לאכול דבר איסור שלא יתבייש חבירו

יעקב1

משתמש ותיק
אחד טען טענה ואני לא מצליח לתפוס איפה בדיוק הטעות. הרי קיי"ל שבמקום כבוד הבריות שרי למיעבד איסורא דרבנן בקום עשה. וכגון בושה שהוזכר בגמ' שאם נפסלו ציציתיות בכרמלית מותר להמשיך ולא יפשוט אף שזה טלטול וכ"כ הפוס' לגבי כלאים דרבנן ברה"ר שאינו חייב לפשוט. א"כ אדם שמתארח אצל חבירו והלה מגיש לו איסור דרבנן המוסכם לכל הדעות שהוא אסור והמארח נתן לו בשוגג שלא ידע איסורו (שלא תאמרו מי שמכשיל חבירו במזיד הכניס עצמו לבושה זו) או שרבו הורה לו בטעות שזה מותר, אמאי לא יהיה מותר לו לאכול שלא יבוש חבירו וכגון שיושבים עוד אנשים ויבינו שאם לא יאכל זה בגלל שלא סומך עליו כלל ואוחזו לע"ה וכדו'.
 
חלק עליון תַחתִית