאן משהו:

לאן הקישור הזה שולח
איך העיצוב של הפורום שונה שם?
זה הפורום הזה בעיצוב אחר.
אתה יכול גם להוסיף לדף הנוכחי אחרי האותיות PHP את הכיתוב
?style=19
(הסימן שאלה הוא תו הראשון).


ביאור הדבר
הודעות: 315
הצטרף: 23 אפריל 2020, 10:55
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי ביאור הדבר » 15 ספטמבר 2020, 22:56

צריך לכוון כשאומר "אמן" על איזו ברכה עונה
וללמוד בפיו אסור וכל הנושא זה בלבו שזה יש מתירים כל עוד עונה אמן ומכוון
והמשנ"ב כתב שלא בגלל שילמדו ממנו בע"ב וכדו' עי'


קדמא ואזלא
הודעות: 472
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 135 פעמים
קיבל תודה: 181 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 15 ספטמבר 2020, 23:36

גבריאל פולארד כתב:
15 ספטמבר 2020, 21:51
יעקב שלם כתב:
15 ספטמבר 2020, 21:35
תלמוד-תורה כתב:
15 ספטמבר 2020, 13:08
אשמח לתשובות ומקורות.

בעבר ראיתי מהגרח"ק אולי במשנ"ב דרשו שהאומרים שמו"ת בחזרת הש"ץ זה מצוה הבאה בעבירה

יש על זה משהו באורחות יושר.
כמדומני שהגרח"ק גם ביאר איזה מדרש על דואג ואחיתופל שכתוב עליהם שהם ''גנבו'' תורה (אני לא מדייק בנוסח), והגרמ"מ שולזינגר זצ''ל התוכח איתו על הפשט הזה.

שוב מצאתי כאן משהו:
viewtopic.php?style=19&f=8&t=8366
יש ע"ז מכתבים במשמר הלוי סוכה.


ישראל הכהן
הודעות: 538
הצטרף: 03 יוני 2020, 08:19
נתן תודה: 113 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי ישראל הכהן » 15 ספטמבר 2020, 23:39

שולחן ערוך א"ח, הלכות תפלה קכד/ד כשש"צ חוזר התפלה, הקהל יש להם לשתוק ולכוין לברכות שמברך
החזן ולענות אמן; ואם אין ט' מכוונים לברכותיו, קרוב להיות ברכותיו לבטלה; לכן כל אדם יעשה
עצמו כאילו אין ט' זולתו, ויכוין לברכת החזן.) י"א שכל העם יעמדו כשחוזר הש"צ התפלה [הגהות
מנהגים.]
הרמ"א אורח חיים הלכות תפלה סימן צ/י"ח [-וכ"ש שלא יעסוק בתורה בב"ה בזמן שהציבור אומרים סליחות
ותחינות הגהות אלפסי החדשים.
מגן אברהם [או"ח קכד/ח] -עיין בתשו' רמ"ע רמ"ע מפאנו סימן ק"ב/ שאלה ח' על האנשים
שלומדי' בעת חזרת הש"ץ התפלה או אומרים תחנונים אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן כראוי
אין למחות בידם, אבל בס' ווי העמודים קרא תגר עליהם וכ"מ ממ"ש סי' צ' סי"ח:
משנה ברורה [קכד/יז] ע"כ יש ליזהר מלומר תחנונים או ללמוד בעת חזרת הש"ץ ואפילו אם מכוונים
לסוף הברכה לענות אמן כראוי שלא תהיה אמן יתומה כמו שיתבאר ג"כ לא יפה הם עושים שאם
הלומדים יפנו ללימודם עמי הארץ ילמדו מהן שלא להאזין לש"ץ ויעסקו בשיחה בטילה ח"ו נמצאו
מחטיאין את הרבים:
שו"ת אגרות משה [או"ח ד/י"ט] עיון בספר בזמן חזרת הש"ץ עש"ק ד' אייר תשל"ד. ...אבל לע"ד נראה
דהוא רק כשאיכא עשרה ששומעין חזרת הש"ץ ולא מפסיקין כלל שלהאחרים הם סוברים שמותר
מדינא ללמוד לאלו שיוכלו לכוין לסוף הברכה לענות אמן אי לאו הא דילמדו אחרים ממנו, אבל
כשליכא עשרה אסור מדינא... שלכן מוכרחין לומר דתשובת מ"ע הוא רק באיכא עשרה מכוונין
להש"ץ סובר דאין למחות בידם אף שאין עושין כהוגן דהא כל אדם צריך לעשות עצמו כאילו אין
ט' זולתו, ובמג"א מסיק בשם ווי העמודים דגם צריך למחות מטעם שילמדו ממנו, אבל כשליכא ט'
אסור מדינא אף שיכול לכוין לסוף הברכה ולענות אמן ויקרא בשם ועוזבי ה', ולכן אסור ללמוד
בשעת חזרת הש"ץ בכל אופן יש מדינא ויש מטעם המג"א.


חייל של הרבי
הודעות: 254
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 240 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי חייל של הרבי » 16 ספטמבר 2020, 02:53

HaimL כתב:
15 ספטמבר 2020, 15:47
חייל של הרבי כתב:
15 ספטמבר 2020, 14:32
בחזרת הש"ץ צריך לשמוע הכל ולכוון, ולענות ב"ה וב"ש ואמן. אני לא נכנס אפילו לדיון ההלכתי (שקיים בהרחבה כבר), אלא שואל - מי רוצה בכלל ללמוד בזמן כזה? וכששומעים קידוש, גם רוצים ללמוד? וכשמדבר איתך מישהו חשוב, גם תלמד?
לענ"ד הבעיה נובעת מהגאווה והישות (ואיני חף מזה), לחשוב שאם אני באמצע לדבר (כמו בתפילת שמו"ע למשל), הרי שזה חשוב מאוד ואסור ללמוד בזמן הזה, אבל אם מישהו אחר מדבר (החזן), אז זה לא חשוב! וכמובן שזו טעות חמורה, כיוון ש'חשוב' הוא כל מה שחשוב ע"פ שו"ע, וחזרת הש"ץ נכלל בזה.
וגם איזה מין לימוד זה? תורה של מי לומדים? של מישהו שהתפילה מולו אינה חשובה? אם התורה שלו חשובה, אז ודאי גם העמידה לפניו בתפילה היא חשובה.
אבל הש"ץ לא מתפלל בשבילי אלא בשביל לקיים תקנה שפשוט אי אפשר לבטלה. אני לא מפריע לו, ואני אפילו עונה ב"ה וב"ש ואמן כדינם. אז מדוע שזה ייחשב עבירה

"תקנה שאי אפשר לבטלה", פירושו דבר שהקב"ה רוצה שנעשה. לא סתם "פאשלה" אורתודוקסית.
והש"ץ לא מתפלל בשבילך, אלא בשביל ה', ואני ואתה נשתוק ונקשיב למה שהוא אומר, שוב, בשביל ה'.
לעניין ההיחשבות כעבירה, אני חוזר וכותב שאני לא נכנס לדיון ההלכתי, אלא להסתכלות שלנו על תפילה ועל הקב"ה, ועל לימוד תורה!

לגבי מה שאתה אפילו עונה אמן וכו', זה כמו שהאישה מספרת איך היה לה בעבודה, והבעל לא מקשיב, אלא פשוט כשהיא מסיימת משפט הוא אומר "וואו, מה את אומרת?" וכיוצ"ב. וככה גם אותו אחד שלא מקשיב לחזרת הש"ץ ורק עונה 'אמן' כמו כבשה בעדר. מעניין אם הקב"ה קונה את זה.
 


HaimL
הודעות: 3904
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 564 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי HaimL » 16 ספטמבר 2020, 05:56

חייל של הרבי כתב:
16 ספטמבר 2020, 02:53
HaimL כתב:
15 ספטמבר 2020, 15:47
חייל של הרבי כתב:
15 ספטמבר 2020, 14:32
בחזרת הש"ץ צריך לשמוע הכל ולכוון, ולענות ב"ה וב"ש ואמן. אני לא נכנס אפילו לדיון ההלכתי (שקיים בהרחבה כבר), אלא שואל - מי רוצה בכלל ללמוד בזמן כזה? וכששומעים קידוש, גם רוצים ללמוד? וכשמדבר איתך מישהו חשוב, גם תלמד?
לענ"ד הבעיה נובעת מהגאווה והישות (ואיני חף מזה), לחשוב שאם אני באמצע לדבר (כמו בתפילת שמו"ע למשל), הרי שזה חשוב מאוד ואסור ללמוד בזמן הזה, אבל אם מישהו אחר מדבר (החזן), אז זה לא חשוב! וכמובן שזו טעות חמורה, כיוון ש'חשוב' הוא כל מה שחשוב ע"פ שו"ע, וחזרת הש"ץ נכלל בזה.
וגם איזה מין לימוד זה? תורה של מי לומדים? של מישהו שהתפילה מולו אינה חשובה? אם התורה שלו חשובה, אז ודאי גם העמידה לפניו בתפילה היא חשובה.
אבל הש"ץ לא מתפלל בשבילי אלא בשביל לקיים תקנה שפשוט אי אפשר לבטלה. אני לא מפריע לו, ואני אפילו עונה ב"ה וב"ש ואמן כדינם. אז מדוע שזה ייחשב עבירה
"תקנה שאי אפשר לבטלה", פירושו דבר שהקב"ה רוצה שנעשה. לא סתם "פאשלה" אורתודוקסית.
והש"ץ לא מתפלל בשבילך, אלא בשביל ה', ואני ואתה נשתוק ונקשיב למה שהוא אומר, שוב, בשביל ה'.
לעניין ההיחשבות כעבירה, אני חוזר וכותב שאני לא נכנס לדיון ההלכתי, אלא להסתכלות שלנו על תפילה ועל הקב"ה, ועל לימוד תורה!

לגבי מה שאתה אפילו עונה אמן וכו', זה כמו שהאישה מספרת איך היה לה בעבודה, והבעל לא מקשיב, אלא פשוט כשהיא מסיימת משפט הוא אומר "וואו, מה את אומרת?" וכיוצ"ב. וככה גם אותו אחד שלא מקשיב לחזרת הש"ץ ורק עונה 'אמן' כמו כבשה בעדר. מעניין אם הקב"ה קונה את זה.

עם כל הכבוד למשלים ולמכתמים, אכן, תקנה שכבר לא שייכת בימינו, ואי אפשר לבטלה, כי יש להלכה סמכות שבאה לידי ביטוי בין היתר בנקודה הזאת, שלא ניתן לבטל דבר, גם אלפי שנים לאחר שכבר בטל הטעם 
 


יעקב שלם
הודעות: 1792
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 637 פעמים
קיבל תודה: 567 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי יעקב שלם » 16 ספטמבר 2020, 07:46

גבריאל פולארד כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:28
יעקב שלם כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:09
גבריאל פולארד כתב:
15 ספטמבר 2020, 21:51
שוב מצאתי כאן משהו:

לאן הקישור הזה שולח
איך העיצוב של הפורום שונה שם?
זה הפורום הזה בעיצוב אחר.
אתה יכול גם להוסיף לדף הנוכחי אחרי האותיות PHP את הכיתוב
?style=19
(הסימן שאלה הוא תו הראשון).
איך מגיעים אליו ישירות בגוגל?
 

סמל אישי של משתמש

פותח הנושא
תלמוד-תורה
הודעות: 208
הצטרף: 25 אוגוסט 2020, 22:10
נתן תודה: 126 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי תלמוד-תורה » 16 ספטמבר 2020, 13:08

תלמוד-תורה כתב:
15 ספטמבר 2020, 13:08
מותר ללמוד בחזרת הש"ץ?
או שאסור ועברה חמורה?
אני שמעתי ממקור אחד שבדיעבד אפשר.
אשמח לתשובות ומקורות.
תודה!
מצאתי במשנה ברורה.
כתוב שם שאפילו אומר אמן וב"ש לא ילמד בחזרת הש"ץ כי עמי הארץ רואים את זה וחושבים שאפשר לא להקשיב לחזרת הש"ץ. אבל במחשבה מותר.


חייל של הרבי
הודעות: 254
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 240 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי חייל של הרבי » 16 ספטמבר 2020, 13:37

תלמוד-תורה כתב:
16 ספטמבר 2020, 13:08
תלמוד-תורה כתב:
15 ספטמבר 2020, 13:08
מותר ללמוד בחזרת הש"ץ?
או שאסור ועברה חמורה?
אני שמעתי ממקור אחד שבדיעבד אפשר.
אשמח לתשובות ומקורות.
תודה!
מצאתי במשנה ברורה.
כתוב שם שאפילו אומר אמן וב"ש לא ילמד בחזרת הש"ץ כי עמי הארץ רואים את זה וחושבים שאפשר לא להקשיב לחזרת הש"ץ. אבל במחשבה מותר.
כתוב שאסור ללמוד בזמן חזרת הש"ץ, משום שלא מכוון בברכות ואפילו אם עונה אמן זו אמן יתומה, וגם כן שזה לא יפה כי עמי הארץ רואים וכו'.
נא לדייק בדבריו.
ונמצא שלפי המ"ב זה אסור, נקודה. גם במחשבה.
 


חייל של הרבי
הודעות: 254
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 240 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עברה ללמוד בתפילה?

שליחה על ידי חייל של הרבי » 16 ספטמבר 2020, 13:45

גם בשו"ע הרב אוסר זאת ('יש לגעור..') משום שהש"ץ חייב ט' עונים שמקשיבים לכל הברכה ולא רק לסוף, וכל אחד חייב לעשות עצמו כאילו אין ט' זולתו, וכן הוסיף הטעם דעמי הארץ

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים