מאמין באמת
משתמש רגיל
שאל אותי בחור מעמיק,
שאלה שמציקה לו כבר 7 שנים, שאל משגיחים ומחנכים ופטרו אותו בתשובות הקלאסיות.
הוא מאוד מוטרד מהשאלה,
ומאוד אשמח לקבל ממכם עזרה - תשובה בשבילו, / הכוונה לתשובה, / ספר בנושא.
וככל הנראה לכם.
כידוע תכלית הבריאה היא 'שמדרך הטוב להיטיב'
ולכן ברא הקב''ה את עולמו, ולנו זיכה תורה ומצוות להרבות שכרינו בעוה''ב,
ולכאורה,
הרי ברצון ה' יכול היה שלא לתת עבודתו על בני האדם,
רק שכתוב [ מזוה''ק ] '' האי מאן דאכיל דלאו דיליה, בעית לאסתכולי באנפוי '',
והכוונה בזה,
שאם היינו מקבלים את השכר ללא עבודתנו לפניו ית', היינו מאוד נבוכים ומתביישים.
וכעת שואל הבחור היקר [ הזקוק לחיזוק באופן כללי ],
אם כל התורה והמצוות בעצם זה רק פועל יוצא שאין ברירה בגלל הבושה העתידית,
וכמו שהקדמנו 'תכלית הטוב להיטיב' , [ואין רצונו ית' שנתבייש],
אז בשביל להיטיב יותר פשוט ובאופן הרבה יותר רחב ומיטיב ,
היה עדיף לא לתת את התורה, וגם לא את הכלל הזה -את הטבע האנושי של בושה שיש למי שאוכל מה שלא שלו,
- שהרי ככל דבר בבריאה זה גם יציר כפיו של הקב''ה,
ולמה טבע זה נברא, ועי''כ נגרם בלית ברירה ''תג מחיר'' גבוה לעוה''ב,
במקום שנתענג על השי''ת באהבה ותענוג אין קץ, ללא עבודה.
וכידוע בעוה''ז אנשים לא מתנגדים להתעשר בקלות, ויורשי עשירים די נהנים מהחיים וכדומה.
אשמח שתעזרו לי לעזור לו.
תודה על כל הארה, תובנה, והערה.
שאלה שמציקה לו כבר 7 שנים, שאל משגיחים ומחנכים ופטרו אותו בתשובות הקלאסיות.
הוא מאוד מוטרד מהשאלה,
ומאוד אשמח לקבל ממכם עזרה - תשובה בשבילו, / הכוונה לתשובה, / ספר בנושא.
וככל הנראה לכם.
כידוע תכלית הבריאה היא 'שמדרך הטוב להיטיב'
ולכן ברא הקב''ה את עולמו, ולנו זיכה תורה ומצוות להרבות שכרינו בעוה''ב,
ולכאורה,
הרי ברצון ה' יכול היה שלא לתת עבודתו על בני האדם,
רק שכתוב [ מזוה''ק ] '' האי מאן דאכיל דלאו דיליה, בעית לאסתכולי באנפוי '',
והכוונה בזה,
שאם היינו מקבלים את השכר ללא עבודתנו לפניו ית', היינו מאוד נבוכים ומתביישים.
וכעת שואל הבחור היקר [ הזקוק לחיזוק באופן כללי ],
אם כל התורה והמצוות בעצם זה רק פועל יוצא שאין ברירה בגלל הבושה העתידית,
וכמו שהקדמנו 'תכלית הטוב להיטיב' , [ואין רצונו ית' שנתבייש],
אז בשביל להיטיב יותר פשוט ובאופן הרבה יותר רחב ומיטיב ,
היה עדיף לא לתת את התורה, וגם לא את הכלל הזה -את הטבע האנושי של בושה שיש למי שאוכל מה שלא שלו,
- שהרי ככל דבר בבריאה זה גם יציר כפיו של הקב''ה,
ולמה טבע זה נברא, ועי''כ נגרם בלית ברירה ''תג מחיר'' גבוה לעוה''ב,
במקום שנתענג על השי''ת באהבה ותענוג אין קץ, ללא עבודה.
וכידוע בעוה''ז אנשים לא מתנגדים להתעשר בקלות, ויורשי עשירים די נהנים מהחיים וכדומה.
אשמח שתעזרו לי לעזור לו.
תודה על כל הארה, תובנה, והערה.