האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

נושאים שונים

אברהם העיברי
משתמש ותיק
הודעות: 216
הצטרף: 19 נובמבר 2016, 21:48
נתן תודה: 175 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי אברהם העיברי » 19 אוקטובר 2017, 22:04

אם מה שכתבת הוא תורף המתודה הזו.
סלח לי, זו התוצאה של חיים אמוניים אמיתיים.
אני מתקשה להבין איך הגענו לפרשנות שגויה שגם כוס קפה נשיג בכך שנלחץ על כפתור מוחי מחשבתי?
זה לא השאלה "איפה יש לזה מקורות ביהדות?"
השאלה היא איך אומות העולם, הגיעו ליהדות שלנו, והעתיקו חלקים ממנה. שאנחנו לצערינו לא מודעים מספיק או עובדים על זה.
מה זה אם לא 'יחד לב'????

ערכים:


אברהם העיברי
משתמש ותיק
הודעות: 216
הצטרף: 19 נובמבר 2016, 21:48
נתן תודה: 175 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי אברהם העיברי » 19 אוקטובר 2017, 22:30

אם מה שכתבת הוא תורף המתודה הזו.
סלח לי, זו התוצאה של חיים אמוניים אמיתיים.
אני מתקשה להבין איך הגענו לפרשנות שגויה שגם כוס קפה נשיג בכך שנלחץ על כפתור מוחי מחשבתי?

זה לא השאלה "איפה יש לזה מקורות ביהדות?"
השאלה היא איך אומות העולם, הגיעו ליהדות שלנו, והעתיקו חלקים ממנה. שאנחנו לצערינו לא מודעים מספיק או עובדים על זה.

מה זה אם לא 'יחד לב'????

ואני לא מכיר את הספרים האלו, ולא למדתי את השיטה הזו, בעקבות מה שנכתב כאן, הערב הורדתי סדרת שיעורים מפי הרב דוד ברוורמן מערכים, בנושא חשיבה חיובית. בשיעור הראשון ששמעתי בינתיים, הוא מדבר על שלילת המחשבות השליליות.

ואני יכול לומר שבלינק שצרפת, שהדברים נכונים. מצד עצמם.
ואני חוזר על שאלתי למעלה,
אם זה היה רעיון לא יהודי, האם יש בזה פסול? איך הגדרת? "במעטפת של אמונה וביטחון"?

האם לא תסכים איתי שהיהדות הביאה לעולם את מושג המוסריות? את מושגי החמלה והרחמים? את האנושיות?
ואם כן, אולי היהדות הביאה גם את הדרך להשפיע טוב על עצמך ועל העולם?
זה שאנחנו לא מודעים מספיק ליכולות שלנו ואיך לעבוד אותם, לא הופך את המושגים האלו ללא יהודיים.

אני אומר שזה תוצאה מהאמונה.
מדוע המאמין יושב בטח????
בגלל שהוא 'ילד כאפות'?? ולא אכפת לו לסבול?
כיוון שהמאמין, מושך על עצמו סייעתא דשמיא, וזהו עניין השמחה ביהדות.
מה אכפת לקב"ה אם אני שמח? מדוע כ"כ חשוב השמחה?
אם לא שכאשר אדם רגוע, זה הדרך שהקב"ה משפיע טובו.

זה נוגע להסתכלות על החיים.
הרב וולבה אומר לא להאמין למושכל ראשון, תמיד לחשוב יותר לעומק. פירוש, לא לקבל את ההבנה הראשונה שלנו על דברים, לחתור לשנות את מבטינו מההטיות הטבעיות אל העומק האמיתי שבכל דבר. לשנות מבט על החיים, ומה שקורה סביבנו.

הוי דן את האדם לכף זכות, זה לא רק חובה כלפי חברי, זה גם משנה את מבטי על החיים. וזה משנה את האדם, הופך אותו לכלי קיבול יותר טוב.

זה נוגע למודעות עצמית, שזה הבסיס לכל עבודת המידות.

כל כך הרבה ביהדות, מדברים להיות כלי קיבול, ועל השפעות משמים כיצד הן יורדות לעולם.
החשיבות של הודאה לקב"ה. שייך בקשר ישיר להשפעות חיוביות שאתה מושך על עצמך.

לבוא ולתת קרדיט לגויים?
לשאול מהם מקורות היהדות?

אנחנו בדור שאין לנו חלק באמונה.
אם נתאר לעצמינו איך חי לו בעל אמונה אמיתי, אין לו דין תורה לעולם. לו אכפת לו שלוקחים ממנו, לא אכפת לו הכבוד, לא אכפת לו שעקפו אותו בתור, שפגעו בו, אף אחד לא יכול להרגיז אותו.
כי בחשבון פשוט, הכל מהקב"ה, אז מה יש להתלונן? יש לו רק לבדוק מה ולמה. "אין אדם נוגע במוכן לחבירו כמלא נימה.
יש כאלו אנשים?
אנחנו לומדים תורה, מקיימים מצוות, והאמונה נותרה מאחור. איזה ערך יש לתורה כשאנחנו לא מאמינים?
אומר הקב"ה: הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו. זה הלימוד זכות שיש על עם ישראל. זה רצון הקב"ה, אתם יורדים ויורדים, תעזבו אותי, תתפסו בתורה. זה העוגן שאח"כ אעלה אתכם בו אלי.
ומהמצב הזה אנחנו מגיעים לשאלות האלו. אנחנו לא חיים אמונה.


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 19 אוקטובר 2017, 22:43

אברהם העיברי כתב:ואני לא מכיר את הספרים האלו, ולא למדתי את השיטה הזו, בעקבות מה שנכתב כאן, הערב הורדתי סדרת שיעורים מפי הרב דוד ברוורמן מערכים, בנושא חשיבה חיובית. בשיעור הראשון ששמעתי בינתיים, הוא מדבר על שלילת המחשבות השליליות.
היהדות אומרת לא לחשוב על רע אפשרי??

להלן מקורות:
אבות דרבי נתן פרק ט'
ואל תתייאש מן הפורענות כיצד. מלמד שיהא לבו של אדם מתפחד בכל יום ויאמר אוי לי שמא יבא עלי פורענות היום ושמא למחר ונמצא מתפחד בכל יום שנאמר כן באיוב (איוב ג) פחד פחדתי:
ו
דבר אחר אל תתייאש מן הפורענות כיצד. בזמן שאדם רואה מה שבידו מצליח אל יאמר בשביל שזכיתי נתן לי המקום מאכל ומשתה בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא אלא יאמר אוי לי שמא לא נמצא לי לפניו אלא זכות אחד בלבד נתן לי מאכל ומשתה בעולם הזה כדי שיאבדני לעולם הבא:

ספר הישר לרבינו תם - פרק ו'
"המידה השישית הקורות והתלאות הבאות על בני אדם. כגון חידושים רעים או טובים או שיהיה במצור או יעלה למעלה גדולה או ירויח הון או שיקחוהו בשבי או יאבד לו ממון או יחלה הוא או אחד מבני ביתו או יהיה גולה מארצו או חבוש בבית הסוהר או ימות אחד מאוהביו. כל אלה החידושים ורבים כהם יטרידו לב בני אדם מעבודת האל וישכיחוהו אותה ויסירוה מלבו. אך בעת הזאת ידע וייבחן שכל כל משכיל החזק הוא הרפה כי אם יהיה חזק ואמונתו קיימת לא יוכלו כל החידושים לחסר מעבודתו. כאשר לא יוכלו הרוחות החזקות לעקור ההר הגדול ולהמישו ממקומו כן השכל החזק והאמונה העיקרית לא ימישום כל אלה המאורעות. וצריך האדם ליזהר בעת הזאת וידע כי על זה התנאי בא בברית עם אלהיו ואחרי אשר התנה על נפשו לעבוד אותו צריך להשלים נדרו ולקיים אסרו וצריך לו להכין לב חזק ואמיץ לקבל המאורעות ויחשוב בהם בטרם בואם וימתינם בכל יום ובכל שעה ובכל חודש ויאמר בלבו אם לא יבואו היום המאורעות יבואו למחר ואם לא יבואו למחר יבואו לאחר מחר. וכשיעשה זה ויהיו עיניו ולבו בהם כשיבואו המאורעות לא יטרידוהו ולא ישכיחוהו העבודה כי ימצאוהו מזומן לקבל אותם. וזה מעשה הצדיק כי יחשוב וידע כי העולם נוה התלאות ועל כן עיניו ולבו בהם בכל רגע ועל כן לא יטרידוהו כשיבואו ולא יחרידוהו. אך יחרידו למי שהוא בטוח בעולם ויאמר כי לא תבוא עליו צרה וכי שלותו תעמוד עליו ועל כן כשיבוא עליו הפך מאשר חשב יחריד ותאבד דעתו ואמונתו ועבודתו. וצריך למשכיל לשמור נפשו תמיד ואל יבטח בטובת העולם רגע רק ידע כי התלאות מזומנות לבוא ובזה יצליח ותתקיים עבודתו".​


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 19 אוקטובר 2017, 22:47

אברהם העיברי כתב:אם מה שכתבת הוא תורף המתודה הזו.
סלח לי, זו התוצאה של חיים אמוניים אמיתיים.
אני מתקשה להבין איך הגענו לפרשנות שגויה שגם כוס קפה נשיג בכך שנלחץ על כפתור מוחי מחשבתי?

זה לא השאלה "איפה יש לזה מקורות ביהדות?"
השאלה היא איך אומות העולם, הגיעו ליהדות שלנו, והעתיקו חלקים ממנה. שאנחנו לצערינו לא מודעים מספיק או עובדים על זה.
כנראה אתה לא מספיק מודע לשיטה.
השיטה מתומצתת במשפט מתוך מה שציטטתי לך שם והוא:
"הסרט והספר הסוד הביאו רעיון אשר שבה את לבם של מיליונים, לפיו "העולם הוא קטלוג ואתה יכול לקבל כל מה שתבחר".

תחשוב על משהו ותרצה אותו - אתה תקבל אותו!! לא תשאף תגיע - זה אני מסכים, מוכר.
הדוגמא של הכוס קפה היא המחשה לדברים שמייסדי השיטה כתבו!


אברהם העיברי
משתמש ותיק
הודעות: 216
הצטרף: 19 נובמבר 2016, 21:48
נתן תודה: 175 פעמים
קיבל תודה: 48 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי אברהם העיברי » 19 אוקטובר 2017, 23:18

מה שהבאת נכון ויפה, כמדומני שאם תבין את השיטה, השאלה תפול מאליה.
הכוונה ב'אבות' ו'הישר', לדעתך, שתחיה בחרדה תמידית??
העומק הוא הרבה יותר.
לא נאמר בשיטה זו אם תבין אותה, שאין להיות מודע לרע, אלא אל תחשוב שזה יתפוש אותך כל העת, כי אז תהיה טרוד במחשבות קשות, עצבות, דיכאון, חוסר מוטיבציה. לדעת שיש רע ושהוא יכול לבוא, כן. אך אל תבהל את רוחך שהנה הוא אחר כותלך. ואורב לך לצודך. כי זה מכבה את כל המנועים של האדם. זה מכבה את האור שלך. ובעיקר את אמונתך. גם כשהכל טוב, תדע, שלא תזוח דעתך. כי אז אתה מסלק ממך השפעות טובות.
הגויים חקיינים, אך ביהדות המכלול הוא רחב הרבה יותר. למשל עניין האמונה. שאצל הגויים לא מופיע, אך ברור שהוא מרכיב חשוב לעיקר. לעיקר אצל היהודי. כי ליהודי מערכת יחסים שונה עם בורא עולם, כי אנו מושגחים באופן פרטי, על כל קוצו של יוד.

אני רוצה להביא את מדרש שוחר טוב על תהילים פרק קב' "פנה אל תפלת הערער ולא בזה את תפלתם: תכתב זאת לדור אחרון עם נברא יהלל "וגו'. מדובר על תפילות ראש השנה ויום כיפור, בדורות אחרונים - שהם כמתים במעשיהם -. כמתים במעשיהם... מחריד.

כשכתבת שארגוני התשובה הם אלו שמוכרים לציבור את הרעיון, קצת צרם לי.
אני עוסק בקירוב קרובים. ובאמצע הליך, שבעז"ה, יסתיים בקליטה לאחד מארגוני הקירוב רחוקים.
אך מיד הבנתי, הרי מי הוא שעוסק תדיר בענייני אמונה? מי לומד ומרחיב ידע בנושאים אלו? אם לא אותם אנשים בארגוני התשובה?
לא לחינם נטען שגם החרדים צריכים לעבור סמינרים כדי להיות באמת חרדים.


יוסף יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 332
הצטרף: 21 אוגוסט 2017, 02:00
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 125 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי יוסף יצחק » 20 אוקטובר 2017, 01:05

מבין ענין כתב:אנשי ה"סוד" אכן טוענים שאם אתה תחשוב חזק כיצד מישהו כעת מגיש לך כוס קפה, ותדמיין את זה, מישהו יגש ויגיש לך כוס קפה! [לא אם אתה בבית נעול כמובן... לדוגמא אם אתה בעבודה או בכולל...]
אני לא מבין למה זה לא פגם בבטחון, ישנה מחלוקת בין בעל חובת הללבות לרמב"ן, לרמב"ן מותר לאדם לבטוח במשהו שכך יקרה בלא השתדלות ואכן אם יבטח בה' באמת כך יקרה, לחובה"ל אסור שכן כתוב "לא תנסו וכו'" ולכן חייב לעשות השתדלות להשיג חפצו.
אך לדעת שניהם צריך בטחון בהשם ולא דמיונות וכד' לקיים רצונותיו, לא אאמין שאנשי סוד אמרו דברים כאלה עד שאראה מקורות.
וגם אם נאמר שזהו כח מצואתי בלי קשר אם נכון או לא נכון להשתמש בו מ"מ לא מסתבר שהתגלה כח זה רק בשנים מאוחרות, לדוג' במקום שיעקב ינסה לרצות את עשיו ולהתפלל פשוט היה לו לחשוב שעשיו מגיע אליו ומתידד איתו וחוזר בתשובה וכו' וכו', וכן על זה הדרך.
ישנו מאמר של הרבי מחב"ד "תחשוב טוב יהיה טוב" ונראה כוונתו שברגע שאדם לא נכנס ליאוש ועצבות ממילא בעז"ה יהיה טוב שיהיה לו יותר כוחות להתמודד עם המצב שנקלע אליו.


אור זרוע
משתמש ותיק
הודעות: 700
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 212 פעמים
קיבל תודה: 279 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי אור זרוע » 20 אוקטובר 2017, 03:49

מקור לתועלת של חשיבה חיובית בדברי חז"ל:
בסנהדרין דף כו, ב אמרו: "אמר עולא: מחשבה מועלת אפילו לדברי תורה, שנאמר מפר מחשבות ערומים ולא תעשינה ידיהם תושיה."
ולפי פירוש אחד כותב רש"י: מחשבה שאדם מחשב כך וכך אעשה כך וכך תעלה בידי - מועלת להשבית הדבר, שאין מחשבתו מתקיימת אפילו לדבר תורה, כגון האומר עד יום פלוני אסיים כך וכך מסכתות בגירסא.

ומכל מקום, אחרי שלמדנו על כוחה השלילית של המחשבה, מסיימת הגמרא: אמר רבה: אם עסוקין לשמה - אינה מועלת {-כלומר, אינה פועלת להשבית את הדבר}, שנאמר רבות מחשבות בלב - איש ועצת ה' היא תקום עצה שיש בה דבר ה' - היא תקום לעולם.

אני מתאר לעצמי שמקור זה נזכר בספר שהעלה הרב עפר ואפר.


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 932
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי אלימלך » 22 אוקטובר 2017, 18:48

ההבדל בין ביטחון לחשיבה חיובית הוא, האם הקב"ה נמצא בענין.
והנה אנשי הסוד והכח טוענים שכביכול נתגלה להם דבר חדש וממציאים הסברים שונים איך זה פועל ואין קץ לדברי רוח. וראוי במקרה דנן להיות הולך רגיל מגלה סוד, שהוא ענין מזל הנזכר הרבה בדברי חז"ל [והפילוסופים קראוהו 'שכל הפועל'] כמו שאמרו "הכל תלוי במזל וכו' אין לך עשב שאין לו מזל וכו' בני חיי ומזוני וכו'" ועוד רבים כהנה, והאומות הקדמוניות מטעם זה היו עובדים למזלות, אשר ע"כ נקרא שמם עכו"ם.
ואחרי שנתגלה "הסוד" יש לדעת א. למרות שבחז"ל מצאנו שלפעמים המזל מתחזק ויש לפעול על פי זה, כאומרם שמי שיש לו דין עם גוי ישתדל לעשותו בחודש אדר, שאז מזל ישראל חזק, ואפ' מצאנו שלפעמים המחשבה משפיעה על המזל כמו שאמרו "כיון דחלש דעתיה איתרע מזליה", מ"מ כיון שלא מצאנו בחז"ל התיחסות שישתדל אדם לשנות את מזלו דרך המחשבה, זוהי הוכחה חותכת שאין בדברים אלו מאומה [ולשון הנימוק"י בסנהדרין סו. "על כן יתפלל כל חסיד לבטל ממנו גזירת המזל כי מאת אדון הכל בא הכל ובידו לעשות ולשנות הכל" ו'נעלמה' ממנו הדרך לשנות את המזל ע"י אופטימיות] . ב. יתכן שהדבר אסור משום דרכי האמורי. ואפשר שלזה התכוונו חז"ל באומרם [בשבת סט:] האומר "גד גדי" יש בו משום דרכי האמורי.


שלום עולם
משתמש ותיק
הודעות: 303
הצטרף: 06 יולי 2017, 17:00
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי שלום עולם » 22 אוקטובר 2017, 19:09

שמא נשכח ממר "אין מזל לישראל" ח"ו?


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 744
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי כלפי ליא » 22 אוקטובר 2017, 20:07

למה ח"ו?
הלא זו מחלוקת בגמרא אם יש מזל לישראל או אין מזל
ומסקנת הגמרא בהרבה מקומות שיש מזל לישראל, וכאמרם ז"ל בני חיי ומזוני לאו בזכותא תליא אלא במזלא תליא, ומאמר הזוהר הכל תלוי במזל אפי' ס"ת שבהיכל.
ועיי' בשו"ע יו"ד קעט ס"ב


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 26 דצמבר 2017, 21:13

אור זרוע כתב:מקור לתועלת של חשיבה חיובית בדברי חז"ל:
בסנהדרין דף כו, ב אמרו: "אמר עולא: מחשבה מועלת אפילו לדברי תורה, שנאמר מפר מחשבות ערומים ולא תעשינה ידיהם תושיה."
ולפי פירוש אחד כותב רש"י: מחשבה שאדם מחשב כך וכך אעשה כך וכך תעלה בידי - מועלת להשבית הדבר, שאין מחשבתו מתקיימת אפילו לדבר תורה, כגון האומר עד יום פלוני אסיים כך וכך מסכתות בגירסא.

ומכל מקום, אחרי שלמדנו על כוחה השלילית של המחשבה, מסיימת הגמרא: אמר רבה: אם עסוקין לשמה - אינה מועלת {-כלומר, אינה פועלת להשבית את הדבר}, שנאמר רבות מחשבות בלב - איש ועצת ה' היא תקום עצה שיש בה דבר ה' - היא תקום לעולם.

אני מתאר לעצמי שמקור זה נזכר בספר שהעלה הרב עפר ואפר.
המקור שהבאת הוא ראיה לכך שחשיבה חיובית יכולה להזיק, או מקסימום לא להועיל ולא להזיק... שהרי רואים שאם חושב שיצליח - מועיל להזיקו ולהכשילו שלא יצליח.
ואם עסוק בדבר לשמה - אז עכ"פ אין כח במחשבה החיובית להזיק!!


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 693 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי סבא » 26 דצמבר 2017, 23:12

כתב הביאור הלכה סימן תקכ"ט סעיף א' וז"ל-
ואל יצמצם בהוצאת יום טוב - אבל בשאר הימים צריך כל אדם לצמצם בהוצאותיו[טור] ומקורו מהא דאיתא בגמרא מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה וכו' ופירש"י ליזהר מלעשות יציאה מרובה שלא יוסיפו לו אלא מה שפסקו לו עכ"ל וזהו תוכחת מרובה על זמנינו שבעו"ה הרבה אנשים עוברין ע"ז ולא ישימו לב איך להתנהג בהוצאות ביתם להרחיק דברים המותרים ורבים חללים הפילה הנהגה הרעה הזו שמביאה את האדם לבסוף עי"ז לידי גזל וחמס וגם לחרפה וכלמה. והרבה סיבות יש שגורמים להנהגה רעה הזו. והסיבה הגדולה שבכולן הוא ע"י הנשים שדעתן קלות ואינן רואות הנולד ואשרי למי שיאמץ לבבו ולא ישגיח לפיתויים וינהל הוצאות ביתו בחשבון כפי ערך הרוחתו ולא יותר ועיין בקונטרס שפת תמים פרק ה' מה שכתבנו בזה עכ"ל.
וזהו בדיוק להיפך משיטת אנשי ה"סוד" שע"י הצמצום בהוצאות סוגר לעצמו את השפע הקוסמי וכו'


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 948
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 297 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי יצחק » 27 דצמבר 2017, 09:12

כל הענין של סימנים שעושים בראש השנה מורה על חשיבה חיובית, אדם עושה פעולות שמראות על הצלחה וזה גורם הצלחה, כמובן שלכל דבר יש עומק אבל זה הענין ברובד הפשוט ביותר.
מה שהעיר @אלימלך מדרכי האמורי, זכורני שיצא לי הכלל בזה כך, תלוי אם אתה מפעיל או נפעל, אם אתה עושה דבר מחמת איזה סימן שראית כגון צבי הפסיקו בדרך וכיו"ב שהוא מחליט לעשות או להמנע ממשהו בגלל איזה סימן שהוא רואה, זה אסור, אבל אם אתה עושה דבר בשביל שיביא לך סימן טוב א"כ אתה מפעיל מזל טוב וזה מותר. העיקר שהתורה אסרה בכל הדברים הללו משום סרך עבודה זרה וכאשר האדם הוא המפעיל אין חשש ודו"ק.
מה שהעירו מאין מזל לישראל, הרי מפורש שם שאפילו לפי המ"ד שאין מזל הכוונה רק שאפשר לשנות ע"י תפילה וזכויות אבל אין מי שיסבור שאין מזל בכלל.


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 27 דצמבר 2017, 22:53

יצחק כתב:כל הענין של סימנים שעושים בראש השנה מורה על חשיבה חיובית, אדם עושה פעולות שמראות על הצלחה וזה גורם הצלחה, כמובן שלכל דבר יש עומק אבל זה הענין ברובד הפשוט ביותר.
הסימנים בר"ה לא קשורים לחשיבה חיובית, אלא הגמ' בעצמה אומרת ש"סימנא מילתא" ולא "מחשבה מילתא".
שאם לא כן היו אומרים שיחשוב על הדברים הללו ובזה די לו, ולמה הצריכוהו לאוכלם [לטור] או לראותם עכ"פ?


דעת_האברך
הודעות: 16
הצטרף: 25 ספטמבר 2017, 02:42
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי דעת_האברך » 21 פברואר 2018, 18:23

יצא די לאחרונה ספר שלם של מוטה פרנק "הסוד הגלוי" שמגייר את רעיון "הסוד" ומחבר אותו למושג הביטחון. אם יש משהו בעניין, ודאי תמצא אותו שם... גורמים שונים בברסלב נלחמו בו שאין כזו דרך ביהדות, וטענו טענות זיוף על ההסכמות שקיבל.

אגב, אחת הדוגמאות היפות היא מהגמרא בכתובות על אותו עני שבא לרבא ודרש בשר שמן ויין ישן, ורבא נזף בו עד שהגיע אחותו של רבא שלא ראה תליסר שנין והביאה עמה בשר שמן ויין ישן...


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 693 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי סבא » 21 פברואר 2018, 18:57

דעת_האברך כתב:אגב, אחת הדוגמאות היפות היא מהגמרא בכתובות על אותו עני שבא לרבא ודרש בשר שמן ויין ישן, ורבא נזף בו עד שהגיע אחותו של רבא שלא ראה תליסר שנין והביאה עמה בשר שמן ויין ישן...
עיין שם בפני יהושע שמבאר שמה שבהגיעה אחותו של רבא, זה רק משום שרבא היה ממונה על הציבור, ולציבור הקב"ה דואג תמיד שיהיה להם לתת כל מה שצריך לתת לעניים, ואין לזה קשר כלל לביטחון של העני, אלא שהעני היה מפונק ובן טובים ש"די מחסורו" שלו היינו באופן כזה [ובמהרש"א שם איתא שהיה חולה וזקוק לכך]. ומה שאמר העני מדרחמנא קאכיל היינו גם כי הציבור מקבל לזה בשפע. וממילא אין שום ראיה משם.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 693 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי סבא » 21 פברואר 2018, 19:05

דעת_האברך כתב:יצא די לאחרונה ספר שלם של מוטה פרנק "הסוד הגלוי" שמגייר את רעיון "הסוד" ומחבר אותו למושג הביטחון.
אינני מבין את בסיס העניין [אולי מי שקרא את הספר יוכל לבאר לי] איך שייך להשוות שני דברים הפוכים ממש, הביטחון בא לקרב אדם לבורא עולם, ומשירצה לדבק בו יתקרב אליו ויעשה רצונו, ו"הסוד" אומר להיפך בדיוק תהיה פרא אדם תחיה חיי הפקר בכל המובנים, תבלה באיים הקריביים וכו', וכל זה תתן לך האנרגיה הקוסמית כיוון שהמשכת את האנרגיה אליך, האם זה לא ההיפך הגמור?


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 21 פברואר 2018, 20:41

סבא כתב:
דעת_האברך כתב:יצא די לאחרונה ספר שלם של מוטה פרנק "הסוד הגלוי" שמגייר את רעיון "הסוד" ומחבר אותו למושג הביטחון.
אינני מבין את בסיס העניין [אולי מי שקרא את הספר יוכל לבאר לי] איך שייך להשוות שני דברים הפוכים ממש, הביטחון בא לקרב אדם לבורא עולם, ומשירצה לדבק בו יתקרב אליו ויעשה רצונו, ו"הסוד" אומר להיפך בדיוק תהיה פרא אדם תחיה חיי הפקר בכל המובנים, תבלה באיים הקריביים וכו', וכל זה תתן לך האנרגיה הקוסמית כחיוון שהמשכת את האנרגיה אליך, האם זה לא ההיפך הגמור?
אכן דעתך דעת תורה, ראיתי כאן http://www.aish.co.il/ci/a/48863867.html ביקורת שנכתבה על הספר, ואף קראתי שחשובי רבני ברסלב יצאו נגדו.
ראיתי שמביאים שכשהמחבר פנה לגה"צ הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א [- מרבני ברסלב, ומראשי ישיבת המקובלים שער השמים] הרב אמר לו שהוא לא חותם רק אם ר' משה קרמר כותב הסכמה. כשהוא הגיע לרב קרמר עם הספר ר' משה התחיל לבדוק את הספר ואמר לו "אתה כופר, זה ממש כפירה, ומחשבה חיובית זה לא קשור לאמונה וביטחון", והוא לא הסכים בשום פנים ואופן לחתום על זה.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 693 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי סבא » 21 פברואר 2018, 21:53

מבין ענין כתב: ראיתי כאן http://www.aish.co.il/ci/a/48863867.html ביקורת שנכתבה על הספר
מאמר יפה, כמובן שהוא כתוב בסגנון שימשוך את הרחוקים, ולכן הוא קצת צורם לי, אבל אני מבין שאין ברירה.
עבור אלה שאתר אש התורה חסום אצלם, אביא רק את משפט המחץ -
התפיסה העומדת בבסיסו - שא-לוהים אינו אלא נער שליחיות המוכן ומזומן להגשים כל מה שנחפוץ, רק אם נאמין באמת ובתמים שהוא מסוגל לעשות זאת - תפיסה זו אינה רק עלבון לאינטלגנציה, אלא גם לאמונה שלי.


דעת_האברך
הודעות: 16
הצטרף: 25 ספטמבר 2017, 02:42
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי דעת_האברך » 22 פברואר 2018, 23:27

סבא כתב:
דעת_האברך כתב:יצא די לאחרונה ספר שלם של מוטה פרנק "הסוד הגלוי" שמגייר את רעיון "הסוד" ומחבר אותו למושג הביטחון.
אינני מבין את בסיס העניין [אולי מי שקרא את הספר יוכל לבאר לי] איך שייך להשוות שני דברים הפוכים ממש, הביטחון בא לקרב אדם לבורא עולם, ומשירצה לדבק בו יתקרב אליו ויעשה רצונו, ו"הסוד" אומר להיפך בדיוק תהיה פרא אדם תחיה חיי הפקר בכל המובנים, תבלה באיים הקריביים וכו', וכל זה תתן לך האנרגיה הקוסמית כיוון שהמשכת את האנרגיה אליך, האם זה לא ההיפך הגמור?
לפי מה שראיתי מקופיא נראה לי שהוא די מתפתל בנקודה הזאת, אך הטענה שלו בגדול היא שזה כח שהקב"ה הטביע בבריאה, וכשם שבכל דבר שאנו עושים ופועלים, כמו רפואה, פרנסה, ביטחון וכו', אנחנו כביכול אלה שעושים אבל צריכים לשלב את זה עם אמונה ובטחון שהכל מאת ה' והכל מכוחו, ויש כאלה שעושים כל זאת ומרגישים כוחי ועוצם ידי, ומאידך כאלה שמרגישים שהם רק עושים השתדלות והקב"ה הוא הנותן כח לעשות חיל, באותה מידה ממש ניתן להשתמש בכח הזה של החשיבה החיובית עם מידת הביטחון או בלי מידת הביטחון, וזה תלוי באדם שמשתמש בכח זה, איך ייגש לזה ואיך יתייחס לזה בלבו ובדעתו.
כמו כן הוא מוסיף שכמו שאדם חוטא שנגזר עליו מחלה, והשתמש ברפואה לרפא מחלתו, יקבל דינו במקום אחר, כך גם כאן, אף אם אדם ינצל את הכח הזה לקבל כל מיני דברים שלא מגיעים לו, ימצא בעל חוב מקום לגבות חובו ממנו במקום אחר.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 693 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי סבא » 22 פברואר 2018, 23:47

דעת_האברך כתב: הטענה שלו בגדול היא שזה כח שהקב"ה הטביע בבריאה, וכשם שבכל דבר שאנו עושים ופועלים, כמו רפואה, פרנסה, ביטחון וכו', אנחנו כביכול אלה שעושים אבל צריכים לשלב את זה עם אמונה ובטחון שהכל מאת ה' והכל מכוחו, ויש כאלה שעושים כל זאת ומרגישים כוחי ועוצם ידי, ומאידך כאלה שמרגישים שהם רק עושים השתדלות והקב"ה הוא הנותן כח לעשות חיל, באותה מידה ממש ניתן להשתמש בכח הזה של החשיבה החיובית עם מידת הביטחון או בלי מידת הביטחון, וזה תלוי באדם שמשתמש בכח זה, איך ייגש לזה ואיך יתייחס לזה בלבו ובדעתו.
כמו כן הוא מוסיף שכמו שאדם חוטא שנגזר עליו מחלה, והשתמש ברפואה לרפא מחלתו, יקבל דינו במקום אחר, כך גם כאן, אף אם אדם ינצל את הכח הזה לקבל כל מיני דברים שלא מגיעים לו, ימצא בעל חוב מקום לגבות חובו ממנו במקום אחר.
אם הבנתי נכון, זה למעשה נגד שיטת הסוד באופן החריף ביותר, כעין שמח בחור בימי בחרותיך וכו', אבל... דע כי על כל אלה יביאך אלוקים במשפט, כלומר הוא אומר, כן כן אפשר להשתמש בשיטה הזו, אבל המחיר שלה יקר ביותר..., זהו בית מלון שאתה תשלם עליו בריבי ריבית, לזה אי אפשר לקרוא גיור "הסוד", כי זה כמובן הביקורת הכי גדולה על שיטת הסוד, ושומר נפשו ירחק מזה,
וכמובן שמי שבוטח בה' באופן של בטחון שוודאי יהיה טוב, [ולא בדרך החזו"א שהביטחון הוא שהקב"ה וודאי יודע מה שהוא עושה, ואני צריך להיות רגוע ולמסור עצמי בידיו ברוגע מוחלט], שאי אפשר לומר שזו דרך לא לגיטימית לחלוטין, שהרי מצאנו דרך זו בקדמונים כידוע, ויש הנוהגים בה למעשה [מפורסם למשל הרב אבא שאול שלא לוקח איתו כסף לנסיעה כי בטוח שכבר יגיע הכסף כשיצטרך וכו'], מי שנוהג כן הרי ממילא מאמין שעצם הביטחון מוריד שפע, ואמונה זו ברורה אצלו לפני שנתפרסם רעיון "הסוד", אם כן הרעיון של "הסוד" רק יכול לקלקל אותו, דהיינו שיתחיל לנתק את השפע שמקבל מעבודת ה', א"כ איפא למה להזכיר כלל את השיטה הרעה הזו.
בקיצור: מי שרוצה שיטיף לביטחון בדרך זו של "וודאי יהיה טוב", ויכול למצוא לזה הרבה מקורות, בשביל מה להכניס את עניין הסוד שרק מקלקל?
אולי באמת הכי מתאים לדבר זה, הוא המשפט שהופיע באש התורה בשם אחד מחכמי העולם:
"הלא-אמיתות המסוכנות ביותר הן אמיתות מסולפות קמעה".


עפר ואפר
משתמש ותיק
הודעות: 444
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 19:15
נתן תודה: 161 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי עפר ואפר » 23 פברואר 2018, 09:38

מבין ענין כתב:
סבא כתב:
דעת_האברך כתב:יצא די לאחרונה ספר שלם של מוטה פרנק "הסוד הגלוי" שמגייר את רעיון "הסוד" ומחבר אותו למושג הביטחון.
אינני מבין את בסיס העניין [אולי מי שקרא את הספר יוכל לבאר לי] איך שייך להשוות שני דברים הפוכים ממש, הביטחון בא לקרב אדם לבורא עולם, ומשירצה לדבק בו יתקרב אליו ויעשה רצונו, ו"הסוד" אומר להיפך בדיוק תהיה פרא אדם תחיה חיי הפקר בכל המובנים, תבלה באיים הקריביים וכו', וכל זה תתן לך האנרגיה הקוסמית כחיוון שהמשכת את האנרגיה אליך, האם זה לא ההיפך הגמור?
אכן דעתך דעת תורה, ראיתי כאן http://www.aish.co.il/ci/a/48863867.html ביקורת שנכתבה על הספר, ואף קראתי שחשובי רבני ברסלב יצאו נגדו.
ראיתי שמביאים שכשהמחבר פנה לגה"צ הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א [- מרבני ברסלב, ומראשי ישיבת המקובלים שער השמים] הרב אמר לו שהוא לא חותם רק אם ר' משה קרמר כותב הסכמה. כשהוא הגיע לרב קרמר עם הספר ר' משה התחיל לבדוק את הספר ואמר לו "אתה כופר, זה ממש כפירה, ומחשבה חיובית זה לא קשור לאמונה וביטחון", והוא לא הסכים בשום פנים ואופן לחתום על זה.
יש מכתב מהגרי"מ ש' הנ"ל שכותב שלא חתם הסכמה לספר הזה (אף שהזדייפה).


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 693 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי סבא » 28 פברואר 2018, 03:08

יצא עוד ספר חדש, הפעם על כוח הרפואה ממרחק, כמובן שאי אפשר לשפוט בלי לקרוא, אבל החשש הגדול הוא שיש כאן חץ תקוע בעץ שמציירים מסביבו עיגולים.
רשות הדיבור לכתבה המיחצנת את הספר-

כשחזר בתשובה, הרב אליהו שירי הקדיש עשר שנים ללימוד תורה. עשר שנים שבהן, הוא אומר, הוא זיהה שוב ושוב במקורות את הסודות הקשורים בנפש שאותם למד בשקידה רבה כל כך. "התחלתי לעשות עבודה מסיבית של איסוף מקורות ופגישות עם תלמידי חכמים. אני מאמין שכאשר אנשים רואים מודלים מהמקורות הנפש שלהם מושפעת הרבה יותר. וכך בניתי ממש מפות חשיבה ואמירות שמבוססות על היהדות".

ספרו החדש, 'זמן אפס', בנוי באותה הדרך.

"השיטה המפורטת בספר התחילה בעקבות כתבה שפורסמה בארה"ב על פסיכולוג קליני שהצליח לרפא מחלקה שלמה של חולי נפש מרחוק – בעקבות עבודה שעשה על עצמו בבית שלו. את היכולת לרפא מרחוק הוא למד אצל מטפלת מסורתית שהצליחה לרפא את הבת שלו ממחלה אנושה. ואנשים קראו את הכתבה ושלחו לנו אותה ושאלו האם גם במקורות זה קיים".

כשקרא את הסיפור, אומר שירי, הוא התחיל לשפשף עיניים. אותה 'תגלית' על יכולת השפעה מרחוק על נפש הזולת, הוא אומר, קיימת במפורש ביהדות.

"הדברים מבוססים על מה שכתב לנו רבי ישראל בעל שם טוב בספר 'בעל שם טוב על התורה'. בפרשת בראשית הוא כותב שאם אדם רואה איזשהו צער אצל האחר או איזה פגם רוחני או גשמי, ידע שמצד אחדות ה' בבריאה היות וכולנו מאוחדים אז ודאי שאם הראו לי את הבעיה ואת החולי אצל האחר - זה קיים באיזו תנודה בנפש שלי. ואם אצליח לנקות את אותה תנודה בנפש שלי, אני גם ערב על האחר שהוא יתוקן וייוושע. יש ארבעה שלבים שבעצם מראים איך לעשות את זה, איך לרפא חסמים אצל האחר, כפירה, השקפה מעוותת, חולי, בעיה רגשית אצל האחר, מבלי לפגוש אותו וכמובן גם להשפיע על עצמנו".

אתה יכול לספר על מקרה השיטה הזו פעלה?

"הייתי בהרצאה בבני ברק, ואישה חרדית קמה וסיפרה על הבן שלה שסובל מהעוויות וטיקים באופן שגורם לו ביזיונות גדולים ופגיעה במעמד החברתי. סיפרתי על המקורות שמוכיחים שההורים יכולים להשפיע על הגורל של הילד בלי לשוחח איתו כלל, רק דרך עבודה נפשית על עצמם. היא קיבלה את הדברים ואמרה שתנסה. אחרי שלושה חודשים הייתי בהרצאה במלון כינר, והיא קמה וסיפרה מול 600 נשים שהיא ובעלה עשו את העבודה. מצבו של הילד השתפר עד שכל הסימפטומים נעלמו. בכלל, תמיד כשאני מבקש מאנשים בקהל שמכירים את השיטה להרים ידיים אם הם עשו את התרגילים וחוו את ההשפעה המבוקשת, האולם מתמלא בידיים מורמות".

אתה מודע לזה שהרבה אנשים יגלו ספקנות כלפי הטענות מרחיקות הלכת של השיטה...

"אני מציף את הספקנות הזו מההתחלה. רוצים להיות ספקנים? בואו נהיה ספקנים מקצועיים. אני מציג את כל הספיקות ואז מביא את המקורות החד משמעיים ביהדות, לצד, להבדיל מחקרי מוח ומחקרים בפיזיקה קוונטית. בסופו של דבר הספקנים מבינים שהנפרדות בין אדם לאדם היא למעשה אשליה. כולנו ערבים זה לזה – ולכן גם כולנו יכולים להשפיע זה על זה".
מה דעתכם?


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 734 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 28 פברואר 2018, 05:15

כשחזר בתשובה, הרב אליהו שירי הקדיש עשר שנים ללימוד תורה. עשר שנים שבהן, הוא אומר, הוא זיהה שוב ושוב במקורות את הסודות הקשורים בנפש שאותם למד בשקידה רבה כל כך. "התחלתי לעשות עבודה מסיבית של איסוף מקורות ופגישות עם תלמידי חכמים. אני מאמין שכאשר אנשים רואים מודלים מהמקורות הנפש שלהם מושפעת הרבה יותר. וכך בניתי ממש מפות חשיבה ואמירות שמבוססות על היהדות"."השיטה המפורטת בספר התחילה בעקבות כתבה שפורסמה בארה"ב על פסיכולוג קליני שהצליח לרפא מחלקה שלמה של חולי נפש מרחוק – בעקבות עבודה שעשה על עצמו בבית שלו. את היכולת לרפא מרחוק הוא למד אצל מטפלת מסורתית שהצליחה לרפא את הבת שלו ממחלה אנושה. ואנשים קראו את הכתבה ושלחו לנו אותה ושאלו האם גם במקורות זה קיים".כשקרא את הסיפור, אומר שירי, הוא התחיל לשפשף עיניים. אותה 'תגלית' על יכולת השפעה מרחוק על נפש הזולת, הוא אומר, קיימת במפורש ביהדות."הדברים מבוססים על מה שכתב לנו רבי ישראל בעל שם טוב בספר 'בעל שם טוב על התורה'. בפרשת בראשית הוא כותב שאם אדם רואה איזשהו צער אצל האחר או איזה פגם רוחני או גשמי, ידע שמצד אחדות ה' בבריאה היות וכולנו מאוחדים אז ודאי שאם הראו לי את הבעיה ואת החולי אצל האחר - זה קיים באיזו תנודה בנפש שלי. ואם אצליח לנקות את אותה תנודה בנפש שלי, אני גם ערב על האחר שהוא יתוקן וייוושע. יש ארבעה שלבים שבעצם מראים איך לעשות את זה, איך לרפא חסמים אצל האחר, כפירה, השקפה מעוותת, חולי, בעיה רגשית אצל האחר, מבלי לפגוש אותו וכמובן גם להשפיע על עצמנו".
שירי מגלה לנו בעצם, (חן חן ל"סבא" שהעלה את הדברים) מהיכן הוא באמת גילה את השיטה, (לא שאב לא ביסס, גילה) לא מספרי הקודש כמו הבעש"ט, אלא מתוך מחקר של פסיכולוג קליני, שכן ממי שעמל בתורה עשר שנים היה מצופה שיגלה את השיטה מתוך ספר הבעש"ט (שהוא מציין) ושאר ספרי קודש שהוא נוהג לצטט (כמי ששמע אי אלו הרצאות מהאיש -אפילו מר' חיים שמואלביץ שמעתי פעם שהוא משתמש בדבריו לבנות עליהם יסוד מופרך).
וכאן נציג שאלה פשוטה על שני פנים
מה הוא מצא במחקר של הפסיכולוג הקליני שלא מצא בספרי הקודש?
אלא אם נניח אחת מן השתיים, או שהאיש עשר שנים ישב (כמו שמספר ע"ע) ולמד אבל לאו דוקא את תוה"ק..ולכך גם לא מצא את שמצא לאחר מכן.
ואם אכן ישב ועמל בה ולא הגיע ממנה לתובנות של הפסיכולוג הנ"ל כנראה שאין לדברים קשר..ממה נפשך..
אלא מה לגלות את השיטה בספר של פסיכולוג קליני ולנסות..שלא בהצלחה ד"א כאחד שמכיר ושמע..להדביק את השיטה ולבסס אותה בדברי התורה, זה מגלה, שהכל שאוב משם.. מהעולם החיצון אם לא הדמיון, מצא רעיון זר שאיכשהו אפשר לשלב אותו בתוה"ק בדרך דמגוגית ויישם.
בישיבות חסידיות אפשר לקרוא בספר הזה? בסדר מוסר? חסידות? מה אתם אומרים? הרי האיש גילה ומצא את הדברים בדברי הבעש"ט...מילה אחת מופרך.


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 04 מרץ 2018, 11:12

הטענה שלי פשוטה -
אם מה שמצאת נכון כהוראה למעשה - היכן גדולי הדורות? היכן האדמורי"ם לומדי תורת הבעש"ט? האם הם היו צריכים לחכות על שמר שירי ילמד משהו בספרות החילונית הגוית ויבוא ויצביע להם על דברי הבעש"ט? אולי הם לא ראו בכך הוראה למעשה - אלא את דוקא את הדרך המסורה לנו מדור דור - תפילה ושוב תפילה?

וכבר כתבתי - כשדבר יוצא מעולם התשובה - הוא טעון בדיקה. הוראות, דרך, קו בהשקפה - מקבלים רק דרך עולם התורה ומוסריה - לדורותם!!


הראני
משתמש ותיק
הודעות: 218
הצטרף: 28 ינואר 2018, 19:41
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 30 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי הראני » 04 מרץ 2018, 14:28

לא מבין מה אתם רוצים יש סטיקרים על כל גגון בהם נכתב 'תחשוב טוב יהיה טוב' והרי הה"ד.
כבר מזמן שטענתי שמשפט זה מקורו בטפשות, אלא שלא רציתי להכריע מחשש נגיעה, מה דעתכם?


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 734 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 04 מרץ 2018, 14:35

הראני כתב:לא מבין מה אתם רוצים יש סטיקרים על כל גגון בהם נכתב 'תחשוב טוב יהיה טוב' והרי הה"ד.
כבר מזמן שטענתי שמשפט זה מקורו בטפשות, אלא שלא רציתי להכריע מחשש נגיעה, מה דעתכם?
יש לחלק בין משפט מוטיבציה גרידא, לשיטה המתימרת לגלם את דרך התורה ופשוט.
זאת מלבד, הויכוח הידוע של מרנא החזון איש בענין בטחון עם השיטה החסידית, ומכל מקום השיטה החסידית בענין זה מעוגנת בחובת הלבבות ועוד ספרים
משפט מדרבן ומוטיבציה לאנשים, עוד איכשהו אפשר לספוג, אבל מכאן ועד למה שאנשים הרחיקו לכת, והמציאו שהתת מודע משדר לתת מודע זה כבר אבסורד...
דרך אגב מסתמא כל אותם אנשים רואים ומרגישים כל מה שנכתב בפורום המוכבד הזה..דרך התת מודע...יתכבדו נא ויגיבו גם הם..


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 932
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי אלימלך » 04 מרץ 2018, 14:38

בקונטרס שהעלה 'עפר ואפר' עמ' קמח' דן באמרה "תחשוב טוב יהיה טוב" באריכות עיי"ש


הראני
משתמש ותיק
הודעות: 218
הצטרף: 28 ינואר 2018, 19:41
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 30 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי הראני » 04 מרץ 2018, 14:42

הפקדתי שומרים כתב:
הראני כתב:לא מבין מה אתם רוצים יש סטיקרים על כל גגון בהם נכתב 'תחשוב טוב יהיה טוב' והרי הה"ד.
כבר מזמן שטענתי שמשפט זה מקורו בטפשות, אלא שלא רציתי להכריע מחשש נגיעה, מה דעתכם?
יש לחלק בין משפט מוטיבציה גרידא, לשיטה המתימרת לגלם את דרך התורה ופשוט.
זאת מלבד, הויכוח הידוע של מרנא החזון איש בענין בטחון עם השיטה החסידית, ומכל מקום השיטה החסידית בענין זה מעוגנת בחובת הלבבות ועוד ספרים
משפט מדרבן ומוטיבציה לאנשים, עוד איכשהו אפשר לספוג, אבל מכאן ועד למה שאנשים הרחיקו לכת, והמציאו שהתת מודע משדר לתת מודע זה כבר אבסורד...
דרך אגב מסתמא כל אותם אנשים רואים ומרגישים כל מה שנכתב בפורום המוכבד הזה..דרך התת מודע...יתכבדו נא ויגיבו גם הם..
צר לי לחלוק עליך באשר בד"כ דבריך דברי טעם המה.
אין קשר בין שיטת החובת הלבבות בבטחון, לבין המשפט הרדוד, והמדרבן להוללות!
'תחשוב טוב יהיה טוב'
ואדרבא על זה כתב בעל חובת הלבבות יש בטחון ויש הוללות יש יראה טובה ויש יראה שוטה
תחשוב טוב יהיה טוב הכוונה שמחשבות האדם בחיוביות הם הם הגורמים להבאת הטוב עליו.
זו מחשבה מנותקת מאלוקים, מחשבה שמרחיקה את האדם מבוראו,
ובעיקרה היא מחשבה מטופשת!!
למה מה קרה?!
אולי תסביר לי למה עם אני יחשוב טוב יהיה טוב???????
נכון שאם אני יחשוב טוב יהיה לי פחות כאב לב, פחות סתימות בעורקים ופחות עצבים רופפים, אבל מה הקשר שיהיה טוב???
בטחון במשנת בעל חובת הלבבות הוא לבטוח בה' ומתוך כך לא לפחוד ממה שאתה חושב לא טוב
ואני יסביר
מרן הגרי"ז בעת היותו בווארשה בעת המלחמה והיו הפצצות נוראיות, עמד והסביר לכל הסובבים אותו כמה ההפצצות הללו מסוכנות! ואז חיזק אותם בבטחון חזק, ושוב שקטו!
זה הכוונה בטחון- לדעת את הסכנה ולבטוח בה'
לא לדעת את הסכנה, או/ו להעלים עיין ולעצום עין מהסכנה אין זה בטחון אלא הוללות גויית משוגעת וחסרת שכל הגיון ובסיס סביר לקבלת הדעת מאת ה'.


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 413
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מקור בחז"ל למושג "חשיבה חיובית"?

שליחה על ידי מבין ענין » 04 מרץ 2018, 16:51

הראני כתב:לא מבין מה אתם רוצים יש סטיקרים על כל גגון בהם נכתב 'תחשוב טוב יהיה טוב' והרי הה"ד.
כבר מזמן שטענתי שמשפט זה מקורו בטפשות, אלא שלא רציתי להכריע מחשש נגיעה, מה דעתכם?
מאמר הצמח צדק המפורסם (שהרבי מחב"ד היה נוהג לחזור עליו הרבה מאד): "טראכט גוט – וועט זיין גוט" (תחשוב טוב – יהיה טוב), ויש קפצו על זה כמוצא שלל רב, הנה מקור ביהדות למחשבה חיובית גרידא שבכוחה לשנות את הכל לטוב!

מעבר לכך שגם לו היה זה נכון, שומה עדיין היה עלינו לחפש היכן המקור לזה בדברי חז"ל הקדמונים?

אבל גם עצם המקור הנ"ל כראיה אינו נכון, היות והמצטטים לא באמת הבינו את דברי הצמח צדק זצ"ל.

כדי להבין את הדברים נראה כיצד האדמו"ר מחב"ד שהיה מרבה כאמור לצטט את הדברים, מבאר אותם, [שהרי אין מי בחב"ד שיידע לבאר תורות חב"ד יותר מהרבי מחב"ד, וזה הרי מוסכם על הכל]:

"אין הפירוש בביטחון,שמאמין, שכיוון שחסדי השם הם בלי מדידה והגבלה, בין לראוי בין לשאינו ראוי, לכן הוא יקבל את חסדי השם בלי שום עבודה מצדו (כי לפי זה בטל כל הענין דשכר ועונש) – אלא ביטחון הוא עבודה ויגיעה בנפשו, והיא מביאה את חסדי השם הבאים כתוצאה מעבודת ויגיעת האדם לבטוח בה': על ידי שהאדם סומך באמת ובעומק נשמתו רק על הקב"ה לבד, עד שאינו דואג כלל, הרי התעוררות זו גופא פועלת שהקב"ה מתנהג עמו באופן זה, שמטיב עמו (גם אם לולא זאת אינו ראוי לזה).

"וזהו תוכן הציווי "בטח בה'" (וכיוצא בזה) – שהאדם צריך להשליך את יהבו על הקב"ה שייטיב לו בטוב הנראה והנגלה. וכאשר הוא סומך על הקב"ה לבד (מבלי לעשות חשבונות, אם אפשר לו להינצל כו'), אזי ההנהגה עמו מלמעלה הוא מידה כנגד מידה. שהקב"ה שומר עליו ומרחם עליו, גם אם על פי חשבון אינו ראוי שיהי' טוב לו בטוב הנראה והנגלה דווקא.

"וזהו פירוש דברי הצמח צדק שהביטחון עצמו יביא לתוצאות טובות. שאינו ענין צדדי לבד בביטחון, אלא זהו גדר הביטחון שנצטווינו עלי' … שהביטחון עצמו הוא המביא וגורם לישועת ה'" (לקו"ש לו, שמות א).

ובמכתב אחר מבאר האדמו"ר [אדר"ח אדר תשט"ו] שענין התחשוב טוב כו' הוא על פי הזהר [ח"ב דף קפד: ונצטט לקמן בפיסקה ג'] להיות בבחינת השמחה בעבודת ה'.


הרי לנו בבירור שאין דבר כזה ביהדות "תחשוב טוב יהיה טוב", רק בגלל שחשבת. גם לדעת הצמח צדק, "הבטחון עצמו יביא לתוצאות טובות". "כאשר הוא סומך על הקב"ה לבד אזי ההנהגה עמו מלמעלה היא מידה כנגד מידה והקב"ה שומר ומרחם עליו". או על ידי השמחה בעבודת ה'.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח