חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

נושאים שונים

זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 21 יוני 2019, 10:19

האחד בא לגור כתב:
21 יוני 2019, 02:34
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
 

ערכים:


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2358
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1452 פעמים
קיבל תודה: 312 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דהו » 21 יוני 2019, 17:52

חיה שנקראת [בתנ"ך] על שם דבר הבולט בגופה?


מחשבות
משתמש ותיק
הודעות: 339
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 45 פעמים
קיבל תודה: 80 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מחשבות » 22 יוני 2019, 23:56

מחשבות כתב:
19 יוני 2019, 17:28
מחשבות כתב:
18 יוני 2019, 08:47
חידה 116
היכן מצינו אחד מהאבות צעיר (לכאורה..) בגילו מנכדו
רמז: יצחק אבינו
ממי צעיר?? ואיפה זה מבואר??

למדרשי חז"ל אליהוא בן ברכאל הוא יצחק אבינו
והוא אומר שכיון שהוא צעיר זחלתי ואירא לחוות דעי
ומפורש בפסוקים שם שהיה צעיר מכל רעי איוב
אחד הרעים הוא אליפז ויש במפרשים שהוא בן עשו
וא"כ נמצא יצחק צעיר בגילו מנכדו.
עצם השיטה שזה יצחק צ"ב
שלא מצאתי מי שהקדים כ"כ את איוב,
יעויין ב"ב יד ובמדרשים.
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 01:23

זקן ויושב בישיבה כתב:
21 יוני 2019, 10:19
האחד בא לגור כתב:
21 יוני 2019, 02:34
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 08:31

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 01:23
זקן ויושב בישיבה כתב:
21 יוני 2019, 10:19
האחד בא לגור כתב:
21 יוני 2019, 02:34
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .

?
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 14:44

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 08:31
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 01:23
זקן ויושב בישיבה כתב:
21 יוני 2019, 10:19

עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
?
דעת רבי אליעזר שנאסרת אפילו על פי עצמו של בועל - דהיינו שרק הוא ראה שנסתרה, וא"כ כיון שראה הבועל הסתירה- אף הוא נאסר בה .
אבל לדעת רבי יהושע שבענין עדים לסתירה - יש מקום לדון שעד שלא יעידו עדים אינה נאסרת. 

כל זה בדעת רש"י לפי הגרעק"א, שס"ל שאף שראה אותה נסתרת לא נאסרת עליו אם לא היה בפני עדים לרבי יהושע, אבל לדעת הרמב"ם אף לרבי יהושע נאסרת עליו אף אם רק הוא ראה, ולא פליג רבי יהושע אלא לענין השקאה, (וכן הוא דעת הגרי"ז אף בדעת רש"י ) .
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 20:24

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 01:23
זקן ויושב בישיבה כתב:
21 יוני 2019, 10:19
האחד בא לגור כתב:
21 יוני 2019, 02:34
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2358
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1452 פעמים
קיבל תודה: 312 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דהו » 23 יוני 2019, 20:36

ברשותכם מומלץ להעביר את הדיון המענין לאשכול בפני עצמו.
סתם מעמיס על אשכול שגם כך הוא הארוך ביותר בפורום! וקוטע את רצף החידות לקוראים


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 20:44

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 20:24
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 01:23
זקן ויושב בישיבה כתב:
21 יוני 2019, 10:19

עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 21:21

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 20:44
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 20:24
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 01:23

יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 21:31

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:21
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 20:44
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 20:24

הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 21:36

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:31
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:21
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 20:44

יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .

לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 21:41

איזה מילה בתורה יש לה את הגימטריה הכי גדולה?


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 21:42

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:36
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:31
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:21

גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .


 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 21:44

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:42
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:36
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:31

דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .



אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2358
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1452 פעמים
קיבל תודה: 312 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דהו » 23 יוני 2019, 21:45

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:41
איזה מילה בתורה יש לה את הגימטריה הכי גדולה?
https://www.hidabroot.org/article/2379
3. ומהפרשות נעבור למילים: המילה בתורה שהערך הגימטרי שלה הוא הגדול ביותר, היא המילה "תשתרר" בפסוק "כי תשתרר עלינו גם השתרר" (קרח טז, יג), שהערך המספרי שלה 1500. ואפשר שזה מרמז על משמעות שררה שהיא מלשון גובה.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 21:49

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:44
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:42
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:36

לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .

אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 21:53

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:49
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:44
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:42

ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .

אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 22:04

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:53
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:49
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:44

אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
פעם ... לא יודע כמה. 
האם גם אחרי שהבעל בא עליה (בהנחה שלא ממציאים סברות כריסיות והסתירה ממשיכה ) גם אז הבועל לא עובר ??
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 23 יוני 2019, 22:05

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 22:04
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:53
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:49

מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
פעם ... לא יודע כמה. 
האם גם אחרי שהבעל בא עליה (בהנחה שלא ממציאים סברות כריסיות והסתירה ממשיכה ) גם אז הבועל לא עובר ??
גם אז הבועל לא עובר. סליחה שלא פירטתי.
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 23 יוני 2019, 22:08

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 22:05
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 22:04
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:53

הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
פעם ... לא יודע כמה. 
האם גם אחרי שהבעל בא עליה (בהנחה שלא ממציאים סברות כריסיות והסתירה ממשיכה ) גם אז הבועל לא עובר ??
ברור. סליחה שלא פירטתי.
והתורה אמרה ונטמאה אחד לבעל ואחד לבועל .(לא יכול להיות שהבעל עובר על איסור והבועל לא).
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 24 יוני 2019, 09:20

האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:42
זקן ויושב בישיבה כתב:
23 יוני 2019, 21:36
האחד בא לגור כתב:
23 יוני 2019, 21:31

דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .


למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 יוני 2019, 00:30

זקן ויושב בישיבה כתב:
24 יוני 2019, 09:20
למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
בענין טומאה דספק סוטה, כלל לא ברור שמספיק ג ' אנשים בשביל שיהיה בו דין רה"ר, אמנם דעת הרשב"א והר"ן שיש בזה דין רה"ר, אבל דעת הרמב"ם שבג' הוא עדיין רה"י, וכן הוא דעת הירושלמי.


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 יוני 2019, 00:35

האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:30
זקן ויושב בישיבה כתב:
24 יוני 2019, 09:20
למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
בענין טומאה דספק סוטה, כלל לא ברור שמספיק ג ' אנשים בשביל שיהיה בו דין רה"ר, אמנם דעת הרשב"א והר"ן שיש בזה דין רה"ר, אבל דעת הרמב"ם שבג' הוא עדיין רה"י, וכן הוא דעת הירושלמי.
רק המנ"ח לומד כן ברמב"ם ודבריו מחודשים. יותר מתקבל לומר ברמב"ם דדווקא אם נסתרה עם שנים שכלפי שניהם יש דין קינו"ס בזה לא הוי רשות הרבים ועכ"פ אשה ובעלה יחדיו ודאי לא שייך בה סתירה עם אחר. 
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 יוני 2019, 00:43

זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 00:35
האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:30
זקן ויושב בישיבה כתב:
24 יוני 2019, 09:20
למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
בענין טומאה דספק סוטה, כלל לא ברור שמספיק ג ' אנשים בשביל שיהיה בו דין רה"ר, אמנם דעת הרשב"א והר"ן שיש בזה דין רה"ר, אבל דעת הרמב"ם שבג' הוא עדיין רה"י, וכן הוא דעת הירושלמי.
רק המנ"ח לומד כן ברמב"ם ודבריו מחודשים. יותר מתקבל לומר ברמב"ם דדווקא אם נסתרה עם שנים שכלפי שניהם יש דין קינו"ס בזה לא הוי רשות הרבים ועכ"פ אשה ובעלה יחדיו ודאי לא שייך בה סתירה עם אחר. 
לא המנ"ח לומד כך ברמב"ם, אלא כך כתוב מפורש ברמב"ם. (המנ"ח רק הציע פרשנות למה הוא עדיין רה"י, אבל העובדה שזה רה"י כתובה ברמב"ם.) 
מה שכתבת אין בזה טעם כיון שס"ס יש כאן שלשה, וע"כ שסוטה אינו כשאר ס"ט ממילא ע"כ שיש כאן גדר אחר של חלוקה בין רה"י לרה"ר , ומה שכתבת ששונה סתירה עם  הבעל חזרת על הסברות הכרסיות שלך לעיל. 
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 יוני 2019, 00:50

האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:43
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 00:35
האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:30

בענין טומאה דספק סוטה, כלל לא ברור שמספיק ג ' אנשים בשביל שיהיה בו דין רה"ר, אמנם דעת הרשב"א והר"ן שיש בזה דין רה"ר, אבל דעת הרמב"ם שבג' הוא עדיין רה"י, וכן הוא דעת הירושלמי.
רק המנ"ח לומד כן ברמב"ם ודבריו מחודשים. יותר מתקבל לומר ברמב"ם דדווקא אם נסתרה עם שנים שכלפי שניהם יש דין קינו"ס בזה לא הוי רשות הרבים ועכ"פ אשה ובעלה יחדיו ודאי לא שייך בה סתירה עם אחר. 
לא המנ"ח לומד כך ברמב"ם, אלא כך כתוב מפורש ברמב"ם. (המנ"ח רק הציע פרשנות למה הוא עדיין רה"י, אבל העובדה שזה רה"י כתובה ברמב"ם.) 
מה שכתבת אין בזה טעם כיון שס"ס יש כאן שלשה, וע"כ שסוטה אינו כשאר ס"ט ממילא ע"כ שיש כאן גדר אחר של חלוקה בין רה"י לרה"ר , ומה שכתבת ששונה סתירה עם  הבעל חזרת על הסברות הכרסיות שלך לעיל. 

יסלח לי מר, האם הוא סבור כי בעל ואשתו ששוהים במקום סתירה ונכנס לשם אדם אחר שקינא בעלה ממנו האם יהא נחשב לקינו"ס? לענ"ד ישתקע הדבר ולא יאמר.
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 יוני 2019, 00:54

זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 00:50
האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:43
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 00:35

רק המנ"ח לומד כן ברמב"ם ודבריו מחודשים. יותר מתקבל לומר ברמב"ם דדווקא אם נסתרה עם שנים שכלפי שניהם יש דין קינו"ס בזה לא הוי רשות הרבים ועכ"פ אשה ובעלה יחדיו ודאי לא שייך בה סתירה עם אחר. 
לא המנ"ח לומד כך ברמב"ם, אלא כך כתוב מפורש ברמב"ם. (המנ"ח רק הציע פרשנות למה הוא עדיין רה"י, אבל העובדה שזה רה"י כתובה ברמב"ם.) 
מה שכתבת אין בזה טעם כיון שס"ס יש כאן שלשה, וע"כ שסוטה אינו כשאר ס"ט ממילא ע"כ שיש כאן גדר אחר של חלוקה בין רה"י לרה"ר , ומה שכתבת ששונה סתירה עם  הבעל חזרת על הסברות הכרסיות שלך לעיל. 
יסלח לי מר, האם הוא סבור כי בעל ואשתו ששוהים במקום סתירה ונכנס לשם אדם אחר שקינא בעלה ממנו האם יהא נחשב לקינו"ס? לענ"ד ישתקע הדבר ולא יאמר.
מחול לך מחול לך מחול לך. 
אני אכן כך סבור .
ואנא לפני שאתה משקע דברים,נא הבא הוכחות ואל תמציא סברות כריסיות, (כמובן שכל הנידון הוא בכה"ג שיתכן שהבועל בא עליה והבעל לא ראה, שאל"כ בלאו הכי אין כאן נידון )


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 יוני 2019, 01:04

האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:54
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 00:50
האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:43

לא המנ"ח לומד כך ברמב"ם, אלא כך כתוב מפורש ברמב"ם. (המנ"ח רק הציע פרשנות למה הוא עדיין רה"י, אבל העובדה שזה רה"י כתובה ברמב"ם.) 
מה שכתבת אין בזה טעם כיון שס"ס יש כאן שלשה, וע"כ שסוטה אינו כשאר ס"ט ממילא ע"כ שיש כאן גדר אחר של חלוקה בין רה"י לרה"ר , ומה שכתבת ששונה סתירה עם  הבעל חזרת על הסברות הכרסיות שלך לעיל. 
יסלח לי מר, האם הוא סבור כי בעל ואשתו ששוהים במקום סתירה ונכנס לשם אדם אחר שקינא בעלה ממנו האם יהא נחשב לקינו"ס? לענ"ד ישתקע הדבר ולא יאמר.
מחול לך מחול לך מחול לך. 
אני אכן כך סבור .
ואנא לפני שאתה משקיע דברים,נא הבא הוכחות ואל תמציא סברות כריסיות, (כמובן שכל הנידון הוא בכה"ג שיתכן שהבועל בא עליה והבעל לא ראה, שאל"כ בלאו הכי אין כאן נידון )
למה? גם אם הבעל ראה יכול להיות נידון, הגיעו ב' עדים והעידו שהבעל ואשתו שהו יחדיו באופן שהבעל ודאי ראה את אשתו ונכנס עוד אדם, והעדים עצמם לא ראו מה היה, רק את הסתירה עצמה הם ראו. והנידון יהיה כלפי בי"ד אם לאוסרה על בעלה על פי העדים.   אלא אם אתה מתכוון לסברות חיצוניות של אין אשה מעיזה וכיו"ב? או שהבעל ודאי היה מונעו ואם לא אז הוא מבטל את הקינוי וכיו"ב? נסתדר עם כל זה.
 


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1493
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 יוני 2019, 01:20

זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 01:04
האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:54
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 00:50

יסלח לי מר, האם הוא סבור כי בעל ואשתו ששוהים במקום סתירה ונכנס לשם אדם אחר שקינא בעלה ממנו האם יהא נחשב לקינו"ס? לענ"ד ישתקע הדבר ולא יאמר.
מחול לך מחול לך מחול לך. 
אני אכן כך סבור .
ואנא לפני שאתה משקיע דברים,נא הבא הוכחות ואל תמציא סברות כריסיות, (כמובן שכל הנידון הוא בכה"ג שיתכן שהבועל בא עליה והבעל לא ראה, שאל"כ בלאו הכי אין כאן נידון )
למה? גם אם הבעל ראה יכול להיות נידון, הגיעו ב' עדים והעידו שהבעל ואשתו שהו יחדיו באופן שהבעל ודאי ראה את אשתו ונכנס עוד אדם, והעדים עצמם לא ראו מה היה, רק את הסתירה עצמה הם ראו. והנידון יהיה כלפי בי"ד אם לאוסרה על בעלה על פי העדים.   אלא אם אתה מתכוון לסברות חיצוניות של אין אשה מעיזה וכיו"ב? או שהבעל ודאי היה מונעו ואם לא אז הוא מבטל את הקינוי וכיו"ב? נסתדר עם כל זה.

חשבתי על זה , אבל בפשטות אם מדובר בכה"ג שעד כמה שהבועל בא עליה- הבעל היה  יודע מזה , לא שייך בזה כלל דינא דקינוי וסתירה כיון שבלאו הכי אין ענין בבדיקת המים שבעיקרו הוא כלפי הבעל והוא הרי יודע, ועכ"פ לא גרע מהיו לה  עדים במדינת הים . 
 


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 יוני 2019, 09:05

האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 01:20
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 יוני 2019, 01:04
האחד בא לגור כתב:
25 יוני 2019, 00:54

מחול לך מחול לך מחול לך. 
אני אכן כך סבור .
ואנא לפני שאתה משקיע דברים,נא הבא הוכחות ואל תמציא סברות כריסיות, (כמובן שכל הנידון הוא בכה"ג שיתכן שהבועל בא עליה והבעל לא ראה, שאל"כ בלאו הכי אין כאן נידון )
למה? גם אם הבעל ראה יכול להיות נידון, הגיעו ב' עדים והעידו שהבעל ואשתו שהו יחדיו באופן שהבעל ודאי ראה את אשתו ונכנס עוד אדם, והעדים עצמם לא ראו מה היה, רק את הסתירה עצמה הם ראו. והנידון יהיה כלפי בי"ד אם לאוסרה על בעלה על פי העדים.   אלא אם אתה מתכוון לסברות חיצוניות של אין אשה מעיזה וכיו"ב? או שהבעל ודאי היה מונעו ואם לא אז הוא מבטל את הקינוי וכיו"ב? נסתדר עם כל זה.
חשבתי על זה , אבל בפשטות אם מדובר בכה"ג שעד כמה שהבועל בא עליה- הבעל היה  יודע מזה , לא שייך בזה כלל דינא דקינוי וסתירה כיון שבלאו הכי אין ענין בבדיקת המים שבעיקרו הוא כלפי הבעל והוא הרי יודע, ועכ"פ לא גרע מהיו לה  עדים במדינת הים . 

לא שאלתי על בדיקת המים, שאלתי אם תיאסר על פי העדים? והרי איסור קינו"ס הוא גם כשאינה יכולה לשתות.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 9 אורחים