ידוע שהגר"א בכמה דברים דחק להשוות את הדינים וההנהגות המפורשים בזוה"ק, לפרש אותם אף כשדחוק, באופן שיתאים לאותם הנמצאים בתלמוד בבלי
והאר"י ז"ל ושאר המקובלים אין דרכם כן, אלא ס"ל ששפיר יש חידושי דינים בזוה"ק.
(דוגמאות העולות בזכרוני כעת, י"ב חלות ע"י בציעת שני לחם בג' סעודות, גילוח זקן כל החומרא של הזוה"ק הוא רק באופן האסור (מעדות הר"ב שבת הארץ שהיה נכד לאחד מתלמידיו הראשונים של הגר"ח מוולאזין), וכן הלאה.
האם דרכו של הגר"א היא שלא יתכן שום הנהגה חדשה? או שאפשר שכן יש הנהגות של חסידות (ורק במקרים שמפורש בזוה"ק שנענשים על זה, א"כ מוכח שזה חובה, ע"כ צריך לדחוק)?
והאם מישהו עבר על כל ההלכות המפורשות בזוה"ק לפרשם ע"פ דרכו של הגר"א (במקום שאין דברים מהגר"א)?
היה מן הנימוס לבדוק קצת בספרים לפני שאני שואל שאלה כזו בסיסית, אעפ"כ אני שואל ככה מהבטן, ואם תרצו תענו.
והאר"י ז"ל ושאר המקובלים אין דרכם כן, אלא ס"ל ששפיר יש חידושי דינים בזוה"ק.
(דוגמאות העולות בזכרוני כעת, י"ב חלות ע"י בציעת שני לחם בג' סעודות, גילוח זקן כל החומרא של הזוה"ק הוא רק באופן האסור (מעדות הר"ב שבת הארץ שהיה נכד לאחד מתלמידיו הראשונים של הגר"ח מוולאזין), וכן הלאה.
האם דרכו של הגר"א היא שלא יתכן שום הנהגה חדשה? או שאפשר שכן יש הנהגות של חסידות (ורק במקרים שמפורש בזוה"ק שנענשים על זה, א"כ מוכח שזה חובה, ע"כ צריך לדחוק)?
והאם מישהו עבר על כל ההלכות המפורשות בזוה"ק לפרשם ע"פ דרכו של הגר"א (במקום שאין דברים מהגר"א)?
היה מן הנימוס לבדוק קצת בספרים לפני שאני שואל שאלה כזו בסיסית, אעפ"כ אני שואל ככה מהבטן, ואם תרצו תענו.