כן זה כוונתי
קושיתך על התוספות? התוספות אומרים זה דעשה דמצה שקודם הדיבור אינו דוחה לא תעשה דחדש
|
---|
גם אתה לומד דף היומי? אתה לא לבד! הצטרף לקהילת לומדי דף היומי בפורום לתורה, רכוש ידיעות מחבריך, הענק להם מידיעותיך, ותעשיר את לימוד הדף שלך ושל עוד מאות חברי הפורום. מחכים לך,
היכנס עכשיו >>>
|
כן זה כוונתי
קושיתך על התוספות? התוספות אומרים זה דעשה דמצה שקודם הדיבור אינו דוחה לא תעשה דחדש
היכן הם התוספות האלה? לכאורה את זה אפשר לומר רק על פסח מצרים, אבל מפסח שבשנה השנית כבר נצטוו בסיני על המצות.
תוספות ידוע ומפורסם בין תופסי בית המדרש,
כל מי שהיה במצרים אשתו ילדה ו' בכרס אחד, ולכל הפחות 10 לידות. א"כ 60 ילדים.
עיין באבן עזרא על הפס' "פרו וישרצו" הרופאים אומרים עד 7 בבטן אחת.
חלק א׳ ממעל כתב: ↑04 יוני 2019, 01:08עכשיו בוודאות
בועז היו לו 30 בנים ו30 בנות מאשה א׳ עי׳ ב"ב צ"א א׳ (לכאו׳ שם רק מוכח שהבנים מאשה א׳ ולא לגבי הבנות)
(סתם סקרנות, איזה ספר על המגילה אתה לומד שזה הי׳ כ׳ שם? )
יפה. אבל הבנים והבנות מאותה אישה למי שמעיין בגמרא שםחלק א׳ ממעל כתב: ↑04 יוני 2019, 01:08עכשיו בוודאות
בועז היו לו 30 בנים ו30 בנות מאשה א׳ עי׳ ב"ב צ"א א׳ (לכאו׳ שם רק מוכח שהבנים מאשה א׳ ולא לגבי הבנות)
(סתם סקרנות, איזה ספר על המגילה אתה לומד שזה הי׳ כ׳ שם? )
למה מלך ללא סוף??
איפה הסוף ללא ראש
בט"ז יו"ד סימן קס"א ס"ק ד מבואר שאם אדם גבה בריבית חפץ ששווה פחות מסכום הריבית והוא קיבל את זה בתור פירעון. אז הלווה יכול לתבוע ממנו להחזיר לו את שווי החפץ, כי אומר לו אתה קיבלתו בסכום זה ועכשיו אתה חייב להחזיר את הריבית שלקחת,לכן יצטרך לשלם לו את כל הריבית שקיבל, ולא יוכל לפטור את עצמו בחפץ כי הוא שווה פחות.
בלעם בן בעור
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים