איפה נזכר תאריך יום נישואין במקורות?

בעלבוס

משתמש רגיל
האם יש מקום בתנך, או בתלמוד ומדרשיו ציון של יום נישואין איזה תאריך התחתנו? (לא חשוב של מי)

תודה למסייעים
 

אליהו52

משתמש ותיק
שלמה המלך בערך בזמן חנוכת ביהמ"ק עם בת פרעה ניתן לחשב את התאריך סביבות יו"כ ע"פ המדרשים
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
לא נזכר תאריך לקיחתה.
ובודאי שלא במקרא, אף לא באגב - גם אם היה ניתן לחשב זאת.
(כתוב שבנה 20 שנה בית ה' וביתו)
 

אליהו52

משתמש ותיק
אמרתי ע"פ מדרשים:
במדבר רבה (וילנא) פרשת נשא פרשה י
הה"ד (משלי לא) דברי למואל מלך למה נקרא שלמה למואל א"ר ישמעאל באותו הלילה שהשלים שלמה מלאכת בהמ"ק נשא בתיה בת פרעה והיה שם צהלת שמחת ביהמ"ק וצהלת בת פרעה ועלתה צהלת שמחת בת פרעה יותר מצהלת בית המקדש הוא דאמר מתלא כולא מחנפים למלכא ולכך נקרא למואל שהשליך עול מלכות שמים מעלי כלומר למה לו אל, ובאותו שעה עלתה במחשבה לפני הקדוש ברוך הוא להחריב את ירושלים הה"ד (ירמיה לב) כי על אפי ועל חמתי וגו' רבנן אמרי אלף מיני זמר הכניסה לו בת פרעה והיה מצוה לזמר לפניו באותו לילה והיתה אומרת לו כך מזמרין לפני עבודת כוכבים פלונית וכך מזמרין לפני עבודת כוכבים פלונית מה עשתה בת פרעה כמין פרס שטחה לו למעלה ממנו וקבעה בו כל מיני אבנים טובות ומרגליות שהיו מבהיקות כעין כוכבים ומזלות וכל זמן שהיה שלמה רוצה לעמוד היה רואה אותן הכוכבים והמזלות והיה ישן לו עד ארבע שעות א"ר לוי אותו היום נתקרב תמיד בארבע שעות ועל אותה שעה שנינו מעשה היה ונתקרב תמיד של שחר בארבע שעות והיו ישראל עצבים שהיה יום חנוכת בית המקדש ולא היו יכולין לעשות מפני שהיה ישן שלמה והיו מתיראים להקיצו מפני אימת המלכות הלכו והודיעו לבת שבע אמו והלכה היא והקיצתו והוכיחתו הה"ד (משלי לא) משא אשר יסרתו

וכידוע שזה היה שבוע לפני סוכות (עוד מדרשים)....
 

מאן דהו

משתמש ותיק
בועז נשא את רות בשבועות או בסמוך אליו?
לפי ההסבר שאנו קוראים את מגילת רות בשבועות שאירע מעשה זה
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
תסביר מה שאלת פתיחת האשכול; האם אתה מבקש תאריך יום נישואין בפועל - כיום נישואין,
או ציון יום הניושואין בשנים שאחריהם.
ומה המטרה של החיפוש - אם תחכימנו

בועז נשא את רות בזמן הקציר, בשבועות זה אחרי הקציר.
 

יוסף ה'

משתמש ותיק
אליהו52 אמר:
שלמה המלך בערך בזמן חנוכת ביהמ"ק עם בת פרעה ניתן לחשב את התאריך סביבות יו"כ ע"פ המדרשים

מקור הדברים בשיר השירים (אני מצטט מהזיכרון) צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעיטרה לו אימו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.

ועיין בתורה אור שם שמן הסתם יציין לגמ' והמדרשים בעניין.
 

בעלבוס

משתמש רגיל
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
תסביר מה שאלת פתיחת האשכול; האם אתה מבקש תאריך יום נישואין בפועל - כיום נישואין,
או ציון יום הניושואין בשנים שאחריהם.
ומה המטרה של החיפוש - אם תחכימנו

בועז נשא את רות בזמן הקציר, בשבועות זה אחרי הקציר.

התכוונתי לתאריך של יום נישואין בפועל.
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
יום נישואין החשיבו אותו חז"ל הקודשים 'למתן תורה' ולכל אחד יש את המתן תורה הפרטי שלו בהגיע יום השנה לנישואין.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
הפוך. חז"ל המשילו את מתן תורה לנישואין. לא את הנישואין למתן תורה, הגם ששרוי בלא אשה שרוי בלא תורה.. (ומה עם משה רבינו, ומה עם בן עזאי). וק"ו שלא מדברים מתאריך יום נשואין במלאות לו שנה או כו"כ שנים..
יום הנישואין הוא שמחה בין בני זוג כמזכרת.. אין בה שום תוכן רוחני.
לא צריך לחפש תוכן רוחני בכל הנאה שנהנים.. הרוחניות היא הכפפת ההנאות הניתנות לאדם - למטרת עבודה ה' ולשם שמים, הגם שהיא הנאה מהנאות העולם. לא נבירה ב'ענינים' ערטילאיים להפכם לרוחניים..
ובכלל זה שחז"ל קדושים אינה צריכה להסכמה או לחיזוק, ואם זה בשביל לחזק הדברים האמורים - זו דמגוגיה
 

בעלבוס

משתמש רגיל
פותח הנושא
הוספה לשאלה שלי - בזמן התנך וחז"ל   היו קודם עושים אירוסין ממש (שאסורה לכל אדם) ואח"כ הנישואין. האם יש תאריך במקורות של אירוסין או נישואין (לא חשוב של מי)? 
 

בעלבוס

משתמש רגיל
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
ראה בגמרא ברכות טז. ובכתובות סב: על רב אלעזר ורב חנניה

יש שם תאריכים מדוייקים מתי היה יום הנישואין? אני מחפש תאריך מדוייק של יום אירוסין/נישואין
 
חלק עליון תַחתִית