המצפה לישועת ה' כתב: ↑14 ינואר 2022, 12:13
אינני מעוניין להמשיך ולדון בענייני השלטון החילוני ויחסינו אליו, כמדומה שהתיעוב שלי מהשלטון החילוני הוא לפחות כשלך, בזה אין בינינו הרבה חילוקי דעות מהותיים ושרשיים, הכיוון הכללי הברור והמוסכם הוא, שנאה עזה ל'רוע' ולכל מי שמייצג אותו.
בעז"ה אכתוב כאן בהמשך עוד הודעה אחת, בה אערוך בקצרה את משנתי בכל הנושא הסבוך הלזה, ואת שלל הזויות והפנים שלו, קצת להעמיד 'סדר' בכל העמימות שדברנו עליה
לענ"ד יש כאן שלשה חלקים שונים, אשר שומה עלינו להבדיל ביניהם, ולזהות כל אחד ואחד מהם, ע"מ להעמידו כראוי במקומו הנכון והמדוייק.
החלק הראשון והעיקרי, הוא, השנאה התהומית לרשעותם של עוזבי ה'.
רק עליו אנו צריכים להשתית את חיינו הפרטיים ואת מעשינו היומיומיים, ואת כלל התנהלותינו מול אחינו החילוניים ומדינתם הקלוקלת.
רק אותה שנאה תהומית, אשר נובעת מהאהבה הגדולה לה' ולתורתו, היא זו שצריכה לנהל את חיינו בתוך המציאות המורכבת והמסובכת, המציאות בה מתנהלים חיינו התורניים לצד ציבור ענק של יהודים אשר בגדו והפנו עורף לה' ולתורתו.
אסור לנו להכיל בשום אופן שום מציאות בה יש יהודי, צאצא של אברהם יצחק ויעקב, שמנהל את חייו באופן רחוק מה' ומתורתו, כביכול גם זו דרך 'לגיטימית'.
לא ולא.
שומה עלינו לשנן זאת השכם והערב, ו'לטפח' את השנאה הקדושה הזו, אשר היא גם באה מכוחה של 'אהבת השם', וגם מביאה בעצמה את 'אהבת השם'. "אֹֽהֲבֵ֥י יְהֹוָ֗ה שִׂנְא֫וּ־רָ֥ע". (כמובן, אין הדברים אמורים כלפי אלו שהם בגדר 'תינוקות שנשבו', וכדבריו הידועים של מרנא החזו"א).
חובה עלינו להלחם בכל עוז בכל השפעה שעלולה להיות ולהווצר, ולהתרחק מהם ומהשפעתם תכלית הריחוק, כרחוק מזרח ממערב.
החלק השני, נובע ובא מתוך המציאות המורכבת והעגומה, בה האומה היהודית
מיוצגת, לצערינו ולבושתינו, ע"י מחללי השם מרשיעי ברית, ומתבטאת כהיום, גם כלפי כל האומות וגם כלפי אחינו הרחוקים, לפי התנהלותה הכללית של המדינה הקלוקלת.
כלומר, אמנם ברור ופשוט לנו כי אנו הם הממשיכים הבלעדיים של עם ישראל ושל מורשתו הנצחית והערכית, ולא חלילה אותם כופרים משנאי ה', אמנם לצערינו ולבושתינו, במישור ובגזרה הציבוריים והעולמיים, לא אנו אלו שמבטאים ומייצגים את 'העם היהודי', כהתנהלות של ה'עם' כ'אומה' וכציבור מאוחד, אלא אותם כופרים, ובפרט אחרי הקמת המדינה הכפרנית, שכביכול שם 'ישראל' עליה.
זוהי המציאות הכאובה, אשר היא טופחת על פנינו בעל כרחינו, בין אם נרצה ובין אם לאו, ועלינו לעכל את הדברים ואת המציאות העגומה, ולהתנהל לפיה, בפקחות ובחכמה, מתוך השתדלות למעט ככל הניתן את החילול שם שמים, ולנסות לשוות אופי של 'אומה יהודית' ('מורשת ישראל'...) במישור הציבורי של המדינה הקלוקלת, למען לא יתחלל שמו ית', בעיני העמים ובעיני ישראל התועים.
אמנם ברור ופשוט שהתנהלות זו אין לה כמעט משמעות בחיינו הפרטיים, והיא משפיעה בעיקר על ההתנהלות הציבורית והמייצגת של יראי ה', אשר חפצים בקידוש שמו, ומנסים ככל הניתן למעט מחילול כבודו, גם בתוככי מציאות עגומה של חילול השם מתמשך.
בסופו של תהליך, עינינו נשואות אל המצב המיוחל בו יתבטל שלטונם, ותעבור ממשלת זדון מן הארץ, ואז תשוב האומה היהודית להיות מיוצגת אך ורק ע"י יראי ה' ואוהבי שמו, ממשיכי האמת הנצחית, כפי שהיה כל הדורות.
היאך יתבצע הדבר, והאם הדבר יתבצע בתוך הקיום של המדינה או ע"י הביטול שלה? את הדבר הזה יודע רק קורא הדורות מראש המגיד מראשית אחרית. אך זו צריכה להיות השאיפה הכללית שלנו, לשוב ולייצג את שם ישראל בעולם, ולקדש את שמו ית'.
החלק השלישי, הוא החלק הרגיש ביותר, אשר אסור לו להשפיע על שום התנהלות שלנו, אלא רק על הידיעה העקרונית, וכהכרה כהה ורעיונית בלבד.
והוא החלק אשר נובע מכח הענין הנקרא בלשון הרמח"ל 'הנהגת היחוד' (כענין מקביל ל'הנהגת המשפט'), לאמר, למרות ענין הבחירה, ולמרות כח השליטה שנתן הקב"ה לידי הס"א וכוחות הטומאה והרוע, בסופו של דבר, במבט כוללני ומקיף יותר, כל הענינים כולם מנוהלים ע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו, ללא שום סטיה ו'טעות' חלילה, וכולם גם יחד מובילים את העולם לידי תיקונו השלם והנרצה.
הוי אומר, שגם אם יש מעשה שנעשה בכוונת זדון ורשעות, וגם אם הדבר נעשה ע"י כח הבחירה, אין הדבר נמדד כך אלא רק ביחס לאדם העושה בעצמו, אך ביחס לשאר האנשים, אין עליהם לראות את הדבר כנעשה ע"י האדם המסויים בכח בחירתו, אלא כנעשה ע"י הקב"ה בלבד, מסובב כל הנסיבות כולם.
בהכרה ברורה אנו יודעים, כי הקב"ה בלבד הוא שעשה את ה'שואה', על כל מוראותיה ותוצאותיה, ו(להבדיל) הקב"ה בלבד הוא זה שהקים את ה'מדינה היהודית', גם כן על כל תוצאותיה ונספחיהם.
בדיוק כפי שהקב"ה השתמש ב'נאצים' הארורים לממש את רצונו, לטוב ולמוטב, כך הקב"ה השתמש (להבדיל אא"ה) ב'תנועת הציונות' הכפרנית ובפירותיה לממש את רצונו, לטוב ולמוטב.
כל חלק 'טוב' שיצא ממימוש זה, כגון, הסיוע והעזרה (בעל כרחם של אותם מרשיעי ברית) ל'פיתוח' ההתיישבות היהודית בארה"ק, ובפרט התיישבותו המשגשגת של ציבור יראי ה', פריחת העולם התורני ב'חסותו' (ובתקציביו) של השלטון הכפרני, מניעת ההתבוללות החילונית של תושבי ארה"ק, ועוד כהנה, כל זה לא מתייחס כלל אל אותם רשעים מפירי ברית, אשר הֵ֖מָּה עָזְר֥וּ לְרָעָֽה, אלא אך ורק אל מסובב כל הנסיבות כולם, ממ"ה הקב"ה.
בסופו של דבר, התהליך כולו מנוהל ע"י הקב"ה, והוא זה שהעמיד לפני ציבור יראי ה' את המצב הנתון, על כל מגרעותיו מחד ועל כל טובותיו מאידך.
ובודאי יש בכוחו של תהליך זה, ככל שאר התהליכים המתרגשים ובאים לעולם, לקדם את עם ישראל אל עבר התיקון הנרצה, ואל עבר הגאולה השלמה, במהרה בימינו.
ובפרט בענין זה, של התהליך המסויים המדובר כאן, אשר בקליפתו החיצונית יש כח עצום של העמדת 'גוף' וכלי-קיבול, אשר עומד מעתה כ'חומר' המוכן לקבל את תוכו את ה'צורה', וכ'ישות' אשר היא מוכנה וראויה להחיל אל קרבה את האור האלקי הנשגב, את התוכן הרוחני הנצחי של התורה הקדושה.
העמדת ה'גוף' על תילו נצרכת בהכרח, כשלב ראשוני, כדי לעמוד לפני ה' כ'עם השם'. אי אפשר לו ל'עם השם' להיות 'עם השם' אם לא יהיה תחילה 'עם'.
וכך בגאולת מצרים - "וְאַ֖תְּ עֵרֹ֥ם וְעֶרְיָֽה", טרם קבלת התורה, וכך בכניסתם לארץ - "וַיַּעֲשׂ֧וּ בְנֵי יִשְׂרָאֵ֛ל אֶת הָרַ֖ע בְּעֵינֵ֣י ה' וגו' יַּעַזְב֞וּ אֶת ה' אֱ-לֹהֵ֣י אֲבוֹתָ֗ם", טרם עידן דוד ושלמה, וכך בגאולת בבל - "וְעַתָּה מַה נֹּאמַר אֱ-לֹהֵינוּ אַחֲרֵי זֹאת, כִּי עָזַבְנוּ מִצְוֹתֶיךָ", טרם עליית עזרא מבבל.
ראשית לכל נעמדת הוויתו כ'עם', ואל תוכו נוצקת והולכת המהות הרוחנית והנצחית, והיעוד הגדול והנשגב, ובכך מתפשט האור האלקי אל תוככי המציאות הארצית, לעשות להוי"ה ב"ה דירה בתחתונים, "וִהְיִ֥יתֶם לִ֖י לְעָ֑ם וְאָ֣נֹכִ֔י אֶהְיֶ֥ה לָכֶ֖ם לֵאלֹהִֽים".
אך כפי שהובהר בתחילה, אסור שהדבר ישפיע עלינו בהתנהלות שלנו מול אחינו הרחוקים, התהליך הזה אינו קשור אליהם כלל, הקב"ה השתמש בהם כַחֹ֙מֶר֙ בְּיַ֣ד הַיּוֹצֵ֔ר, והוא הוא שהעמיד לפנינו את המצב כולו, על כל היוצא והמשתמע ממנו.
אך הדבר כן צריך להשפיע על הכרתינו והסתכלותינו הנכונה והתורנית, לראות ולהשקיף על כל דבר ועל כל תהליך בצורה נכונה, לראות בכל התרחשות את יד ה' ולשמוע בה את 'אמירתו' אלינו, להבין מכח ההתרחשויות כולם מה יחסו אלינו בעת הזאת, ולדעת לאור ההבנה הזו, באופן בהיר ומחוור, איך אנו צריכים להרגיש את היחס בינינו לבין הקב"ה, ולדעת מה מוטל עלינו לפעול ולעשות בעת אשר כזאת, כיאות וכנכון, כרצונו ית'.