הרשב"א כתב:
ויש להבין דבריו דהנה איתא בגמ' בהמשך איבעיא אי יש שנוי לצרורות לרביע הנזק ולמעשה יש בזה מחלוקת ראשונים מה המסקנא אבל לכו"ע צרורות דמשונה הוי תולדה דקרן וא"כ מה כונת הרשב"א דתמיד הוא תולדה דרגל?
אשמח לעזרה
תודה
-הא דאמרינן אמאי קרי ליה תולדה דרגל תולדה דקרן הוא. לאו למימרא דרב פפא בלחוד הוא דקרי ליה תולדה דרגל ועליה בלחוד הוא דקא מקשה אלא כולי עלמא הלכתא גמירי לה דתולדה דרגל הוא. ותדע לך דאמרינן ולרבא דאיבעיא ליה אמאי קרי להו תולדה דרגל ואם איתא מנלן דלרבא קרינא ליה תולדה דרגל אדרבה לכשתימצי לומר מגופו משלם קרינן לית תולדה דקרן אלא דכולי עלמא הכי גמר לה ותלמודא לכולי עלמא הוא דקא מתמה במאי שייכא לרגל דקרינן לה הכי אדרבה טפי שייכא לקרן דאף הוא אינו משלם אלא חצי נזק כקרן תמה.
ויש להבין דבריו דהנה איתא בגמ' בהמשך איבעיא אי יש שנוי לצרורות לרביע הנזק ולמעשה יש בזה מחלוקת ראשונים מה המסקנא אבל לכו"ע צרורות דמשונה הוי תולדה דקרן וא"כ מה כונת הרשב"א דתמיד הוא תולדה דרגל?
אשמח לעזרה
תודה