דרושים ת"ח עם מעט פנאי

שי למורא

משתמש רגיל
לענות במייל לשאלות תורניות קצרות . החל מר"ת לא מוכרים, שאלות הבנה, מציאת מקורות וכיו"ב. 
 

DS054

משתמש רגיל
 היאך פונים אליכם [כי באישי אפשר רק למי שיש מעל 200 הודעות].
כמו"כ מדובר בהתנדבות/בתשלום?
תודה
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שי למורא אמר:
לענות במייל לשאלות תורניות קצרות . החל מר"ת לא מוכרים, שאלות הבנה, מציאת מקורות וכיו"ב.
למה אתה לא שואל את שאלותך בפורום הפתוח? ואז יהיה לך אפשרות של הרבה יותר מקורות לתשובה. יש פה כמה וכמה כותבים שיכולים לענות על הגגדרה "ת"ח" (לפי מה שנראה שאתה מחפש), וחבל שתגביל את עצמך לקבל תשובות ררק מא' או שתים מהם.
 

שי למורא

משתמש רגיל
פותח הנושא
לא כל שאלה מתאימה לפורום הפתוח לדוגמא ראשי תיבות, שאלות נקודתיות פשוטות, ביאור מושגים בקצרה, מקורות על דברים ידועים לפי ערך ועוד.
לא דרושים ת"ח מופלגים בדווקא אלא כל אברך יודע ספר ברמה בינונית ומעלה מתאים.
 

שי למורא

משתמש רגיל
פותח הנושא
אציין מספר דוגמאות לשאלות: 1. מה זה ר"ת ח"ח ובש"ד (מופיע בחו"מ כמ"פ) 2. ביאור לשון המשנה בעדויות וחולין: חמש רחלות גזוזות מנה מנה ופרס ולכאורה צ"ל מנה ופרס מנה ופרס. 3. מה זה חלקים בקידוש החודש ומה הכוונה שני שלישי שעה וע"ג חלקים ? 4. מה זה ר"ת רי"ו. 5. הסבר קצר לגוד או איגוד. 6. מה ההבדל בין מלאכות דרבנן לשבות ? ויש קצת יותר עיוניות.
עבור אברך שעיתותיו (ומחשבו...) בידו זה יכול להיות תחביב תורני נחמד מאוד.
 

בשלמא

משתמש ותיק
אם זה עבור טריויה, אני מציע לכתוב או ח"ח וש"ד או בח"ח ובש"ד
 

שייף עייל

משתמש ותיק
שי למורא אמר:
אציין מספר דוגמאות לשאלות: 1. מה זה ר"ת ח"ח ובש"ד (מופיע בחו"מ כמ"פ) 2. ביאור לשון המשנה בעדויות וחולין: חמש רחלות גזוזות מנה מנה ופרס ולכאורה צ"ל מנה ופרס מנה ופרס. 3. מה זה חלקים בקידוש החודש ומה הכוונה שני שלישי שעה וע"ג חלקים ? 4. מה זה ר"ת רי"ו. 5. הסבר קצר לגוד או איגוד. 6. מה ההבדל בין מלאכות דרבנן לשבות ? ויש קצת יותר עיוניות.
עבור אברך שעיתותיו (ומחשבו...) בידו זה יכול להיות תחביב תורני נחמד מאוד.

לענ"ד, זה בדיוק מסוג השאלות שמתאימות לפורומים... 
לגבי ראשי תיבות, אפשר לפתוח אשכול 'פיענוח ראשי תיבות' וכדו', ושלום על ישראל. כך אתה תיהנה, וגם אחרים בעתיד שתהיה להם שאלה דומה יוכלו למצוא את התשובה בקלות, וכך גם מי שיענה, למעשה יענה לאחרים רבים שידרשו את אותה השאלה. התועלת לשאול ולענות בפורומים בדרך כלל גדולה יותר. בהצלחה.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שי למורא אמר:
לא כל שאלה מתאימה לפורום הפתוח לדוגמא ראשי תיבות, שאלות נקודתיות פשוטות, ביאור מושגים בקצרה, מקורות על דברים ידועים לפי ערך ועוד.
לא דרושים ת"ח מופלגים בדווקא אלא כל אברך יודע ספר ברמה בינונית ומעלה מתאים.
כל שאלה שצריכים לשאול אותה ל"אברך יודע ספר ברמה בינונית ומעלה" בודאי מתאים לפורום, (למעט שאלות מיוחדות שמצד פרטי השאלה יש בעיה להציגם בפורום ציבורי).
ולא זו בלבד, אלא אפילו שאלה פשוטה, של בירור הלכה מפורשת, אין שום בעיה לשאול אותו בפורום זה, ואדרבה אין לך מושג איזה זיכוי הרבים יכול לצאת מזה לעוד אנשים שגם לא ידעו את ההלכה הזאת, ובזכותך ידעו ויזהרו בה בזכותך.
וגם אם זה לא שאלה הלכתתית, אלא של הבנה פשוטה באיזה מימרא, וכו', גם בזה יש תועלת, וגם יש סיכוי שתשמע כמה כיווני תשובה מכמה ת"ח שנמצאים פה,
והתועלת גדולה גם עבור השואל, וגם לזיכוי הרבים כנ"ל.
 
 

בלויא

משתמש ותיק
כעת ראיתי הנושא הזה, א"י אם עדיין רלוונטי:
גם אני הקטן סבור שעדיף לשאול כל שאלה כאן בפורום.
מי שמתבייש לשאול שאלות פשוטות, יכול לשאול תחת שם בדוי.
מובטח לשואלים, שהם יופתעו לראות כמה אנשים לא ידעו תשובה ברורה, וקיבלו תועלת מזה שהם אזרו אומץ לשאול.
בדידי הוה עובדא:
אני מוסר מזה מס' שנים שיעור קצר בהלכה בקו של המשפחה, לע"נ אבי זצ"ל. לאחרונה התעוררה אחת מאחיותיי שתחי' לשאול את השאלות 'שהיא מתביישת לשאול כבר הרבה זמן', ואין לתאר גודל התועלת שהיה מזה, גם לה עצמה כמובן, גם לאחיות האחרות, וגם לי אישית..
אפשר לפתוח פורום שיוגדר מראש לשאלות פשוטות, היינו להגדיר מראש ש'זה בסדר גמור' לשאול פה דברים ש[אולי, להרגשת השואל] כל אחד יודע.

עכ"פ אם צריך עדיין אפשר לפנות אלי באישי
 

ערך רב

משתמש ותיק
שי למורא אמר:
אציין מספר דוגמאות לשאלות: 1. מה זה ר"ת ח"ח ובש"ד (מופיע בחו"מ כמ"פ) 2. ביאור לשון המשנה בעדויות וחולין: חמש רחלות גזוזות מנה מנה ופרס ולכאורה צ"ל מנה ופרס מנה ופרס. 3. מה זה חלקים בקידוש החודש ומה הכוונה שני שלישי שעה וע"ג חלקים ? 4. מה זה ר"ת רי"ו. 5. הסבר קצר לגוד או איגוד. 6. מה ההבדל בין מלאכות דרבנן לשבות ? ויש קצת יותר עיוניות.
עבור אברך שעיתותיו (ומחשבו...) בידו זה יכול להיות תחביב תורני נחמד מאוד.

אפ'חד לא ענה לו על השאלות?
1. חרם חמור. בשבועה דאורייתא; בשודא דדייני. 2. זה היה הסגנון המקובל בזמנם, והכוונה אכן מנה ופרס מנה ופרס [בזמננו בכלל היו כותבים בסגנון אחר: כל אחת מנה ופרס]. 3. חלק הוא אחד מ-1080 [תתר"פ בשעה], והוא אחד מ-18 בדקה. שני שלישי שעה וע"ג חלקים = 40 דקות, ועוד 73 חלקים שהם 4 דקות וחלק אחד. סה"כ 44 דקות וחלק אחד. [ההפרש בין מולד למולד הוא כ"ט ימים, י"ב שעות, שני שלישי שעה וע"ג חלקים, או בקיצור כ"ט י"ב תשצ"ג (793 חלקים, שהם 44 דקות וחלק אחד כנ"ל). 4. רבנו ירוחם [מהרי"ו הוא מהר"י וייל]. 5 כאשר אחד השותפים רוצה לפרק את השותפות, והנכס המשותף אין בו כדי חלוקה [כגון דירה, רכב], יש לו את הזכות לומר לחברו: משוך אתה את החפץ ושלם לי דמי חלקי, או שאני אמשוך את החפץ ואשלם לך דמי חלקך [אין אחד יכול לכוף את חברו על אחד האופנים, אלא הוא חייב לתת לחברו את הברירה לבחור כך או כך]. 6. מי אמר שיש הבדל? 
 
 

שלמה1

משתמש ותיק
שי למורא אמר:
לענות במייל לשאלות תורניות קצרות . החל מר"ת לא מוכרים, שאלות הבנה, מציאת מקורות וכיו"ב. 
אני מסכים (בתנאי שזה רק שאלות בלימוד ובירורי עניינים כמו הדוגמאות שהבאת, ולא הכרעות הלכתיות למעשה).
 

חיים כץ

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שי למורא אמר:
לא כל שאלה מתאימה לפורום הפתוח לדוגמא ראשי תיבות, שאלות נקודתיות פשוטות, ביאור מושגים בקצרה, מקורות על דברים ידועים לפי ערך ועוד.
לא דרושים ת"ח מופלגים בדווקא אלא כל אברך יודע ספר ברמה בינונית ומעלה מתאים.
כל שאלה שצריכים לשאול אותה ל"אברך יודע ספר ברמה בינונית ומעלה" בודאי מתאים לפורום, (למעט שאלות מיוחדות שמצד פרטי השאלה יש בעיה להציגם בפורום ציבורי).
ולא זו בלבד, אלא אפילו שאלה פשוטה, של בירור הלכה מפורשת, אין שום בעיה לשאול אותו בפורום זה, ואדרבה אין לך מושג איזה זיכוי הרבים יכול לצאת מזה לעוד אנשים שגם לא ידעו את ההלכה הזאת, ובזכותך ידעו ויזהרו בה בזכותך.
וגם אם זה לא שאלה הלכתתית, אלא של הבנה פשוטה באיזה מימרא, וכו', גם בזה יש תועלת, וגם יש סיכוי שתשמע כמה כיווני תשובה מכמה ת"ח שנמצאים פה,
והתועלת גדולה גם עבור השואל, וגם לזיכוי הרבים כנ"ל.

בכל מקום תורה יש את המיישיב התורן שתמיד נשאל אותו מסוג כאלו שאלות "פשוטות" ומענה לצידו ללא הרבה דין ודברים,
כנראה שזה כוונת המבקש.
 

שי למורא

משתמש רגיל
פותח הנושא
אכן כבר פחות רלוונטי. אבל כפי שהעלו, אולי כדאי לפתוח אשכול מיוחד לשאלות הנחשבות פשוטות.
 
חלק עליון תַחתִית