התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

נושאים שונים

הערשלה
הודעות: 386
הצטרף: 14 אוקטובר 2020, 15:23
נתן תודה: 172 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי הערשלה » 13 ינואר 2021, 13:47

חייל של הרבי כתב:
13 ינואר 2021, 13:40
אני חושב שלא מבינים נכון את הרב @יושב אוהלים ,
הוא לא חושב שיש שני ציוויים שונים לגבר ולאישה, באופן שאצל האישה האמת היא א', ואצל הגבר האמת היא ב' (ובנדו"ד, שאין שום אמת אובייקטיבית. אצל האישה, האמת שאסור להתערב. ואצל הגבר האמת שמותר לה להתערב, וכו').

אלא רק התכוון (ואני מסכים איתו, ומאמין שכולם יסכימו),
שאע"פ שיש אמת אחת, מ"מ בשביל שלום בית, חייבים שכל צד יגיד כל הזמן 'אשתי טובה מאוד ומתנהגת מצויין. השאלה היא איפה אני יכול להשתפר ולהשתנות." (ואצל האישה, שתגיד אותו הדבר על הבעל).
ואם הבעל, למשל, יתחיל להיות אובייקטיבי ולחפש האם אשתו נוהגת כראוי ע"פ האמת, הרי שזה מתכון לאכזבה, כעס ומריבה, ר"ל ל"ע ול"ע.
ולכן, על אף שיש אמת ברורה, ותיאורטית ניתן לבררה בפורום, מ"מ, לנו כגברים, עדיף להיות תמיד מעביר על מידותיו, בלי לחפש האם האישה נוהגת נכון או לא.
(מה שכבר נפגעת, שתף אותה. אבל הכי טוב לא להיפגע, אלא להיות שמח בה תמיד)
מסכים עמך בכל מילה.
נהניתי מהגישה הפרקטית שהגשת לפנינו, אבל צר לי לעדכן אותך שיהיו כאלו שלא יוכלו להתייחס כך ל'אמת'.
יש כאלו שרואים את החיים בצורה יותר חדה ולא הכל זה רק חשבונות איך להסתדר בחיים.

כל מה שנישאר לדעת מהי גישתו של הרב @יושב אוהלים.


מסתפק במועט
הודעות: 715
הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי מסתפק במועט » 13 ינואר 2021, 13:49

מתאהב על ידך כתב:
13 ינואר 2021, 10:12
אם הבעל הוא עניו מופלג כמוני, הוא יכול לומר לילדים בהזדמנויות שונות שלא ילמדו ממנו.
ככה אני (העניו!) עושה בעניינים אחרים שעדיין אינני מושלם בהם, ואני מוסיף להם שאני צריך להתקדם בהרבה נושאים ואני עובד על זה ובינתיים שיקחו ממני רק את הדברים הטובים שהם מצליחים למצוא בי איכשהו, ולא את כל האישיות שלי כמות שהיא.
למשל שיעתיקו ממני את הענווה הנפלאה שלי...

כמובן שהאשה צריכה גם היא קורטוב של ענווה כדי להסתפק בזה...
נפלא מאוד.
להוסיף שהרבה פעמים אנו כהורים חוששים מהדוגמא שאנו מראים בהתנהגותינו .
אנחנו גם נרתעים מלדבר עימם בענינים שאיננו מתוקנים בהם ומרגישים מעין קשוט עצמך וכדו'.
אבל אנחנו לא בנויים רק מהתנהגויות ,
אלא גם מרצונות ומערכים שחשובים לנו.
נראה לי שיקל עלינו לדבר עם ילד על ערך מסויים אף אם איננו מושלמים בו ,
אם נכניס לזה את כאבינו על עצמינו ואת רצוננו להשתפר.
גם לאו דוקא בהתיחסות ישירה לילד , עצם הדיבור התדיר על "הנושא החשוב" ,
ולא בדרך של הטפה ושל כמה זה נפלא וחשוב ,
אלא בדרך של כמה אני רוצה את זה ומשתוקק לזה וזה חסר לי.
אני לא בטוח שזה פחות דוגמה אישית. כמובן כשזה אמיתי .
ובשום שכל לפי גיל הילד ושכלו.הכל לפי המבייש והמתבייש...


רחים רבנן
הודעות: 180
הצטרף: 05 דצמבר 2020, 23:36
נתן תודה: 74 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי רחים רבנן » 13 ינואר 2021, 13:59

יערב שיחי כתב:
12 ינואר 2021, 10:03
זאת ועוד כתב:
12 ינואר 2021, 09:46
יערב שיחי כתב:
11 ינואר 2021, 09:27
מבלי להביע דעה,
אני מכיר רב מפורסם ומקובל, שהיה במקור אברך פשוט מכל בחינה, גם בכישרונו גם ביר''ש וגם בהשגותיו, כן היה לו טבע של מתמיד, אבל אשתו החליטה שהיא אמורה להיות רבנית... עמדה על גבו בכל הזדמנות כמו קאוצ'ר...
וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.

ואני "מכיר" תלמיד חכם ידוע ומפורסם ששמו הוא רבי עקיבא בן יוסף, שהיה עם הארץ גמור, אבל אשתו החליטה ש... וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.

ואתמהה... איך עדיין לא הוזכרה אשה ידועה זו במהלך האשכול כולו?
מעשה דר''ע שונה לגמרי, 
שם הנישואין היו חריגים ומסתמא על מנת כן, בתו של גדול הדור עם רועה ע"ה, אפשר ללמוד מזה הרבה על כח האשה, אבל לא ניתן להוכיח מכאן עח ההנהגה הראויה בבית היהודי. 

לענ"ד, הסיפור שהובא לעיל על הרב שך, 
מעבר לגדלות העצומה שטמונה בו, ( ואם הוא מדוייק ומקורו נאמן זה לדעתי אחד הסיפורים הכי מיוחדים שיש על הרב שך ), די פשוט שזה משקף את הנהגת התורה האמיתית לגבי יחסי איש ואשתו. 

לענ"ד אין סתירה ממעשה דרבי עקיבא שהוא דבר גדול הנוגע לנושא שהביא הרב @זאת ועוד ,לסיפור היפה הנ"ל. מפני שאצל רבי עקיבא "הוא רצה" והיא סייעה בידו ונתנה את חלקה.
אינני זוכר שנזכר שם שלא היה לו לרבי עקיבא רצון עצמי לגדול בתורה, רק חשש שלא יצליח.
מישהו יודע אחרת?

במעשה הנפלא עם הרב שך, מדובר באשה שרוצה "לדלג" על רצון בעלה, בגלל דעות של אחרים גם אם גדולי עולם.

וכפי שכתבת, שזו הנהגת התורה האמיתית כמבואר להדיא ברמב"ם מהלכת בתאוות ליבו מרחקת את שישנא ומקרבת את שיאהב, ולא נזכרה ברמב"ם הגבלה לגבי הלכה זו במקרה של דעות ושיטות כשל חב"ד והליטאים. 
 


מסתפק במועט
הודעות: 715
הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי מסתפק במועט » 13 ינואר 2021, 14:06

רחים רבנן כתב:
13 ינואר 2021, 13:59
יערב שיחי כתב:
12 ינואר 2021, 10:03
זאת ועוד כתב:
12 ינואר 2021, 09:46


ואני "מכיר" תלמיד חכם ידוע ומפורסם ששמו הוא רבי עקיבא בן יוסף, שהיה עם הארץ גמור, אבל אשתו החליטה ש... וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.

ואתמהה... איך עדיין לא הוזכרה אשה ידועה זו במהלך האשכול כולו?
מעשה דר''ע שונה לגמרי, 
שם הנישואין היו חריגים ומסתמא על מנת כן, בתו של גדול הדור עם רועה ע"ה, אפשר ללמוד מזה הרבה על כח האשה, אבל לא ניתן להוכיח מכאן עח ההנהגה הראויה בבית היהודי. 

לענ"ד, הסיפור שהובא לעיל על הרב שך, 
מעבר לגדלות העצומה שטמונה בו, ( ואם הוא מדוייק ומקורו נאמן זה לדעתי אחד הסיפורים הכי מיוחדים שיש על הרב שך ), די פשוט שזה משקף את הנהגת התורה האמיתית לגבי יחסי איש ואשתו. 

לענ"ד אין סתירה ממעשה דרבי עקיבא שהוא דבר גדול הנוגע לנושא שהביא הרב @זאת ועוד ,לסיפור היפה הנ"ל. מפני שאצל רבי עקיבא "הוא רצה" והיא סייעה בידו ונתנה את חלקה.
אינני זוכר שנזכר שם שלא היה לו לרבי עקיבא רצון עצמי לגדול בתורה, רק חשש שלא יצליח.
מישהו יודע אחרת?

במעשה הנפלא עם הרב שך, מדובר באשה שרוצה "לדלג" על רצון בעלה, בגלל דעות של אחרים גם אם גדולי עולם.

וכפי שכתבת, שזו הנהגת התורה האמיתית כמבואר להדיא ברמב"ם מהלכת בתאוות ליבו מרחקת את שישנא ומקרבת את שיאהב, ולא נזכרה ברמב"ם הגבלה לגבי הלכה זו במקרה של דעות ושיטות כשל חב"ד והליטאים. 
 
מסכים.
והאמת שגם אם לר"ע לא היה רצון לתורה , ואשתו רוצה "לעזור" ,
עדיין זה שונה ממקרה תפיסות עולם שונות , שעוד באות בבוטות כזו של מחלו' חב"ד-מתנגדים ,
ובנוסף כל ההשתייכות החוגית.


רחים רבנן
הודעות: 180
הצטרף: 05 דצמבר 2020, 23:36
נתן תודה: 74 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי רחים רבנן » 13 ינואר 2021, 14:12

בן ראם כתב:
12 ינואר 2021, 12:34
יושב אוהלים כתב:
12 ינואר 2021, 11:49
הסיפור הזה לא נוגע לנידון האשכול כלל, וכמו שציינתי, כאן השאלה היא לא לנשים, השאלה היא של הגברים.
לענ"ד לא ניתן להפריד. גם אם הזוגיות והקשר בין בני הזוג היא טובה, יש מקום לדון על שאלת השותפות או הצפיות של אשה מבעלה בעולם הרוחני, בפרט בעולם שבו רבים הופכים את התפקידים והאשה עומסת על שכמה את עול הפרנסה למען העולם הרוחני המשותף שלה ושל בעלה. וממילא אם יש עיוותים בכל צד שהוא- העיוותים נוגעים לשניהם ולא ניתן לומר שזה שייך ל"עזרת נשים". וכאן אוסיף את דעתי שאולי רוחשת מתחת לפני השטח אצל רבים.
יערב שיחי כתב:
11 ינואר 2021, 09:27
מבלי להביע דעה,
אני מכיר רב מפורסם ומקובל, שהיה במקור אברך פשוט מכל בחינה, גם בכישרונו גם ביר''ש וגם בהשגותיו, כן היה לו טבע של מתמיד, אבל אשתו החליטה שהיא אמורה להיות רבנית... עמדה על גבו בכל הזדמנות כמו קאוצ'ר...
וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.
מה שאתה לא מכיר, זה בעלים רבים שנשותיהן החליטו שהן רוצות שבעליהן יהיו ראשי ישיבות/חזון איש/הרב אלישיב, וכשהן נעמדו על גב בעליהן כאותה צדקת מהסיפור שלך- הגב פשוט נשבר... . את זה הבין הרב שך מהסיפור דלעיל, ואת זה אמור להבין כל בר דעת. תמיכה- כן, שמחה על כל התקדמות- כן, הבעת משאלה מידי פעם- אפשרי, אבל הכוונה, עמידה על הגב והבעת אכזבה מעשיה או מכיוון- הן הרס מוחלט של עבודת עליה נכונה.
ולדעתי יש גם כתובת למציאות הזו. הצורה שבה מחנכים בנות בסמינרים לדמות אחת ויחידה, של מכונת לימוד בכיוון מאד מסויים, שכל סטיה ממנה פירושה כישלון- מצמיחה בעיות לא פשוטות אצל בנות יקרות שנתפסות לחד מימדיות התורנית הזו ומשליכות אותה על בעליהן שמה לעשות- חושבים בלימוד קצת אחרת. וקיצרתי במקום שראוי להאריך.
איני זוכר מאיפה שמעתי, אולי ראיתי כאן בפורום באשכול אחר, 
מעשה באשה אחת שראתה מעשה דרבי עקיבא והבינה איך שהבינה והתמלאה השתוקקות לעניין,  הלכה והושיבה את בעלה על כסא וקשרה את רגליו אל הכסא, ומולו הניחה סטנדר עם גמרא וקשרה ידיו אל הגמרא. ו"דאגה" שישב וילמד כרבי עקיבא וכו'.

לאחר מכן כשכבר חשבה שהוא "כשיר" לייצר 24,000 תלמידים, "שחררה" את החבלים והוציאה אותו לחופשי.  מיד רץ הצדיק'ל הזה והלך להיות רועה צאן....


מסתפק במועט
הודעות: 715
הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי מסתפק במועט » 13 ינואר 2021, 14:18

רחים רבנן כתב:
13 ינואר 2021, 14:12
איני זוכר מאיפה שמעתי, אולי ראיתי כאן בפורום באשכול אחר, 
מעשה באשה אחת שראתה מעשה דרבי עקיבא והבינה איך שהבינה והתמלאה השתוקקות לעניין,  הלכה והושיבה את בעלה על כסא וקשרה את רגליו אל הכסא, ומולו הניחה סטנדר עם גמרא וקשרה ידיו אל הגמרא. ו"דאגה" שישב וילמד כרבי עקיבא וכו'.

לאחר מכן כשכבר חשבה שהוא "כשיר" לייצר 24,000 תלמידים, "שחררה" את החבלים והוציאה אותו לחופשי.  מיד רץ הצדיק'ל הזה והלך להיות רועה צאן....
פלא שלא הושיבה אותו בשוק ועץ צומח מגבו..


רחים רבנן
הודעות: 180
הצטרף: 05 דצמבר 2020, 23:36
נתן תודה: 74 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי רחים רבנן » 13 ינואר 2021, 14:19

יושב אוהלים כתב:
12 ינואר 2021, 12:40
הערשלה כתב:
12 ינואר 2021, 12:35
יושב אוהלים כתב:
12 ינואר 2021, 12:33

הרב שך לא אמור שזה מה שהוא היה צריך לעשות.

אם הרב שך לא גירש אותו מלפניו, מוכח שזה מה שהיה צריך לעשות.
מה פתאום, זה רק הוכחה שאין בזה איסור, לשאול את הרב שך על זה, ואין שום ראיה שזה מה שצריך הבעל לעשות.
אבל עקרונית זה נכון, שבכל כהאי גוונא לא יסמוך האדם על עצמו, אלא ילך ויתייעץ עם גדולים, כי הנגיעות רבה בזה ומשפיע מאוד על שיקול הדעת הנכונה.



הרב יושה אוהלים, דבריך עקרונית נכונים גם לגבי קיום כל המצוות שאין מוטל על העני "לאכוף" את העשיר למצוות צדקה וכדומה...

אבל כאן, דומני שדברי הרב @הערשלה מוכחים גם מתשובת הרב שך שאמר ש"היא צריכה לדעת מה דעתו של בעלה על הרב שך", , א"כ על האשה לברר את דעתינו הבעלים כדי לדעת מה היא צריכה לעשות,
וכעת יש לנו הזדמנות לדון בפורום הזה מהי "דעת הבעלים" האם על האשה להתערב ברוחניות שלנו, כי מחר היא תתייעץ איתנו בנושא ולא נוכל להגיד לה דבר זולת דעתינו על הרב שך,(שבה הרב שך התיר לנו לדון) כי הרב יושב אוהלים לא הרשה לנו לדון מה מוטל עליה... 


יושב אוהלים
הודעות: 4657
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 574 פעמים
קיבל תודה: 952 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי יושב אוהלים » 13 ינואר 2021, 18:30

חייל של הרבי כתב:
13 ינואר 2021, 13:40
אני חושב שלא מבינים נכון את הרב @יושב אוהלים ,
הוא לא חושב שיש שני ציוויים שונים לגבר ולאישה, באופן שאצל האישה האמת היא א', ואצל הגבר האמת היא ב' (ובנדו"ד, שאין שום אמת אובייקטיבית. אצל האישה, האמת שאסור להתערב. ואצל הגבר האמת שמותר לה להתערב, וכו').

אלא רק התכוון (ואני מסכים איתו, ומאמין שכולם יסכימו),
שאע"פ שיש אמת אחת, מ"מ בשביל שלום בית...
לכבוד ידידי הרב @חייל של הרבי נ"י.
יישר כחכם שאתה מנסה להסביר את דברי שלא הובנו כראוי.
אבל הפרשנות שלך בדברי, למרות שזה בודאי נכון, אבל לא לזה התכוונתי.
מה שאני התכוונתי הוא שאכן כן יש כאן שני הוראות אחד לאשה ואחד לבעל, והיתכן? היש שני תורות? לא אין שני תורות, אבל יש תשובות שונות לשאלות שונות! וזה לא נקרא שני תורות כמובן - ואסביר:
בנידון דידן האשה מוכיחה את הבעל שהוא לא מתנהג כראוי. זה לא השאלה זה המקרה.
מהי השאלה? - יש כאן 2 שאלות נפרדות, ולכל אחד יש תשובה שונה.
שאלה א. האם ראוי לאשה להתערב במה שהבעל עושה (ברוחניות). ועל זה אמרתי שזה שאלה אך ורק לאשה, שהרי אין מקום כלל לבעל לשאול "מה אישתי אמורה לעשות?" שהרי היא אמורה לדעת מה האשה אמורה לעשות ולא הוא, זה הלכות האשה, זה לא הלכות האיש. [ועל שאלה זו בא הרב ש"ך זצ"ל לענות, ולכן הוא קרה לאשה, כי זה שאלה שלה ותשובה שלה, זה לא שאלה של בעלה ולא של אביה ולא של אף אחד אחר, אלא רק שלה, והרב שך ענה לה מה היא צריכה לדעת ומה היא צריכה לעשות.
אבל לבעל יש כאן שאלה שונה לגמרי. ולשאלתו יש תשובה שונה. שאלת הבעל אינו "האם  אשתי אמורה להתערב בעלייה הרוחנית שלי"?, כי כמו שאמרנו הוא צריך לשאול על מה שהוא צריך לעשות ולא על מה שהיא צריכה לעשות, [וכמו שאמר הרב שך שכל אחד מתעסק בעניינים שלו, וזה ענין של האשה לא של הבעל].
שאלת הבעל הוא: "אשתי מתערבת בגידול הרוחני שלי, איך אני אמור להתייחס לזה". שוב - הוא לא שואל אם היא אמורה לעשות את זה או לא, הוא שואל שאלה לגבי הנהגת עצמו, [ואת השאלה הזאת לא שאל החתן החבד"י להרב ש"ך ולכן הוא לא נענה על זה, ורק אשתו נענתה על שאלתה].
לגבי שאלה זו צריך הבעל לדעת איך לענות לה, ואיך להתייחס לה, ואיך להמשיך להתנהג ברוחניות שלו, אם הוא יתעלם ממנה וימשיך לישון עד 1030, או יקח ללב את מה שהיא אומרת, למרות שמצד השאלה שלה, אולי היא לא אמורה לומר לו את זה, אבל העובדה היא שהיא כן אומרת, ועכשיו הוא שואל, מה אני אמור לעשות במצב הזה. ואולי הוא צריך לברר אם היא אומללה בגלל מה שהוא עושה או לא עושה ואז יש דברים אחרים שהוא צריך לעשות או להפסיק לעשות כדי שהיא לא תהיה אומללה וכו' וכו' -כל זה הוא נידון השאלה והתשובה של הבעל לגבי אותה מקרה שאשתו שואלת עליו. 
אז אכן שניהם שואלים שאלה על אותה מקרה, אבל שאלותיהם שונות, ולכן תשובותיהם שונות - ובודאי יובן שזה לא נקרא שתי תורות:


יערב שיחי
הודעות: 427
הצטרף: 12 יולי 2020, 16:14
נתן תודה: 90 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי יערב שיחי » 13 ינואר 2021, 21:30

חייל של הרבי כתב:
13 ינואר 2021, 13:40
אני חושב שלא מבינים נכון את הרב @יושב אוהלים ,
הוא לא חושב שיש שני ציוויים שונים לגבר ולאישה, באופן שאצל האישה האמת היא א', ואצל הגבר האמת היא ב' (ובנדו"ד, שאין שום אמת אובייקטיבית. אצל האישה, האמת שאסור להתערב. ואצל הגבר האמת שמותר לה להתערב, וכו').

אלא רק התכוון (ואני מסכים איתו, ומאמין שכולם יסכימו),
שאע"פ שיש אמת אחת, מ"מ בשביל שלום בית, חייבים שכל צד יגיד כל הזמן 'אשתי טובה מאוד ומתנהגת מצויין. השאלה היא איפה אני יכול להשתפר ולהשתנות." (ואצל האישה, שתגיד אותו הדבר על הבעל).
ואם הבעל, למשל, יתחיל להיות אובייקטיבי ולחפש האם אשתו נוהגת כראוי ע"פ האמת, הרי שזה מתכון לאכזבה, כעס ומריבה, ר"ל ל"ע ול"ע.
ולכן, על אף שיש אמת ברורה, ותיאורטית ניתן לבררה בפורום, מ"מ, לנו כגברים, עדיף להיות תמיד מעביר על מידותיו, בלי לחפש האם האישה נוהגת נכון או לא.
(מה שכבר נפגעת, שתף אותה. אבל הכי טוב לא להיפגע, אלא להיות שמח בה תמיד)
דברים טובים ויפים, אבל מצב שהרוחניות של הגבר ''נדחף בכח'' ע''י האשה שנהפכת למשגיח, הוא לכו''ע מאד מצב לא רצוי,  וההנחה הזאת אמורה להיות ברורה ומאד חד משמעית, לא משנה מי השואל.
ברור שמצב קיצוני שהבעל קם ב10.30 אינו בגדר זה, זה לא נחשב שהאשה מחנכת את בעלה אלא דורשת חיים נורמליים, וזכותה לדרוש שלא יתנהג בצורה יוצאת דופן שגורמת לה בושה.
 


חימקו
הודעות: 29
הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
סטטוס: מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי חימקו » 13 ינואר 2021, 21:36

עין בפירוש על הפסוק העשה לו עזר כנגדו שמפרש העמק דבר שהאשה היא יצור מיוחד שנועדה לעזור לבעלה כפי נטיותיו, והיא צריכה רק ללכת לפי דרכו, וזה הכוונה כנגדו שהאשה יש לה אופי מיוחד שיכולה ללכת עם כל אדם שהיא תינשא לו לפי נטיותיו ורצונותיו. 
מזה רואים שכל מטרת האשה רק ללכת לפי הדרך שבעלה מתווה, והיא לא תפקידה לשנות אותו כי זה היפך מי מה שנועדה לו.


מסתפק במועט
הודעות: 715
הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי מסתפק במועט » 13 ינואר 2021, 21:47

חימקו כתב:
13 ינואר 2021, 21:36
עין בפירוש על הפסוק העשה לו עזר כנגדו שמפרש העמק דבר שהאשה היא יצור מיוחד שנועדה לעזור לבעלה כפי נטיותיו, והיא צריכה רק ללכת לפי דרכו, וזה הכוונה כנגדו שהאשה יש לה אופי מיוחד שיכולה ללכת עם כל אדם שהיא תינשא לו לפי נטיותיו ורצונותיו. 
מזה רואים שכל מטרת האשה רק ללכת לפי הדרך שבעלה מתווה, והיא לא תפקידה לשנות אותו כי זה היפך מי מה שנועדה לו.
ברוך הבא הרב @חימקו !
מענין שלי זכור דוקא דברים שונים מהעמק דבר. על כך שלפעמים ה"עזר" הוא להיות "כנגדו". אני טועה ?


חימקו
הודעות: 29
הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
סטטוס: מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי חימקו » 13 ינואר 2021, 21:51

מסתפק במועט כתב:
13 ינואר 2021, 21:47
חימקו כתב:
13 ינואר 2021, 21:36
עין בפירוש על הפסוק העשה לו עזר כנגדו שמפרש העמק דבר שהאשה היא יצור מיוחד שנועדה לעזור לבעלה כפי נטיותיו, והיא צריכה רק ללכת לפי דרכו, וזה הכוונה כנגדו שהאשה יש לה אופי מיוחד שיכולה ללכת עם כל אדם שהיא תינשא לו לפי נטיותיו ורצונותיו. 
מזה רואים שכל מטרת האשה רק ללכת לפי הדרך שבעלה מתווה, והיא לא תפקידה לשנות אותו כי זה היפך מי מה שנועדה לו.
ברוך הבא הרב @חימקו !
מענין שלי זכור דוקא דברים שונים מהעמק דבר. על כך שלפעמים ה"עזר" הוא להיות "כנגדו". אני טועה ?
תודה על הברכה. אם אתה ארוצה אני יכול לצטט במדויק
 


מסתפק במועט
הודעות: 715
הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי מסתפק במועט » 13 ינואר 2021, 21:54

חימקו כתב:
13 ינואר 2021, 21:51
מסתפק במועט כתב:
13 ינואר 2021, 21:47
חימקו כתב:
13 ינואר 2021, 21:36
עין בפירוש על הפסוק העשה לו עזר כנגדו שמפרש העמק דבר שהאשה היא יצור מיוחד שנועדה לעזור לבעלה כפי נטיותיו, והיא צריכה רק ללכת לפי דרכו, וזה הכוונה כנגדו שהאשה יש לה אופי מיוחד שיכולה ללכת עם כל אדם שהיא תינשא לו לפי נטיותיו ורצונותיו. 
מזה רואים שכל מטרת האשה רק ללכת לפי הדרך שבעלה מתווה, והיא לא תפקידה לשנות אותו כי זה היפך מי מה שנועדה לו.
ברוך הבא הרב @חימקו !
מענין שלי זכור דוקא דברים שונים מהעמק דבר. על כך שלפעמים ה"עזר" הוא להיות "כנגדו". אני טועה ?
תודה על הברכה. אם אתה ארוצה אני יכול לצטט במדויק
 
אשמח.


חימקו
הודעות: 29
הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
סטטוס: מחובר

Re: התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

שליחה על ידי חימקו » 13 ינואר 2021, 22:04

העמק דבר בראשית פרק ב פסוק יח
אעשה לו עזר כנגדו. משום שהאדם אין טבע מינו באופן אחד, כי כל המידות וכל הברואים כלולים בו, וזה האדם טבעו נוטה לזה האופן, וזה האדם להיפך, על כן יש לעשות העזר שהיא האישה רואיה לכל אופן שיהא בהאיש והינו כנגדו, איך שהוא נצרך לעזר תמידי לפי תכונתו.


שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”