הוי זהיר במצוה קלה כבחמורה שאי אתה יודע מתן שכרן של מצוות.
פשט הכתוב מורה, שראוי לאדם שלא ישגיח על מצוות חמורות יותר, לפי שאין הוא יודע מתן שכר המצוות, ואולי בסוף יתבדה ויהיה שכר המצוה 'הקלה' גדול יותר.
והתעוררתי בשב"ק לעיין מפני מה 'תופס מקום' ענין השכר, והרי ידוע מה שאמרו שאסור לאדם לעשות מצוה ע"מ לקבל פרס, וא"כ יותר היה ראוי לומר שאין אתה יודע מה יותר חמור, או שבין כך ובין כך צריך אתה להיות עבד נאמן לקונה הכל, אבל ה'שכר' מאי שייטיה לכאן.
פשט הכתוב מורה, שראוי לאדם שלא ישגיח על מצוות חמורות יותר, לפי שאין הוא יודע מתן שכר המצוות, ואולי בסוף יתבדה ויהיה שכר המצוה 'הקלה' גדול יותר.
והתעוררתי בשב"ק לעיין מפני מה 'תופס מקום' ענין השכר, והרי ידוע מה שאמרו שאסור לאדם לעשות מצוה ע"מ לקבל פרס, וא"כ יותר היה ראוי לומר שאין אתה יודע מה יותר חמור, או שבין כך ובין כך צריך אתה להיות עבד נאמן לקונה הכל, אבל ה'שכר' מאי שייטיה לכאן.