מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

נושאים שונים
גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 21 ינואר 2019, 00:06

~ ~ תפילות לט"ו בשבט ~ ~
תפלה מהבן איש חי לט"ו בשבט
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקֵינוּ וֶאֱלֹקֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתְּבָרֵךְ כָּל אִילָנוֹת הָאֶתְרוֹג לְהוֹצִיא פֵּרוֹתֵיהֶם בְּעִתָּם וְיוֹצִיאוּ אֶתְרוֹגִים טוֹבִים יָפִים וּמְהֻדָּרִים וּנְקִיִּים מִכָּל מוּם וְלֹא יַעֲלֶה בָּהֶם שׁוּם חֲזָזִית, וְיִהְיוּ שְׁלֵמִים וְלֹא יִהְיֶה בָּהֶם שׁוּם חֶסְרוֹן וַאֲפִלּוּ עֲקִיצַת קוֹץ, וְיִהְיוּ מְצוּיִים לָנוּ וּלְכָל יִשְׂרָאֵל אַחֵינוּ בְּכָל מָקוֹם שֶׁהֵם, לְקַיֵּם בָּהֶם מִצְוַת נְטִילָה עִם הַלּוּלָב בְּחַג הַסֻּכּוֹת שֶׁיָּבֹא עָלֵינוּ לְחַיִים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם כַּאֲשֶׁר צִוִּיתָנוּ בְּתוֹרָתְךָ עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדְּךָ וּלְקַחְתֶּם לָכֶם בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן פְּרִי עֵץ הָדָר כַּפֹּת תְּמָרִים וַעֲנַף עֵץ עָבֹת וְעַרְבֵי נָחַל.
וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקֵינוּ וֶאֱלֹקֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתַּעַזְרֵנוּ וּתְסַיְּעֵנוּ לְקַיֵּם מִצְוָה זוֹ שֶׁל נְטִילַת לוּלָב וַהֲדַס וַעֲרָבָה וְאֶתְרוֹג כְּתִקְנָהּ בִּזְמַנָּהּ בְּחַג הַסֻּכּוֹת שֶׁיָּבֹא עָלֵינוּ לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם בְּשִׂמְחָה וּבְטוּב לֵבָב, וְתַזְמִין לָנוּ אֶתְרוֹג יָפֶה וּמְהֻדָּר וְנָקִי וְשָׁלֵם וְכָשֵׁר כְּהִלְכָתוֹ.
וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקֵינוּ וֶאֱלֹקֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתְּבָרֵךְ כָּל מִינֵי הָאִילָנוֹת וְיוֹצִיאוּ פֵּרוֹתֵיהֶם בְּרִבּוּי, שְׁמֵנִים וְטוֹבִים, וּתְבָרֵךְ כָּל הַגְּפָנִים שֶׁיּוֹצִיא עֲנָבִים הַרְבֵּה שְׁמֵנִים וְטוֹבִים, כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה הַיַּיִן הַיּוֹצֵא מֵהֶם מָצוּי לָרֹב לְכָל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל לְקַיֵּם בּוֹ מִצְוַת קִדּוּשׁ וּמִצְוַת הַבְדָּלָה בְּשַׁבָּתוֹת וּבְיָמִים טוֹבִים, וְיִתְקַיֵּם בָּנוּ וּבְכָל יִשְׂרָאֵל אַחֵינוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: לֵךְ אֱכֹל בְּשִׂמְחָה לַחְמֶךָ וּשֲׁתֵה בְלֶב טוֹב יֵינֶךָ כִּי כְבָר רָצָה הָאֱלֹקִים אֶת מַעֲשֶׂיךָ, בָּאתִי לְגַנִּי אֲחֹתִי כַלָּה, אָרִיתִי מוֹרִי עִם בְּשָׂמִי, אָכַלְתִּי יַעְרִי עִם דִּבְשִׁי, שָׁתִיתִי יֵינִי עִם חֲלָבִי, אִכְלוּ רֵעִים שְׁתוּ וְשִׁכְרוּ דּוֹדִים. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי.


תפילה להצלחת הבנים
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, זַכֵּנוּ שֶׁיִּהְיוּ בָּנֵינוּ מְאִירִים בַּתּוֹרָה, וְיִהְיוּ בְּרִיאִים בְּגוּפָם וְשִׂכְלָם, בַּעֲלֵי מִדּוֹת טוֹבוֹת, עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ. וְתֵן לָהֶם חַיִּים אֲרֻכִּים וְטוֹבִים, וְיִהְיוּ מְמֻלָּאִים בְּתוֹרָה וּבְחָכְמָה וּבְיִרְאַת שָׁמַיִם, וְיִהְיוּ אֲהוּבִים לְמַעְלָה וְנֶחְמָדִים לְמַטָּה, וְלֹא יִהְיֶה לָהֶם שׁוּם שַׁיָכוּת עִם הָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים, וְלֹא יִסְתַּכְּלוּ בָּהֶם כְּלָל וְעִקָר, וְתַצִּילֵם מֵעַיִן הָרָע וּמִיֵּצֶר הָרָע וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת וּמֵהָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים. וְיִהְיוּ לָהֶם חוּשִׁים בְּרִיאִים לַעֲבוֹדָתֶךָ. וְזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים וְאֶת אִשְׁתִּי (לאשה: בַּעְלִי) שֶׁתְּמַלֵּא מִסְפַּר יָמֵינוּ בַּאֲרִיכוּת יָמִים וְשָׁנִים בַּטּוֹב וּבַנְּעִימִים וְאַהֲבָה וְשָׁלוֹם, וְנִזְכֶּה לְגַדֵּל כָּל אֶחָד מִבָּנַי וְכָל אַחַת מִבְּנוֹתַי לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים.
וְתַזְמִין לְכָל אֶחָד מִבָּנַי אֶת בַּת זִוּוּגוֹ וּלְכָל אַחַת מִבְּנוֹתַי אֶת בֶּן זִוּוּגָהּ, וְלֹא יִדָּחוּ מִפְּנֵי אֲחֵרִים חַס וְשָׁלוֹם. וּבָרֵךְ מַעֲשֵׂה יָדֵינוּ לִתֵּן לָהֶם מֹהַר וּמַתָּן בְּעַיִן יָפָה, וְנוּכַל לְקַיֵּם מַה שֶּׁאָנוּ מַבְטִיחִים לִתֵּן לָהֶם בְּלִי נֶדֶר, וּלְהַשִּׂיאָם עִם זִוּוּגָם בִּימֵי הַנְּעוּרִים בְּנַחַת וּבְרֶוַח וּבְשִׂמְחָה, וּמֵהֶם יֵצְאוּ פֵּרוֹת טוֹבִים וּבָנִים צַדִּיקִים זוֹכִים וּמְזַכִּים לְכָל יִשְׂרָאֵל. וְיִהְיוּ בָּנֵינוּ וּבְנוֹתֵינוּ חַיִּים וְקַיָּמִים בַּעֲבוֹדָתְךָ וּבְתוֹרָתְךָ וּבְיִרְאָתֶךָ וּלְאֹרֶךְ יָמִים וְשָׁנִים טוֹבִים. וְיִתְרַבּוּ צֶאֱצָאֵיהֶם עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת, וְלֹא יִהְיֶה לָהֶם שׁוּם שַׁיָכוּת עִם הָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים, וְלֹא יִסְתַּכְּלוּ בָּהֶם כְּלָל וְעִקָר. וְלֹא יִתְחַלֵּל שִׁמְךָ הַגָּדוֹל עַל יָדֵינוּ, וְלֹא עַל יְדֵי זַרְעֵנוּ חַס וְשָׁלוֹם. וּמַלֵּא כָּל מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ לְטוֹבָה בִּבְרִיאוּת בְּהַצְלָחָה וְכָל טוֹב. וְיִתְגַּדֵּל כְּבוֹד שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וּכְבוֹד תּוֹרָתְךָ עַל יָדֵנוּ וְעַל יְדֵי זַרְעֵנוּ וְזֶרַע זַרְעֵנוּ, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי.


תפילת השל"ה
אַתָּהּ הוּא ה' אֱלֹקֵינוּ עַד שֶׁלֹּא בָּרָאתָ הָעוֹלָם, וְאַתָּהּ הוּא אֱלֹקֵינוּ מִשֶּׁבָּרָאתָ הָעוֹלָם, וּמֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם אַתָּה קַל. וּבָרָאתָ עוֹלָמְךָ בְּגִין לְאִשְׁתְּמוֹדַע אֱלָקוּתָךְ בְּאֶמְצָעוּת תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה. "בְּרֵאשִׁית", בִּשְׁבִיל תּוֹרָה וּבִשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל, כִּי הֵם עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהֶם מִכָּל הָאֻמּוֹת, וְנָתַתָּ לָהֶם תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, וְקֵרַבְתָּם לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל. וְעַל קִיּוּם הָעוֹלָם וְעַל קִיּוּם הַתּוֹרָה בָּא לָנוּ מִמְּךָ ה' אֱלֹקֵינוּ שְׁנֵי צִוּוּיִים. כָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "פְּרוּ וּרְבוּ", וְכָתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "וְלִמַּדְתֶּם אוֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם", וְהַכַּוָּנָה בִּשְׁתֵּיהֶן אֶחָת, כִּי לֹא לְתֹהוּ בָרָאתָ כִּי אִם לָשֶׁבֶת, וְלִכְבוֹדְךָ בָּרָאתָ, יָצַרְתָּ אַף עָשִׂיתָ, כְּדֵי שֶׁנִּהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֶצָאֵי כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תּוֹרָתֶךָ.
וּבְכֵן אָבוֹא אֵלֶיךָ ה' מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים, וְאַפִּיל תְּחִנָּתִי, וְעֵינַי לְךָ תְּלוּיוֹת עַד שֶׁתְּחָנֵּנִי וְתִשְׁמַע תְּפִלָּתִי לְהַזְמִין לִי בָּנִים וּבָנוֹת, וְגַם הֵם יִפְרוּ וְיִרְבּוּ הֵם וּבְנֵיהֶם וּבְנֵי בְּנֵיהֶם עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת לְתַכְלִית שֶׁהֵם וַאֲנִי וַאֲנַחְנוּ כֻּלָּנוּ יַעַסְקוּ בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַּלְמוּד תּוֹרָתְךָ בְּאַהֲבָה, וְהָאֵר עֵינֵינוּ בְּתוֹרָתֶךָ וְדַבֵּק לִבֵּנוּ בְּמִצְווֹתֶיךָ לְאַהֲבָה וּלְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ. (ראוי להוסיף: וְלֹא יִהְיֶה לָהֶם שׁוּם שַׁיָכוּת עִם הָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים, וְלֹא יִסְתַּכְּלוּ בָּהֶם כְּלָל וְעִקָר). אָבִינוּ אָב הָרַחֲמָן, תֵּן לְכֻלָּנוּ חַיִּים אֲרֻכִּים וּבְרוּכִים, מִי כָמוֹךָ אָב הָרַחֲמִים זוֹכֵר יְצוּרָיו לְחַיִּים בְּרַחֲמִים, זָכְרֵנוּ לְחַיִּים נִצְחִיִּים כְּמוֹ שֶׁהִתְפַּלֵּל אַבְרָהָם אָבִינוּ "לוּ יִחְיֶה לְפָנֶיךָ", וּפֵרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, "בְּיִרְאָתֶךָ". כִּי עַל כֵּן, בָּאתִי לְבַקֵּשׁ וּלְחַנֵּן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁיְּהֵא זַרְעִי וְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם זֶרַע כָּשֵׁר, וְאַל יִמָּצֵא בִי וּבְזַרְעִי וּבְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם שׁוּם פְּסוּל וָשֶׁמֶץ (ראוי להוסיף: וְלֹא יִמָּצֵא בִי וּבְזַרְעִי וּבְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם שׁוּם שַׁיָכוּת עִם הָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים כְּלָל וְעִקָר), אַךְ שָׁלוֹם וֶאֱמֶת וְטוֹב וְיָשָׁר בְּעֵינֵי אֱלֹקִים וּבְעֵינֵי אָדָם, וְיִהְיוּ בַּעֲלֵי תוֹרָה, מָארֵי מִקְרָא, מָארֵי מִשְׁנָה, מָארֵי תַלְמוּד, מָארֵי רָזָא, מָארֵי מִצְוָה, מָארֵי גוֹמְלֵי חֲסָדִים, מָארֵי מִדּוֹת תְּרוּמִיּוֹת, וְיַעַבְדוּךָ בְּאַהֲבָה וּבְיִרְאָה פְּנִימִית, וְלֹא יִרְאָה חִיצוֹנִית. וְתֵן לְכָל גְּוִיָּה וּגְוִיָּה מֵהֶם דֵּי מַחְסוֹרָהּ בְּכָבוֹד, וְתֵן לָהֶם בְּרִיאוּת וְכָבוֹד וְכֹחַ, וְתֵן לָהֶם קוֹמָה וְיֹפִי וְחֵן וָחֶסֶד, וְיִהְיֶה אַהֲבָה וְאַחֲוָה וְשָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם, וְתַזְמִין לָהֶם זִוּוּגִים הֲגוּנִים מִזֶּרַע תַּלְמִידֵי חֲכָמִים מִזֶּרַע צַדִּיקִים, וְגַם הֵם זִוּוּגָם יִהְיוּ כְּמוֹתָם כְּכָל אֲשֶׁר הִתְפַּלַּלְתִּי עֲלֵיהֶם, כִּי זִכָּרוֹן אֶחָד עוֹלֶה לְכָאן וּלְכָאן. אַתָּה ה' יוֹדֵעַ כָּל תַּעֲלוּמוֹת, וּלְפָנֶיךָ נִגְלוּ מַצְפּוּנֵי לִבִּי, כִּי כַוָנָתִי בְּכָל אֵלֶּה לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ וּלְמַעַן תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה. עַל כֵּן עֲנֵנִי ה' עֲנֵנִי בַּעֲבוּר הָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, וּבִגְלָלָם תּוֹשִׁיעַ בָּנִים לִהְיוֹת הָעֲנָפִים דּוֹמִים לְשָׁרְשָׁם, וּבַעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ רֶגֶל רְבִיעִי בַּמֶּרְכָּבָה, הַמְּשׁוֹרֵר בְּרוּחַ קָדְשֶׁךָ.
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא ה' הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו. יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תאֹכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ. אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ. הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא ה'. יְבָרֶכְךָ ה' מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלָיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ. וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל.
אָנָּא ה' שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה, יְקֻיַּם בָּנוּ הַפָּסוּק. וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם אָמַר ה' רוּחִי אֲשֶׁר עָלֶיךָ וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר ה' מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגוֹאֲלִי:


תפלה על בנים מתהלים משפט צדק מהרה"ק מזאלשין זצ"ל (עם הוספות)
נכון לאמרו בכל עת רצון, ובפרט בשעת הדלקת הנרות בעש"ק, ובחנוכה, ובהפרשת חלה, וכו' (ועיקר רחמנא ליבא בעי שיאמר בכוונה ובלב נשבר, והבא לטהר מסייעין אותו)
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, זַכֵּנִי לְהוֹלִיד בָּנִים זְכָרִים לִלְמֹד וּלְלַמֵּד תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה לִשְׁמָהּ, כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב, וְיִהְיוּ בְּרִיאִים בְּגוּפָם וּבְשִׂכְלָם, בַּעֲלֵי מִדּוֹת טוֹבוֹת, בַּיְשָׁנִים, רַחְמָנִים, גּוֹמְלֵי חֲסָדִים, מַתְמִידִים עַד מְאֹד בְּלִמּוּד תּוֹרָתֶךָ, וּמַאֲמִינִים בְּלֵב שָׁלֵם בְּכָל תּוֹרַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם וּנְבִיאִים הַקְּדוֹשִׁים וְחַכְמֵי אֱמֶת, וּבְכָל הַחֻקִּים וֶאֱמוּנוֹת אֲמִתִּיּוֹת תּוֹרָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה, וּבְכָל מִצְוֹת דְּרַבָּנָן. וְלֹא יִהְיֶה לָהֶם שׁוּם שַׁיָכוּת עִם הָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים, וְלֹא יִסְתַּכְּלוּ בָּהֶם כְּלָל וְעִקָר, וְלֹא יִבְעֲטוּ בָּנַי וּבְנוֹתַי וַחֲתָנַי וְכַלּוֹתַי בְּקוֹל הוֹרִים וּמוֹרִים אֶלָּא מְכַבְּדִים אוֹתָם וִירֵאִים מֵהֶם, וְיִהְיֶה לָהֶם אָזְנַיִם שׁוֹמְעוֹת תּוֹכְחוֹת מוּסָר, וּבְקֶרֶב חֲכָמִים יָלִינוּ, וְהָיָה לָהֶם לֵב רָחָב וְשֵׂכֶל טוֹב וּזְכִירָה טוֹבָה וְקַיֶּמֶת לִשְׁמֹר הַתּוֹרָה לַעֲבוֹדָתֶךָ. וְיִהְיוּ חוּשִׁים וּבְרִיאִים וַחֲזָקִים בְּכָל רְמַ"ח אֲבָרִים וְשְׁסָ"ה גִּידִים וְיִהְיוּ מְעֻטָּרִים בְּכֶתֶר תּוֹרָה לְזַכּוֹת הָרַבִּים לְשֵׁם שָׁמַיִם וְלֹא בְּגַאֲוָה וְגַסּוּת רוּחַ חַס וְשָׁלוֹם וְלֹא יִצְטָרְכוּ לִידֵי מַתְּנַת בָּשָׂר וָדָם וְלֹא הַלְוָאָתָם וְלֹא יִשְׁלֹט בָּהֶם יֵצֶר הָרָע וְלֹא עַיִן הָרַע כְּמוֹ יוֹסֵף הַצַּדִּיק עָלָיו הַשָּׁלוֹם שֶׁלֹּא שָׁלַט בּוֹ עַיִן הָרָע. וְתַצִּילֵם מִכָּל חֳלָאִים וּנְגָעִים וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא לָעוֹלָם, וְתַצִּילֵם מֵהָאִינְטֶרְנֶט וְהַמַכְשִׁירִים הַטְמֵאִים. וְיִהְיוּ מוֹרֵי הוֹרָאוֹת בְּיִשְׂרָאֵל בְּדִינֵי תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה וְיִלְמְדוּ תּוֹרָה עִם רַבִּים לְשֵׁם שָׁמַיִם, וְלֹא יִכָּשְׁלוּ הֵם בְּהוֹרָאָתָהּ, וְלֹא יַטּוּ יָמִין וּשְׂמֹאל מִדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר. וּמִדְּבַר שֶׁקֶר יַרְחִיקוּ וְלֹא יִמָּצֵא בָּהֶם שׁוּם מוּם וְלֹא מִדָּה רָעָה, וְיִהְיוּ מֵאוֹתָם שֶׁכָּתוּב בָּהֶם מִי יָגוּר בְּאָהֳלְךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ, הוֹלֵךְ תָּמִים וּפוֹעֵל צֶדֶק וְדוֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ, נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי ה' יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִיר. גַּם יִשְׁמְרוּ אֶת אוֹת בְּרִית קֹדֶשׁ וכו' (אָנָּא רַחוּם וְחַנּוּן זַכֵּנִי לְקַיֵּם מַה שֶּׁצִּוִּיתַנִי בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם) וְעָזְרֵנוּ עַל דַּעַת כְּבוֹד שְׁמֶךָ לִלְמֹד עִמָּם תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה וּלְהַדְרִיךְ אוֹתָם לַעֲבוֹדָתְךָ בְּלֵב שָׂמֵחַ וּבְחֵשֶׁק גָּדוֹל לֹא בְּעַצְלוּת, וְיִהְיוּ דְּבָרַי נִשְׁמָעִים לָהֶם לַעֲבוֹדָתֶךָ, וְאֶמְצָא חֵן וָחֶסֶד בְּעֵינֵיהֶם שֶׁיְּצַיְּתוּ אוֹתִי כְּכָל אֲשֶׁר אֲצַוֶּה עֲלֵיהֶם לִרְצוֹנְךָ הַטּוֹב, וִיקֻיַּם בִּי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ ומפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר ה' מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם, יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקַי וֵאלֹקֵי אֲבוֹתַי, שֶׁאוֹלִיד בָּנִים וּבָנוֹת וְלֹא יָמוּת שׁוּם אֶחָד מִבָּנַי וְלֹא שׁוּם אֶחָד מִבְּנוֹתַי בְּחַיַּי, וְאֶזְכֶּה לְהַשִּׂיא אֶת בְּנוֹתַי לַאֲנָשִׁים צַדִּיקִים וְתַלְמִידֵי חֲכָמִים, וְתַזְמִין לְכָל בֵּן מִבָּנַי יִחְיוּ אֶת בַּת זוּגוֹ בַּת תַּלְמִיד חָכָם וְזֶרַע כָּשֵׁר וְלֹא יַקְדִּימֵם אַחֵר בְּרַחֲמִים, וְהֵם לֹא יֻדְּחוּ מִפְּנֵי אֲחֵרִים, וְתִשְׁכֹּן בֵּינֵיהֶם אַהֲבָה וְאַחֲוָה וְרֵעוּת וְשָׁלוֹם וְשַׁלְוָה, וְכָל אֶחָד וְאֶחָד מֵהֶם יַאֲרִיכוּ יָמִים וּשְׁנוֹתֵיהֶם בַּטּוֹב וּבַנְּעִימִים, וְלֹא יִהְיֶה בָּם עָקָר וַעֲקָרָה וּמְשַׁכֵּלָה, וְיִמְצָא חֵן וְחֶסֶד וְשֵׂכֶל טוֹב בְּעֵינֵי אֱלֹקִים וְאָדָם. וּבְנוֹתַי יִהְיוּ בַּעֲלוֹת חֵן וָחֶסֶד, צְנוּעוֹת וְצִדְקָנִיּוֹת וַחֲסִידוֹת, מְעֻטָּרוֹת בְּמִדּוֹת טוֹבוֹת, וּמֵהֶם יֵצְאוּ פֵּרוֹת טוֹבוֹת בָּנִים צַדִּיקִים תַּלְמִידֵי חֲכָמִים זוֹכִים וּמְזַכִּים הָרַבִּים:
אָנָּא ה' רַחוּם וְחַנּוּן זַכֵּנִי לָזוּן אוֹתָם בְּרֶוַח בְּכָבוֹד בְּלִי חֶרְפָּה וּבִזָּיוֹן, וּבְרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תְּזַכֶּינִי וְאֶת אִשְׁתִּי (לאשה: בַּעְלִי) שֶׁתְּמַלֵּא מִסְפַּר יָמֵינוּ עַד מְלֹאת שִׁבְעִים שָׁנָה, וְיִהְיֶה אַחֲוָה וְאַהֲבָה בֵּינֵינוּ בְּלִי שׁוּם פֵּרוּד לְבָבוֹת, וְיִזְכֶּה לִגְדֹּל כָּל אֶחָד וְאֶחָד מִבָּנַי וְכָל אַחַת וְאַחַת מִבְּנוֹתַי לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים וּלְכָל טוֹב וּנְעִימִים, יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגוֹאֲלִי עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמֶךָ עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינֶךָ עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ עֲשֵׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתֶךָ. ה' צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹקֵי יַעֲקֹב סֶלָה. ה' צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ. ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְּיוֹם קָרְאֵנוּ. ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַּשָּׁלוֹם:

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 21 ינואר 2019, 01:19

ט"ו בשבט
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 03 פברואר 2019, 14:10

• קטעים וראשי פרקים מתוך קונטרס "סורו אל תגעו"
בירור נאה מש"ס ופוסקים בענין השתמשות בסמארטפאן עם "פילטער" המכונה בפי איזה אנשים "סמארטפאן כשר"

• גליון השמעיני את קולך, גליון 82.
לפרשת משפטים.

• מסיבת 'חזק ונתחזק' - עי מפעל מחניך קדוש.
ג' משפטים תשעט - מסיבת חזק ונתחזק.


• מודעות וגליון 'מחניך קדוש'.
שע"י ק"ק סאטמאר וויליאמסבורג.


• גליון ' smart voice' בענגליש
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 03 פברואר 2019, 14:11

המשך
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 06 פברואר 2019, 00:57

הכתובת החדשה!!

http://anti-net.ml



גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 11 פברואר 2019, 01:29

אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 11 פברואר 2019, 02:14

אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 11 פברואר 2019, 02:14

זכיתי בטאבלט של המכירה הסינית!

כ' אדר
התקשרו אתמול לבשר שזכיתי בטאבלט של המכירה הסינית !!
לא האמנתי שאזכה. אני עוד זוכר כשהגיעה בדואר החוברת של המכירה, וישר החלטתי שאני תורם להם. כשדוד שלי עבר את הניתוח הם כל כך עזרו לו, שיש לכל המשפחה הכרת הטוב אליהם. עברתי על הפרסים, ורציתי לבחור את הש״ס שוטנשטיין, התחלתי דף היומי לפני חצי שנה ובנתיים מתקדם יפה.. זה היה עוזר לי לחזור בבית על הדף, לא שאני חוזר כל יום כמו גבריאל שיושב לידי בשיעור, אבל משתדל לחזור קצת בערב.
אבל אחרי זה ראיתי את הטאבלט של נתיב, ולרגע סגרתי את החוברת לבדוק שלא טעיתי, אבל זה באמת היה של האירגון הזה. בהתחלה היה לי מאוד מוזר, לא הסתדר לי בראש שמוסד חרדי מפרסמים כזה דבר בהגרלה. אני קופאי ביש, בסניף ליד הבית, וכמעט לכל העובדים יש אייפונים. אבל אני לא מוותר ולא קונה, אפילו שנחמן מהקופה הראשית כל פעם מתעצבן עלי שהוא לא יכול לשלוח לי הודעות. אצלי זה פרינציפ, הרבנים אמרו שצריך לקנות טלפון כשר ואני לא עושה נגד הרבנים. אז בהתחלה כשראיתי את החוברת חשבתי שזה אייפון, אבל אחרי זה ראיתי שזה טאבלט, והתחלתי לחשוב אולי זה דווקא יעזור לי כזה מכשיר, יש שמה הכשר גדול של הרבנים, ככה שזה לא נגדם, וסופסוף נחמן יוכל לשלוח לי הודעות דרך האינטרנט שלו.
וככה זכיתי בזה, אני עוד לא מאמין.. אמרו שיביאו לי את זה מחר עם שליח עד הבית

כ"א אדר
הבוקר הביאו את הטאבלט, בדיוק הייתי צריך לצאת לעבודה והחלטתי שאני לא מביא אותו איתי, כי אשתי מאוד כעסה שהזמנתי את זה ואמרה שזה בדיוק כמו אייפון אפילו שזה יותר גדול, ועשינו פשרה שזה יישאר רק בבית.
כפרה עליה, היא דואגת לי יותר מידי, חושבת שאני ילד קטן. בכל אופן הזדרזתי לחזור מהעבודה ולפתוח את המכשיר, לקח לי קצת זמן להבין איך מדליקים כי היה צריך קודם להטעין אותו. בנתיים פתחתי לעצמי מייל, ושלחתי כמה הודעות לחברים שהביאו לי פעם את כתובת שלהם.
אני חייב לצאת לשיעור דף היומי

כ"ב אדר
נחמן אומר לי שאם אין לי אהבת-סאפ, הוא לא יכול לשלוח לי הודעות כי הוא לא משתמש במייל שלו, אני לא יודע אם יש את זה בטאבלט אז הוא אמר שאביא לו אותו והוא כבר יראה לי.
אז הבוקר הבאתי אותו לעבודה, אפילו שהבטחתי לשושנה, זה אשתי, אבל זה חשוב הפעם וזה בשביל העבודה. ונחמן הראה לי שיש משהו שנקרא חנות כשרה, והוא הוריד שמה את האפליקציה, וכשאמרתי לו אהבת-סאפ הוא צחק ואמר שאני לא אומר טוב אלא צריך להגיד ווטצאפ. אני צריך להתרגל לשם הזה.. הוא חיבר אותי לקבוצה של העובדים של החנות ואמר שיהיה לי מעניין.

כ"ה אדר
לא יודע איפה הייתי עד היום, לא האמנתי שיש כזה דבר מרתק כמו הווצאפ. אני יכול לישאר שעות רתוק למסך, עונה ומגיב וקורא את התגובות של האנשים. התחברתי לעוד כמה קבוצות, של חדשות ושל "ברבורים" זה כל מיני דברים מצחיקים וקטעים ששולחים לקבוצה, יש שמה כאלה ששולחים לפעמים סרטונים מאוד מצחיקים.. אני כל פעם צוחק ועושה להם סמיילים כדי שישלחו עוד..
גם יש לי עכשיו שיעורים בווצאפ, כבר לא צריך ללכת לדף היומי שהיה הרבה יותר משעמם. יש לי כל מיני חיזוק יומי ששולחים לי.

כ"ט אדר
לא מרגיש כל כך טוב עם עצמי.. לא נעים לי לכתוב. לפני יומיים, אסתי, זה אחת מהקבוצה של ברבורים, שלחה סרטון שהיא חתכה מסרט שהחילונים עשו על חרדים, היה קטע מאוד יפה שבחורים לומדים בבית מדרש ופתאום מגיעים חיילים שרצו לגייס אותם, ואז הלכו איתם מכות, משהו לא נורמלי.
אז כולם בקבוצה כנראה הכירו את הסרט, כי שאלתי איזה שאלה וכולם עשו כזה סמיילים של קריצות וצחקו עלי. אבל אחרי זה האסתי הזאת שלחה לי הודעה פרטית שיש לה את הסדרה (סדרה זה קבוצה של סרטים, כנראה כשהסרט מידי גדול ולא נכנס להם על הדיסק אז הם חותכים אותו כדי לעשות כמה דיסקים), וקבענו להיפגש בתחנת אוטובוס והיא הביאה לי כרטיס זיכרון. חשבתי שהיא צחקה עלי, אבל כשהכנסתי את הכרטיס בטאבלט, באמת ראיתי שיש שמה את הסרטים.
לא רציתי ששושנה אשתי תראה שאני רואה סרט, אז חיכיתי שהיא תירדם והלכתי לשירותים, לקחתי איתי אזניות ומטען נייד ליתר ביטחון.
חבל שראיתי את זה. זה ממש לא היה חרדי, אולי חרדים שיחקו שמה, אבל ראיתי שמה דברים שלא ראיתי כל החיים שלי, ובכלל סיימתי בחמש בבוקר, ואחרי זה הייתי עייף כל היום.

י' ניסן
לא נוח לי הטאבלט הזה, לא שאני לא זמין, כי אני לוקח אותו איתי כל יום לעבודה. אבל אני רואה את החברים שיש להם את זה בכיס וזה הרבה יותר נוח. הם מגיבים מיד כששולחים להם ווצאפ, ולי זה כבד כל פעם לפתוח את השקית ולבדוק אם מישהו שלח לי הודעה.
אז קניתי מכשיר, לא משהו מידי יקר, עלה לי אלף שקל, והמוכר אמר שעשה לי חסימה כי לא רציתי חס ושלום להיות עם אינטרנט פרוץ. אפילו שהרבה חברים שלי (וואללה כמה חברים חדשים הכרתי בווצאפ, חבל שלא היה לי את זה כבר לפני כמה שנים), אז הם טוענים שבלבלו את הרבנים והאינטרנט לא באמת אסור. אבל אני רציתי חסימה. לא כמו נתיב שסתם חונקים אותי ולא נותנים כלום. אבל שיהיה חסימה. המוכר שאל אותי אם אני רוצה יוטוב ופייסבוק, לא ידעתי בדיוק מה זה, ואמרתי שישאיר לי ואם יהיה בעיות כבר אגיד לו שיסגור.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 12 פברואר 2019, 01:04

וואו! שמעתי סיפור ממש דומה:

כ' אדר
הגיע החינמון השבועי לתיבת הדואר.
ישבתי עם כוס קפה, היה שם פרסומת של חנות ממש זולה, שמוכרים מכשירי "וויז" של חברה שנראה שיש לה קשר לסיומי מסכתות. נראה שהחבר'ה שם מחוברים חזק לדף היומי, כל יום יש שם "הדרן".

כ"א אדר
הבת שלי, שושנה, אספה את כל העיתונים הישנים ורצתה לזרוק את החינמון לפח. רצתי אחריה רגע לפני שהלכתי לדף היומי. כבר הרבה מסכתות התחלתי ומעולם לא הגעתי ל"הדרן", תמיד אני אוכל בורקסים רק מהחברים שעושים "הדרן". וחוץ מזה כדאי שיהיה לי מכשיר "וויז", אומרים שזה כמו מכונת כביסה היום, חובה בכל בית. מי שמשתמש במפה בדרכים - אלו אנשים שעדיין מכבסים ביד.

כ"ב אדר
הלכתי לחנות הזו, ממש גומחה. נתנו לי מכשיר כשר למהדרין מן המהדרין, עם חתימה מיוחדת, וכתוב שזה רק ל"וויז". שאלתי את המוכר שהיה נראה ממש שיסער מהסיפורים האם המכשיר חסום לגמרי, הוא קרץ לי בעין ימין ואמר "כמה חסום אתה רוצה?" אמרתי לו כלום, רק וויז. אמר לי יש פה רק וויז, הנה הדליק לי. והלכתי ככה הביתה. יצאתי מהחנות והוא אמר - פנה ימינה, אנשים הסתכלו עלי ברחובות. בנאדם הולך עם וויז מהחנות לבית שלו.

כ"ה אדר
אשתי, יפה, אומרת שקרה לי משהו, אני הולך מחדר לחדר ומחכה שיגידו לי בוויז לאן ללכת. לפעמים אני הולך עם זה להוריד את הפח. גם נוסע עם זה באוטובוס. אני יושב מאחורי הנהג ומדליק את הרמקול ממש חזק. יש לו, להדרן הזה עוצמה של סאונד. חבל שלא לוקחים את זה לחתונות. אני יושב מאחורי הנהג ושם לו "וויז" עד שהוא מתעצבן ועוצר את האוטובוס ואומר לי שאסתום למכשיר את הפה.

כ"ט אדר
מוישה, אחר החבר'המנים בכולל, אמר לי - שאפשר להתקין במכשיר שלי גם מיילים, וגם אפשר לשים לוח שנה של זמני תפילות וגם אפילו אפשר לשים שם "וואטספים", שאלתי אותו מה זה, והוא הראה לי שבנוקיה סי 2 שלו יש עיגול ירוק שנראה כמו בלון קומיקס עם שפופרת של טלפון. ולוחצים על זה. מיד כשזה נפתח לו ראיתי בצד ימין של המסך מלא עיגולים של תמונות וליד רובם היה כתוב "חחח" שאלתי אותו מה זה הסיסמא הזו. הוא אמר לי "לא משנה, תביא תמכשיר, נסדר לך את העניינים".

א' ניסן
הבוקר הוא החזיר לי את המכשיר מוישה, אין עליו. שם לי מייל עם המספר שלי, 76משהו. וגם פינק אותי ב"וואטספים". מדהים הדבר הזה. תוך כמה שעות שלחו לי מלא הודעות וחיברו אותי ל"קבוצות".

ח' ניסן
לא יודע איפה הייתי עד היום, לא האמנתי שיש כזה דבר מרתק כמו הווצאפ. אני יכול לישאר שעות רתוק למסך, עונה ומגיב וקורא את התגובות של האנשים. התחברתי לעוד כמה קבוצות, של חדשות ושל "ברבורים" זה כל מיני דברים מצחיקים וקטעים ששולחים לקבוצה, יש שמה כאלה ששולחים לפעמים סרטונים מאוד מצחיקים.. אני כל פעם צוחק ועושה להם סמיילים כדי שישלחו עוד..
גם יש לי עכשיו שיעורים בווצאפ, כבר לא צריך ללכת לדף היומי שהיה הרבה יותר משעמם. יש לי כל מיני חיזוק יומי ששולחים לי.

י"ב ניסן
לא מרגיש כל כך טוב עם עצמי.. לא נעים לי לכתוב. לפני יומיים, אסתי, זה אחת מהקבוצה של ברבורים, שלחה סרטון שהיא חתכה מסרט שהחילונים עשו על חרדים, היה קטע מאוד יפה שבחורים לומדים בבית מדרש ופתאום מגיעים חיילים שרצו לגייס אותם, ואז הלכו איתם מכות, משהו לא נורמלי.
אז כולם בקבוצה כנראה הכירו את הסרט, כי שאלתי איזה שאלה וכולם עשו כזה סמיילים של קריצות וצחקו עלי. אבל אחרי זה האסתי הזאת שלחה לי הודעה פרטית שיש לה את הסדרה (סדרה זה קבוצה של סרטים, כנראה כשהסרט מידי גדול ולא נכנס להם על הדיסק אז הם חותכים אותו כדי לעשות כמה דיסקים), וקבענו להיפגש בתחנת אוטובוס והיא הביאה לי כרטיס זיכרון. חשבתי שהיא צחקה עלי, אבל כשהכנסתי את הכרטיס בטאבלט, באמת ראיתי שיש שמה את הסרטים.
לא רציתי ששושנה אשתי תראה שאני רואה סרט, אז חיכיתי שהיא תירדם והלכתי לשירותים, לקחתי איתי אזניות ומטען נייד ליתר ביטחון.
חבל שראיתי את זה. זה ממש לא היה חרדי, אולי חרדים שיחקו שמה, אבל ראיתי שמה דברים שלא ראיתי כל החיים שלי, ובכלל סיימתי בחמש בבוקר, ואחרי זה הייתי עייף כל היום.

זהו פחות או יותר. מכאן אתם למדים, שכדאי להתרחק ממכשירים של וויז למיניהם.

גאלד
פותח הנושא
הודעות: 475
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

הודעהעל ידי גאלד » 21 פברואר 2019, 00:42

רוב רובם של הטאבלטים הנמכרים בלי אינטרנט, יש בהם אפשרות להתחבר לאינטרנט, דרך המון דרכים בלי לעבוד יותר מדי קשה,
סיפור טרי מלפני שבוע במוקד אאוטנט:
הגיעה אשה חסידת ...... מזועזעת כולה, עם טאבלט "סייבר" לבן, וביקשה שננתק אותו מהאינטרנט.
לדבריה, היא קנתה אותו בחנות באיזור חרדי [חנות חרדי ברחוב חרשי מרכזי], ועל הקופסה היה כתוב "ללא אינטרנט". היא שאלה את המוכר 3 פעמים אם הוא בטוח שאין בזה אינטרנט, והוא ענה לה "בטח אין בזה, כל החרדים קונים את זה", ועל סמך זה היא קנתה אותו לבנה בן ה-15.
אחרי כמה ימי שימוש, הבן שלה שיחק קצת בהגדרות, ולפתע נפתחה האפשרות להתחבר
ל WI-FI והמכשיר התחבר לרשת אלחוטית פרוצה. הבן שנבהל ממה שראה [וכנראה שהוא ראה דברים לא כ"כ טובים] ניגש [תודה לק-ל] לאמו, ואמר לה שנראה לו שהמכשיר הצליח להתחבר לאינטרנט, ואכן, המכשיר היה פרוץ לגמרי.
האמא היתה נסערת באופן לא רגיל, מכך שככל שניסתה להשמר ולהגן על ילדיה, וביררה היטב שהמכשיר ללא אינטרנט, בכל זאת אירעה תקלה כזאת, ובנה נחשף לתכנים פרוצים. חלק גדול מהכעס שלה היה על כך שבחנות באיזור חרדי מרמים את הלקוחות ומוכרים טאבלטים עם אפשרות פשוטה להגיע לאינטרנט, כאשר על הקופסה רשום "ללא אינטרנט". ואמרה שבנס זה הגיע לילד הקטן ולא לגדול שלא היה מגלה לה.
מסתבר שהכיתוב "ללא אינטרנט" על הקופסה לא היה אלא פעולת ניתוק של הדרייבר וכדו', דהיינו ביטול בתוך המערכת של הקליטה, דבר שבקלות יכול לחזור. ניתוק אמיתי של אינטרנט הינו ניתוק של האנטנה, ניתוק פיזי שהוא אל-חזור, וניתוק זה בוצע במוקד אאוטנט על הטאבלט הנ"ל שהביאה האשה.
היא בקושי האמינה שעכשיו באאוט-נט זה כן טוב.
כל מילה מיותרת.


  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron

התחבר  •  הרשמה