נעשתה - שווא נח או נע

נושאים שונים

פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

נעשתה - שווא נח או נע

שליחה על ידי יהודה1 » 21 יוני 2019, 12:44

בפרשת שלח פרק טו פסוק כ"ד 
המילה מנוקדת נֶעֶשְׂתָה. העי"ן בסגול והש בשווא אמנם התי"ו שאחריה רפויה. לכאורה אות רפויה מורה שהשווה שלפניה נע אבל כאן לא ברור הטעם שיהיה שווא נע אחרי תנועה קטנה. גם לפי טעמי המקרא המתג הוא באות נ' כלומר שהשווא אינו נע שאם כן המתג היה לפניו.

ערכים:


בר בי רב
משתמש ותיק
הודעות: 448
הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
מיקום: מודיעין עילית
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 77 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נעשתה - שווא נח או נע

שליחה על ידי בר בי רב » 21 יוני 2019, 12:45

מישהו כתב תשובה על זה מצד שבהברה המדוברת (אשכנזית) יש כאן הדומות אע"פ שמצד הדקדוק אין כאן הדומות.


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נעשתה - שווא נח או נע

שליחה על ידי יהודה1 » 21 יוני 2019, 12:48

בר בי רב כתב:
21 יוני 2019, 12:45
מישהו כתב תשובה על זה מצד שבהברה המדוברת (אשכנזית) יש כאן הדומות אע"פ שמצד הדקדוק אין כאן הדומות.
מי? ולמה המתג לא בע'. 
להשערתי השווא הוא נח על פי כלל הגרא ששוא שאחת תנועה קלה הוא נח והסגול בעיין הוא תנועה קלה שבא במקום שווא בגלל שהיה ראוי שם שני שוואים. גם לפי זה לא ברור לי מה עם המתג. אבל זה מיישב שווא נח שאחריו רפה. כמו כן על זה יש שיטה שהוא שווא נע ומ"מ מחשיבים גם את האות שלפניו כשווא ולא שמים בה מתג.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים