המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
הרב 'רוצה לדעת' ציטט מהח"ח שכ' שמי שלומד בעצמו חייב אמנם להחזיק תורה - אבל פחות ממי שלא לומד
(באשכול: 'האם אברכים גם קשורים למגבית מאצ'ינג של יששכר באהליך').
ואשמח להיעזר בהבנת הענין שעדיין אני נבוך בו
כי אם החיוב הוא כפי שהביא שם מהח"ח מהפסוק 'ברוך אשר יקים' = שזה ערבות שלי שילמדו אחרים - למה חיוב זה קשור לענין האישי שלי כמה למדתי?
ומשל למה זה דומה - שנמציא היתר מוזר כזה: שאהיה פטור מחיוב ללמד לתלמידי את הסוגיא באופן ברור - בעקבות כך שבסוגיא זו אני הבנתי טוב מאוד.
ואילו בסוגיא אחרת שאני הבנתי פחות טוב - אני חייב ללמד ולהשקיע בתלמידים יותר הרבה.
(ונא לא להיתפס למשל כעיקר,
אלא לעצם הקושי - מה החיוב של ערבות קשור לעניני האישיים
ואיך ע"י הלימוד האישי שלי - מוטל עלי פחות חיוב של החזקת תורה)
(באשכול: 'האם אברכים גם קשורים למגבית מאצ'ינג של יששכר באהליך').
ואשמח להיעזר בהבנת הענין שעדיין אני נבוך בו
כי אם החיוב הוא כפי שהביא שם מהח"ח מהפסוק 'ברוך אשר יקים' = שזה ערבות שלי שילמדו אחרים - למה חיוב זה קשור לענין האישי שלי כמה למדתי?
ומשל למה זה דומה - שנמציא היתר מוזר כזה: שאהיה פטור מחיוב ללמד לתלמידי את הסוגיא באופן ברור - בעקבות כך שבסוגיא זו אני הבנתי טוב מאוד.
ואילו בסוגיא אחרת שאני הבנתי פחות טוב - אני חייב ללמד ולהשקיע בתלמידים יותר הרבה.
(ונא לא להיתפס למשל כעיקר,
אלא לעצם הקושי - מה החיוב של ערבות קשור לעניני האישיים
ואיך ע"י הלימוד האישי שלי - מוטל עלי פחות חיוב של החזקת תורה)