מצאתי בריטב"א (קוק) ברכות ריש פרק שני, בשם הראב"ד, במאי דאבעיא בגמרא שם אי תורה ניתנה בכל לשון [ולפו"ר לא הוכרע] דנפק"מ למ"ע דוהגית, שאם תורה ניתנה רק בלשה"ק יש לדקדק להוציא לימוד תורה בלשה"ק. עכ"ד.
והוא חידוש גדול לכאורה.
ואין להקשות שהרי הש"ס כולו בארמית, כי כבר כתב מהרש"א [ועוד רבים שאכ"מ] שארמית חלק מלשה"ק הוי.
[גם מתבאר דוהגית בו הוא בדיבור דוקא, ודלא כהגר"א סי' מז דמהני מ"ע דוהגית אף בהרהור. ודוק].
והוא חידוש גדול לכאורה.
ואין להקשות שהרי הש"ס כולו בארמית, כי כבר כתב מהרש"א [ועוד רבים שאכ"מ] שארמית חלק מלשה"ק הוי.
[גם מתבאר דוהגית בו הוא בדיבור דוקא, ודלא כהגר"א סי' מז דמהני מ"ע דוהגית אף בהרהור. ודוק].