היכן המקור? דחוף!

נושאים שונים

מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מבקש אמת » 11 אפריל 2019, 23:06

זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:01
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 22:56
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 20:53

יש כאן הרגשה עדינה בצניעות, תתפלל שגם אתה תזכה לזה. זה מזכיר את מה שהרב וואזנער זצ"ל היה צועק שנשים הנוהגות ברכב הוא חסרון צניעות, יש כאלה שזלזלו בזה, צריך להיות בר הרגשה כדי להרגיש את זה. אני מקווה שהיכן שאתה מבקש הוצאה בחודש התשיעי, אז לא כל הבית כנסת יודע שכריסה בין שיניה...
מעניין שרבקה ורחל אמנו שרכבו על גמלים לא הרגישו בזה חסרון צניעות...

הסיבה שהוא זצ"ל הרגיש שיש בזה חסרון צניעות היא משום שבמקומות בהם גדל וחי להיות נהג היה "חלות" של "הנהגה" וע"כ אם אשה תנהג יש בזה גבריות מסויימת, וכמו שבכל מקום אין זה מקובל שאשה נוהגת על משאית וזה נתפס (אפילו אצל הגויים) כדבר גברי. אבל אילו היה חי במקומות בהם לנהוג הוא דבר סתמי כמו הליכה, כדוגמת ארה"ב שאין בה תחבורה ציבורית ואין דרך להגיע ממקום למקום בלי לנהוג ברכב, לא היה מרגיש כן. (ובאמת סיפר לי יהודי חסידי הדר בלייקווד שיש לו חמשה מכרים חסידיים שהסבירו להגר"ש וואזנר זצ"ל את המציאות שם ואמר להם שאין בעיה) וכך אמר הגרי"ש אלישיב לשואלים אותו בענין זה - שהצניעות בזה תלויה במה שמקובל.
הרב וואזנער לא דיבר על 'גבריות' הוא דיבר על צניעות. כל מי שבעל הרגשה, יכול להרגיש שיש בכך חסרון שאשה נוהגת ברכב בפרהסיא ובתוך ים של רכבים. [ויש לחלק בין זה להנהגת גמל..]
בנוגע לסיפורים נוסח 'סיפר לי מישהו' מצטער מאוד אבל עד שאני לא רואה בעיניים את התשובה, הסיפור הוא כמאן דליתא.
מה בדיוק ההבדל בין נהיגה ברכב בפרהסיא בתוך ים של רכבים, לנהיגה בגמל בפרהסיא בתוך ים של גמלים?

ערכים:


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מבקש אמת » 11 אפריל 2019, 23:13

נחפשה דרכינו כתב:
11 אפריל 2019, 23:05
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:01
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 22:56

מעניין שרבקה ורחל אמנו שרכבו על גמלים לא הרגישו בזה חסרון צניעות...

הסיבה שהוא זצ"ל הרגיש שיש בזה חסרון צניעות היא משום שבמקומות בהם גדל וחי להיות נהג היה "חלות" של "הנהגה" וע"כ אם אשה תנהג יש בזה גבריות מסויימת, וכמו שבכל מקום אין זה מקובל שאשה נוהגת על משאית וזה נתפס (אפילו אצל הגויים) כדבר גברי. אבל אילו היה חי במקומות בהם לנהוג הוא דבר סתמי כמו הליכה, כדוגמת ארה"ב שאין בה תחבורה ציבורית ואין דרך להגיע ממקום למקום בלי לנהוג ברכב, לא היה מרגיש כן. (ובאמת סיפר לי יהודי חסידי הדר בלייקווד שיש לו חמשה מכרים חסידיים שהסבירו להגר"ש וואזנר זצ"ל את המציאות שם ואמר להם שאין בעיה) וכך אמר הגרי"ש אלישיב לשואלים אותו בענין זה - שהצניעות בזה תלויה במה שמקובל.
הרב וואזנער לא דיבר על 'גבריות' הוא דיבר על צניעות. כל מי שבעל הרגשה, יכול להרגיש שיש בכך חסרון שאשה נוהגת ברכב.
בנוגע לסיפורים נוסח 'סיפר לי מישהו' מצטער מאוד אבל עד שאני לא רואה בעיניים את התשובה, הסיפור הוא כמאן דליתא.
לא מסתבר שדבריו נאמרו גם לגבי אמריקה. שם אין זה חיסרון צניעות כיון שאין אף אשה שלא נוהגת [כמובן, זה אומר שבאופן כללי רמת הצניעות שם פחותה. אבל לזה אין הפיתרון להחמיר בתקנות כאלו, אלא לעלות לאר"י - מי שיכול]
דבריך סותרים מרישא לסיפא. אם באמריקה אין זה חסרון צניעות כי כך מקובל, הרי שאין זה אומר כלל שרמת הצניעות פחותה.
זאת משום שמה שמגדיר צניעות (ברוב הדברים) הוא מה שמקובל לעשות. בזמן השלחן ערוך היה נהוג שנשים צובעות את ידיהם (או"ח קסא,ב) וממילא לא היה בזה שום בעיה של צניעות, ואילו היום בציבור החרדי אפילו אשה שצובעת צפרניה (עכ"פ בצבע בולט) יש בזה חסרון צניעות, כי זה לא מקובל. בזמן הגמרא והרמב"ם היה נהוג שאשה אינה יוצאת לרה"ר בלי רדיד ואם היתה יוצאת יש בזה חסרון צניעות, ואילו היום שמקובל לצאת בלי זה אין שום בעיה.

כל מי שמחליט שגדרי הצניעות נמדדים לפי רגשותיו האישיים, שכמובן נבנו על פי מה שהורגל במקום גידולו ובסביבתו (וגם לפי טבעו), הרי הוא לוקה ב"קטנות המוחין" וכדאי שישתדל להשתחרר ממגבלותיו מהרה.


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 11 אפריל 2019, 23:14

מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:06
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:01
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 22:56

מעניין שרבקה ורחל אמנו שרכבו על גמלים לא הרגישו בזה חסרון צניעות...

הסיבה שהוא זצ"ל הרגיש שיש בזה חסרון צניעות היא משום שבמקומות בהם גדל וחי להיות נהג היה "חלות" של "הנהגה" וע"כ אם אשה תנהג יש בזה גבריות מסויימת, וכמו שבכל מקום אין זה מקובל שאשה נוהגת על משאית וזה נתפס (אפילו אצל הגויים) כדבר גברי. אבל אילו היה חי במקומות בהם לנהוג הוא דבר סתמי כמו הליכה, כדוגמת ארה"ב שאין בה תחבורה ציבורית ואין דרך להגיע ממקום למקום בלי לנהוג ברכב, לא היה מרגיש כן. (ובאמת סיפר לי יהודי חסידי הדר בלייקווד שיש לו חמשה מכרים חסידיים שהסבירו להגר"ש וואזנר זצ"ל את המציאות שם ואמר להם שאין בעיה) וכך אמר הגרי"ש אלישיב לשואלים אותו בענין זה - שהצניעות בזה תלויה במה שמקובל.
הרב וואזנער לא דיבר על 'גבריות' הוא דיבר על צניעות. כל מי שבעל הרגשה, יכול להרגיש שיש בכך חסרון שאשה נוהגת ברכב בפרהסיא ובתוך ים של רכבים. [ויש לחלק בין זה להנהגת גמל..]
בנוגע לסיפורים נוסח 'סיפר לי מישהו' מצטער מאוד אבל עד שאני לא רואה בעיניים את התשובה, הסיפור הוא כמאן דליתא.
מה בדיוק ההבדל בין נהיגה ברכב בפרהסיא בתוך ים של רכבים, לנהיגה בגמל בפרהסיא בתוך ים של גמלים?
כבר כתבתי כי זה ענינים של הרגשות.
מי שמרגיש מרגיש, ואשרי חלקו. מי שלא מרגיש, שיתפלל על כך.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1161
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 184 פעמים
קיבל תודה: 233 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי נבשר » 11 אפריל 2019, 23:30

זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:14
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:06
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:01
הרב וואזנער לא דיבר על 'גבריות' הוא דיבר על צניעות. כל מי שבעל הרגשה, יכול להרגיש שיש בכך חסרון שאשה נוהגת ברכב בפרהסיא ובתוך ים של רכבים. [ויש לחלק בין זה להנהגת גמל..]
בנוגע לסיפורים נוסח 'סיפר לי מישהו' מצטער מאוד אבל עד שאני לא רואה בעיניים את התשובה, הסיפור הוא כמאן דליתא.
מה בדיוק ההבדל בין נהיגה ברכב בפרהסיא בתוך ים של רכבים, לנהיגה בגמל בפרהסיא בתוך ים של גמלים?
כבר כתבתי כי זה ענינים של הרגשות.
מי שמרגיש מרגיש, ואשרי חלקו. מי שלא מרגיש, שיתפלל על כך.
היו הרבה גדולים מאוד שלא הרגישו בזה ולא התפללו ע"ז, גם אם זה דעתך יש חושבים אחרת, ולא לכבול את כולם לדעותיך, יש שלא מרגישים כי אוחזים שאין בזה עצמו בעיה.
עוד דבר מישהו פעם אמר לי תתאר לך מציאות הפוכה שבכלל לכל משפחה יש רכב וכל המשפחה נוסעים יחדיו, וכן האשה נוהגת, ואין תחבורה ציבורית כלל, נשים לא באוטובוסים וכו', ופתאום מגיע איזה אחד שרוצה לעשות כסף עם דעות לא ישרות כ"כ, ומחליט לעשות תחבורה ציבורית, איזה צעקה היתה קמה אצל היראים ח"ו באוטובוס אחד גברים נשים יחד, איך ישלמו וכו' לא הרחבתי במשל שאין דרכי בניפוחים, עכ"פ הדבר ברור שתלוי איך התרגלת, ולדעתי יותר צניעות שאשה נוהגת באוטו מאשר נוסעת באוטובוס עירוני, וד"ל.


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 11 אפריל 2019, 23:33

נבשר כתב:
11 אפריל 2019, 23:30
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:14
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:06

מה בדיוק ההבדל בין נהיגה ברכב בפרהסיא בתוך ים של רכבים, לנהיגה בגמל בפרהסיא בתוך ים של גמלים?
כבר כתבתי כי זה ענינים של הרגשות.
מי שמרגיש מרגיש, ואשרי חלקו. מי שלא מרגיש, שיתפלל על כך.
היו הרבה גדולים מאוד שלא הרגישו בזה ולא התפללו ע"ז, גם אם זה דעתך יש חושבים אחרת, ולא לכבול את כולם לדעותיך, יש שלא מרגישים כי אוחזים שאי בזה בעיה.
עוד דבר מישהו פעם אמר לי תתאר לך מציאות הפוכה שבכלל לכל משפחה יש רכב וכל המשפחה נוסעים יחדיו, וכן האשה נוהגת, ואין תחבורה ציבורית כלל, נשים לא באוטובוסים וכו', ופתאום מגיע איזה אחד שרוצה לעשות כסף עם דעות לא ישרות כ"כ, ומחליט לעשות תחבורה ציבורית, איזה צעקה היתה קמה אצל היראים ח"ו באוטובוס אחד גברים נשים יחד, איך ישלמו וכו' לא הרחבתי במשל שאין דרכי בניפוחים, עכ"פ הדבר ברור שתלוי איך התרגלת, ולדעתי יותר צניעות שאשה נוהגת באוטו מאשר נוסעת באוטובוס עירוני, וד"ל.
נכון מאוד, זה שבאוטובוס אחד יש גברים ונשים זה בעייתי, תראה כמה בעיות נולדו מזה. פשיטא שהיה עדיף אוטובוס אחד לגברים ואוטובוס אחד לנשים.
וכידוע שבקלם היה שביל הליכה לגברים ושביל הליכה לנשים. יש הרבה יראי שמים שלא נוסעים באוטובוסים במקומות שהם מלאים אדם.
ודרך אגב, ישבתי פעם באוטובוס ולאשה [שומרת תורה ומצוות] שעלתה היה איזה תלונה על הנהג, ולעיני כל האוטבוס היא התדיינה איתו בקול גדול, וכדי ביזיון וקצף. אותה אישה למשל איבדה את ההרגשה העדינה של צניעות של כל כבודה בת מלך פנימה.
בנוגע לגדולים שלא הרגישו בזה, מי למשל? ומי אמר שהם לא התפללו על זה?


ניסוך המים
הודעות: 29
הצטרף: 01 אפריל 2019, 18:15
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי ניסוך המים » 11 אפריל 2019, 23:37

מה המקור לאמרה "הכל תלוי במזל אפילו ספר תורה שבהיכל"?


איש מבית לוי
הודעות: 21
הצטרף: 27 אוקטובר 2018, 22:13
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי איש מבית לוי » 11 אפריל 2019, 23:57

ניסוך המים כתב:
11 אפריל 2019, 23:37
מה המקור לאמרה "הכל תלוי במזל אפילו ספר תורה שבהיכל"?
זוהר פרשת נשא.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מבקש אמת » 12 אפריל 2019, 00:04

נבשר כתב:
11 אפריל 2019, 23:30
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:14
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:06

מה בדיוק ההבדל בין נהיגה ברכב בפרהסיא בתוך ים של רכבים, לנהיגה בגמל בפרהסיא בתוך ים של גמלים?
כבר כתבתי כי זה ענינים של הרגשות.
מי שמרגיש מרגיש, ואשרי חלקו. מי שלא מרגיש, שיתפלל על כך.
היו הרבה גדולים מאוד שלא הרגישו בזה ולא התפללו ע"ז, גם אם זה דעתך יש חושבים אחרת, ולא לכבול את כולם לדעותיך, יש שלא מרגישים כי אוחזים שאין בזה עצמו בעיה.
עוד דבר מישהו פעם אמר לי תתאר לך מציאות הפוכה שבכלל לכל משפחה יש רכב וכל המשפחה נוסעים יחדיו, וכן האשה נוהגת, ואין תחבורה ציבורית כלל, נשים לא באוטובוסים וכו', ופתאום מגיע איזה אחד שרוצה לעשות כסף עם דעות לא ישרות כ"כ, ומחליט לעשות תחבורה ציבורית, איזה צעקה היתה קמה אצל היראים ח"ו באוטובוס אחד גברים נשים יחד, איך ישלמו וכו' לא הרחבתי במשל שאין דרכי בניפוחים, עכ"פ הדבר ברור שתלוי איך התרגלת, ולדעתי יותר צניעות שאשה נוהגת באוטו מאשר נוסעת באוטובוס עירוני, וד"ל.
אמת לאמיתה. באמת שמעתי דבר זה פעם מיהודי בן חו"ל שתמה על חוסר הצניעות בהידחסות באוטובוסים בתערובת, ואילו היו הנשים נוהגות ברכב פרטי כמו שמקובל בארה"ב היה הרבה יותר צנוע...
(והשבתי לו שבאמת הוא צודק, אלא שלהחזיק רכב פרטי עולה בארץ הרבה כסף ותחבורה ציבורית היא אופציה זולה בהרבה)


אסף
משתמש ותיק
הודעות: 251
הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
נתן תודה: 118 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי אסף » 12 אפריל 2019, 02:08

מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:13
כל מי שמחליט שגדרי הצניעות נמדדים לפי רגשותיו האישיים, שכמובן נבנו על פי מה שהורגל במקום גידולו ובסביבתו (וגם לפי טבעו), הרי הוא לוקה ב"קטנות המוחין" וכדאי שישתדל להשתחרר ממגבלותיו מהרה.
ישנם גדרי צניעות שהתקבלו רק מפני שכך הרגלי הגויים בזמן הזה או מפני לבוש מסוים הוא ה"מודה" ולכן הוא יותר בולט וצעקני ולא בגלל גדרי צניעות של כיסוי.
ובכלל
הצניעות בלבוש היא ביטוי לצניעות הפנימית, ובוודאי שיש מקום לכל אחד לנהוג לפי דרגתו ומציאותו ושכונתו בדברים שלא נקבעה בהם הלכה.


רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 798
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 357 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי רוצה לדעת » 12 אפריל 2019, 02:15

אספר כאן סיפור ששמעתי מכלי ראשון,
א' שאל למרנא הגרי"ש אלישיב זיע"א שהיו לרעייתו ב' הצעות עבודה א. מוכרת בחנות ב. מורה מחנכת. איני יודע ברור מה הורה לו הגרי"ש "למעשה", [ואולי אברר,]
אבל בתוך הדברים שהשואל אמר ש"מוכרת בחנות זה חוסר צניעות", ענה לו הגרי"ש על אתר ו"שאשה אומרת "דייעות" ו"תעשי כך ותעשי כך" וכו' זה כן צניעות, ע"כ המעשה.
למדתי מזה שגדרי צניעות הם מסורים ל"גדולים באמת" שקדשו נפשם ודעתם זיכוך אחר זיכוך בעמל התורה, הם המה המרגישים מה זה צניעות ומה זה לא צניעות, ולא כל הרוצה ליטול את ה' יבא ויטול.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מבקש אמת » 12 אפריל 2019, 02:17

אסף כתב:
12 אפריל 2019, 02:08
מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:13
כל מי שמחליט שגדרי הצניעות נמדדים לפי רגשותיו האישיים, שכמובן נבנו על פי מה שהורגל במקום גידולו ובסביבתו (וגם לפי טבעו), הרי הוא לוקה ב"קטנות המוחין" וכדאי שישתדל להשתחרר ממגבלותיו מהרה.
ישנם גדרי צניעות שהתקבלו רק מפני שכך הרגלי הגויים בזמן הזה או מפני לבוש מסוים הוא ה"מודה" ולכן הוא יותר בולט וצעקני ולא בגלל גדרי צניעות של כיסוי.
ובכלל
הצניעות בלבוש היא ביטוי לצניעות הפנימית, ובוודאי שיש מקום לכל אחד לנהוג לפי דרגתו ומציאותו ושכונתו בדברים שלא נקבעה בהם הלכה.
אמת ויציב. כוונתי לא היתה שגדרי הצניעות אינם נמדדים לפי המקום והמצב, אלא אדרבה - בגלל שהם כן נמדדים לפי זה (ברוב הדברים) א"כ על כל אחד להבין שלא מדובר בדברים מוחלטים אלא יחסיים, וממילא אם במשפחה/קהילה//שכונה/עיר/מדינה אחרת נוהגים בצורה שונה אל לו לחשוב שיש במנהגם איזו פחיתות.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מבקש אמת » 12 אפריל 2019, 02:21

רוצה לדעת כתב:
12 אפריל 2019, 02:15
אספר כאן סיפור ששמעתי מכלי ראשון,
א' שאל למרנא הגרי"ש אלישיב זיע"א שהיו לרעייתו ב' הצעות עבודה א. מוכרת בחנות ב. מורה מחנכת. איני יודע ברור מה הורה לו הגרי"ש "למעשה", [ואולי אברר,]
אבל בתוך הדברים שהשואל אמר ש"מוכרת בחנות זה חוסר צניעות", ענה לו הגרי"ש על אתר ו"שאשה אומרת "דייעות" ו"תעשי כך ותעשי כך" וכו' זה כן צניעות, ע"כ המעשה.
למדתי מזה שגדרי צניעות הם מסורים ל"גדולים באמת" שקדשו נפשם ודעתם זיכוך אחר זיכוך בעמל התורה, הם המה המרגישים מה זה צניעות ומה זה לא צניעות, ולא כל הרוצה ליטול את ה' יבא ויטול.
סיפור מעניין מאד. לפי זה נמצא שבמה שדבורה שפטה את ישראל היה חסרון מסויים בצניעות. וכנראה שזו עומק כוונת הגמ' במגילה יד,ב "לא יאה יהירותא לנשי" ומביאה כדוגמא את דבורה וחולדה שהיו נביאות (ומכח זה גם מנהיגות).

ואמנם צ"ע למה הקב"ה מינה אותן להיות נביאות, וכנראה שעל אף החסרון הדק בצניעות רצה הקב"ה שיהיה כן מאיזה טעם, ומ"מ יש בזה חסרון מסויים.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מבקש אמת » 12 אפריל 2019, 02:22

רוצה לדעת כתב:
12 אפריל 2019, 02:15
למדתי מזה שגדרי צניעות הם מסורים ל"גדולים באמת" שקדשו נפשם ודעתם זיכוך אחר זיכוך בעמל התורה, הם המה המרגישים מה זה צניעות ומה זה לא צניעות, ולא כל הרוצה ליטול את ה' יבא ויטול.
וגם בין הגדולים באמת ישנם דעות שונות והרגשות שונות בענין.


נחפשה דרכינו
משתמש ותיק
הודעות: 363
הצטרף: 19 פברואר 2019, 00:18
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי נחפשה דרכינו » 14 אפריל 2019, 03:04

מבקש אמת כתב:
11 אפריל 2019, 23:13
נחפשה דרכינו כתב:
11 אפריל 2019, 23:05
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 23:01
הרב וואזנער לא דיבר על 'גבריות' הוא דיבר על צניעות. כל מי שבעל הרגשה, יכול להרגיש שיש בכך חסרון שאשה נוהגת ברכב.
בנוגע לסיפורים נוסח 'סיפר לי מישהו' מצטער מאוד אבל עד שאני לא רואה בעיניים את התשובה, הסיפור הוא כמאן דליתא.
לא מסתבר שדבריו נאמרו גם לגבי אמריקה. שם אין זה חיסרון צניעות כיון שאין אף אשה שלא נוהגת [כמובן, זה אומר שבאופן כללי רמת הצניעות שם פחותה. אבל לזה אין הפיתרון להחמיר בתקנות כאלו, אלא לעלות לאר"י - מי שיכול]
דבריך סותרים מרישא לסיפא. אם באמריקה אין זה חסרון צניעות כי כך מקובל, הרי שאין זה אומר כלל שרמת הצניעות פחותה.
זאת משום שמה שמגדיר צניעות (ברוב הדברים) הוא מה שמקובל לעשות. בזמן השלחן ערוך היה נהוג שנשים צובעות את ידיהם (או"ח קסא,ב) וממילא לא היה בזה שום בעיה של צניעות, ואילו היום בציבור החרדי אפילו אשה שצובעת צפרניה (עכ"פ בצבע בולט) יש בזה חסרון צניעות, כי זה לא מקובל. בזמן הגמרא והרמב"ם היה נהוג שאשה אינה יוצאת לרה"ר בלי רדיד ואם היתה יוצאת יש בזה חסרון צניעות, ואילו היום שמקובל לצאת בלי זה אין שום בעיה.

כל מי שמחליט שגדרי הצניעות נמדדים לפי רגשותיו האישיים, שכמובן נבנו על פי מה שהורגל במקום גידולו ובסביבתו (וגם לפי טבעו), הרי הוא לוקה ב"קטנות המוחין" וכדאי שישתדל להשתחרר ממגבלותיו מהרה.
ישנם דברים שאינם שייכים דוקא לרגשות, אלא שבמציאות זה יותר "צניעות", ומי שלא מבין דבר כ"כ פשוט, אין מה לנסות לשכנעו


יוסף יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 406
הצטרף: 21 אוגוסט 2017, 02:00
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 121 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יוסף יצחק » 19 אפריל 2019, 16:14

זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 20:59
יוסף יצחק כתב:
11 נובמבר 2018, 08:14
יוסף יוסף כתב:ולעין הרע יש כן מקור?
עיין קב הישר פרק לב
וע"ע בהרבה מספרי האחרונים שדנו בעניין זה לעניין קוואטע"ר
ואציין שעוד לא ראיתי למי מאחרונים שאסר קוואטע"ר מטעם שאסור לפרסם ההריון, ואין להמציא הנהגות שלא ראינו אצל רבותינו ואבותינו.
לא זכיתי להבין למה לאסור קוואטער מטעם שאסור לפרסם? מה זה קשור לפרסום? אנא הסבר את דבריך.
הנידון האם מותר לתת קוואטער לאישה בהריון, האם לחשוש מעין הרע.


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 20 אפריל 2019, 20:34

יוסף יצחק כתב:
19 אפריל 2019, 16:14
זקן ויושב בישיבה כתב:
11 אפריל 2019, 20:59
יוסף יצחק כתב:
11 נובמבר 2018, 08:14
עיין קב הישר פרק לב
וע"ע בהרבה מספרי האחרונים שדנו בעניין זה לעניין קוואטע"ר
ואציין שעוד לא ראיתי למי מאחרונים שאסר קוואטע"ר מטעם שאסור לפרסם ההריון, ואין להמציא הנהגות שלא ראינו אצל רבותינו ואבותינו.
לא זכיתי להבין למה לאסור קוואטער מטעם שאסור לפרסם? מה זה קשור לפרסום? אנא הסבר את דבריך.
הנידון האם מותר לתת קוואטער לאישה בהריון, האם לחשוש מעין הרע.
מה יש בקוואטער? אולי שלא תצא לרחוב? וכי היא קוואטער בגלל שהיא מעוברת?
פה מדברים על מעשה שנעשה במיוחד משום כך.


אסף
משתמש ותיק
הודעות: 251
הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
נתן תודה: 118 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי אסף » 21 אפריל 2019, 00:51

מסתבר שיש חשש לעין הרע במיוחד כאשר האדם מתבלט (שאז הוא עלול לעורר קנאה) ובשעה שאישה משתתפת במצוה להיות קוואטער כל העינים נשואות אליה וזה כל החשש.


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 432
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 177 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי שניאור » 19 מאי 2019, 18:42

אוריאל כתב:
22 פברואר 2018, 16:38
כרם כתב:
אוריאל כתב: אני מחפש מקור למה ששגור בפי העולם שצמח קרן לושתי כאשר היא נקראה לאחשורוש.

בפורים אשתקד אמרו לי, כי ושתי היתה יתומה בתו של דריוש, ופשיטא שעשו לה קרן, כמנהג לכל היתומים...

אסתר תוכיח, שאף היא יתומה היתה מאב ומאם, ולא מצינו למאן דאמר דעבדו לה קרן...
לאסתר היה ערבים של מרדכי...
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 248
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 19 מאי 2019, 18:50

ברית מלח כתב:
25 ינואר 2018, 18:44
מעניין לציין שה'ים של שלמה' בגיטין (פ"ד) כתב בענין כבוד יום עדיף וז"ל: ...ומיום עמדי על דעתי זאת גדרתי בעצמי שלא לאכול דגים בליל שבת, שהוא דבר חשוב ומסוים, ואוכל אני אותם בבקר, ואז אפילו יעשו בליל שבת כמה מעדנים לא יושוו לסעודת שחרית, שיש בה דגים. ובפרק כל כתבי סימן י"ז הארכתי בזה, עיין שם: יעוי"ש באורך

ומובא במ"א או בט"ז בהלכות קידוש


yosf
משתמש ותיק
הודעות: 292
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי yosf » 13 יוני 2019, 15:22

אוריאל כתב:
22 פברואר 2018, 16:38
כרם כתב:
אוריאל כתב: אני מחפש מקור למה ששגור בפי העולם שצמח קרן לושתי כאשר היא נקראה לאחשורוש.

בפורים אשתקד אמרו לי, כי ושתי היתה יתומה בתו של דריוש, ופשיטא שעשו לה קרן, כמנהג לכל היתומים...

אסתר תוכיח, שאף היא יתומה היתה מאב ומאם, ולא מצינו למאן דאמר דעבדו לה קרן...
אסתר אשת מרדכי ודאי נשמעה לקול מורים והייתה בקרן ערבים ולפיכך לא הזכירה הכתוב
 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2415
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 333 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מאן דהו » 14 יוני 2019, 00:31

קראתי משפט יפה בשם החתם סופר. אילו היה לי רבי כריבונו-של-עולם, הייתי אף אני משה רבנו. ואם תאמרו, מפני מה אין לי רבי כריבונו-של-עולם? משום שאין אני משה רבנו

אני מחפש את המקור


ינון
הודעות: 28
הצטרף: 17 יוני 2019, 16:24
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי ינון » 19 יוני 2019, 00:27

מכירים את המדרש עם השני אחים שהיו גרים בהר הבית וכל אחד היה מביא לאחיו חיטים בלילה זה מפני שמשפחתו גדולה וזה מפני שאין לו בנים וכו'
שמעתי משמו של הגרח''ק שאין מדרש כזה. וזה חסידישע מעשה!


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2415
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 333 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מאן דהו » 19 יוני 2019, 00:38

ינון כתב:
19 יוני 2019, 00:27
מכירים את המדרש עם השני אחים שהיו גרים בהר הבית וכל אחד היה מביא לאחיו חיטים בלילה זה מפני שמשפחתו גדולה וזה מפני שאין לו בנים וכו'
שמעתי משמו של הגרח''ק שאין מדרש כזה. וזה חסידישע מעשה!
אולי מדרש מאוצר המדרשים תקרא כאן דעתו של רבי חיים קניבסקי שליט"א
viewtopic.php?f=24&t=1817#p23077


איש בנימין
הודעות: 152
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 11:24
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי איש בנימין » 24 יולי 2019, 15:36

ינון כתב:
19 יוני 2019, 00:27
מכירים את המדרש עם השני אחים שהיו גרים בהר הבית וכל אחד היה מביא לאחיו חיטים בלילה זה מפני שמשפחתו גדולה וזה מפני שאין לו בנים וכו'
שמעתי משמו של הגרח''ק שאין מדרש כזה. וזה חסידישע מעשה!

לא חסידישע ולא סנדלים.
המקור הוא מהקוראן!!!


ארצישראלי
הודעות: 2
הצטרף: 30 אוגוסט 2017, 21:12
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי ארצישראלי » 24 יולי 2019, 16:01

איש בנימין כתב:
24 יולי 2019, 15:36
ינון כתב:
19 יוני 2019, 00:27
מכירים את המדרש עם השני אחים שהיו גרים בהר הבית וכל אחד היה מביא לאחיו חיטים בלילה זה מפני שמשפחתו גדולה וזה מפני שאין לו בנים וכו'
שמעתי משמו של הגרח''ק שאין מדרש כזה. וזה חסידישע מעשה!

לא חסידישע ולא סנדלים.
המקור הוא מהקוראן!!!

עיין כאן viewtopic.php?f=45&t=6247


יוספי
הודעות: 65
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יוספי » 27 אוגוסט 2019, 20:43

מישהו יודע איפה המ"מ בשער המלך שעל מעילה איכא איסור בל יחל. ולוקים עליו.
תודה רבה.


יצחק בן חיים
הודעות: 31
הצטרף: 20 נובמבר 2018, 01:21
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יצחק בן חיים » 28 אוגוסט 2019, 16:32

הנה ידוע דברי רש"י (מכות יג. ד"ה הקדש) שאזהרת מעילה אינו מפורש בתורה. ונחלקו הראשונים איה מקור האזהרה.
עי' רש"י מכות שם, וע"ע רמב"ם מעילה א-ג, וסמ"ג לאווין שמב משכב"ז.
ועי' מש"כ הגר"י פרלא בספרו על רס"ג (עשה קפ"א דף פ"א ע"א מדפה"ס, ד"ה ומה"ט וד"ה אלא), שיש שתמהו על הראשונים שלא הביאו את הלאו דבל יחל כמקור לזה. ומדעת עצמו כתב שלא שייך בל יחל בהקדש יעו"ש.
וע"ע דבר אברהם ח"ג סוס"י ז' בזה.


יוספי
הודעות: 65
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יוספי » 28 אוגוסט 2019, 16:57

כל זה אני יודע.
ועי' עוד באבני נזר יורד סי' ש'. ובבנין ציון החדשות סי' ס"א ואילך
ובקהילת יעקבאלגזי ערך מופלא הסמוך לאיש.
וברש"ש נדרים ט"ו. ועוד
אני שואל בשער המלך איפה הוא מדבר על זה


יהודה בן יעקב
הודעות: 23
הצטרף: 22 אוגוסט 2016, 00:54
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יהודה בן יעקב » 04 ספטמבר 2019, 13:35

מה המקור הקדום למה שמבואר בספרים שירידת הנשמה לעולם הזה, הוא בכדי שלא יהיה נהמא דכיסופא בקבלת עונג ללא טירחה ועמל מצד האדם.


תנא-קמא
משתמש ותיק
הודעות: 322
הצטרף: 14 יוני 2019, 11:23
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תנא-קמא » 04 ספטמבר 2019, 17:42

יהודה בן יעקב כתב:
04 ספטמבר 2019, 13:35
מה המקור הקדום למה שמבואר בספרים שירידת הנשמה לעולם הזה, הוא בכדי שלא יהיה נהמא דכיסופא בקבלת עונג ללא טירחה ועמל מצד האדם.
"מגיד מישרים" של רבי יוסף קארו?

ראה כאן: https://www.hamichlol.org.il/%D7%A0%D7% ... 7%A4%D7%90

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] | 1 אורח