שאר לעמו אמר:מסתבר כדברי אלימלך, שהרי הרמב"ם כתב משנה תורה שלו כהלכה פסוקה מבלי שחשש ששכח איזה הלכה שאולי היתה משנה צורת פסיקתו.
הרב יהודה ליב הכהן מימון בדברי מבוא ל"משנה תורה" (מוה"ק עמ' 14) כתב: הלכה זו באמת אינה לא בסנהדרין ולא במכות, אבל היא נמצאת כולה ״אגב גררא״ במסכת יבמות (דף קב, ע"ב): ברם, גם מה שנדמה לו, להרמב״ם, שהלכה זו, נמצאת גם במסכת גיטין - זכרונו לא הטעהו, כי היא נמצאת גם בגיטין (דף ע, ע"ב). ע"כ.איש אמר:עדיין נמצא סותר למה שכתב הרמב"ם שם באיגרת "הוצאתי גיטין, וחיפשתי ולא מצאתי".
טוב וחסד אמר:קמו לעם ישראל גאוני עולם בכל דור ודור עד היום ששגור הש"ס על לשונם, כיצד מציאות זאת מתיישבת עם דברי הנשר הגדול בשמים?
כשהחזו"א כותב "על בוריין" מזה אתה למד, שלזכור את חלקי השו"ע בבקיאות אכן אפשר, לזכור באופן שנותן מענה לכל שאלה בשו"ע לאמיתה זה אינו אפשר. ז"א כוונתו על הפן האיכותי לא הכמותי, וכדרכו של מרנא.טוב וחסד אמר:כתב החזו״א ז״ל: "ואין בכח אנושי בזמנינו לדעת ד׳ חלקי שו״ע על בוריין" (הערות החזו"א ב'שרדי אש' ח"ב סוף סי' קכה). אם כך הרי שכ"ש כשמדובר על התלמוד
שוב. הערתי על מה שכתב הרמב"ם "הוצאתי גיטין וחיפשתי ולא מצאתי". לפי אותו רי"ל מימון, מהו שלא מצא הרמב"ם?טוב וחסד אמר:הרב יהודה ליב הכהן מימון בדברי מבוא ל"משנה תורה" (מוה"ק עמ' 14) כתב: הלכה זו באמת אינה לא בסנהדרין ולא במכות, אבל היא נמצאת כולה ״אגב גררא״ במסכת יבמות (דף קב, ע"ב): ברם, גם מה שנדמה לו, להרמב״ם, שהלכה זו, נמצאת גם במסכת גיטין - זכרונו לא הטעהו, כי היא נמצאת גם בגיטין (דף ע, ע"ב). ע"כ.איש אמר:עדיין נמצא סותר למה שכתב הרמב"ם שם באיגרת "הוצאתי גיטין, וחיפשתי ולא מצאתי".
הוספתי את העמוד הקודם משם:הפקדתי שומרים אמר:ראה גם כאן, עדות הגרמ"ש על כח זכרונו של הרוגוצובער, אלא אם נניח שהגאון הנ"ל הוא בגדר תופעה לא אנושית.
נתעוררתי כעת לפי מה שכתב הש"ך (יו"ד סימן שמ ס"ק יז) בשם האגודה וז"ל -דלא נקרא ת"ח אלא כשיודע דבר הלכה בכל מקום ואפי' במסכת כלה כדאיתא בש"ס וכבר כתב האגודה פ"ק דחולין דעתה בעונינו אין ת"ח דהא אין יודע אפי' במסכת כלה עכ"ל והביאו מהרי"ל ומהרי"ו בתשובותיהם כמש"ל סי' י"ח ס"ק כ"ט וצ"ע עכ"ל.טוב וחסד אמר:קמו לעם ישראל גאוני עולם בכל דור ודור עד היום ששגור הש"ס על לשונם, כיצד מציאות זאת מתיישבת עם דברי הנשר הגדול בשמים?