אולי להיפך, מבואר ברמב"ם שלא שבט לוי בלבד, אלא כל מי שנדבה רוחו ומדעו וכו'פרלמן משה אמר:ברמב"ם מבואר שכתר כהונה זכה בו אהרן, ורק כתר תורה מונח ועומד
יוסף יוסף אמר:אולי להיפך, מבואר ברמב"ם שלא שבט לוי בלבד, אלא כל מי שנדבה רוחו ומדעו וכו'פרלמן משה אמר:ברמב"ם מבואר שכתר כהונה זכה בו אהרן, ורק כתר תורה מונח ועומד
זאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא .דורדיא אמר:לאחרונה נהיה לי חשק גדול להיות כהן וברצוני להתפלל על כך..
אמרתי שכיוון שהיה כבר מעולם אצל פנחס שנהיה כהן בזכות מעשה טוב
אז אולי גם לי יש סיכוי..?
דווקא מסתבר שעל זה אפשר לבקש, אבל להיות כהן אי אפשר, שהדבר נקבע בתורה, וכמו שכבר כתבו בהודעות לפני.פרלמן משה אמר:אולי תבקש לעלות חי השמימה כמו שמצינו באלי'הו הנביא?
מה הזעקה?פרלמן משה אמר:@האחד בא לגור השיב כהלכה:
"זאת התורה לא תהא מוחלפת"!!!
ולפלא איך לא עלו כל ת"ח דהכא על תשובה אמיתית זו?
דבריו אינם מובנים, כהונת פנחס היא עצמה כהונת התורה, אבל לאחר שניתנה תורה מאחר שלא תהא מוחלפת אין מקום לתפלה לשנות קוצו של יו"ד מתוה"ק, והעושה כן הוא שוטה שבעולם אם לא גרוע מכך ח"ו.איש צדיק אמר:מה הזעקה?פרלמן משה אמר:@האחד בא לגור השיב כהלכה:
"זאת התורה לא תהא מוחלפת"!!!
ולפלא איך לא עלו כל ת"ח דהכא על תשובה אמיתית זו?
הוא בסך הכל שאל אם כמו שבתורה שלא תהא מוחלפת כתוב שפנחס נהיה כהן אע"פ שאינו מזרעו של אהרן, אולי יש תקוה לכל אחד שיעשה מעשה מיוחד דומיא דפנחס קנאה. אתה טוען שלא?1 בסדר, אבל על מה הזעקה? כמעט הפכת אותו לכופר ח"ו.
אני כבר מתחיל לדאוג...איש צדיק אמר:מה הזעקה?פרלמן משה אמר:@האחד בא לגור השיב כהלכה:
"זאת התורה לא תהא מוחלפת"!!!
ולפלא איך לא עלו כל ת"ח דהכא על תשובה אמיתית זו?
הוא בסך הכל שאל אם כמו שבתורה שלא תהא מוחלפת כתוב שפנחס נהיה כהן אע"פ שאינו מזרעו של אהרן, אולי יש תקוה לכל אחד שיעשה מעשה מיוחד דומיא דפנחס קנאה. אתה טוען שלא?1 בסדר, אבל על מה הזעקה? כמעט הפכת אותו לכופר ח"ו.
חבל מאוד שיג' עיקרים של הרמב"ם נהפכים לסיסמה שחוקה.בן של רב אמר:הסיסמה הזו שחוקה מאוד
ונעשה בה שימו לצרכים שונים ומשונים
''זאת התורה'' באמת - היינו בכללות כלפי כל הנוצרים ושאר מחוצפים שלא מוציאים ומגלים את מה שטמון בתורה, אלא פורקים עול ומשתמשים בשם ה'
(ו''אני מאמין'' זה לא נועד לשימוש אישי מגמתי כנהוג כבר כמה דורות)
והנה שני דוגמאות והציבור יכול להוסיף כאות נפשו
א. האר''י אומר שלעת''ל יהיה קורח ''לוי גדול'' כמו שאהרן ''כהן גדול'' ורמוז בסופי תבות צדיק כתמר יפרח
ב. ויקרא רבה - למה נקרא שמו חזיר שעתיד הקב''ה להחזירו
ואמנם כולם יזכירו שיש שיטות שזה לא כפשוטו
אבל החולקים (למשל תורת המנחה) אינם כופרים בכך שהבינו שיתכנו שינויים על פי ה'
תעיין שוב והכל יהיה ברור שלא פגע ולא נגע בדברי הרמב''םהאחד בא לגור אמר:חבל מאוד שיג' עיקרים של הרמב"ם נהפכים לסיסמה שחוקה.בן של רב אמר:הסיסמה הזו שחוקה מאוד
ונעשה בה שימו לצרכים שונים ומשונים
''זאת התורה'' באמת - היינו בכללות כלפי כל הנוצרים ושאר מחוצפים שלא מוציאים ומגלים את מה שטמון בתורה, אלא פורקים עול ומשתמשים בשם ה'
(ו''אני מאמין'' זה לא נועד לשימוש אישי מגמתי כנהוג כבר כמה דורות)
והנה שני דוגמאות והציבור יכול להוסיף כאות נפשו
א. האר''י אומר שלעת''ל יהיה קורח ''לוי גדול'' כמו שאהרן ''כהן גדול'' ורמוז בסופי תבות צדיק כתמר יפרח
ב. ויקרא רבה - למה נקרא שמו חזיר שעתיד הקב''ה להחזירו
ואמנם כולם יזכירו שיש שיטות שזה לא כפשוטו
אבל החולקים (למשל תורת המנחה) אינם כופרים בכך שהבינו שיתכנו שינויים על פי ה'
יש כאלה שחלקו על עיקרי הרמב"ם כדרכה של תורה, אבל עמ"י בכללותו קיבל עליו את עיקרי הרמב"ם .
ונבעך אפיקורס הוא גם אפיקורס, ולא משנה כמה הוא יהיה נעבך...
אולי תצטט כאן את לשון הזהב של הרמב"ם שלדעתך מגדיר אנשים כאן ככופרים?האחד בא לגור אמר:לא חייבים להקפיד על כתיבה שטחית בכל נושא אפשרי ,בן של רב אמר:לא חייבים להקפיד על קריאה שטחית במה שהשני כותב...האחד בא לגור אמר:חבל מאוד שיג' עיקרים של הרמב"ם נהפכים לסיסמה שחוקה.
יש כאלה שחלקו על עיקרי הרמב"ם כדרכה של תורה, אבל עמ"י בכללותו קיבל עליו את עיקרי הרמב"ם .
ונבעך אפיקורס הוא גם אפיקורס, ולא משנה כמה הוא יהיה נעבך...
תעיין שוב והכל יהיה ברור שלא פגע ולא נגע בדברי הרמב''ם
ובוודאי לא על קריאה שטחית בדברי הרמב"ם .
מטמון הכתוב בתורה(או במילים שפויות יותר : הבנת מה כתוב בתורה ) או הוראת שעהבן של רב אמר:ה'שינויים' בתורה הם מילה מפחידה מאוד
אבל כשחז''ל אומרים ''והאידנא''... זה עובר בשקט!
הכל תלוי בניסוח ואכמ''ל
ופשיטא שבתנאי כפול ומכופל שאכן זה מטמון שיתגלה בתורה או הוראת שעה
זה השאלה אם כתוב בתורה נגד זה, אולי בתורה כתוב שכשאדם עושה מעשה מיוחד דומיא דפנחס קנאה הוא יכול לזכות?האחד בא לגור אמר:מטמון הכתוב בתורה(או במילים שפויות יותר : הבנת מה כתוב בתורה ) או הוראת שעהבן של רב אמר:ה'שינויים' בתורה הם מילה מפחידה מאוד
אבל כשחז''ל אומרים ''והאידנא''... זה עובר בשקט!
הכל תלוי בניסוח ואכמ''ל
ופשיטא שבתנאי כפול ומכופל שאכן זה מטמון שיתגלה בתורה או הוראת שעה
הם לא שינוים אלא דינים הכתובים בה,
ושישראל יהיה עפ"י הוראה חדשה כהן, נגד מה שכתוב בתורה הוא החלפת התורה.
ציטטתי לעיל את לשון הפסוק.חכימא דיהודאי אמר:זה השאלה אם כתוב בתורה נגד זה, אולי בתורה כתוב שכשאדם עושה מעשה מיוחד דומיא דפנחס קנאה הוא יכול לזכות?האחד בא לגור אמר:מטמון הכתוב בתורה(או במילים שפויות יותר : הבנת מה כתוב בתורה ) או הוראת שעהבן של רב אמר:ה'שינויים' בתורה הם מילה מפחידה מאוד
אבל כשחז''ל אומרים ''והאידנא''... זה עובר בשקט!
הכל תלוי בניסוח ואכמ''ל
ופשיטא שבתנאי כפול ומכופל שאכן זה מטמון שיתגלה בתורה או הוראת שעה
הם לא שינוים אלא דינים הכתובים בה,
ושישראל יהיה עפ"י הוראה חדשה כהן, נגד מה שכתוב בתורה הוא החלפת התורה.
אם זה אכן שייך, ודאי שיתפלל על זה, אני מתמלא בקנאה, אשריו שיש לו כאלו שאיפות גבוהות ומקובלנו מרבותינו שתפילה על רוחניות אינה שבה ריקם, רק יזהר להתפלל לשם שמים ולא לשם שררה ויזעק בכל כוחו ויפשפש במעשיו ויעלה מעלה מעלה במסילה העולה בית קל, הלואי שהשאיפות של כולנו יהיו ברמה כזו, הידעת שלכל אחד יש בחירה להיות כמשה רבינו או כירבעם בן נבט? מישהו מאתנו מנצל מאית מזה?!כרם אמר:גם לפי הרעיון הזה שע"י מעשה מיוחד ניתן לזכות לכהונה כפנחס, מה שייך להתפלל על זה?
והצעה פרקטית לי אליך: חפש לך שאיפות אחרות!
דורדיא אמר:יוסף יוסף אמר:אולי להיפך, מבואר ברמב"ם שלא שבט לוי בלבד, אלא כל מי שנדבה רוחו ומדעו וכו'פרלמן משה אמר:ברמב"ם מבואר שכתר כהונה זכה בו אהרן, ורק כתר תורה מונח ועומד
קאי רק על כתר תורה..
מקוריוסף יוסף אמר:וכן מצינו שאם אמרו לישראל 'עלה', הוא יכול לעלות לברך את עמו ישראל, אפי' שנאמר בתורה "דבר אל אהרן ובניו לאמר, כה תברכו"
אדרבה יש בזה איסור עשה כדאיתא בכתובות כד:הכהן אמר:מקוריוסף יוסף אמר:וכן מצינו שאם אמרו לישראל 'עלה', הוא יכול לעלות לברך את עמו ישראל, אפי' שנאמר בתורה "דבר אל אהרן ובניו לאמר, כה תברכו"