קושיא מצויינת באמת שהט'ז סימן תרסד סק''ו כתב דה''מ בבבל שהייתה חזקה דסתמא גזולין הן. וכע''ז בסה''ת הל' אר''י
ובפנ''י כתב דהוא עצה טובה שלא יתברר למפרע שהשדה גזולה ונמצא..
קושיא מצויינת באמת שהט'ז סימן תרסד סק''ו כתב דה''מ בבבל שהייתה חזקה דסתמא גזולין הן. וכע''ז בסה''ת הל' אר''י
ובפנ''י כתב דהוא עצה טובה שלא יתברר למפרע שהשדה גזולה ונמצא..
בגמ' בסוכה מבואר ששינוי רשות לא קונה לבד, אלא רק בצירוף עם יאוש. והסיבה משום שהקנין של שינוי רשות הוא מחמת דבהיתרא אתא לידיה כמבואר בראשונים, וזה רק מועיל לסלק שלא יעכב ה"באיסורא אתא לידיה" את הקנין של היאוש, אבל אינו קנין מצד עצמו.