ראיתי לשון מענינת של האבן עזרא:
"האחד סוד כל המספר ויסודו, ושנים תחילת מספר הזוגות, ושלשה תחלת מספר הנפרדים" (שמות ג-טו)
והדבר הינו חידוש גדול שהרי מקובל היום שהספרה הראשונה היא 1 והיא ה"פרט" הראשון (או פרד כלשון העם)
וכמו כן חוזר על כלל זה בספרו יסוד מורא שער יא' וכותב "האחד סבת המספר ואינו מספר".
ומביא בעל סדר הדורות בערך יוסי בן יועזר איש צרידה בשם ספר ערוגות הבושם פ"ט
ומצטט, "מספר ג' לדעת קדמונים הוא ראשון לקרא מספר, מפני שבו זוג ונפרד ב' קצוות אמצעי
או ראש ותוך וסוף, ועל ג' יצדק לומר "כל" ולא על פחות, ולכן השרפים מקלסים בקדושה משולשת,
וברכת כהנים משולשת, ואורייתא משולשת לעם משולש בירח שלישי" עכ"ל
וא"כ צ"ב האם האבן עזרא מסכים עמו ואינו מכנה את הזוגות בתור מספר וא"כ המספר הראשון הוא ג', או שהוא חולק עליו והמספר הראשון הוא 2 רק שהוא זוגי.
"האחד סוד כל המספר ויסודו, ושנים תחילת מספר הזוגות, ושלשה תחלת מספר הנפרדים" (שמות ג-טו)
והדבר הינו חידוש גדול שהרי מקובל היום שהספרה הראשונה היא 1 והיא ה"פרט" הראשון (או פרד כלשון העם)
וכמו כן חוזר על כלל זה בספרו יסוד מורא שער יא' וכותב "האחד סבת המספר ואינו מספר".
ומביא בעל סדר הדורות בערך יוסי בן יועזר איש צרידה בשם ספר ערוגות הבושם פ"ט
ומצטט, "מספר ג' לדעת קדמונים הוא ראשון לקרא מספר, מפני שבו זוג ונפרד ב' קצוות אמצעי
או ראש ותוך וסוף, ועל ג' יצדק לומר "כל" ולא על פחות, ולכן השרפים מקלסים בקדושה משולשת,
וברכת כהנים משולשת, ואורייתא משולשת לעם משולש בירח שלישי" עכ"ל
וא"כ צ"ב האם האבן עזרא מסכים עמו ואינו מכנה את הזוגות בתור מספר וא"כ המספר הראשון הוא ג', או שהוא חולק עליו והמספר הראשון הוא 2 רק שהוא זוגי.