מקובל לומר, שהדחף הטבעי הוא שלילי אצל סתם אנשים שרובם נוטה לכף חובה, וכעין זה כתוב ב"מעלות התורה" בשם הגר"א.
כמו כן ובדומה לזה, יש מהסמ"ע ל דעת בע"ב היפך דעת תורה. מאידך על גדולי ישראל כמדומה בשם החזו"א מובא שהמושכל ראשון שלהם הוא דעת תורה.
בנושא הראשון הנ"ל של הדחפים, כדאי לציין את דברי הר"א בן הרמב"ם בספרו המספיק לעובדי ה' שכותב כי יש להסתכל על כל דחף לגופו, ודחף חיובי יש לאמץ אותו מיד לפני שהוא יפסק ויעלם, ואילו דחף שלילי אדרבה כמובן שיש לדכא אותו או להתעלם ממנו.
לכשתמצי לומר בעיקרי הדברים אין הגר"א חלוק על זה.
(גילוי נאות: אם יש דברים שלא הובנו תעירו לי ואערוך את ההודעה שוב).
כמו כן ובדומה לזה, יש מהסמ"ע ל דעת בע"ב היפך דעת תורה. מאידך על גדולי ישראל כמדומה בשם החזו"א מובא שהמושכל ראשון שלהם הוא דעת תורה.
בנושא הראשון הנ"ל של הדחפים, כדאי לציין את דברי הר"א בן הרמב"ם בספרו המספיק לעובדי ה' שכותב כי יש להסתכל על כל דחף לגופו, ודחף חיובי יש לאמץ אותו מיד לפני שהוא יפסק ויעלם, ואילו דחף שלילי אדרבה כמובן שיש לדכא אותו או להתעלם ממנו.
לכשתמצי לומר בעיקרי הדברים אין הגר"א חלוק על זה.
(גילוי נאות: אם יש דברים שלא הובנו תעירו לי ואערוך את ההודעה שוב).