מלמד להועיל
משתמש ותיק
כך לשון רשב"י בנדה דף טז.
ולכאורה אם הקב"ה שונאן אז למה רשב"י לא שונא אותם גם
והרי קרא כתיב משנאיך ה' אשנא, אוהבי ה' שנאו רע
וחשבתי שצריך לומר בשני אופנים
או שרשב"י כידוע היה מלמד זכות כמו שאמר ע"ע שיכול לקיים את כל העולם, ולכן ראה את זה בלימוד זכות מסויים
או שודאי מי ששונא את ה' רח"ל רשב"י שונא אותו, אבל ביחס למי שעובר עבירות, כמה שיותר מרוממים אז יותר מבחינים ומכירים בפגם הגדול שנעשה מהם
אז הקב"ה שונאן כי הוא יודע את הפגמים הנגרמים מהעבירות בעולמות העליונים
ורשב"י שודאי הוא למעלה מהשגותנו לאין שיעור עכ"פ ביחס לקב"ה אומר "אני איני אוהבן" כי אני פחות יכול לראות את גודל הפגם שנגרם כתוצאה ממעשי עבירות אלו המתוארים שם , ודוק
ולכאורה אם הקב"ה שונאן אז למה רשב"י לא שונא אותם גם
והרי קרא כתיב משנאיך ה' אשנא, אוהבי ה' שנאו רע
וחשבתי שצריך לומר בשני אופנים
או שרשב"י כידוע היה מלמד זכות כמו שאמר ע"ע שיכול לקיים את כל העולם, ולכן ראה את זה בלימוד זכות מסויים
או שודאי מי ששונא את ה' רח"ל רשב"י שונא אותו, אבל ביחס למי שעובר עבירות, כמה שיותר מרוממים אז יותר מבחינים ומכירים בפגם הגדול שנעשה מהם
אז הקב"ה שונאן כי הוא יודע את הפגמים הנגרמים מהעבירות בעולמות העליונים
ורשב"י שודאי הוא למעלה מהשגותנו לאין שיעור עכ"פ ביחס לקב"ה אומר "אני איני אוהבן" כי אני פחות יכול לראות את גודל הפגם שנגרם כתוצאה ממעשי עבירות אלו המתוארים שם , ודוק