גבאים בבתי הרבנים

נושאים שונים

פותח הנושא
פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 657
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 194 פעמים
קיבל תודה: 111 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

גבאים בבתי הרבנים

שליחה על ידי פרלמן משה » 07 פברואר 2019, 13:19

בגמ' חולין דף ד: מדמושל מקשיב על דבר שקר כל משרתיו רשעים הא לדבר אמת משרתיו צדיקים.
וצ"ע האיכא גיחזי משרת אלישע שאין לו חלק לעוה"ב, כדאיתא בסנהדרין פרק חלק דף ק"ה וק"ז, ועוד?


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 358 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גבאים בבתי הרבנים

שליחה על ידי אלימלך » 07 פברואר 2019, 13:39

הכונה על דרך כלל שהרי עובדיה משרתו של אחאב היה וצדיק


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1494
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 320 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גבאים בבתי הרבנים

שליחה על ידי בן של רב » 07 פברואר 2019, 13:40

אולי זה רק הלכה שכך יש לעשות
ולא סיפור מה קרה בפועל
וכמובן שאין קושיה על אלישע כי יש עוד חשבונות רבים.
למשל בגחזי (שכ' בגמ' שהיה ת"ח גדול) מסתמא היו לו מעלות שגרמו להשארתו בתפקיד
ובאמת לאחר שאלישע ניסה לחנך אותו ולא הצליח - הוא הרחיק אותו.


פותח הנושא
פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 657
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 194 פעמים
קיבל תודה: 111 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גבאים בבתי הרבנים

שליחה על ידי פרלמן משה » 07 פברואר 2019, 15:36

בן של רב כתב:אולי זה רק הלכה שכך יש לעשות
כנראה לא עיין בגמ' חולין, לא מדובר שם הלכה הגמ' אומרת דהכי הוא.


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1494
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 320 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גבאים בבתי הרבנים

שליחה על ידי בן של רב » 07 פברואר 2019, 17:16

נכון
וכעת עיינתי ועדיין לא כתוב 'כל' משרתיו צדיקים ופשיטא שתיאור המציאות הזה הוא על המגמה ולא כהבטחה שלעולם לא יהיו חריגות וטעויות


איש פשוט מאד
הודעות: 82
הצטרף: 07 פברואר 2019, 19:35
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 22 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גבאים בבתי הרבנים

שליחה על ידי איש פשוט מאד » 07 פברואר 2019, 19:39

הקושיא היא אכן קושיא, משום שהגמרא שם מוכיחה שלא יתכן שמשרתיו של יאשיהו היו רשעים משום שאם הוא צדיק בהכרח שמשרתיו צדיקים, וכן להיפך גבי משרתיו של אחאב, ומדוע הגמ' לא אומרת שיתכן שלא היה כך, אמנם יתכן שזהו על צד רחוק ולכן הגמ' לא מחשיבה ד"ז כאפשרות, אם לא שיש הוכחה היפך זה (וכבר מצאנו כן בכמה מקומות), אבל עכ"פ מוכח מכאן שבד"כ כך הוא.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים