דובר בכמה אשכולות סביב הנושא של קידוש ה' וחילול ה' וראיתי לנכון לפתוח אשכול אודות שאלה שנשאלה בתוך גיליון "רוממות" והובאה באשכול המתעדכן של רוממות (אינני יודע להוסיף קישור)
מתוך מדור הקושיות:
"בסוטה דף ב. אמרינן הרואה סוטה בקלקולה (פי' בניוולה) יזיר עצמו מן היין. וידוע לפרש שהרואה את החוטא, אפילו שרואה אותו בניוולו ועונשו, יש עליו השפעה שלילית והוא עלול לחטוא מכח ראייה זו. והובא במכתב מאליהו ח"ג עמ' 128 ח"ד עמ' 11 בשם פרי הארץ).
ויש להעיר על זה הערה עצומה, דלקמן שם בדף ח: איתא דכל הנשים חייבות לבא ולראות את הסוטה, שנא' וכל הנשים תוסרנה ולא תעשנה כזמתכנה. הרי מפורש להיפך, שראיית החוטאת בעונשה מרחיקה את הרואים מן החטא."
וכעין זה יש לשאול גם כן מצד חילול ה' - מתי יש לפרסם מעשה רע ועונשו כמו שנא' כמה פעמים "למען ישמעו ויראו" ומתי ראוי להימנע מהפרסום בשל חילול ה'?
מתוך מדור הקושיות:
"בסוטה דף ב. אמרינן הרואה סוטה בקלקולה (פי' בניוולה) יזיר עצמו מן היין. וידוע לפרש שהרואה את החוטא, אפילו שרואה אותו בניוולו ועונשו, יש עליו השפעה שלילית והוא עלול לחטוא מכח ראייה זו. והובא במכתב מאליהו ח"ג עמ' 128 ח"ד עמ' 11 בשם פרי הארץ).
ויש להעיר על זה הערה עצומה, דלקמן שם בדף ח: איתא דכל הנשים חייבות לבא ולראות את הסוטה, שנא' וכל הנשים תוסרנה ולא תעשנה כזמתכנה. הרי מפורש להיפך, שראיית החוטאת בעונשה מרחיקה את הרואים מן החטא."
וכעין זה יש לשאול גם כן מצד חילול ה' - מתי יש לפרסם מעשה רע ועונשו כמו שנא' כמה פעמים "למען ישמעו ויראו" ומתי ראוי להימנע מהפרסום בשל חילול ה'?